13.02.2011

ARICI SADRİ DEMİRCİOĞLU VE İŞYERİ::))


12 Şubat 2011 İstanbul'dayım.
Önemli özel işlerimiz vardı. Kimse kendi işiniyapmıyor, birileri bizim işlerimizi planlamaya çalışıyor. Bazı saflar bizim elimizdeki safların ilerki üretimlerde yakın akraba olacagını ve sorun çıkacagını düşünmüşler. Tabi benim elinde kaç degişik firmadan kaç saf var onu bilen yok.....
Veya biz bunu düşünen saflar kadar safızya::))))
Sadri Demircioğlu abimin yapmış oldugu suni tohumlama aletimiz.
Alette sorun yok direkleri küçülüp incelecek.
Bu arada bizimkinin yani Muhteşem kalfamın yeni aletine başlandı, inşallah yeni sezonda oğul veriyoruz. Suni tohumla çalışmalarımız 3 degişik yerde devam edecek.

Sadri abi bir işe başladıysa o iş bitmiştir. Genelde ekip aynı kafada diyebilirim. Bir ara bir yerde bir yazda diyorduki, insanların sevip anlaştıgı kişiler, kendi karekterleriyle bir çok konuda keşişenlerdir gibi bir şeydi, bizde bu var yani::))
Bu arada bir kaç gün sonra açıklayacagım bir fikir var. Yav biz bunu niye düşünemedik diyenler oldu, Sadri abimizin firkri, hatta fikiri ilettiğim Muhteşem abi, hemen Sadri abiyi benim yerime öp dedi, bende öptüm.
Düşüncesini fiiliyata geçirdim başlangıçta sorun yok, ilerside işlerse yaşadık::)))


Sadri abi bu sene hem saf karniyol üretecek, hemde konu komşuya f1 anaarılar verecekmiş.
Bu konuda çalışmaların alt yapısı hazır ve sezonu beklemeye başlamış durumda.
Kısa ballıklar yapmış, ballıkların içinede anaarı kutularını nasıl tuttururum diye düşünüp T dedigimiz profil ile çift sıra anaarı kutu çıtası dizmiş. Çalışma güzel olmuş. Hem tam çıta bal alamayanlar oluyor, çıta bal isteyenlere yarım çıta sırlı bal için gerekli de denilebilir.

Ballıgın alttan görünüşü.
Bu günlerde en çok sorulan bu plastik yanakları nerden bulurum.
http://3.bp.blogspot.com/_lOfVxyAncUI/TLQ_867dJCI/AAAAAAAADdk/8-5ehX5BkWU/s1600/12102010733.jpg

Anaarı çıtalarının görünüşü, bu plastik yanaklar süper bir şey.
Yanlız benim tek endişem kafkas arısıyla çalışanlar sorun yaşar diye düşünüyorum. Kafkas arısı bu çıtayı propolistle tutturdugunda bir çok çıta arıcının elinde kalır özelliklede soguk havalarda.

Sadri abi beş gözlü anaarı çiftleştirme kutuları yapmış, her gözde 4 çıta var.

Ben 8 gözlü olanlarını yapmıştım, benim yaptıkların aynı yönde çıkışları olan ve suni tohumlama yapılan anaarılar verildiği için dışardan anaarı gelme ve yön şaşırma sorunu yok.

Anaarı çiftleştirme kutularının en büyük özellikleri alttan iyi havalanmalı yoksa sıkışan arılar kutu gözlerini terk edebilirler. Yani kutu terkleri arasında sıkışma seçenegi açlıktan sonra en büyük nedendir.

Burası aslında kablo fabrikası::))))
Fakat Sadri abi bu tezgahta kablo üretmeyip başka iler yapıyor.
Yukardaki güzellikler bu gönye makinasının marifetleri. Tabi makina kendi başına bir işe yaramıyor, usta lazım ustaaaa...

Sadri abi havalandırmalarda krom nikel tel kullanıyor. Bu tel bizi aşar, metresi bu telin 30 lirayadır. Yani bir kovan altına 15 lira civarında sadece tel parası vermelisiniz. Benim havalandırmalarda kulladıgım telin metresi 5-6 liraydı.

İnsanların bir yerlere bakarken bakışları hep farklıdır. Ben çöp kutusu yanına bırakılmış yeni kartonlar bulursam yerde musaitse hemen durup arabama atarım. Bazılarına göre o çöptür, bazılarına göre karton, bana görede körükte yakıt. Hurdacı içinde o karton ekmek degilmi.

Sadri abinin elemanlar kablolardan çıkan kartonu rulo yapıp kenarda istifliyorlarmış. Üçe kes kullan.

Fabrikada ilgimi çeken şeylerden birisi kuluçka makinasıydı. Aynı inkilobitör gibi sabit ısıda çalışıyormuş. Nem filan ayarlanıyor ve yumurtalar içerde bir düzenekle harete ettiriliyor, günü geldimi civcivler çıkıyor.
Anaarı üretip suni tohumlama yapan arıcılarda bu aletin degişik versiyonları var. Anaarılar kovan içinde 10 günü tamamladımı inkibilatöre koyup, tohumlama yapılana kadar bu alette tutuluyor.

Civcivlere içim gitti şunların güzelliklerine bir bakın. Bunların ötmesine daha çok var, yutkuna yutkuna fabrikadan Silivri'deki arılıga gittim.
Birde Sadri abi bana bıldırcınların oldugu yeri göstermedi sanki yiyecegiz.::((

5 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Bu sene oğul verecekmişiz:)he heee.. yav bu civcivleri bana göstermediydi var bir bildiği demekki:( neyse sadede gel bahçede yiyecek birşeyle bulabildinmi:)...sağlıcakla kal..

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,civcivlere göz dikmişsin.Sadri abinin ana kovanları çok güzel görünüyor.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abibenden habersiz herkes planlar yapmış. Sadri abinin yazlıktaki labaratuvara git bir bak bakalım.Biz ayakta uyuyoruz, bizden habersiz neler yapılmış. O zaman bana de, oğulmu vermişiz o zaman anlarsın. Abi tüm yazlıkçılara buradan sesleniyorum, kışın yetişen meyve sebdede yetiştirin böyle olmuyor. Ne yiyece bişimi vardıda yemedik::))

Vecdi abi civcivlerin ötmesine çok var, göz diksen ne olur be. Sadri abi sanatkar, neyi isterse çok güzel yapıyor.
Kalın sağlıcakla.

Mirili dedi ki...

Ali abi imkan ve zaman olduktan sonra çok şey yapılır. Ama hakikaten arıcılık konusunda epey çalışmalar yapıyorsunuz kolay gelsin iyi çalışmalar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Fatih başta imkan olursa insan zaman bulabiliyor. İmkanın yoksa zaman bir işe yaramıyor. Yapmış oldugumuz çalışmalar birey ve ekip bazında düşünülürse, bizim ekip tektir ve alternatifi kesinlikle yok.
Bu gibi çalışmalar üniversitelerde bile yok, zaten olsaydı neler yapılmazdıki. O kadar ırk ve eko tip yok oldu, hani nerde bu ırk ve eko tiplerimiz hangi üniversite sahip çıkıp çalışmalar yapıp korumuş. Bunları yazmak beni üzüyor ama ne yapayım.
Sağlıcakla kal.