15.02.2011

ARICI SADRİ DEMİRCİOĞLU VE ARILIĞI

Bu sene gezilere erkenmi başladım bilemiyorum.

Sadri abinin arılıkta kolonilerin anaarı kontrolleri yapıldı. Bazı koloniler akatarıldı.



Sosyete arı olmak ayrı bir şey. Kovanlar bal dolu, bunlar yetmiyor, Sadri abi invert şuruba başlayayım mı diyor.
Benim arılar buradakileri duymasın.


Bizimki gariban işi ve aç yaşamaya alışmış arılar::))



Sadri abimizin enerji üreticisi. Yazlıkta bir çok işi bu alet yapıyor. Aydınlatma ihtiyaçlarını karşılıyormuş. Zaten her taraf lambaydı, beleş ya::))

http://www.ruzgarenerjisi.net/ruzgarjenaratoru.htm

Bu alet konusunda merakı olanlar oldu.

Sadri abiye durumu ilettim. Bu alet saatte 300 vat elektirik üretiyormuş. Ürettiği eleştirik 12 volt, 12 volt elektirik aküye, aküdende invektörle 220 ye çevriliyor. Aydınlatma televizyon gibi işlerimi görüyor dedi.

Bu ürünlerin yenileri çıkmış, saatte 1000 vat elektirik üretiyormuş.


Bir karakovan, arılıkların olmazsa olmazı...
Mehmet Yüskel kovanı::))

Sadri abide Mehmetin kovanlarından esinlenip iki tane yapmış.



Bir çok kişide bu kovanlarda var ve adı Mehmet Yüksel kovanı.


Mehmet Yüksel, bir çok konuda arıcılarımız tarafından zaten örnek bir arıcı ve bizim yurt dışındaki arı bakanımız::))



Kovan kapaklarıda mehmetin kapaklar gibi sac ve içindeki kopük veya strafor 4 cm kalınlıktaydı. Mehmet Yüksel 2,5 cm kalınlık olsun yeter diyordu.



Bir çok kişinin hayalindeki bir yer burası. Yaklaşık 10 dönüm bahçe ve içinde bir yazlık arılar ve labaratuvar var.



Sadri abinin bir tek kolonisi kafkas analıydı. Acayip propolist doldurmuş bir çıtanın altı kırıldı ve öyle çıkartabildim.



Pilastik yanaklarda bu sorunlar henüz kullanmadık ama kafkas kullananları soguk havalarda sıkıntıya sokacaktır.



Hava ısısı idare ediyordu ama acayip bir rüzgar altında kovan aktarımı yaptım.



Anaarımız bu çıtadaymış. Anaarılı çıtamız.



Mehmet yüksel kovanından görüntüler.



Çıtalar derinlemesine uzun genişlemeşene dar, ters bir cümlemi oldu bilemiyorum ama görüyorsunuz::))



Çıta üzerine aynı Mehmet gibi mika bir parça konmuştu, mika degilde fiberglasmı ne deniyor cam gibi pilastik bir şey işte.



Bu koloniler de kat sorunu yok, yan tarafa giriş ızgaradan yapılıyor. Koloni bir tarafı doldurduğunda yan tarafa geçiş açılıyor. Yani kat konulmuş gibi olmakta.



Arılıktada bu kadar. Bundan sonraki paylaşımda sadri abinin yazlıgın içindeki malzemeleri yayınlıyacagım.

Sadri abimiz dünyadaki tüm yeniliklere açık, bu yenilikleri uygulamaya çalışan bir arıcı.

Bir çok kişinin çok merak ettiği, oğul araklama kokusu da dahil::))

5 yorum:

miriliburak dedi ki...

Ali abi Maşallah sadri abimizin kovanları oldukça güzel görünüyor ve çoğu katlı duruyor, o elektrik üreten panelin kurulum maliyeti, üretilen enerjinin ne kadar etki ettiği hakkında da bilgi verirseniz çok iyi olacak bildiğim kadarı ile bunların bataryaları epey para ilerde benim tarlayada düşünüyoruz.

muhteşem turunç dedi ki...

Abi hava yağmurlumuydu be sanki ıslanmış gibi bir halin var:) Sadri abi için üzülmemek elde değil tabi düştü eline anlatda anlat allah yardımcısı olsun...

Unknown dedi ki...

Sadri abi işi biliyor. Mehmet Yüksek kovanların daki çıtalar standarmı, birde elektirk üreten paneli merak ettim nasıl bir şey bir arkadaşım sorup duruyordu berki yardımım dokunur saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Mirili bazı şeylerde imkanlar çok önemli, bunun başındada maddi imkan gerekli.
Elektirik üretimiyle alakalı sistem tam ne kadar enerji üretiyor bilemiyorum. Fakat Sadri abiden gerekli bilgileri alırım. Birde bu tür malzeme lazım oldugunda Sadri abi kablo imalatçısı ve dolayısı ile bu sektörde söz sahibi birisi. Ne gerekiyorsa, sana lazım oldugunda kendisiyle görüşüp hallederiz.

Muhteşem abi ne ıslanması, haberi iyi oku hava berbattı ve acayip rüzgar altında çalıştım, baksana her taraf dagılmış::)))

Tabiki anlatacam, doktorun eline düşmedi benim elime düştü diye kıskanmayalım lütfen::))

Emrah Mehmet Yüksel kovanının çıta sıtandardını bilmiyorum ama bu çıtalar yarım metre vardı sanki.

Elektirik üreten dinomonun detaylarını sorup öğreneceğim.
Kalın sağlıcakla.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,Sadri abi mesleği icabı teknolojiyi uygulamış.Mehmet bey kovanları biz emekli ler için uygun.Saglıcakla kalın.