16.09.2011

ARICILIK VE EYLÜL AYI ORTASI


Arıcılıkta sezonun sonunun geldiğini anlamanın en iyi belirtisi erkek arılardır. Erkekler dışlanır, hatta tüm beslemelere rağmen erkek yumurtası attıramazsınız, hadi attırdınız anasız koloniye veriyorsunuz yav sizin bunlara ihtiyacınız var, onlar bile söküp atıyorlar.

En iyi yöntem ise yeni doğmuş bir kaç kraliçeyi tabi ihtiyaca göre bir kovanda kafesleyip, 3 gün arayla 3 sefer 5 dakika Co2 ile bayıltıgınızda, artık ana arı yumurtaya başlıyor ve dölsüz sadece erkek yumurta atmaya başlıyor.



Bu koloniye dışarıdan mümkünse hiç yumurta ve larva olmayan kapalı yavru veriyorsunuz. İşçi arılar verilen yumurta veya larvadan ana arıyı değiştirmeye kalkmasınlar.



Mevsim bayağı geçti ama bizim özel kovanlarda hala acayip erkek var. Bunu başarmak ise çok zor oldu. Her işin ayrı püf noktaları ve incelikleri var. Şu an bu işin tüm inceliklerini verdim.

Birde kolonileri yalancıya kaçırarak erkek üretimi yapılabilir.

Resim bir kaç gün öncesinin hala doğmakta olan erkekler var, erkeklerin ömrü ise en az 1 ay. Her şey zamanında güzel, zorlamayla güzellik olmuyor desem yeridir.


Belediyemizin bahçesinde sabah arabayı park ettiğimde gördüğüm biberiye bitkisi. Dünya çiçek var, öğlen saatlerinde acayip arılar tarafından ziyaret ediliryor. Süs bitkilerinin bile seçilerek ekilmesinde faydalar var, bu mevsimde çiçeğe bakın.


Bu günlerde arılıkta yabani tavşanlar görmeye başladım. Hazır av sezonuda açılmış durumda, bir tüfek ayarlayıp, bunun işini bitirmek lazım. Hazır kızmızı etede alışmışken, ne gider biliyormusunuz.


Bu günlerde ota çöpe düştük, Allah rızası için bir ziyafet filanda veren yok.




Kışın Edirne gezimizde bamya tohumu vermişti Ali şekerli abim. Bir türlü bamya işini bu sene çözemedik. Gün aşırı toplamak gerekiyormuş, topluyorum bir günde topladıgım 6-7 tane bilemedin 10 tane olmuyor. Bazen bir kaç gün gitmiyorum sanki beni bekliyor bunlar, hemen coşuyorlar.



Bamyanın küçüklerinde sorun yok, büyüklerden dolma yapmayı düşünüyorum, bu güne kadar böyle deneyimi olan yok, olmaz diye tutturdu doktor, sanki bamya dolması denedin ve olmadı yani, neden olmasın ki? Bence bal gibi olur, şimdide derdimiz içine ne dolduracakmışız o kaldı::)))


Maşallah, ben toplamaya gittiğimde gözükmeyen bamyaların beni görmediklerinde ki durumları::((

Dolmalık bamyalar.


Hayatımda vaz geçemediğim yiyeceklerden birisi daha. Ekmek ve süt bayılırım, hele sütün soguduktan sonraki kaymagıda katmerlendiğinde ne gidiyor....

Geçenlerde bir blokta bir kız gördüm resimde, keçiyi emiyordu. Yorum yazdım gitmedi tabi beni o resim taaa 6-7 yaşlarıma götürdü.

Amca kızıyla yaylada az bir tuzla alıştırdığımız bir keçimiz vardı, tuzu yalamaya geldiğinde keçiyi yakalayıp sırayla memesini ve dolayısı ile sütünü emerdik. Ne keyif alırdık be. Hele rahmetli baba annemin süzme yoğurt keselerin halini bir görseydiniz, duvarda suyu süzülsün diye asılıyken::))

Taa 40 yıl öncesi, para pulun geçmediği yaylalar, az bir tuza keçiyle süt trampası::))


Evet kaynamış ve buzdolabında soğumuş buz gibi kaymaklı sütü hiç bir yemege degişmem. Tasa bayat ekmekleri doğra, üzerine sütü dök, peşinden kaymakları koy ve üzerine süzma bal damlat::))



Edirne gezimizde kabak tatlısı yemiştik, şekerli abim süper yaptırmıştı tatlıyı. Peşinden kabak yarışları başladı, hacının kabaklar nedendir bir türlü tutmadı. Bir ay filan önce birisi nihayet tuttu, yanındakiler bir sürü tutar gibi yapıp sararıyor ve kopuyor, bende bu durumu izledim kabaklar habire ziyan ediyor kendisini, onların sararmasına fırsat vermiyorum, bir kaç gün arayla körpe kabak aşırmaya devam ediyorum::))


Bu esnada hiç hesapta olmayan hacı kabak yarışına dış kulvardan atak yaparak katılmış durumda ve hala bizim kabak yemyeşil ve büyümeye devam ediyor.






arıcılık videoları yedeklenen ana arı Ali_Turk

Arılıkta bir kovanda ayağı sakat bir ana arım vardı. Bir ara kontrollerde dikkatimi çekti bir çıtanın en üstüne bir tek meme yapmışlardı, hiç dokunmadım ne olacak diye. Bu gün baktım iki ana arı aynı çıtada dolaşıyor, eski ana arı hala yumurtaya devam ediyor, yenisi henüz çiftleşmedi mi bilemiyorum. Bu gibi durumlarda her türlü ihtimal olabilir, bir çok kez eski ana arıyla kovan yoluna devam ettiği gibi bahara çift anayla çıkan analarda oldu. Bazende yeni ana arı yumurtaya başladığında sakat ana arı yolcu olmakta. Hiç dokunmadım bakalım ne olacak.

4 yorum:

EMRAH dedi ki...

Ali abi selamlar,horozlar bitti heralde gözü tavşana diktiğine göre.Bu karniyol acayip arı insanı şaşırtıyor bir çerçevede iki arı görmekde insanın baya hoşuna gidiyor.Sağlıcakla kal kolay gelsin.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Bamyanın dolması olurmuymuş olur be içini nele dolduracaksan bizde görürüz bakalım:() Hacı abiye söyle o kabakla mahallede oynar o, Ali şekerli abiyle benim bulunduğum lige geçemez be:/)

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,tavşan güzel görünüyor.bamya dolmasına tavşan etimi kullanacaksın.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Emrah horozlar bitermi ya. Tanıdık birisi var yeni tavugu gurk olmuş, üretime devam ediyor yani, yaz kış horozsuz olumu?

Selekte veya ıslah edilmiş her şeyde, en güzel huylar bırakılmaya çalışılır, tabiki elinizden geldiğince, adamlar 1940 yılından beri selekte çalışmasını sürdürüyor, bizimkilere burasını anlatamıyorum. Bizimkilerin etiketlileri bu konuda çalışmadıgı gibi, arıcıyım geçinenleride çok güzel oltaya takmış istedikleri gibi yönetmeye devam ediyorlar.

Muhteşem abi niye olmasın, dolmasından başka bunun sarnmasınıda yapacam ama sana yedirmeyecem çatla.
Sen kabagını kopardın bizimki aylık 100 lira su parası vermeye devam ediyor, bende çaktırmadan hortumu kabagın dibine atıveriyom::))

Yarışta varız yani::)



Vecdi abi uyanık adamın hali bir başka oluyor işte. Ben malzemeleri ayarlamışım, bir tencereye girmediği kalmış bazılarıda olmaz diye bagırıyor, olur olur.

Sağlıcakla kalın.