6.05.2011

ARICILIK VE MAYIS AYI




Hafta içi İlhami abi Gebze'ye geldi bazı kovanlarını Darıcaya götürmek istiyor ve yapılması gerekenleri konuşup, birde çarşıda gezdik.


Çarşıya çıkmışken Hakim abimizi ziyaret etmemek olmazdı. Öyle bir tesadüf olduki, telefona mesaj geldi okuyorum, çumartesi cemiyetimiz var buyurun diyordu ve biz Zaim abimizin kapısındayız.


Bu hafta sonu kızının düğünü var, gençlere mutluluklar diliyoruz şimdiden.




Zaim abi oldukça yogundu, her yıl binlerce dosyaya karar verenlerden birisi.


Laf dönüp dolaşıp arılara geldi.


Ben arabayı degiştirdim, araç filan lazım olursa hiç çekinme diyor::))


Katsız 20 kovan alır dedi, Zaim abi bu araç nedir.


Fort kornet::)


Yav o kadar almazmı dedi, ben bir öksürdüm, 10 tane filan alır dedi gene gülüştük, koltuklar yattımı 8 den aşagıda inmem dedi::))


Ruşet yükleriz merak etme, 30 da alır deyip noıktayı koyduk.


polen


Birgünde toplanan polen, bir su bardagı vardır.


Yaklaşık 20 çıta arının bir günde topladıgı polen.


Seyyar polen tuzagı olmaz diyenler vardı, oluyor be::)))


karakovan, damacana karakovan


Damacana kovan, aldı başını gidiyor.


Bende merak ediyorum sonu ne olacak::))


plastik çıta


Bu sene almış oldugum plastik çıtalar.


Sağ olsun Sadri abi sipariş verip bittiğinde hemen aldık.İstediğiniz zaman hemen plastik çıta alma şansınız yok.


Çok basit bir şekilde toplanıyor, hacıyı çıta çakma derdinden kurtarıyorum.


2 bin adet çıta alındı.


plastikçıta


Muhteşem abi plastikçiye gittiğinde şeffaf plastik tavsiye etmiş, onlarda bu renk plastik çıta basmaya başlamışlar.


anaarı çiftleştirme kutusu


Hani derlerya yumurta geldi diye.


Bu sene nasıl bir bahar anlamak imkansız.


Mayıs ayı girdi, havalar birden 20 derecelere yükseldi.


Bizde larva transferlerine başladık, eş dost anaarı istiyor.


Senmisin larva transferi yapan, sanki kış geri geldi.


Şanssız bedeviye döndük be::))


Dün hacıya dedimki abi kutuları arılandıracağız, sen anaarı kutularının çıtalarına inver şurup doldur, hazır olsunlar.


İki gündür çıtalar ve kutular hazır, yav paydos edip gittiğimde ortam bu gibi olmuş, kutu arılandırmak imkansız.


Hacı abim dediki kovanlara kat atalım, nasılsaarılar şurubu sarar, bizde çıtaları alıp kutulara koyarız.


Çaresizlik, bir taraftan diyorum olmaz ama çare yok.


anaarı çiftleştirme kutuları


Kutulardaki çıtalar kat atılmış kolonilere verildi.



Hacıya dedimki bu arılar şurubu alt çıtalara çekerse, o zaman bu işin sorumlusu sensin karışmam.


Niyetimde bu gün izin alıp arılıkta çalışma yapmaktı.


Üzücü bir terslik daha oldu, benim şefin hem akrabası, hem kapı komşusu, birisi 8, birisi 9 yaşında birde baba anneleri dün akşam sobadan zehirlenip ölmüşler. Allah rahmet etsin, şef izin alıp gitti. Zaten çalıştıgımız bölüm yogun, birde tek kaldım, bir yere gidemem.


Muhteşem abiyi aradım, abi yetiş yoksa mafoldum. Yaklaşık 50 anaarı memesi bir kaç gün içinde doğacak. Cumadan sonra gelirim dedi, ben belediyedeyim, bir ara aradım çalışıyoruz aç aç desede ne yapayım, biraz eri dedim içimden yüzüne karşı, tabiki telefonda::))


karakovan


Dün akşam gene hava berbattı, bir kaç gün öncesi karakovana sığmayan karakovan, hemen içeri çekildi.
Örülen peteklerden birisi düşmüş, örülü peteklere yumurta atılmış.


Bunlar bizim devamlı gözlem yaptıgımız şeyler.


Arıların hareketlerini izlemeye devam ediyoruz ve arılar çok soguk dediklerini duyar gibiyim.


kraliçe arı yapay dölleme aleti



Arıcılıkta kraliçe yapay dölleme aleti.


Bu aletler ya ıslahta yada safların elinizde tutulmasını sağlar.


Sıradan arıcıların kesinlikle işine yaramaz, hobici arıcıların işinede yaramaz, idealleri ve hedefleri olanların kullandıkları aletlerdir.


Ufku kapalı olupta, makam ve kariyerleri olanların işinede yaramıyor, yarasaydı üklemizdeki bir sürü arı ırkı yok olurken bunlardan bir helva yapan çıkardı.:((



Mesayi bitimi Muhteşem abi aradı araban varmı diye.

Arabam birisinde emanet ve arabasızım.

Hemen gelip alayım dedi.

Paydos ettiğimde yolda beni bekliyordu.

Hemen arılıga gidiyoruz, yolda abi 50 - 60 kutuyu arılandırdık diyordu.

Yok yav diyorum:))

Bir gittimki arılıga, bana sadece yatmak kalmış.







Hemen bundan sorası palnı açıklayıp birde belgeledim.





Kalfa her işi yapar, yani usta olmadıgında ustayı aratmayan kişidir.





Körükçüde kalfayı takip eder.







Muhteşem abi şortla filan arı açıyordu::))


Kostüm degişmi be::))


İşleri bitirmiş havasına baksanıza.


Ustan kurban olsun sana::))


Benim sırtım yere gelirmi böyle kalfam varken.



co2 karbon gazı


Bu nemi? Co2 gazı.


Son günlerde alet sayısı artınca arayış içine girdik.


Co2 gazı 10-15 lirra filan, tüpüne 400 lira depozit alıyorlar.


Bu minik tüp, 25 dakika anaarı bayıltmaya yetiyor.


Henüz araştırmalarımız bitmedi ama bu tip kartüşların 1 lira oldugunu duyduk ve araştırmaya devam ediyoruz.


Bu tüp, can yelekleri ve bisiklet lastigini şişirmeye yetiyor.


Anlayacagınız, ben 400 kagıt vermek istemiyorum ama mecbur kalırsam büyük tüp almak zorundayım.

7 yorum:

Mustafa Yılmaz dedi ki...

usta merhaba bizde mobiyada bır deim vardı ustayı calıştıran cıraktır diye örendim bu meslegi usta eline ne lazımsa onu sen tahmin edeceksin ve lep demeden leblebiyi anlayacn sizinde ekibin maşalahı var özelikle hacı abinin. zaten sıf hacı abinin neyapmış ne etmişdiye sayfana ziyaret ediyorum hacının haberini az yapıyorsun bıraksan bir calışnasını haberyapsa ortalık toz duman olur .saygılar selamlar

kadıoğlu dedi ki...

selamun aleyküm abi hayırlı sezonlar dileği ile valla keyifler gıcır iyiki kalfan ve körükçün var herikisinin ellerine sağlık artık sırtın yere gelmez.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,işleri yarıladım deme iş bitermi.Seyyar polen altlığından da polen alınırmış,olmazımız olmasa.Herkesin böyle kalfası olmaz,Muhteşem abi iki tane değilki.Saglıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi kutuların yeni sezona hazır sayılır. Hayırlısı olsun bereketli olsun.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Hadi, hadi gene dört ayak üstüne düşmüşsün...

Aslında sen arılarını Muhteşem abinin yazlığa götürsen hiç gözün arkada kalmaz o, nasılsa emekli vakti bol gözü gibi bakar:=)

Kolaylıklar dilerim işlerin rast gider inşallah.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Hakimle aşık atmak sana mı düşmüş.30 demişse 30'dur:)

Hadi ortanızı bulayım ,Connect 10 kovan alıyor.

Arkanda Muhteşem bir doktor olunca sırtın yere gelmez tabii.Ama sen yine de dikkatli ol,ol ki dönüşünde Kayserilinin eşeğinin hikayesini dinlemek zorunda kalmayasın.

İstihbaratlarıma göre Gebze de yakında arı kolonisi ve ana satış kanpanyaları düzenlenecekmiş.Bu sakın senin arılık olmasın:)

SLM ve Muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

Mustafacığım ustaçıragı bırak sen yapılan işler bak. Hacı bu işlerdeki gizli kahramanımdır. İnşallah bu sene suni tohumlamada yapacak, benim benim ekip amele ekibi degil::))

Asım abi yeni bir körükçüm daha var, oda ilhami abi, bundan sonra sık sık arılıkta çalışacak, körükçüler bu sıra kapışacak::))

Vecdi abi işleri nerden yarılayacaksınki?
Pazertesi 25 mem dagıtılacak, salı 75 mem daha dagıtılacak, bu gün ben 43 tane dagıttım, açıldık artıkın::))

Muhteşem abi yeni sezona nihayet merhaba dedik sayende.

Ali abi dost dedigin zor günde belli olur be, önüne gelenle zaten dostluk olmuyorki.
Muhteşem abinin yazlıga ben gidecem bana baksın gözü gibi::))

Yusuf Slm.
Yav hakim kendisi indirime gitti ben ne yapayım, demekki bakışlarımdan bir acayiplik sedi::))
Gerçekten acayip sıkıntıya girmişti işler acayip rahatlama oldu.
Abi Muhteşem abi Kayserili ama uyanık degil, uyanıkları ticaretle uğraşıyormuş, bu okumuş::))

Durup duruken istşhbarat filan çıkarma, kim ne dedi açık söyle bilelim be::))
Kalın sağlıcakla.