10.09.2011

ARICILIK VE BAL HASADI 2011 YILI




2011 Yılı Trakya bal hasadına devam edildi. Geçen hafta benim balları hasat etmiştik, bu hafta İlhami abimin kovanlarının balları hasat edildi. Geçtiğimiz haftaya göre arıların çalışması rahatlamış ve ekip olarakta 4 kişiydik, Hakim abimiz bu gün kameremanlık yaptı. Güzel resim ve filim çekmiş. Bal hasadında az kişi oldugunda bazı işler aksıyordu, işin magazin ve eğitim bölümüne görsellere zaman ayıramıyorduk, bu sene ilk defa vizyona bir çıkayım dedim::))

Haberin sonunda bal hadı videosu gelecek.


Kolonilerdeki yavru durumları, hiç bir teşvik yapılmamasına rağmen çok güzel.

Bu kolonileri Trakya ya bir bıraktık, birde almaya gittik nasıl gezginci arıcılık sa bu::))



Arılarımız açan pürenlerde cirit atmaya devam ediyorlar, polen geliyordu, artık nektarda başlamış.



Balın geldiğini katlardaki açık ballardan anlıyorum, geçen hafta katlarda açık bal bulunmuyordu.


Bal alımı bitti, ve Zaim abinin yazlıga geçiliyor.



Bu sıra doktor kontrolünden çıkmış durumdayım, beyaz et filanda almayayım lütfen. Dolapta balık vardı ama ben oyumu sucuktan yana kullandım, kırmızıya devam yani::))


Zaim abimiz güzelce sucukları pişirdi ve masaya dizildik.



Yemekten sonra semaver çayı süper gidiyor. Ben çay isteyenlere çay dolduruverdim. Bu arada çay ne zaman bitti anlamadım başkasınada vermediğim halde.



Zaim abi kestiriyor, kalktıgında çay bulamazsa ayıp olur diye bir çay daha demlersin.


Süper bir gün süper bir bal hasadı oldu diyebilirim.


Keşke her bal hasadında böyle rahat ve geniş zamanımız olabilseydi.







Bu sene hiç vizyona çıkamadık, başka arkadaşların heveslerini kırmayalım dedik::))
Sonunda dayanamayıp vizyona çıkmaya karar verdim, kameramanımız hakim abim, kendisi sağ olsun.Bu imkanı bize sunan Zaim abiye sonsuz teşekür ediyorum. Bal hasadımız sanki bir gezi veya piknik havasına dönüştü, bol sohbet ve espirilerle doluydu.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Ali abi böyle bal hasatına kimi çağırsan gelir.Her şey harika uysal sakin arılarla çalışmak güzel.Her şey gönlünüzce olsun sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

ilhami beyin hasatı hayırlı ve bereketli olsun abi,yardımlaşma çok güzel bir şey tebrik ederim hep böyle
görmek isteriz sizleri,kolay gelsin.

Selamlar Saygılar.

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk yardımlaşma çok güzel,yanımızdaki arkadaşlarda esprıtüel olunca çalışmanın tadına doyulmuyor,tüm arkadaşlara ,Ovacık köyü muhtarı sayın Ziya beyede ayrıca teşekkür ediyorum,saygılarımla.

evangelos naxios dedi ki...

Merhaba Ali,cok guzel fotograflari!!!

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey hasadın bereketli olsun.Bir yanda hasad biryanda piknik,arılar melek,vizyona çıkmamışsan bu haber çıkarır.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Bu ne be:( uzun kollu gömlek, ayakta pantolon :/( hiç beğenmedim.. Ayrıca ben nerdeyim kanbersiz düğün olurmu..Neyse İlhami abinin hasadı bereketli olsun. Sağlıcakla kal abi.

Mustafa Doğan dedi ki...

Çok çok güzel Rabim daim kılsın. Nazardan saklasın..

MİNİK ARICI dedi ki...

Maşallah barekallah...

Hasan ALPEREN dedi ki...

Bereketli olsun

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah böyle hsada kimi çagırsan gelir diyorusn ama ,ilk kaçan kafamdı::((
Gelmedi yani, deşme yaramı.....

Mehmet abim, tabi yardımlaşma önemlide ilk iş kendi işini garantiye alıp sonra başkalarına gidip yardım edeceksin, bak bana, benim ballar alındı, ilhami abiye ne güzel yardım edip birde hava basıyoz::))
Vizyonnda iyi oturdu hani::))

İlhami abi o günkü espirileri duyanların bile gülmekten çeneleri agrıdı, tabi sen içerigini bilmesen daha iyi olur, arkadan konuştu beya.

evangelos naxios, teşekür ederim, selametle kal.

Muhteşem abi sen hiç duymadınmı, gittiğin yerdekiler körse sende bir gözünü kırparak bak derler.
Yanımdakilere baksana arı sokmuyor ama adamlar ayarımızı bozuyor, sokmayan arıyla maskeli çalışıp beni protosta ettiler. Bende onları protosta edip tango giysen çok abes kaçardı::))
Benim bildiğim Kamber işi duydumu kaçmaz be::))

Mustafa sağ olasın.

Minik arısı sağ ol.

Hasan bey sizde sağ olsun.
Kalın sağlıcakla.