8.02.2010

OKSALİK ASİT BUHAR APARATI

Bir kaç gün öncesi denenmek için bana gönderilen oksalik asit buharlaştırmak için yapılan aleti pazar günü denedim.
Alet pratik ve bakır olmasından dolayı çabuk ısınıyor ve çabukta buharlaşma oluyor. Ayrıca yapımı çok basit tabiki işten anlayanlar için.

Oksalik asit buhar düzenegi şu an iki parçadan oluşuyor.
Bu alet üç parça oldugunda dahada güzel olur. Neden üç denilebilir, asitin kondugu yere pürmüzün takılıp çıkarılması daha iyi olur.
Çok kovanlar için bu aletten 10 tane yapılsa ve pürmüzde alete geçmeli oldugunda, 10 kovana birden uygulama başlatılır. Sadece pürmüzü alıp yandaki alete takıp süreleri takip ederek son kovana gelindiğinde düzenekler kovan degişir ve bu süre içindede aletin soguması çalışırken biter. Tabiki bunlar işin çok ileri kısımları. Sonuçta varroa mücadelesi için yeni bir alternatif daha sunduk emegi geçen herkese teşekkürler.

Bu filimde yapılan 3 uygulamanın parçaları var. İlk olarak düzenek açık olarak dışarda asiti buharlaştırdım.
İkinci olarak aleti kapatıp kovana verdiğimizde ne oluyor onu gözlemledik.
Üçüncü olarak ise bir kovana dışarda yaptıgımız uygulamaları tatbik ettim.
Test yapılırken gene yanlızdım hacı memleketi Agrı da buluyor.
Ayrıca bu aletin bize gelişi ve yukardaki filimlerin daha detayı aşagıdaki linktedir.


http://www.aribakani.com/forum/index.php?topic=180.msg520#msg520

Bu pazar günü kovan ve kutuların tamamı salkımdaydı hafifte yağmur altında yaptım bu denemeleri. Birde arının ayarı nasıl kaçar, salkımdaki arılar nasıl salkımı bozar filimledim, bir kaç gün içinde paylaşılacaktır .
Oksalik asit buhar aparatı.

4 yorum:

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

Πολύ καλή ιδέα!!!
Μπράβο!!!
Συνεχίστε την βελτίωση.

Unknown dedi ki...

Ali kardeşim;

forumada videolara baktım çok güzel ifade etmişşsin ,benim kafama takılan dozaj ne kadar olmalı::?? Birde bu aparattan seri olarak üretmek gerek benim gibi 50 üzeri arıları ilaçlamak içinde elimde en az 10 tane olmalı,paylaşım için teşekkürler,kolay gelsin.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,arıcılar varroa parazitini etkisiz hale getirmek için ne kadar beyin jimnastiği yapıyor.Meyvelerini görmekteyiz.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ευχαριστήσω τον φίλο μου, έχει γίνει πολύ πρακτικό.

Salih abi sen düzenegi bir görsen o kadar basitki. Şöyle anlatsam daha iyi anlaşılacak, 7.65 boş kovanı, 9 mm kovana geçiriyorsun. Kapak olandan buhara çıkması için boru takılıyor bu şekilde düşün. Aleti Bursa'dan gönderen arkadaşımız kılımacı olması lazım, birbirine rahat geçen iki bakır borudan yapmış. Bence olay pürmüzde.Bu aletten pürmüzde ayrıldıgında o kadar güzel iş yapacakki bunu ilerde görecegiz.Mehmet Gençünal beyle görüştük yeni yapacaklarımda pürmüzde ayrılacak dedi.

Alet içine her seferinde 2 gram oksalik asit konuluyor. Bunu tartabilirsinde miktarı gördükten sonra göz kararı iki çay kaşıgıda ayarlayabiliyorsun.