22.07.2010

21 TEMMUZ 2010 DAN SEÇTİKLERİM

Belediyede branş harita ve adres olduğunda bir çok işte görev alabiliyorum.
En son işimiz, afetler müdürlüğü depremde hasar görüp, orta hasar raporları olan binaların son durumunu merak etmiş bu binalara ne oldu diye.
Valilik tarafından görevlendirilen ekiple birlikte kişilere ve binalara ulaşmaya çalıştık, depremden bu tarafa yaklaşık 12 sene geçmiş.
Bazen ne binayı nede aranan isimi bulabiliyorsunuz.
İlginç olaylarda yaşanıyor, adamın orta hasar raporu var, bu binaya güçlendirme yapmadığı gibi, birde kat atmayı düşünüyor, izin verilmeyincede tekrardan çatı yapacağım diye çatı katı yapanlar gördük.
21/07/2010 günü işin son günüydü. Dün öğlenleyin dış görev sona erdi.
Biz arazide gezer iken bir telefon geldi, hacı biraz sallamış tabi. Hacının anlatmasına göre yukardaki oğul, 70 santim falan boyunda soba borusu gibi aşagıya uzanan bir oğulmuş::))
Bizde işi bitirip yemeğe geçiyorduk, aman dokunma resim alalım bir daha böyle oğulu nerden buluruz dedik, iyikide demişiz yoksa bu görüntüler nereden olacaktı dimi::))
Görüntü benim hayalimdeki gibi olmasada degişik anılar olarak günlüğümüze girdi.
Oğul anısına bir iki ::))
solsaki arkadaşımız belediyemiz stajerlerinden Pınar, sağdaki ise belediyemiz mühendislerinden Basriye Kader hanım.
Anı fotolarından sonra bahçeden ikram var. Domatezler salatatalar biberler şeftaliler ne ararsan var, dalından kopar ve götür.
Bu kovan katlı bir kovandı, üst katında iki sefer anaarı memesi beslettim, yukarda meme varda aşagıda niyemi yok diye bu işe kalkıştılar anlamadım. hacı diyorki oğulu nereye koyacağız, dedimki memeleri temizleyip çıktığı kovana geri koyacaz. Yermi kaldı arılıkta 100 kutu var, 50 de erkek için kovan bırakmıştık, sadece safların bölmesi 10 kovandan fazla oldu, 10 civarında oğul çıktı, arılıkta 70 den fazla kovanım var.
En sevindirici olanı ise bu sene erkek arısı sıkıntısı hiç yaşamadık.
Pınar, tam staj görüyor, meslek inşaat, bende ana arı için inşa edilmiş memeleri göçürüyorum.

Bir kaç çıtayı temizledim, hacıyada kalanları temizle ve oğlulu geri ver talimatı verdik.
Arılıktan ayrılıp veda yemegine geçildi.
Yemege Muhteşem abimde yetişti, zaten bu oğlullar bu güdümsüzün eseri. Sana geliyorum diye söylense arılar yavru uçurmaya başlıyor.
Resimdekiler, Pınar, Muhteşem abim, Sadi bey Gebze belediyesi inşaat mühendisi, Yakup bey Kocaeli büyük Şehir belediyesinde inşaat mühendisi, Basriye hanım belediyemiz mühendisllerinden.
Bu tür çalışmalar oldugunda son gün toplu yemek yeriz.
Ben iş sonuda olsa doktor kontrolünden çıkmıyorum görüyorsunuz.

Bazı çalışmalar için arılıktayız, dedikya adam güdümsüz diye, gittim bir oğul daha var dalda.
Bu esnada Trakyalı Şenol'u aradım.
Aradığıma pişman oldum, bunların birisi medine dilencisi, biriside hint fakiri. Kendi aralarında fakirlik ve dilencilik mevzuları geregi görüşmezler, ikiside tam pinti.
Telefon beleş ya, yarım saat konuşup ara sırada alehimde attıklarını zannediyorum. Zaten bakışlardanda anlaşılıyor.::)))
keyfe bak be, oh oh, bu arada öyle bir yağmur yağıyorki, arılıkta gezmek münkün degil.
Sadri abide yolda, soruyor hava nasıl yağmur varmı diye. Bende nerden yok dedim, sanki gök delindi.
Son çıkan oğlu almadık, güzel bir ıslandı, bir daha çıkmadan hava durumuna baksın inekler.
Yağmur dindi, bizim körükçü geçen seneden kalma küflü kekleri getirmiş birde para istedi. Kalbini kırmamak için getirdiği kekleri alıp, birde üstüne para verdim iyimi?:=((
Gebze'de durumlarım Allah daha iyi etsin süper. Bir elimiz balda bir elimiz yağda gibi bir şey. Birilerinin kabak karpuzuna kalmadık yani::))
Kovan altını mekan tutan kertenkeleler, bu ineklerinde keyifleri gıcır.
Hediye kestane balı...
Arılıktaki çalışmaları bitti. Bizimki ikide bir benim arılar kestane balı yaptı mı? sorup duruyordu.
Dedimki senin arıların nerden ve nasıl bal yapacak, yapsa bile parmakla yalamaya yetmez. Ben size benim arınınkilerden vereyimde bir bayram edin dedim::))
Bizimkileri yolladım, msn yi açtım Mehmet Yüksel abi ne yapıyorsun dedi, dedim abi ihtiyarlara hayır yapıyorum, hayırdır dedi, kestane balı verdim, iyi gelir dedim , bol bol güldük::))

7 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ya abi üzülme be Seyithan abi arıcılığı bir öğrensin hiç oğul çıkmayacak senin arılardam merak etme:)

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Madem hayır yapıyorsun burdaki cemaate de haber verelim değil mi.
Anlaşılan keki kestane balı ile takas ettin.

SLM ve Muhabbetle...

Pinar dedi ki...

En yakın zamanda arıları ziyarete ve hacı amcanın bahçesinden domates yemeye yine gelmek istiyorum :) Bu çalışmalarınızdan ama özellikle de bu çalışmaları yaparken severek yaptığınıza şahit olduğum için sizi tebrik etmeliyim..
Sevgiler..

Pınar

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi kovanları gördün, yarım petekli çıta veriyoruz, ertesi güne örülmüş, sanki ilk baharda gibiyiz acayip bal geliyor. Gebzedeki arıları kesin yavaş yavaş sağmamız lazım.
Oğul konusunda yapılacak olan kovanları sıradan bir kontrol etmek ama kutulardan sıra kovan kontrolüne gelmiyorki.::))

Yusuf ben hayır yapacaklarımıda yapmayacaklarımıda bilirim, daha önceleride hayır işlerimiz oldu ama yogurdu üfleyerek yesende gene yanacaksa buz gibi yogurt yakıyor ne yapalım.::))

Kek mevzusu ayagımıza kadar gelmiş, geri çevirmek bize yakışırmı be yaw::))

Pınar, babanı da al gel beliyoruz.Nasılsa bahçe bana ait degil ye istediğini::))
Zaten sevilerek yapılmayan işlerden, hayır gelmez, kalın sağlıcakla.

EMRAH dedi ki...

Maşallah Ali abi doktor işi biliyor nasılsa ballar senden geliyor ne uğraşsın daha arıyla,bu arada sanki usta Muhteşem abi gibi oldu çalışan sen gezen doktor.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

bakanım ineboludan selamlar,

yine yoğun bir faaliyet içindesin allah kolaylık versinin.Buradada durdum fena değil eğer vinnnn azizlik yapmayıp çekerse hab.er yapacağım İneboludan selamlar....

ALİ TÜRK dedi ki...

Emrah ben doktor kontrolündeyim dıoktorda benim kontrolümde bazen sinirlerimi zorlasada sonuçta benim adamaım be yaw::))
Emekli olunca başka ne iş yapacaksınki, tabiki gezip duracaksın. Bizde emekli olana kadar yardırmaya devam edecegiz.

Zafer abi a.s.
Durumların iyi olmasına sevindim. Vın çekmezse bizim doktor gibi internet kafelere filan düşeyim deme bu yaştan sonra.
Bizim normal tempomuz bile sanaldakilerle kıyaslanamaz, iş başımızdan aşmış durumda, istersen tempo tutma::))
Kalın sağlıcakla.