28.06.2010

HAZİRAN 2010 BİTİYOR

27 Haziran 2010 İsaklı köyündeyim.
Yusuf Şimşak karşınızda, güzel bir resim. Piyasada o kadar yeni yetme arıcı türediki sormayın::))
Yusuf sanki yılların arıcısı, zaten resimler genelde yapılan tüm haberlerde her şeyi anlatır.
Karniyol arısıyla çalışmak ayrı bir zevk tabiki...
Astronatlar iyi bakın::))
Bu çiçege hasta oldum, inşallah başına bir iş gelmez.
Geçen gittiğimde bir sürü gonca vardı hepsi gül olmuşlar.
Hafta içi çarşamba günü Bursa Gemlik'teydim. Nihayet kafama göre bir arabamız oldu, inşallah hakkımızda hayırlısı olur. Çalışmalarımda beni çok rahatlatacağını umuyorum. Motorla çok sıkıntılar çektim, artık motora kısa mesafelerde zevk için bineceğim::))
Memleketin her yerinden başka başka yiyecekler geliyor::))
Ahmet Acaroğlu, Tokat kirazı ve sarmalık yaprak göndermiş. Kirazları Furkan yesin dedi ama dayanamayıp bende yedim.
Bizim eski kirazlarımız vardı onları savunan yokmu beyav.
Bu kirazlarda iri iri, kim ıslah etmiş bunları.
Meyve alırken neden minik minikleri almıyorsunuz hain domdomlar diyorum bazılarına::))
Geçen sene yazın Vecdi abi tarafından yollanan son armududa bu hafta yedim. Elbise dolabına koymuştum aylarca bekledi ne çürüdü nede bozuldu, sadece biraz porsumuştu. Kasa kasa armut gelmişti, bir poşet içinde de 4 tane deveci armudu diye ayırmıştı.
Bakın kardeşim yiyemiyorum yollamayın bana meyve filan, bir armut aylarca dururmu yav::))
Arılıkta geziyorum hafifte yamur vardı, dışarda kalan bir salyangoz kovana misafirliğe niyetli.
Arılar misafirperver degil, başka kapıya.
Anaarı çiftleştirme kutularımızdaki bazı olumsuzluklardan birisi. Bir çıta eksik ve gerekeni yapmışlar.
Petek örülmüş yumurta atılıp birde yavru kapatılmış, karniyol F1 anaarımız hazır.
Yusuf şimşak'ın malikanesi diyeyim bari, daha tam bitmediği için ne desek olmaz. Tam doruktaki yapı. Buraya bir kaç sefer geldim doğru dürüst resim alamıştım.
Yakın çekimdeki çatılı olan yer yeni yapılmış, harika bir yer köyün tepesinde manzara süper.
Gene birileri bizi götürmeden yedin içtin demesin. Sadece gittiğimde kapuz yedim ayrılmadan birde kave içtik hepsi o, sizsiz boğazımdan geçermi sanıyorsunuz::))
Birde bahçede bir şey yok, ne kısmetsizik bilmiyorum olmuş meyvelerin hepsi bitmiş, kışlıkların olmasınada çok var.
Bu nedir derseniz bal depolama kazanı derim.
Yusuf Şimşak ilginç birisi, dediki abi cennette bir çeşme var, o çeşmeyi açtığında bal akar, eee dedim. Bende burada çeşmeyi açtığımda bal aksın hiç kesilmesin istiyorum dedi, ne denir Allah hayırlı etsin, inşallah bal dolarda daha büyügünü yaptırırsın.
Yusuf bu sene sezona çok iyi hazırlanmış, kendisi öyle diyor. Fakat arılar benim hızıma yetişemedi, tüm malzemeler kenarda beklemek zorunda kaldı.
Bal hasadında kullanılmak için yaptırılmış böyle 3 sandık var. Balı aldığınızda dışardan arı girmemesi için kapatılan, hasat sandığı diyelim, böyle aparat şimdiye kadar sadece Muğla'lılarda görmüştüm. El arabasının üzerinde 25 çıta alıyordu.
Ruşet kovanlarda boş kalmış , stokta malzeme bol.
İki bölmeli ruşet kovan, bölme alındığında 5 çıtalık ruşet oluyor.
Girişine düşünülen aparat.
Ruşeti içerden bölerseniz dışardanda bölmeniz gerekir, yoksa iki taraf birbirine girer ve anaarıyı kaybedersiniz.
Geçiyoruz arılığa, Gbezeden çıkmadan Yusufu aradım herhangi bir ihtiyacın varmı diye. 2 Adet anaarı getir dedi. Sorunlu kovanlar vardı anaları o kovanlara verdik.
Bir kovanada kat atması gerekiyordu, tam o işle ugraşırken Salih hoca geldi. Kovanım oğula gidiyor ne yapacağız, Yusufta ihaleyi bana bıraktı. Bakan, bakar diye::))
Kata iki adet ballı çıta çektik, ikinci ve dokuzuncu sıraya ham petekli çıta girdik.
Bu arada en son yaptıgımız iş, Salih hocanın arısına bakmaktı.
Aslında kovan oğula gitmemiş, yeni arıcılar bazı şeyleri duyup uyguluyor sonuç kovan içinde bölmemi arasın çarpmamı hepsi var.
Salih hoca, kovanın alt katına ve yavru aralarına üç adet ham çıta girmiş, kovanın katınada aynı işi yapınca, anaarıyı göremeyen işçi arılar hemen başlarının çaresine bakıp, anaarı yüsükleri takmışlar. Ben gittiğimde zaten kendisi anayı bir kovana almıştı, baktım asıl memeli çıtalarıda anayla almış, bir düzenleme yaptık. Analı kovan arılıktan götürüldü ve en az 5 çıtayı saracak konuma getirildi. Bu niçin gerekli derseniz, anaarıyı yatırmadan çalıştırmak için en az 5 çıtalık alana ihtiyaç vardır, bunu forumda çok açık bir şekilde resimli olarak anlattım. Konuyu görmeyenler yeniden okuyabilir. Yoksa böldüğünüz arı az ise hazır anaarınız bir kaç gün yavru atar ve yer olmadığı için, atmış oldugu yavruların çıkmasını bekleyecektir, bu bekleme süresindede yatış devam eder.

Biz bu arada düzenlememizi yaptık, Yusuf kovanın katını koyuyor.
Yusufta benim 15 boş kovanım vardı. Tabi kovanlarımı alıyorum sitem ediyor. Diyorki hiç oğul girmedi.
İşin garip tarafı ise oğul girmedi dediği kovanlardan birisine süper bir oğul girmiş. Bir eşek arısı yeni koloni oluşturmaya başlamıştı. Bir tek arı neler yapıyor, önce kendi çapında bir yer seçiyor, ağaç parçalarından petek örüp yumurtalarını bırakıyor vebunu küre içine alıp ilk askerlerini bekliyor, askerler çıktıktan sonra bir arı bu kadar iş yapıyorsa gerisini bir düşünün.
Yanlış saymadıysam 21 göz var, bunlardan iki tanesi kapanmış, felaket hareketli larvalardı. Yavrular daha doğmadan yamyam gibi dişleri kendilerinden önce çıkıyor. Filimlerinide çektim ama bu sıra googlede sorun var, ne oluyor bunlara anlayamıyorumki. Filimi başka sitelere alıp yayınlamak lazım.
Bu arada önümde çok iş var,Trakyaya yer bakmaya gidilecek, peşinden Şile'deki arılan sağımı, peşinden arıların nakili, onun peşinden Kütahya'ya gidilecek, oğlum asker oluyor, bunlar 8-10 gün içinde yapılması gerekiyor. Gebze'deki anaarı işi zaten cabası. Arıcılık son gaz devam ediyor.

14 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Aracın hayırlı uğurlu olsun.İşini fazlasıyla göreceğine eminim.

Koskoca Bakan varken Komşunun arıya ben baksam ayıp olurdu,ki bende saygısızlık etmedim seni öne sürdüm.Arıları da zaten saygıda sana saygıda kusur etmediler.

Bu sezon beklentilerimi karşılamasa da ,yaşarsam gelecek yıl hedefleri kovalamaya ve yatırım yapmaya devam edeceğim.Bu hastalığın bulaşıcı olduğunu söylemişlerdi zaten.

Ziyaret süpriz ve Doktorumun da uyarısı olduğundan ağırlama merasimi yapamadım.Aksilik bu ya meyvelerinde ham zamanına denk geldin.Neyse ki karpuz vardı.Bunu doktor kontrolünde ayrı bir zaman telafi ederiz inşallah.

SLM ve Muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ohh oh şıkıdım şıkıdım :)nasıl üzüldüm anlatamam.:/ ne ilginçdirki bende de meyve kalmadı kışlıklar hariç:) trakyaya arı götürecekmiş gel gel benim orası tam sana göre:/Ayrıca abi bu larvalardan ana üretsek diyorum bazılarına yollardık ücretsiz olarak:)

ALİ TÜRK dedi ki...

A.s. Yusuf ben motorla neler yaptım, inşallah işimizi fazlasıyla görecektir bunada şükür. Bir kovanın her tarafı bakım olsa ne olurki.
Agırlama merasimi yapsanda doktorsuz ve arkadaşlarsız bogazımdan geçmeyecegini herkes bilir::))
Boşu boşuna yiyecekleri ziyan etmemen iyi oldu. Telafi işi bir gün kısmet olursa ekip olarak orada olacagız.

Muhteşem abi kalbimi kırıyorsun, senin kontrolündeyim diye kontrol dışına çıkıp bir şey yemiyorum, sen göbek atıyorsun.

Abi senin orası neresi yav arıyı nereye getireyim.

Abi eşek arısı için söylediklerine katılıyorum. Şimdiye kadar kime beleş karniyol arısı verdiysek başımıza bela oldular. Bu ne biçim iştir anlamadım. Dediğin gibi bazılarına eşek arısı hediye etmek lazım.
Bir ara bana bir laf söylemiştin, eşege her zaman eşek diye davranacaksın, adam sanıyorsun, eşeklik yapan çok, yapacak bir şey yok.
Kalın sağlıcakla.

Ahmet ACAROĞLU dedi ki...

s. a.
ali abi öncelikle bizim buralarda yeni araba alana allah tekerini düz bastırsın derler bide kuyrugu hafif eğrimi duruyo falan derlerde şimdi sana arabanın kuyrugunu doğrut desem benim gibi diyen 100lerce kişi olacak hanği birini doğrultacan dimi bu cemaate kuyruk doğrultmaya kalksan bi araba parası yer allah muhafaza abi hayırlı uğurlu olsun çok güzel olmuş araban kendim almış kadar sevindim inan ki kışın bide buna şöyle bol karniyol ana resimleri olan bi giydirme yaparsan süper olur arabada hanği yolda çalıştığını bilsin dimi...
kiraz mevzusuna gelincee afiyet bal şeker olsun lazımsa burda o küçük kirazlardanda var ama ağaçtan toplayıp eve getirene kadar çürümeye başlıyo ki sana gelene kadar sirke olurdu herhalde ben ıslah etmedim bunları ama ıslah edeninde sonuna kadar arkasındayım...
armuda gelince maşallah iyi saklamışsın ben sana başka bi cins armut göndereyim eylülde de onada bi bak şubatta yemesi nasıl oluyo..
abi tekrardan hayırlı olsun dileklerimi sunuyor bu camia için yaptığın işlerde allah yardımcın olsun diyorum selam ve selametle...

Ahmet ACAROĞLU dedi ki...

ha bide o hiçbişey yapmadan yazıp çizen protokolde ön sıraları zapteden isminin önüne sn. dr. doç.vs vs vs eklenen kişilere eşşek arısından ana değilde direk dillerine eşşek arısı sokturmak lazım her ne kadar şuan için karniyolla çalışmayı hatalarımdan dolayı beceremesemde en azından gönlüm ve yönüm sizden yana....

Mehmet Yüksel dedi ki...

Ali abi araban hayırlı olsun,allah kazasız belasız kullanmayı nasip eder inşallah,nektar akımının iyi olduğu resimlerde yusuf beyin sevincinden görünüyor,yusuf beyin
dinlemdirme kazanıda hayırlı olsun içi bal dolar inşallah hayırlı sezonlar diliyorum hepinize,
selamlar.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey, Allah kaza bela vermesin,Saglıcakla kullanman dilğiyle.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk arabanız hayırlı olsun,Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin,oğlunuzda askere gidiyormuş,demekki bizlerin nüfus kağıdı eskimiş farkında değiliz.Başarı ve kolaylık dileklerimle.

ALİ TÜRK dedi ki...

Ahmet bizim doktor arbadan ses gelir dedi, ses yok diyorum yav ıslatmamız lazım dedi, bende dedim zaten 10 gündür yağmurda ıslanıyoruz:))
Müdürümde Tokat Yeşilyurt'lu oda bu arabanın kuyrugu egri dediydi, müdürlük olarak egriliği düzelttik, arabada ne ses kaldı ne egrilik::))

Yav degerli bilimcilerimizi eşek arısına sokturursak biz onlarsız ne yaparız, aman sözlerine dikkat et çarpılırsın bak::))

Mehmet sağolasın.
Allah kimseye kaza ve bela vermesin. Yusuf'un arıların oldugu yer acayip poyraz alıyor, bu sene arılarını istediği gibi geliştiremedi, fakat bal durmları güzeldi. Birde Yusuf çok iyi gözlem yapıyor, iklimi 10-15 gün arayla rapor ediyor, bu günlerde nektar kesilecek diyor ve kesilmesi 10 sürermiş. Sonra salğı balı başlayacak gibi notları var, bunları düzenli olarak takip ediyor. Birde yaptıgı işlerde ısrar ve inatçı birisi. İyi dilekleriniz için yeniden teşekkür ederim, kalın sağlıcakla.

ALİ TÜRK dedi ki...

Vecdi abi çok sağolasın.

İlhami abi sende çok sağolasın. Oğlan kısmetse temmuzda asker olacak, dedigin gibi günler haftalar aylar yıllar uçup gidiyor. Nufus ve model her geçen gün düşüp gidiyor. Kalın sağlıcakla.

TUYSAL dedi ki...

Selam,
Başarılı çalışmalarınızın devamını, arabanızın hayırlı olmasını, arkadaşlarınızla mutlu geçen ortak anlarınızın daha çok olamsı dileğiyle hoşça kalın.

kadıoğlu dedi ki...

selamun aleyküm bakanım araban hayırlı uğurlu olsun allah güle güle kullanmayı nasip etsin.

ALİ TÜRK dedi ki...

Tahsin bey iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. İnşallah arkadaşlarımızla olan anılarımızı ve mutlu anlarımızı artıracaktır. İşlerimmizide kolaylaştırır diye umuyorum.

Aleyküm selam Asım abi, inşallah güle güle kullanırız. Kışın birisi gezi için münübüs getirecekti, hala o zamandan beri işletme işleri devam ediyor, sırf bu münübüs yüzünden::)))
Kalın sağlıcakla.

Mustafa Yılmaz dedi ki...

abi hayırl uguru olsun agzının tadıyla kulanmak nasip etsin alah saygılar