24.02.2011

ARICILIK VE PLANLAR


Arıcılık kışın arıcıların dinlendiği bir dönemde denebilir. Tabi dinlene bilirseniz.
Bu sene çok degişik hamleler yapıyoruz. Birazda şartlar böyle gerektirdi. Zamanı geldiğinde bu ruşetlerle alakalı durum hakkında daha geniş bir yazı yazmayı düşünüyorum. Bu ruşetler benim daha rahat çalışma yapmam için yaptıgım bir hamlede denebilir.
Resimdeki bizim İrfan ustamız. Cemil ustayla yaklaşık 1 senedir ortak çalışıyorlar. Ben tabiki her ikisinede ortagım::))
Boş vakit buldugumda aralara dalıp işlerimi hallediyorum. İşlerim yapılırken bir çok kişide yardım ediyor, bunlara İrfan ustayıda dahil ettik.

Bu sene kışın damacanaya soktugumuz arılar, hala invert şuruptan ölmediler.
Bu arının başına gelenlşeri Allah kimselerin başına vermesin derim , benden bunu duyan kalfam, bu arıların senden çektiği nedir diye bana kafa tutuyor::))
Olayın başı ve gelinen nokta bu.
Damacana da üç sefer taban temizlendi. En son damacanaya bir pet şişe altı koyup salkıma dayadım. Uzaklara gitmeden yiyeceklerini alsınlar diye.

Bu arada bizim kek kullanımına karşı oldugumuz lanse edilmeye çalışılıyor.
Kek kışa girmiş arıyı aşırı yorup, ömrünü bitirdigi için biz buna karşı çıktık, daha önce ben defalarca kışın kek verdim ve günler sonra yere dökülüp ölmek üzere kıvranan arıların halini sonradan anladık.
Arıya keki ne zaan verirsen ver yer.
Kışın verirseniz defalarca yazıldı çizildi, arı katı şeyi nasıl yiyecek, yedimide ömrü kısalacak.
Efendim aç arıya kek vermeyin filan deyip milleti başka şekilde yönlendirmek isteyenlar var, arı aç ise en kısa sürede doyurmak şurupla olur.
Ben yapmış oldugum yanlıştam döneli çok oldu.
Önce kütük kovan açtı ve devamlı kış boyu şuruplandı.
Peşinden karakovan gene kışı şurupla çıkardı.
Şu andada benim damacana kovanım bahara şuruppla çıkmak üzere.
Hani diyorumya, hep yazmayın, neler yapmışşınız bir paylaşın yaw. Bakın ben bir şeyler yapıp paylaşıyorum....
Lafla nereye kadar gidilecek hep birlikte görmeye devam edecegiz.
Ben hep buradayım inşallah::))
Ayrıca her türlü mahlükata iş verilir, iş bulamayanlar gene bize gelip sataşmaya çalışıyor. Zaten başka bir şey yaptıklarıda olmamıştır. Benle yapmış oldugunuzicraat ve işlerinizle yarışın ::)))
Ben hata yaptım benden sonra bizi dinleyenler olur diye kekle alakalı yazı yazıp olayı kapadık ve bir daha kışın kek kullanmadım.
Yazmış oldugum kekle alakalı yazılardan birisi alt linkte. Yazı 2008 de yazılmış biz 2011 deyiz hala eski yerinde sayanlar ne yaparsa yapsın beni bağlamıyor.


http://bengittim.blogspot.com/2008/11/aricilikta-kekin-yararlarizamanisiz.html

Fakat biz geleneklerine bağlı arıcılarız. Geçmişten kopamıyoruz ve alternatiflerede karşı çıkmaya hala devam ediliyor.
Bu konuyla alakalı bir başka yazı yazmışım. Demişimki çağdaş arıcılık ve geleneklerimiz. Gene yazı 2008 yılında yazılmış.

http://bengittim.blogspot.com/2008/11/ada-aricilik-ve-bizim-geleneklerimiz.html


Biz eski geleneklerimizle devam edeceksek bilim ve teknoloji bilgisayar neyimize...



Bu sene yapmayı planladığım 200 ruşet yakında montojına başlıyoruz. Bir işe girdigimde hiç ufaktan başlayamıyorum ve bu aşırılık beni acayip yoruyor.
Bazı hobiciler ???10 kovanla başa çıkamazken, bir turda 200 ruşet yapımı ve bunların doldurulması nasıl olacak bilemiyorum::))
Heralde kalfaya ogul yakalama konusunda yeni egitim vermem lazım, yoksa bu ruşetler dolarmı yav::))
Bu oğulla alakalı ilginç bir hikaye var. Bizim Kadir Gürkan bey bakmış arılıgının etrafına bir sürü tuzak kovan konulmuş oldugunu görür.
Gitmiş tüm kovanları yerinden aşagıya atıyor, kovanların sahibi gelmiş cıngar çıkartmak istiyor. Bizim başkan diyorki bunları benim arılıga niye koydun, ogul girsin diye. Bu kadar zahmet etmene gerek yok, gel bari kovanları aktar git....
Tabi bu kibarca yazılmış hali:))

Hacı abi arılıkta vidayla monte edilecek parçaların deliklerini delmeye başladı, dünya delik delmesi lazım, hemde bu yaştan sonra::))

Bizim Cemil ustam namaza başlamadan öbür tarafla irtibata geçer::))
Tam tekbir alacaktı ki, iç işlerinden telefon geldi, donup kaldı yav. Kendisine zor getirdik ve gülme kirizine girdi.

Bu sene geçen seneye oranla işlerimiz en az 1 ay geçikecekti, bir hamlede bu işlerin aksamamsı için yapıldı.
Bu plan çoktan beri vardı bir türlü araç ayarlayamadık. En sonunda planı yürürlüğe koyduk.

Bazı önemli ve özel işler için erkek derdine düştük anlayacagınız.
Geçen seneye bakıyorum, mart ayının sonunda ilk çıkan anaarılara kafes takmışız. Anaarı üretimi için erkeklerin çıktıgını görmek lazım, bu gün yumurta atılsa, zaten erkek yumurtası atılması bizim bölgede imkansız, atılsa bile geçen seneye göre bir ay geç kalındı. Aşagıdaki link ne kadar geç kaldıgımızı zaten göstermekte. 3 Adet f1 karniol anaarılı ve güçlü kolonimi arkadaşıma erkekleri karşılıgı hediye ettim. Saf karniol erkekler acilen bana geri gönderilecekler::))
Kısmet olursa gelişmeleri paylaşacağım. Geçtiğimiz sene 2010 - 20 martta çıkan erkekleri boyamışım.::))
http://bengittim.blogspot.com/2010_03_01_archive.html

Mustafa kardeşim yolun açık olsun. İnşallah planlarımız istediğimiz gibi gelişir. Biz gereken işi yapmaya başladık gerisi Mevlaya kaldı.
Arıların gittiği yerde gece bile 10 derece sıcaklık var, gündüz gölgede 18 ila 20 derece sıcaklık var, birden içim ısında ha::))
Bu arada Gebze de donmaya devam ediyoruz. Kış geri geldi, her şeyin hayırlısı.
Bakalım Mevla neyler, neylerse güzel eyler.

6 yorum:

EMRAH dedi ki...

Selamlar Ali abi bu ne hız maşallah bana kalsa 5 ayda anca yaparım o ruşetleri.İnşallah kovanlar sağsalim yerlerine ulaşmıştır bol erkekle geri dönerler.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Alibey,sonunda kovanları ayvacık a yolladın,eko tip tehlike altında.İyi haber erkekler geri gelecek.Biran önce ruşetleri yapmeteroloji ısınacak dedi.Saglıcakla kalın.

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

S.A. Ali abi ben Nevşehirden Eyüp, bloğunuzu sürekli takip ediyorum.Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.çalışmalarınızda dahada çok başarılar dilerim.bende evimin önünde hobi olarak arıcılıkla uğraşıyorum.foruma bir türlü üye olamadık.(adminin onaylaması gerekiyor)diyor.acaba hata bendemi?
saygılar.

ALİ TÜRK dedi ki...

Emrah seninde bir hacın, bir Cemil ustan birde kalfan olsaydı, bei kesin sollardın. İmkanlarım gerçekten fena degil, birazda gayret ettikmi olay tamam ben biraz tembelim, birazda bıktım denebilir, koş koş nereye kadar diyorum bazen ama koşmadanda bu işler olmuyor.

Vecdi abi kovanlar Mersin aydıncıktalar. Benim asker arkadaşım, 25 sene öncesi her akşam arıcılık yapacagımız günü iple çekiyorduk, arkadaşımın 50 civarı kovanı vardı, bizimde köyde bir kaç kara kovanımız vardı. Arkadaş askerken babası arıları söndürmüş, dönüşte o seracı oldu, bende arıcı oldum. Şu an kendisinde 2 kovan arı vardı, 3 te ben yolladım 5 oldu. Bu sene en az 10 tane orada karniol F1 yapar isek benim açımdan erken ilkbaharda çok iyi olacak. Şu arılar 1 ay öncesinden bir türlü gidemedi, gitselerdi bazı işlerimizi ileri alacaktık. İzmir'dende erkek arı gelşmesi lazım, oradaki karniol F1 arılar 15-20 gündür beslemeye alındı.Antalyada gene bu iş için bir arkadaşa görev verdim fakat Antalya'daki arkadaşımız benim bulundugum bölge soguk dedi.Çok şükür her tarafta işimizi yapacak birileri mutlaka var.

Arılar yerine yerleştikten sonra bu haber yapıldı.

Eyüp hata sende degil bende, üyeler konusunda seçici olmaya çalışıyorum. Forumun kalitesi açısından bu önemli.

Klaın sağlıcakla.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ali abi sen ne zaman yaptın bu haberi be yaw:)ben bu sene tuzakları senin oraya kuracam:)sende kızamayacan çünkü oğulları sana verecem..Ben hobiciyim ve 10 arıyı geçmeme kararı aldım. Neden böyle dersen sen bu sene dağılacan o ruşetlerle gene çok açıldın:/)Ben bir şeyi merak ediyorum yoksa sen o ruşetleri birilerine özenip kışlatma amaçlımı hazırladın:)
Komşuda pişen bizede düşer dimi canım ustam benim:) o erkekler bi gelsin bakalım. Bak sadri abi sendden hızlı gidiyor bu sene haberin olsun. kal sağlıcakla:)

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi senin bilgisayar formatıyla ne işin olur be, götür bir gariban formatlasın, sonrada bu haber nerden çıktı diyosun::))

Ben yeni bir tuzak yeri buldum merak etme birçok kişiye yeter, şu an tam 1000 kovan olmuş bir arılık var::))

Abi şu ana kadar dağılmadık, biraz yardırırız ama dagılmak olmaz bizde.

Muhteşem abi sen daha ustanı tanıyamadın be, beni çapsızlara nasıl benzetirsin, ben ve biz gelişimden yanayız, ruşette arı kışlatanlar gerici arıcılardır. Millet aya onlar yaya misali,her gün öğrenip çıta yükselteceklerine bunlar tersine gidiyor, yurt dışınıda bunlar iyi takip ediyorlar ama teleskopla demekki 4-5 katlı kovanları ruşet görüyorlar, demekki bunlarda miyopluk var, miyop neyle bakarsa baksın olayı tam göremiyor :)))

Ruşette arı iyi gelişiyormuş abi, bende anlamadım nasıl oluyor, bir arının atacagı yumurta sayısı belli, ruşette koysanda atacagı yumurta 1500, kovana koysanda aradaki farkı nerde buldular bilemiyorum, fakat olaydan rahatsızlarki ruşette arı iyi gelişiyor diyorlqar tabi yerseniz::))
Yav sabah sabah nerden böyle yorum atıp beni güldürüyorsun anlamıyorum. Hani derlerya lafa degil kişilerin yaptıklarına bakın diye, gerçi yaptıklarınıda tam göstermiyorlar ya...::)) sağlıcakla kal.