16.02.2011

OKSALİK ASİT BUHAR ALETİ VEYA APARATI


Abdullah Negiz.
Abdullah ustam.
Oksalik asit buhar aleti, uzun zamandır malzemeleri hazırladık, hatta alet yapıldı, bir türlü denemesini yapamadık.
Bu gün bir fırsatını bulup elektirikçi ustama gidebildim.Yaklaşık 20 yıldır görüşürüz kendisi Eskişehir'li.
Durumu anlatıp alet denemek istediğimi söyledim, Abdullah ustanında bu sıra işler kesat ilk denemeyi yaptık.
Oksalik asit aletinin parçalarını, Ordu'lu ustam Turan Avcı toplatmıştı.
Bir cüzcaciyede gördüğüm çay bardağı kapaklarını oksalik asitin buharlaştırılmasındsa kullanmayı düşündüm. Gerekli düzenleme yapıldı. Bir kenarını kesip kızdırma bujisine punto kaynakla sabitlettim.

Kızdırma bujisinin kızarın kısmınada başka bir parçayla kapladımki ısı daha iyi dagılsın.
Oksalik asit buhar aletinin bitmiş hali.
Aynı sistemi daha boru içinde uygulayacagız fakat zaman sıkıntısı ve imkanlarımız şimdilik buna yetti.

Bir şeyler üretecekseniz etrafınızdaki maddelere degişik gözle bakmalısınız.
Bu görüntü bile bana bir çok fikir veriyor. Öncelikte tahin tenekesindeki kapak ve tenekenin kulpu bu iş için biçilmiş kaftan. Kulpun altındaki tenekeyi bizim alete monte ettiğimizde aparat daha çabuk ısınacak, yani ısı kaybı olmayacak.

Elektirikçi Abdullah ustanın bazı tavsiyeleri oldu. Onun tavsiyeleride süper, dediki bujileri kapaga perçinleme, kapagın altına buji girecek şekilde cep yap ve çift buji takalım. Fikir süper, buji bozuldugunda çekip atarsın yenisini takarsın. Tek bujiyle ilk deneme görüntüsünü akşam yayınlayacagım. Buji iki tane oldugunda süre çok aza inecektir.

Uygulama esnasında kızdırma bujisine 12 volt elektirik 2-3 saniye verilip kesiliyor.

Bundan sonraki alete çift buji takılacak ve bujiler seyyar olacak. Bujinin girdiği yerdeki yama teneke daha büyük olacak. Duruma göre 3 buji bile takılabilir.
İlk uygulama videosu yayında.
Bu aleti herkes yapabilecek, ülkemize hayırlı olsun.


oksalik asit buhar aleti arıcılık videosu
Yükleyen Ali_Turk. - Sanat ve animasyon videoları.

Bu aletin ilk denenişi. Oksalik asittin eriyip buhar olması bölümü tamamen orjinal filimdir. Çift kızdırma buji kullanıldıgında bu süre çok aşagıya düşecek.

7 yorum:

yalovalı arıcı dedi ki...

ne zamandır böyle basit ve elektirikle çalışan bir buharlaşma aleti bekler dururdum
ee beklediğime değmiş demekki
elinize sağlık...

muhteşem turunç dedi ki...

Bu iş bu kadaaaar. Ama benim gördüğüm o ki bu sistemde tabak olmamış. Nıye dersen bujinin değdiği yer ısınmış dış kısımlar az ısınmış. Kaşıkla itmenden de belli. Tornacıda yaptırmak lazım buji sıkı sıkıya temas edecek şekilde bir kanala girecek.Yani bujinin tüm yüzeyindeki ısı metal aktarılacak.Ama aklına sağlık moralin bozma biz bu işi hallettik evelallah..

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf sen beklemeye devam et daha basit sistemlerimiz olacak::))

Şu anda deneme aşamasına gelen Sadri abimizin fikri bir tutarsa sen seyreyle gümbürtüyü::))


Muhteşem abi aynen bu iş bu kadar. Muhteşem abi tabak olduda tabakta eksikler var. Birincisi alttan bujiyi saran malzeme geniş ve kalın olacak bu ısıyı daga uzun süre orada sabitleyecek, bir başka konu ise çift kızdırma buji kullandıgımda, çok kısa sürede buhar olacak. Yapmış oldugum deneyde oksalik asit ölçüsü yoktu, bir çorba kaşıgı koydum. Yani buhar olan asit çok fazlaydı. Bana göre bu sistemdeki aksaklıkları çözerim ve sorun yok.

Gelelim senin paylaşımları bekliyorum, özellikle pipo görüntülü bir şey bahsetmiştin, onu bir hayata geçir oda bomba olacak::))

Kalın saglıcakla.

Hüseyin ALTIN dedi ki...

selamünaleyküm
Neden piknik tüplü değil de
Aküyle yapmaya çalıştınız
özel bir nedeni var mı?
Aparatı birileri yapsada biz hazırca alsak
10-15tl'ye
ne dersiniz?
saygılar

MehmetToPRaK dedi ki...

Abim hani bi zaman demiştim prototipi görelim fikirler çıkar diye :) kapaklı teneke komple açmadan kullanılsa, alttan kızdırma sonucu teneke içersinde buhar depolaması yapılsa, kenardan hava girişi ile sanki körükle yapılan ilaçlama benzeri içeride biriken duman, koloninin güçüne göre 3-5-7 artık kaç fısssfıssa denk geliorsa, gerçi kristalleşme yönünü bilemiyorum ama teneke içersinde yetecek kadar duman stoklanırsa sağbaştan bir başladınmı kovanlara soldan çıkar gidersin tekseferde : ) Herkafa farklı Fikir :))
Selamlarımla işlerinizde kolaylıklar

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hüseyin benim fikrimdeki aleti tüple nasıl çalıştırmalıyım. Alet ortada ve çalışmasını eleştirikli tasarlamışım. Senin sorun şuna benzedi, benzinli motor varken niye mazot?
Bu aparatı birilerinin yapmasına gerek vardır ama bu kadar basit bir şeyide başkalarından beklememek lazım diye düşünüyorum.

Toprak daha neler çıkacak, onlardan gene ne fikirler üretecegiz.

Ben Tahin tenekesinin kapagı ve kulpun altındaki köprüyü alternatif gösterdim, buhar uzun yol kataterse yolda tekrar donup kiristalleşiyor, yani buharın depolanması zor veya imkansız gibi.

Her kafada degişik fikir vardırda, iyi fikirli kafa bulmak biraz zor.

Kalın sağlıcakla.

yalovalı arıcı dedi ki...

acele edin yavrular çoğalacak asitleri beleşe getirdik ama buhar aleti yok :))
hele bir yapında siz onuda bir şekilde elde ederiz:))
ben şimdilik körükle yapayım daha sonra senin aparatla devam ederim