3.04.2011

ARICILIK PAYLAŞIMLARI, MART AYI BİTTİ


31 Mart 2011, ayın son günü akşamı. Evde bilgisayarın başına geçtim, o sırada Muhteşem abiyle görüşüyorum, arkamdan biri dürteliyor bir baktım, asker süpriz yapıp izine gelmiş. Muhteşem abiye abi kapatıyorum görüşürüz dedim. Madem süpriz yapıyorsunuz hadi sizi yemege götüreyim, bir süprizde benden olsun. Daha önceden buraya gelmiştik, güzel bir mekan. Kaynarca ocakbaşındayız.


Fukan abisini bayağı özlemiş, bir kaç gündürgölgesinden çıkımıyor, Enes Emin in 5 ay akerliği kaldı.


Askerden sonra başımıza başka işler açılacaktır::))



Hatunada dedim bak, hep arılara filan gidiyorsun filan deme::))


Muhteşem abi insan kendisini ara sıra ödüllendirmeli der.


Kendisi arasıra diyet yapar oldu, kilo limitleri aşıldı, bakalım bizim sonumuz ne olacak.


Belaya kaldık, Allah ne verirse hayırlısını versin.


İlerde bu yemek lazım olur, belki hatırlatırım::))



Nisan 1, 2011, sanki nasanbir şakası gibi.


Mirili Fatih telefonda diyorki abi benim dayım sana gelecek kalan kolonilerimi ona ver getirsin.


Dayın neyle gelecek arabayı soruyorum, BMW taksiyle gelecek dedi::))


Hava soguktu cuma günü 15-20 dakkada gidecek kolonileri aktardım, elek telli altlıklarımı bir yere göndermeye kıyamıyorum, bu kovanlar geç gelsede olur::))


Akşam mesayi bitimi Fatihin dayısı geldi.


Bagaja denedik olmadı, arka koltuklara 2 kovan, ön koltugada 1 kovan koyduk ve işlem tamam.


Dayı çok cana yakın birisi müsait bir zamanda gelin, hiç şansları yok, ne dayı nede yegen hışırı göremediler::))



Öndeki koloniye emniyet kemerini taktık::))


Karniol f1 anaarılı koloniler.


Muhteşem abiden gelen kolonilerin anaarılarını hep degiştirmiştim.


Hacıda espiri yapıyor, 5-10 sene öncesi bakanlar bile BMW ye binemiyorlardı diye::))


Bizim arıları lüküs taksiyle gelin ediyoruz:))



Hafta sonu 2 Nisan 2011 hava zaten berbattı, birde yağmurlu::((


Bu koloniye perşembe günü 11 larva transferi yapılmıştı, ertesi gün baktıgımda 10 tanesi tutmuştu, boş göze tekrar larva koydum ama gene kabul etmediler.


Cumartesi bazı memeleri bu koloniden alıp başka kolonilere vermek istedim, ama bu işi ancak şemsiye açarak yapabildik.


Saim abide arıyor, abi cumartesi pazar havalar niye böyle diyor.


Dedim bilemiyorum, bu sene herşey bir tuaf.


Bu arada diyorki İzmir'den Oktay geliyor akşama bizdeler sende gel, doktora kalırsan kıyamete kadar sizi misafir edemeyecegim.


Hemde süpriz yaparsın, zaten her şeyimiz süpriz olduya neyse tamam dedim.



Anaarı kutularımız civarındaki ballıbaba çiçeklerine bakın.


Bahara çıkan kutulardaki anaları, 2 çıtalık bölmelere veriyorum, kutuda kapasite belli, koloniden kutuya dönüş daha güzel olacaktır.


Henüz üretim bölmelerine geçemedik, erkeklerin piyasaya teşrifini bekliyorum.


Metrolar, kutulardaki çıtalar metro kolonilere toplanmaya başlandı.



Kovanların her tarafı çiçek ve en çokta ballıbaba var. Bir türlü istediğimiz uzun süreli sıcaklıklara erişemedik.


İki gün güzel hava bir bakıyorsun bir hafta buz gibi oluyor.



Akşamleyin Saim beylerin evindeyiz.


Oktay beyle geçenlerde görüşmüştük. Uzun zamandır ailecek görüşemiyorduk, kısmet bu akşamaymış.


Gündüz Muhteşem abiyi aradım bak, sen gelemiyorsun vekaleten senin hakın olan yemekler benim dedim::))


Önce vekaleti alınan yiyecekleri gözetim altında götürdüm.



Şimdi hep birlikte yemege geçebiliriz.::))



Herkes mutlu, Saim abi ve eşine teşekür ediyorum, güzel bir akşam yaşadık.


Bu arada Saim abinin çok fanatik bir Beşiktaş taraftarı oldugunu öğrendim. Beşiktaşlı oldugunu biliyordum ama anlattıkları çok ilginçti.



Muhteşem abi yetmezmiş gibi birde Saim abi sağlık işlerime karışıyor.


Evindeki koşu bandına çıkartıp yağ kontrölü yapıldı, normalden yağlıymışım, bir deri bir kemik olmuşuz hala yağ mağ, bu alet yanlış ölçüm yapıyor::))


Misafirlikten sonra evde çok güzel tablo gibi resimler vardı, resimde degil maket bunlar.



Saim abinin eşinin yapmış olduğu rolyef'ler.



Yapılışı çok basitmiş::))


Rölyef sanatta farklı bir boyuttur.


Bir tanesini yapmak için bazen iki üç ay uğraşılıyormuş.


Felaket bir emek harcanıyor.



Eskidende kraathanelerde kola içiliyormuş::))


Sehpalarda şişeler mevcut.



Hepsi birbirinden güzel.


Rölyef, yapmak sabır beceri veyetenek isteyen bir dal.


Ben Rölyef, yapmaya kalksam bir iki gün içinde bitmedi diye anında parçalarım, bu iş bana göre degil.



Herkesin hobi ve zevkleri ayrı.



3 Nsan 2011.


Dün şemsiye altında anasız bir çıta arılara dağıttığım başlanmış memeler güzel sarılmış durumdalar.


Aslında Anaarı üretimine tam geçmeme 15 gün filan var.


Ürettiğimiz erkek arıların çıkmasına 15 gün kaldı. Onlar doğmaya başladıklarında, bizde hemen transferlere başlıyacağız.


Peki bu transfer neyin nesi derseniz:))


Bir şeylerden yağ çıkartmaya bayılırım.


Bizim Emrah karadenizin arılıkta 2 çıta doğmuş erkek arılar var.


Bu erkekler ise saf karniol erkekleri ve şu an olgunlaşmış duruma gelmek üzere.


Bende düşündüm hazır erkekler ziyan olmasın diye, hemen transfer yaptım.


Emrah Karadeniz, doğal saf karniyol arılarını kendisi üretecek kısmetse.


Civardaki arılıklara arı kalmamış, kalan arılar ise bir avuç deniliyor.


Fırsatların kazası olmuyor, önünüze çıktıgında fırsatları degerlendirmek lazım.



Bu sene üretmeye başladıgımız erkek arılar.


Erkek arı üretimi arıcılıkta ayrı bir iş ve bir çok püf noktası var.


Suni tohumlamada kullanılacak erkekler kesinlikle özel olarak yetiştirilmeli.


Geçen sene suni tohumlamada çok büyük yol aldık, işin garibi hiç bir egitim almadan bu işleri başardık.


Sonuç ise tüm tahumlanan anaarıların spermleri bitti.


Bu sene bu iş çözülecek, çözüm ise erkeklerin üretiminde.


Dogal olgunlaşan bir erkek arıdaki sperm 1 mikronken, özel yetiştirilmiş erkek arılardan çıkan sperm 1.25 mikron oldugu yapılan araştırmalarda var.


Bizimde kaç dalda oynadığımız belli degil zaten.



Ormandan gelen kolonilerdeki boş çıtaları alıyordum, kovan dibinde bir böcek.


Bu böcek genelde anasız kolonilerde görülür.


Bir başka arıcıdan dinlediğim ise Muğla yöresinde bu böceklerin çok olduğu ve yiyecek için kolonilre girdigi yolunda.


Koloni anasızmı diye hemen çıtaları araladım, kapalı yavru var ve anaarıyıda gördüm.




Hacı abinin meşur kovanlarından, doktoruma göre arının ölmemesi bu kovan sayesindeymiş::))


Koloninin bir tanesi bu gün hava soğukta olsa açmışken aktarıldı.


İyiki zamanında gitmişiz, bu ormandaki arıları getirdigimiz günden beri hem hava sogudu hemde yağmur yağmaya devam ediyor.


Saat 3 gibi arılar biraz uçabildiler.


Hala havalar soguk ve yağmurlu.




Emrah'a gidecek kutların hazırlıkları tamamlandı.


Bu kutular ilk tasarladıgım gibi dörtlü.


Kutu imalatına başladığımda bir sürü kişi bu kutuların için olmaz demişti.


Bende o dönem üçlü kutuya geçmiştim, şimdi bakıyorumda olmaz diyenler sadece sallamışlar.


Ortada bir şeyi denemeden kullanmadan sadece olmazdan başka bir kanıtları hala yok.


O zamanlar bende bunlar bir şey biliyor sanıyorduk ama yanılmışız.


Bu ahkamcı kitle hala insanları yanlış yönlendirmeye devam ediyor.



Dört gözlü ve bölmeleri kaldırılabilir.


Her bölme 3 çıta alıyor, fakat bu kutnun çıtası derinlik olarak 20 cm olması gerekiyordu, aciliyetten elimizdeki çıtaları kullanacağız.



Dört tarafa çalışacak anaarı çiftleştirme kutumuz.


Dört bölmeli anaarı çiftleştirme kutusu.


Yakında bu kutular Emrah Karadeniz'e gidecekler




Bu gün damacanaya bakarken birden bal mumu üreten bir işçiarı gördüm.


Bu olayı başından sonuna kadar bir çekebilsem, en büyük isteklerimden birisi bu.



Bir işçi arıdan 6 plaka küçücük bal mumları çıkıyor.


Balmumu üreten bir işçi arı.


Bu sanal alem nerden başımıza musallat oldu bilemiyorum.


Her şeyin tadı tuzu kaçtı.

13 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi yenge ile olan fotoda tam fırça yerken yakalanmışın yüzünden belli:=0)Bak bana inanmıyodun Saim abinin makinadamı yalan söylüyo:)Ama insan yedirip içirmeden makınaya cıkarırdı senı:(Hacı abinin kovanlar için at tut bakalım erkeksen seneye kendi kovanlarından bırakda sonucu gör...:=)

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk gözünüz aydın,geride kalan zamanda göz açıp kapayıncaya kadar geçer,tabiiki sorunlar gelince başlıyacak,gelir gelmez ayakkabılarının içine çivi koymaya başlar.Herşey gönlünüzce olsun.Saygılarımla.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi ne fırçası, yemekte ben olamadım diye çamur yapma yemezler.
Saim abinin makinayanlış ölçüm yapıyor, yemekten önce test yapılsaydı düzgün sonuç çıkardı zaten.

İlhami abi gözden kaçan başka şeyler var, çocuklarımız büyürken, biz model eskitmeye devam ediyoruz. Zaten bu yaşımıza göz açıp kapatana kadar gelmişiz, bizim oralarda çivi konmaz, ayakkabı yere çivilenir::))

Kalın sağlıcakla.

Mustafa Doğan dedi ki...

Ali abi formda, blogda, facede ayrı bi alem. Hepsi çok hoş paylaşımlar. Allah razı olsun. "altının kıymetini sarraf bilir." kıymetin biliniyor. Tanıyan tanımayan; Sen ve senin gibi güzel bu ekibini takdirle izliyor.

Mirili dedi ki...

Selamünaleyküm

Abi gözün aydın İNŞAALLAH teskereyide getirir.

Dayıyla dedik iyiki hışıra gitmemişiz böyle kebap yapılan yerler var iken balığı her zaman yeriz :)
hem Doktor abide gelir vekaletin bu görüntüler sonucunda geri alınma ihtimali var :)
Arılarda BMW ye bi kurulmuşlar dediki inmek istemiyorlar sanki gelin sandığı kovan parası verilmeliymiş :) bende diyorum bu adam nasıl bu kadar zengin oldu :)

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Gözünaydın diyelim.Anılarda kalacak bir süpriz olmuş.Zaman ne kadar da çabuk geçiyor.Daha yemin törenine yeni gitmiştin.( Bu kısmı asker duymasın)

Doktor kontrolü olmayınca ,bu hafta tam gaz yapmışsın.Muhabbet bahane,yemekler şahane :))

SLM ve Muhabbetle...

EMRAH dedi ki...

Ali abin gözün aydın inşallah hayırlısı ile teskereyide alır.

Bana göndericeğin kutuları bitirmişsin güzel olmuşlar ana arıları da biran önce çifleşip geriye dönerler hayırlısı ile.Bir adam hem arıcı hem marangoz olunca her şey kolay oluyor tabiki.Kolay gelsin sağlıcaklakal.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın bakanım gözün ayıdın olsun.
asker gelmiş inşallah teskereyide mevlam nasip eder.Daha dün gibi ne çabuk 10 ay geçmiş (tabi birde askere sormak lazım).
Asıl iş bundan sonnra ama mevlam bir şekilde yardım ediyor çektilen zorluklarda torunları kucağına alınca bir unutuluyorki sorma gitsin. daha ne istenirki sıhhat,kaygusuz geçim ve evlatların mürüvetini görmek..
işte en huzurlu hayat.
Yoksa bnlar olmadıktan sonra dünyalar kadar malın olsa ne yazar.
Cenabı Allah'tan tüm dostlarıma bu vesile ile iki cihan saadeti dilerim.

ALİ TÜRK dedi ki...

Mustafa sağolasın, benim için altın maltın deme doktor beni degerlendirmeye kalkar::))
Allaha şükürler olsun, bana çok iyi arkadaşlar nasip etti, ekibim tam kafa dengi, nerde uçuk var birbirimizi buluyoz::))

Mirili, sen ne zaman arı desen buralara kış geldi, dedim şu arıları verip kışı bitirem dedim ama hala bitmedi.
Asker babası olmayı inşallah sizde yaşarsınız.
Bu arada bizde adettir önce hışır daha sonra başka yerler::))
Dayın çok sevecen ve şakacı biri, bir arının kendisini 200 metre takip edip soktugunu anlattı ve dediki beni 200 metre ötede tanıdı::)
Bende tanımadı, tanıdıysa sokmazdı diye karşılık verdim.
Demekki kovanlar inmeden toprak bastı parasıda ödedin::))
İnşallah musait bir zamanda bekliyorum.

Yusuf kardeşim bir sılagon vardı, suma sustukça sıra sana gelecek diye::))
Sana sıra bir türlü gelemedi bu ne biçim iş anlamadım. Yanlız sen konuştukça sıra gelecek haberin olsun, Muhteşem abide yav Şimşagın orada bir gudumsüzlük var gidip bir giderelim demeye başladı bilesin::))
Asker harbiden herkesi kekledi be, çok kötü gol yedik::))
Saim abinin maç anılarını bir dinle bir insan bu kadarmı fanatik olur ya, hemde Beşiktaşlı:)))

Emrah sağolasın, asker süprizle izine geldi.
Emrah anaların spermlerinin bitmesi baştan olusuzluk gibi gözüksede olayı başka yöne çevirdik, inşallah daha hayırlı olacaktır. Kutular bittide bu kutular için hazırladıgım çıtaları çakamadık.Elimizdeki çıtalara yavru ve bal stoklarına başlandı. Bit kat daha boya geçildi süper oldular.Dedigin gibi elinden iş geldimi, bazı şeyler daha kolay.

Zafer abi sağolasın.Dualarına amin derken kucagımda torun düşünmesi bile bir tuaf yaptı beni be::))
Abi hep derimya, Allah her şeyin hayırlısını versin, gerisi ne olursa olsun başına bela olur.
Kalın sağlıcakla.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Gözün aydın adaşım, Rabbim oğluna askerliğini gülegüle bitirmek nasip etsin.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey, gözün aydın.Sen gelmezsen oglun süpriz yapar.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Ali abi sağolasın, darısı sizin oğlunuzun başına, inşallah kısa dönem yapar ve benim Enes'le birlikte teskereye gelir.

Vecdi abi aslında gelmeyi istiyordum ama son anda vaz geçildi. Nasip böyleymiş.

Sağlıcakla kalın.

SAİM AHMET GÜREL dedi ki...

Sevgili Ali abi,
Bu sürprizler sonu nereye varacak bakalım. Sende Furkan'a sürpriz yapacak habersiz Erzurum'a gidecektin. İyiki gitmişsin. Furkan'a şimdiden hayırlı teskereler. 5 ay bizim için göz açıp kapayıncaya kadar geçecek ama gel birde sen onu asker adama sor.

Bu arada Muhteşem ve Sadri abinin hakları saklı. Bu bahaneler birgün son bulacak.

Kal sağlıcakla.

Selamlarimla.