3.05.2011

ARICILIK VE MAYIS 2011

karakovan arı




Kara kovan üç dört günde patladı ve en son durum bu.
Bir hafta öncesi bu kovana baktıgınızda hali berbat gibiydi.
Havaların ısınmasıyla birlikte geldiği nokta bu.


kara kovan

Koloni yönetiminde koloninin nasıl bir gelişme gösterip ne kadar alan saracagını kimse hesaplayamıyor.
Bu koloni kapaga dayanıdı, artık oğul verip rahatlayacagı günü bekliyor, artık işler yakında duracak ve koloni yatmaya başlayacak.Koloniden nasıl arı alırım onlarıda rahatlatırım gibi olmadık şeylerde düşünüyorum.
En iyisi sakal yaptıkça traş etmek, bir anaarı kutusuna kaptırırız gider:))
Arıları bir traş etmediğimiz kalmıştı, onuda gündeme aldık::)))


basit polen tuzagı

Muğladan gelen, İlhami abinin aldığı koloniler .

Kolonilere 2-3 ham çıta girilip kovanı dolu göstermeye çalışılmış.
Genede şu an 8 çıta ful arılı ve bunların 7 çıtası yavru.
İlk yaptıgım iş yavru olmayan ham petekleri yavru arasından çıkartmak oldu.
Kovanlarda polen tuzagıda var. Basit bir şey düşünülmüş tuzagı günlük takıp çıkartıolabilir yapmışlar.




Ön musluktan polen tuzagı içeri sürdügünüzde, saç levhaların altına girip sıkışıyor, tuzak gözlerinden geçen işçi arılarda polenlerini bırakmak zorunda kalıyor.


Sistem çok basit.


Daha detaylı resim kovan aktarıldıgında alınabilir, arı varken bunada şükür.


arı sokması

Arıların geldiği gün yeterince iğne yemiştik.
Normal şartlarda bana bir şey olmazdı.

Yıllardır ilk defa böyle bir şeyle karşılaşmamıştım.

Gece saat 4 te uyandım ve ayak bilegimdeki sızı buna neden oldu.

Uyuyabilmek için 2 saat kıvrandım en son uyumuşum.
Ayakla bilegin birleştiği bölgede içerden bir sızı vardı.
Zannedersem bölge şişince içerdeki sinirlere baskı yaptı, ertesi gün topal topal bazı işler vardı onu yaptım.
Bizim Muhteşem abiyi aradım dolaş açılısın dedi.Arılıga geldim, hacıya dedim ben uyuyacam, geçtim ofise bir battaniye, 2-3 saat uyumuşum.Geçtiğimiz cumartesi gününün yarısını uyuyarak geçirmişim.

Sızıda geçti.

Sonra ilk çıkan anaarıların kontrollerini yaptım.



Çiftleşmiş karniol F1 anaarı, arkasında deliliyle geziniyordu::))

Buraya kadar nisan ayından dı.

Ve mayıs ayının biri Trakyadayız.



Araba arıların yanına çıkmadı ve hemen molayı oracıkta verdik.

Zaten sabak 6 da yola çıktık, 8:30 da çay hazır, kavaltı yapıyoruz.
Ruşetler sandalye ve anaarı ızgarası masamız.


Doktorumuzu çagırdık gel, kavaltıyı hazırladık filan diye.
Demezmi abi niye zahmet edip çay demliyorsun, gelseydinizya buraya.
Bizi yazlığa çagırdıgına göre, bir çapanoğlu çıkabilir, biz onu ısrarla çagırdık gelmedi, bizde gitmedik yemezler...::)))
Sen Kayseri'liysen, bende Niğde'liyim...
Kuru yazlıkta ne işim olur be.


Saim Gürel bu sene 30 koloni arı aldı.

Arıların alındığı yer Aydın.
Koloninin bir tanesi yalancıya kaçmış ne yapalım demişti bir gün önce.
Dedim o koloniyi kanolaya götür, ben sana aanaarı getireyim.
Tüm yavrulu çıtaları alıp, ham çıtaları doldurup, kafesle anaarı verdik.
Koloni düzeni ise işçi arıların kovan önüne silkelenip bozuldu, yeni düzen kurulacak.



Özkan abi, geçtiğimiz hafta yardıma gelmişti, bu hafta iki kolonisinide kanolaya getirdi.
Arıcılık sevdası bu olsa gerek, çok mutlu gözüküyor.
Ben ise gene en az 5-6 iğne yedim, arılar taa içlerime girip, göğsümden , sırtımdan ve ayaklarımdan gene soktular::((
Saim abi güçlü kolonilerini kanolaya getirmedi.
Getirdigi koloniler çok zayıf, başkalarının gazına geldi, ve çok korktu arı zıplayacak diye, hala zıplayacaklar.
Ben yapılan masraf ve eziyetlerin boşa gitmesine üzülüyorum, yazık, bu kadar ugraş ve ortada bir şey olmasın.
Hep diyoruz, efsaneler bitecek, yav güçlü arı eşittir bal, başka alternatif yok.
Konolada arı kuduruyormuş efendim çıldırıyormuş, peki kolonide arı yoksa bu iş nasıl olacak, benim açımdan tabiki gözlem olmaya devam ediyor.


Arıları kanolaya götüreli bir hafta doldu, hava şartları 3 gün filan musade etmiş çalışmalarına.
Bu üç günlük çalışmada arılar güzel bal çekmişler.
Çıtaları yatırdıgınızda bal akıyordu, su gibi bal gelmiş ve kanola güzel bir kokuya sahip.
Bal getirip sağdan ve saldan 2 çıtaya depolayanlara ızgara koyup örülü ve ham karışık kat verildi.



Uzaktan ikiside sarı, birisi yabani hardal birisi kanola. Yan yana geldiğinde ancak ayrılabiliyor.

kanola

Ortam o kadar güzel, nihayet havalar düzeldi, diyebilirim.Dün itibari ile Gebze'de kemiklerimiz ısındı.Oh be nihayet kendimize geldik.Kalfaya iş ayarlıyorum, dün hızımı alamayıp mesayi sonu 80 larva tarnsferi yapmışım, bana abi adam filan lazımsa beni çagır ben her işini hallederim diyordu::))

Gel bir hallet bakalım::)))

Bu sıra biraz havalara girdi çökertecem onu::))


arıcılık, yalancı anaarıya kaçmış koloni Ali_Turk

10 yorum:

Turkish beekeeper dedi ki...

alibey kolaylıklar diliyorum.çalışmalarınızı bir senedir hayranlıkla takip ediyorum.daha önce eski belediyedeki yerinizde görüşmüştük.ben daha sonra körfeze taşındığım için sonra tekrar gelemedim.körfezde arıcılık kursu açtırdık.ordada sizden çok bahsettim.hatta gelip tecrübelerinizi paylaşmanızı da isterdik ama işlerinizin yoğunluğunuda görmekteyiz.nasipse bir gün körfezede bekleriz.kusr bitti hepimiz sertifikamızı aldık.bloğunuz aracılığyla sizlerden öğrendiğimizi arkadaşlarada aktarıyorum.görüşmek dileğiyle.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Doktorumu ne zannettin.Kayserili bee Kayseriliii.Geçen seferde yedirdiğin iki bohça ile tavlayacağınımı düşündün:)))

Anlaşılan Muğla arısından yeterli dersi hala almadın.Malum geçen yıl tecrübe etmiştin.Demekki yeterli olmamış.Dersini çalışmış olsaydın ,arıcı elbisesinin bile yeterli olmayacını bilmen lazımdı:)


SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

80 tane meme ayın 12 sınde hazır hıımmm:=) bende bu sene acaba böyle bir durumdaki besleyici koloniden kaç tane oğul çıkar diye merak ediyordum ve kendi arılarıma kıyamıyordum. İyi oldu hep beraber uygulamalı olarak görebileceğiz yokluğunda:)

Filmdeki haliniz ne be amerikan uzay havacılık dairesinin elemanları sanki trakyaya gelmiş gibisiz.. :/)

Ama arılarının görüntüleri güzel abi maşallah diyelim bu sene koloni yönetimi de halloldu evelallah...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey.karakovan dan avuç avuç arıyı ana kovanlarına aktar.Ruşetleri çabuk doldurman dileğiyle ,saglıcakla kalın.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Güzel, güzel bal tenelerinide erken ayarla inşallah istediğini alırsın.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Bu yıl işi sıkı tutuyorsunuz arıların saglıklı balın bol kazancın bereketli olsun kolaygelsin

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf Özsoy; size başarılardilerim. İnşallah arılarınız olur ve yolunuza devam edersiniz. Benim bildigim sizde arı yoktu.

Slm Yusuf;
Yav ben kalfamı bilmemmi, ne zannedecemki::))
Her insanın gafil oldugu anlar vardır, pogçaya kanmaz ama sakıza kanıverir bellimi olur::))
Tarir tekerrür etti::))
Mehmet Akif hani derya;" İbret alınsaydı tarih tekerrür etmezdi" diye::))
Bizde dersi alıp sonra unutuyoruz, bir ders daha, tabi elindeki kıymetin degerini o zaman anlıyorsun.

Muhteşem abi arı cinsine göre oğul işi degişir, meme besleyen kolonilerden bir oğul çıksın ben bilirim yapacagımı.
Orası yeni uzay üsttü abi::))
Ne günlere kaldık, iki senedir Saim anaları degişelim diyor hep degişiyoruz.
Arıların görüntüsü gerçekten güzeldi, birde havalar bıraksa şunları.

Vecdi abi bende şaşırdın ne yapacagımı, işler arap saçına döndü bu sıra acayip gerildim. Hayırlısıyla önümüzdeki 15 günü bir atlatsaydım.

Ali abi inşallah hem bal alıp, hemde arıyı kestaneye güçlü sokmaya çalışıyorum. En büyük korkum arıların balla bloke olmaması, yeterli alan oldugunda bu olmayacak inşallah.

Aliosman abi sağolasın, sizinde sezonunuz bereketli olsun.
Kalın sağlıcakla.

Turkish beekeeper dedi ki...

ali bey selamlar.şuan 4 kovan ile arıcılığa devam ediyorum.geçen sene tek kovanla başlamıştım.sonra aldığım arıda yavru çürüklüğü hastalığı çıktı.komple imha ettim.sağolsunlar yanında bulunduğum arkadaşlar arıcılıktan soğumamam için 2 adet oğul arı verdiler.bu sene 4 kovanla devam ediyoruz.arkadaşların yaklaşık 200 kadar kovanı var.fakat arıcılığı biraz kara düzen yapıyorlardı.sizin bloglarınızdan edindiğim bilgiler onlarada ışık tutuyor.bu anlamda hepsi ve kendi adıma teşekkür eder başarılarınızın devamını dilerim.

Şükrü KOCA dedi ki...

Selamün aleyküm Ali Abi,
Kanolanın bal verimini merak ediyorum. Paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Önümüzdeki günler yağışlı gösteriyor inşallah arılarınız bundan olumsuz etkilenmez. Balınız bol ve bereketli olsun.
Ayrıca bu Muğla arısının zehiri sizde bağımlılık yaptı galiba. Yılın başında bundan aşırı miktarda almadan sezona başlayamıyorsunuz. Bir şekilde bu muğla arısına kendinizi sokturuyorsunuz. Bu yıl da sezonu açmış oldunuz.
Selametle kalın Allah yardımcınız olsun.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Şükrü hocam bizde bazı şeyleri çok merak ediyoruz.
Abi bir şekilde bir yerlere bulaşıyoruz ve bazı şeyleri anlamak ve anlatmak daha iyi oluyor. Karniol arısına karşı çıkanlar körü körüne karşı çıkıyor, en azından kullanıp olmadı dese gam yemeyecem.

İnşallah her geçen sene sistem oturuyor, bu sene bizim için inşallah geçtiğimiz senelerden daha iyi olacak. Bu işler çok basit olsaydı hemen herkes yapabilirdi dememkki.
Sağlıcakla kalınız.