29.03.2011

ARICI PAYLAŞIMLARI, FİDAN, YUMURTA, LEBLEBİ, DAHA NELER PAYLAŞACAGIZ BİLEMİYORUM.



29 Mart 2011


Doktorun ciddisi böyle oluyor::))

Allah sonumu hayır etsin bu sıra doktor parası yemeye alıştık, gayet tatlı:)

Allah ne virirse hayırlısını versin, bu sıralar arıcıların pek işi yok iş arıyor.

Bu gün Muhteşem abi aradı, Vecdi abi fidan filan yollamış, seninde leblebi var, nasılsa sen gelmezsin leblebileri götürecem.

Bu gaz bana yetti, solugu akşamleyin habertürkte aldım, varmı leblebiye göz dikmek.



Muhteşem abinin yanında otururken aklımdan neler geçmediki.


Bir daha doğsam doktor olmayı isterdim.

Sermayeye bakın bir kaç basit alet, öksür nefes al. Sanki sen demesen biz nefes almayacaz.

Tabi bir daha doğduğumda çok okumam gerekiyor az okuyunca ancak biraz arıcı olunuyor::))



Muhteşem abinin mesayi bitti, takside emanetimiz var bir paket vardı hiç leblebiye benzemiyor.


Bunlar fidanmış, inşallah bu fidanların serilip serpildigini ve meyvellerindende hasat etmeyi yaratan nasip eder.


Koliyi açıyoruz acayip bir şeyler var o benle alakalı degilmiş.


Ne oldugunu sordum, kuluçkaya konulacak köy tavukları yumurtası.


Sari abiye gidecekmiş, emanet olmasaydı bir kaç tanesini götürmek içten bile degildi.


Bu yumurtanın sanki tavada kuluçkası olmazmı.::))

Bu arada Leblebimizi doktordan kurtardık da, Vecdi abmizin hakkını nasıl ödeyecegiz bilemiyorum.

İşi yok bize durup duruken borç çıkartıyor::)



28 Mart 2011

Sultanbeyli ve kekçi Mustafa abideyiz.

Artık keklenecek arılarımız olacak.

Benim için sezon başlamak üzere ve ben sezonu başlattıgımda en az arılıkta 5 kolonide anaarı memesi besletirim.


Bu beslemeler esnasında, besleme hiç bir zaman kesintiye uğramaması gerekiyor.


İşçi arıların bir eli yağda bir eli balda olmalı.


Erkek üretimi yapılan kolonilerde hele erkenden zorluyorsanız bu kesintisiz beslemeye tabi tutulmalı.


Burada en önemli konu arıların kıştan çıkıp bir posta yavru çıkartması çok yerinde olur.




İlk etapta 100 kg kek kardırdım.


Tabi bu kek bizim tempomuza yetmeyecektir yeniden bir Sultanbeyli yapmak gerekecek.


Mustafa abi ısrarala keke neler katılacak soruyor, biz çoktan beri bir şey katmıyorduk.


O kadar ısrar ettiki, en son dayanamayıp 8 limon almak zorunda kaldım, limonu satanda kayınçosuymuş::)


Limon katkılı keklerimiz.




Kek benim için bundan sonrası için besleme ürünü degil, kekleme ürünüdür.


Kolonide yiyecek stogu eksigi oldugunda bunu en iyi şurupla karşılarsınız.


Defalarda denedim, 1 çıta arı 1 su bardagı 1x1 şurubu 1 saatte kesinlikle çekiyor.






Damacana gaza bastı, bundan sonrası çok zor durduracagız.


Dördüncü petekte aşagıya indirilmeye başlandı.


Artık yavru devirdaimi başladı, fakat bu kolonide çok çalışmaktan kaynaklanan hızlı yaşlanma var, başka kolonilerde böyle yaşlı arı görmek artık çok zor.


Beşinci petek için yukarıdan daha rahat tutunsunlar diye bir vidayı ısıtıp damacanaya monte ettim.



Geçtiğimiz sene karakovan çok kısa sürede sıkışıp oğul vermişti.


Oğullar kesildi aradan zaman geçti tekrar sıkışıp tekrar oğul vermişti.


Karakovanın bir çok yeri gözükmüyordu, damacanada bazı şeyleri gözlemlemek daha kolay olacak.




Damacana kovan.

Bazılarına göre, öyle olurmu deselerde daha neler olacak bakacağız.


Resmin orjinali bu ve bu gün mesayi bitiminde çekildi.


Resim çekildikten sonra yeniden invert şurup verildi.


7 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Ne istiyorsun Doktorumdan.Saçını ,başını boşuna mı ağarttığını düşünüyorsun.

Mustafa abi seni de kekledi demek:) İlk seferlerimde bana da limon katdırmıştı ama neyseki sonra dan uyandım.Limonun keki daha cıvık tutmasından başka bir farklılık görmedim.Hem kışta değil ki arılara C vitamini takviyesi yapıyorsun:))

SLM ve Muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

A.selam.
Yusuf sanki biz saç baş ağartmadık. Eninde sonunda saç baş agarıyor, hatta agaracak bir şeyde kalmayabiliyor::))

Mustafa abi maksadı limon sattırmak galiba. Ben şekerimi kendim götürmüştüm biraz iri geldi, bir sürüde laf etti, dedim bari sesi kesilsin, limon aldım ne yapayım.
Yav arılara sanki kışın C vitaminimi veriyozki böyle dedin. Sanki insanlar gibi grip olurlarmı ki bu arılar::))
Kal sağlıcakla.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yav bi daha doğmana gerek yok:) bu dünya ve dünyadakiler senden yeterince çekti:)Sen bana ustalık diplomasını bende sana dr luk diplomamı veririm anlaşırız be:)Keki 100 kg yaptırmanda iyi olmuş banada bi kaç kilo lazım olacakda şimdi bu kadarcık kek için Mustafa abiyemi gideyim şöyle harman ödemeli tarafından verirsin dimi.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi ben kime ne yaptımki, beni tanımayanlarda birşiler yaptıgımı sanacaklar. Ben kendi halinde etliye sütlüye karışmadan yuvarlanıp giden biriyim, beni yanlış lanse etme::))

Diploma işi çocuk oyuncagı degil, biz ne diplomalılar gördük ama ortada icraat yok.
Kek konusunda kusura bakma geçen sene az bir kek lazım oldu, peşin paraya sattın o zaman hiç vijdanın sızlamadı, birde şimdi utanmadan harman vadeli kek iste::))

Bana gitmede kek için kime gidersen git.
Kal sağlıcakla.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,damacana iyi gözüküyor.Kek fazla yaptıraydın.Bundan sonra Habertürke çok bakarım.Saglıcakla kalın.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

selamlar sayın bakanım;

durumlar iyi görünüyor fidanlar gelmiş doktorluk stajıda iyi allah sonunu hayreyleye şimdide amaliyatlara falan girmeye kalkarsınrda:))
keklemeye başlada analar bir an önce çıksın hayırlısıyla..

bende sana inebolu çekme helvası ve organik köy ekmeyi getirmiştim ama her zamanki unutkanlığım!... hazırlayıp arabanın arkasına koymuştum ama otobana girince aklıma geldi.inşallah alacağın olsun be bir dahaki sefere inşallah..

sağlıcakla kal hacı abiye selamlar..

ALİ TÜRK dedi ki...

Vecdi abi damacana bundan sonra kısa sürede dolar diye tahmin ediyorum. Bakalım ne zaman oğul verecek, hemde memeleri filan dışardan görecegiz.

Zafer abi hoş geldin::))
Abi doktorluk gibisi varmı ya, sermayesi yok::))
Zaten Muhteşem abiyle biz ameliyatlara giriyoz::))
Birde madem unuttun niye bana yiyecek hatırlatırsın bilmemki::))
Allah ne verirse hayırlısını versin.
Kalın sağlıcakla.