20.02.2010

2010 YILININ İLK KOLONİ KONTROLLERİ


Bu gün,2010 Yılının ilk kontrölleri ve laktik asit uygulaması yapıldı.
Ben arılarımı ormandan getirdikten sonra ilk bu gün açtım. Geçen senede anırımı şubat 15 te filan açmıştım bakmadım ama geçmişe bakmak lazım.
Geçen sene kovanlara bakamadım diye içim içimi yemişti. Kolay degil tabi her sene kek veriyorduk, bu işin yanlışlıgını anlayınca ilk defa geçen sene hiç bir şey vermeden şubata kadar beklemiştim.
Bu sene ise hiç umurumda olmadılar, bir şey olur ise Gebze'deki arılarıma olacaktır, çünkü onların yiyecekleri ormandan gelenler gibi degildi.
Bu gün ormandan gelen 50 kovan arıdan 30 civarında kovana baktık, zaten sonbaharda demiştim sağılacak bal var diye, fakat ben öyle bir iki çıta alıp püren balı aldım demek için sağıma karşıyım. Sagım olacaksa adam gibi omalı, zaten arılarımız güçlü olsaydı bal almak içten bile degildi, arıları güçlü tutamıyoruz bu ülkemizin genel sorunu.
Bu gün bakım yaptıgımız 30 kovandan 5 kasa bal aldık, Gebze'deki arıların bakımları sırasında bu ballar onlara çıta bal olarak servis yapılacaktır.
Dedimya bu sede ne kek nede şurup verdim, bal durumlarımız iyi, yavru durumlarımız ise iki çıtay çıkmış durumda.
Anaarı çiftleştirme kutularına sürekli invert şurup destegi yapılıyor.
Kutulardada yavru iki çıtaya çıkmış, bende iki çıta arasına boş çıta girdim, iki çıtaya bakan bundan sonra üç çıtayada bakar be.

Kontroller esnasında 2008 yılında Şenol'a verdiğim 34 numaralı karniyolun kızlarından olan kımızı benekli kızımız.
Bu anaarı Pınarhisarda yetiştirilmiti ve orada çiftleşti.


Kendime kullandığım 2009 kaniyol F1 modellerin kanadını kesiyorumdum, bu senede kanat kesersem karışır boyamam lazım.

Bal stoklarımız ço şükür bizi bahar taşıyacaktır.
Zaten Mehmet Yüksel'i takip edenler hadiseyi görüyor. Sonbaharda arınıza gerekli yüklemeyi yaptıgınızda nisana kadar bir şey gerekmez diyor. Bende iki senedir zaten kek işi bitti. Fakat bu kek işide ayrı bir sektör, böyle gelmiş böyle gider hesabı, hatta geçen birisi dediki 1 kilo kek 4 kilo bala bedelmiş. Dedim kardeşim sen iyimisin akli dengende filanda sorun yok dimi, ses çıkarmadı sadece dediki öyle dediler diyor. Bu bereket nasıl oluşuyor anlamak zor. Dedimya bir sektör var, arada bu işten para kazananlar, ne desin şimdi, tabiki sallayacak. Ekmek parası::))

Yarın kalan işlere devam dilecek, muhtemelen İlhami abide bana yardım edeyim diyordu. Ormandan gelen kovanlardan 2 kasa daha bal çıkar tahminime göre.
Şu ana kadar olumsuzluk arılıkta dört anasız kovan vardı, ikisini birleştirdim, ikisinede kafesle yedek analardan verdim.
Asıl anaarı sorunu Gebze'dekilerde çıkar diyede endişe ediyorum.
Çünkü Gebze'deki kovanların anaaarılarını geç dönemde satmıştm. Sonbaharda eşleşen analardan sorun çıkaranlar mutlaka olacaktır.
Laktik asit için bir şeyler söylmek gerkirse. Havalar 7 derece üstüne çıktıkan sonra mevsim boyu kullanılacak organik asitlerden birisidir.
Spreyle şırıngaya ölçüm için püskürtme yaptım, her püskürtme yaklaşık 1 ml gelmekte. 18 püskürtmede 15 ml geldi. Daha sonra kovanlara uygularken ölçü olarak kullanıyorsunuz.
Laktik sitle alakalı karışımın tarifini buraya atayım. Daha geniş bilgi için filimden sonraki linkten öğrenilebilir.


Laktik asit varroa mücadelesinde kullanacagımız çözelti %15 olmalı. Bunu nasıl yaparız.

% 85 lik Laktik asit demek 100 mililitrede 85 mililitre saf asit var demektir. Biz ne istiyoruz %15 lik laktik asit. Yani 100 mililitrede 15 mililitre saf laktik asit.
Elimizdeki %85 liği kullanarak bunu nasıl elde ederiz. 1000 mililitre (1 litre) de 850 mililitre saf laktik asit var. Biz buna 4660 mililitre su ilave edersek yani 4.6 litre su ilave edersek elimizde 5.6 litre ve içinde 850 mililitre saf laktik asit olan bir sıvı elde ederiz. Buda;

5660 85
100 x

Formülüyle 85 X 1000 / 5660 = 15 buluruz.

Yani bu işlemle (1 litre % 85 lik asite 4.6 litre su ilave ederek) %15 lik laktik asit elde ederiz.





Filimde problem var sanırım aynı filim bir başka filim sitesinede yüklendi, oradan izlenebilir.

http://www.dailymotion.com/video/xcb02t_film-laktik-asit-uygulams%FD_animals



Arıların yavru yapması için kek ve şuruba gerek yokmuş demekki.
Sorun bizim gelenek arıcılığımızda, daha önceki yazılarımda olacak, baharda besle yazın besle, kışın besle nasılsa hamballık gönüllü işi.::)))
Kimse zorlamıyor zaten.
Bir arkadaşım, tek kovandan çekim yapıldı zannetti. En az 4-5 ayrı kovandan görüntü var filimde, zaten geçiş efekleri koydum oradan anlaşılsın diye.


http://www.aribakani.com/forum/index.php?topic=86.msg597#msg597


6 yorum:

emin benli dedi ki...

ya laktik asit ölçüsünü biraz basite indirelim dedim. 6 ölçü suya 1 ölçü laktik asit uygun oluyor. ben yıllardır böyle kullanıyorum.bu güne kadar varroadan kovanım sönmedi.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emin abi bu ölçüde basit. 4.5 litre suya 1 litre %85 lik laktik asit katıyorsun ikisinin toplamı 5,5 litre yapıyor, %15 lik çözelti oluşuyor.

Abi senin tarifinde çözeltideki asit oranı %10 lara düşüyor. Bilimsel makalerlerde çözeltideki asit %15 olmalı diyorlar.
Sonuçta çok ucuz ve etkili bir varroa mücadele yöntemidir.

Kal sağlıcakla.

Mustafa Yılmaz dedi ki...

hayırlı sezonlar bakanım...

muhteşem turunç dedi ki...

Yaw ben kameramanı bir yerlerden tanıyacam amaaa:==)neyse. Bu sene iyisin pürenden beleş kışlık stoğu yaptın, konuş bakalım amaaa seneye napacan bakacaz..

Arıcı 07 dedi ki...

Değerli dostum,sezonun hayırlı olsun.Banada gelen arılar analarını halletti.ikiside analarını kaybetmişler.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mustafa karabatak gibisin, nerelerdesin kayboldunmu seni bir daha bulamıyoruz.

Muhteşem abi nerden tanıyacaksınki, bu kameraman yeni.
Birisi demişya, ekmek bulamaıyorsanız pasta yeyin diye. Bizimkilerde şurup bulamıyorlarya, püren balı yiyorlar, garibanlıgın gözü kör olsun diye buna denir heralde.
Gelecek sene için daha çok var, Trakya da bir yerde çan nektarı kokusu alıyorum. Bakarsın çama giderim::))

Hayati bey geçmiş olsun, sizede yeni sezon hayırlı olsun.
Kalın sağlıcakla.