4.09.2011

ARICILIK VE PÜREN, SONBAHAR


Arıcılıkta bu sene işlerin bazıları genelde bir ay erte meli gitti.Bahar veya havaların ısınması bir aydan fazla geç kaldı. Kanola ilk defa geç açtı ve bu kadar geç açmasına rağmen erken geçti. Kestane mevsimlere aldırmayıp zamanında açtı. Ay çiçekleri yağışlardan dolayı geç ekildi ve gene geç açtı. Püren ağustos ayında açmaya başlardı, bu sene eylülü bekledi. Ramazan dolayısı ile arılarımızın Trakya bal sağımı yapılamadı, en az bir ay öncesi alınacak ballar kovanlarda beklemekten kurumuş diyebilirim bu ne biçim bal gres yağı gibi olmuş çıkmıyor. Bu senenin genel bir foto suydu bu başlıklar.

Arılarımızı bayram sabahı, pürene indirdik, onlarında bayram hakları değil mi::))

Polen akımı başladı, açtığım kolonilerden püren kokusu duymadım demek nektar şimdilik yok, yaklaşık bir ay sürecek püren, sonra koca yemişler açacaklar.

Trakya seferinden dönen kolonilerde bal var ve bir an önce hasat yapılmalı. İş bir değil planları yapıp cuma günü bal sağımı başladı. Çadır filan gerekmiyor bir villada işleri yapıyoruz. Sağ olsun Zaim abi villanın anahtarı verdi, burasını istediğin gibi kullan diye.


Bizim körükçüler de bir şeyler var, hemen kolay işlere geçip bir an önce mezun olmaya çalışıyorlar. Zaim abide işin kolayını seçenlerden, makinede kol çeviriyor.

Başka arıcılar usta olduklarını iddia etseler de, arılara namahrem lik etmekteler, zırhlar giyinerek::))

Bizim civarımızda bir acayip oldu, körükçüler bile artık maske giyin mezup demekte, kazan kaldırmaya devam, isyan istemiyorummmmm::))

Bu esnada bal hasadı sırasında, burnundan iki iğne yedi, surat maskesi tak dememe rağmen takmadı.

Ertesi gün işleri vardı gelemeyecekti, gözler şişince evden de çıkamamış, benlen dalga geçerler diye. Bende tüyo verdim hanım dövdü de, kimse inanmaz::))

Yoksa çok üstüne gelecekler bilesin.


Neydi o be.

Senelerdir benim kalfa tavuk yerdirmekten bana gına getirtti.
Tavuk, tavuk, tavuk yemekten bir acayip oldum. Zaim abi biz hacıyla bal süzümüne devam ederken yemek işine geçti.
Zaim abi sağ olasın, ellerin dert görmesin, inşallah kalfa bunları görme zahmetine katlanır::))


Kırmızı et ve saç kavurma.

Oh be...

Yemekler yenildi, almış olduğumuz bal çıtalarının süzümünü bitirdik. Bu sene çıtaları şimdilik yalatmayı düşünmüyorum. Villada istiflendiler, polenlileri ayırdık.

Ertesi güne Zaim abi gelmeyecek, ve İlhami abi devrede.


Koloni içindeki dairesel düzen. Yavru görünüşü tabi her yöne bu iş devam ediyor.

İlhami abiyle balları alırken daha önceleri hep denk geliyordu ama koloni içindeki daire veya karpuzu şimdiye kadar hiç görüntülememiştim, gene ilk ben görüntüledim nasibe bakın::)))

Arılarımızın yavru durumunu da bu esnada bir görün dedik. Çam balına gidecekler yoğun teşvikler filan yapıp, yavru attırmaya çalışıyor. Bu kolonileri Trakya ya bırakıp geldik, birde almaya gittik.


2008 yılından beri karniol arısı kullanıyorum ve aradan bu kadar sene geçti, bilimcilerimize göre bu arı artık eko tip olmuştur.

Hızlı bal akımlarında 20 çıtalık kuluçkalık lar bal ve polen blokesi olmayıp, yavru faaliyeti devam ediyor.

Bal akımı devam ederken yukarıda ki kat balla dolmaya başladığında arı aşağıya çekiyor kendisini. Bu arada siz hala önlem almıyorsanız zamanla aşagısıda bloke olacaktır. Geçmişte blokeyle ne dalga geçiyordular ama şimdi arıcılıgı öğrenmeye başladılar ki, birçok kişi bu bloke ve kilitlenmeyi dilendirmeye başladı::))

Şimdi geri dönüp baktıklarında kendileriyle dalga geçtiklerini görmüşlerdir, zaten ben onları kendi hallerine bırakmıştım::))

Balların alımı bitti ve tekrar villa dayız.

Bu sefer hacıyla İlhami abi içeride çalışıyor, yemek işini ben hallettim, sofra hazır gelin dediğimde, poz vermek İlhami abiye kaldı.



Izgarada sucuk var, bu günkü menünün satroforu buydu::))


Yemekten sonra bal sağım işine devam edildi. Ballar acayip kıvam kazanmış peteklerden çıkmıyor. Balın sırını almak ayrı dert. İkinci gün ben ara işlerini yaptım. İlk gün balları alınan kolonilerin düzenlenmesi yapılmamıştı gidip, boş katları aldım, kolonilere bir çeki, düzen verip geldim.

İki gün süren bal sağımı malisef bitmedi, bu arada başka işlerimizde var, gerisini tekrar haftaya erteledik. İlhami abinin arılara elimizi bile süüremedik daha onlarında balları alınacak. Öncelik bende::))

İlhami abinin balları alırsam sakata gelebilirim:))

Hele benim balları bir depolayalım, nasılsa ben kaçmıyorum, İlhami abinin ballarını da alırız.


Bir kaç senedir kovanlarıma erkek çıtası diye boş veya az petek takılmış çıtalar vermekteyim. Bu çıtada onlardan biri, erkek filan yapmamışlar petek örüp bal doldurup birde sırlamışlar. Tüm arıcılar bu işi mutlaka yapmalı, kolonide her yaştan arı var ve bu arı zincirinin yapacağı işler farklı. Boş çıta verdiğinizde petek örecek arıların koloni içinde sıkıntı çıkarmamasını sağlıyorsunuz. Hele sabit arıcılıkta kolonilerimizin başında duruyorsanız, doğal varroa mücadelesi oluyor, bunu Mehmet Yüksel'den öğrenmiştik.


İlhami abi haftaya inşallah az kaldı, dayan be::))

Genelde sır işini hacı yaptı, İlhami abi bu sene çıtaları çevirmekten kas yaptı. Bir çıta belkide 5-6 sefer yön değiştiriyor tam süzülebilmek için ama nafile genede bal kalıyor, kalan balda kırmızımsı renkli bir bal, yanındaki gözler boşalıyor ne balı bilmiyorum bayağı kırmızı bir bal çıkmıyor.

Arıcılıkta 2011 yılı sezon sonuna geliyoruz.

Genel bir bakış yaptığımda verimli bir yıl oldu. İnşallah pürenden de bal alırsak süper olacak.

9 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi hasatınız hayırlı ve bereketli olsun,ekip çalışmanız güzel olmuş tebrikler.Resimdeki kapalı yavru alanı maşallah mükemmel görünüyor,pürendende güzel hasat yaparsınız inşallah.

Selamlar Saygılar.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Nankör adam...:/( bende yediğin tavuklar yaşasaydılar bu gün tavuk çiftliği sahibiydim ba:) bi mangalınızdamı yoktu araba cantında ızgara yaptınız:/) neyse gülme faslından sonra hasatın hayırlı olsun. Yavru alanını güzel fotolamışın abi sağlıcakla kal.

Mirili dedi ki...

Selamünaleyküm

Abi hasadın hayırlı bereketli olsun maşallah arılar iyi çalışmış buralarda kovanlar boş ama nasipse biz bugün 3. sağımı yapacağız inşallah.

Hayırlı günler...

murat (erkan) dedi ki...

ali abi hasadın bereketli olsun , maşallah ekip sağlam organize olmuş , arıalrın dairesel yavru atmalrı ilgimi cekti bu şekilde düünmemiştim , verdigin bilgi için sağolasın abi saygıalr

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey hasadın hayırlı ve bereketli olsun.Gebze eko tipide hayırlı olsun.Mademki öyle diyorlar,öyle olsun.Biz biliyoruz öyle olmadığını.Saglıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Hasatın bol ve bereketi daim olsun.İlhami abinin maşallah suyunu çıkarmışsın.

Tatildeyim biliyorsun,hazır elin bulaşmışken devam etsen diyorum:)))

SLM ve Muhabbetle...

Hasan ALPEREN dedi ki...

Ali bey, hasadınız hayırlı, ürününüz bereketli olsun. Arılarınız güzel bal yapmış maşaallah, inşaallah pürenden de umduğunuz gibi bal alırsınız.

İlhami Uyar dedi ki...

Yusuf bey arıcılıkta çalışma temposu domıno taşı gibi ,işin yürümesi için gerekeni yapmaktan başka yol yok,işi sevdiğiniz zaman sorun olmuyor zaten.Kolaylık ve başarı dileklerimle.

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet sağ olasın. Ekip çalışması güzel oluytorda kalfa piyasada yok, hep tavuk yedirdim diyerek işlerde olmadıgını gizlemeye çalışıyor, yemezler::))
balları kolonide oruç dolayısı ile çok beklettik, zaten çıtalara bakınca açık balları arı nektar kesildiginde taşıyıp sırlılara dokunmamış, karniol arısının zaten bal ve poleni varsa yavru sorunu olmaz, sen bunu bizden daha iyi bilirsin.

Muhteşem abi nişye bana namkör diyorsun, kalbimi kırıyorsun::((
Bendeki tipe bir bak, hiç bir çiftlik tavuk yemiş görüntüsü varmı, bir deri bir kemik kalmışım zaten, atarken biraz hesap kitap yap beyav. Zaten senden ötürü bir deri bir kemik kadım::))

Yavru durumunu hep çekecem diyordum, bugün yarın derken bu seneye denk geldi. Tabi bu karpuzu ilk ben çektim::=))

Erkan arılardaki yavru durumunu hocalarımız anlatır. Hatta yavru durumunu bozmamak gerekir, bazı ırklarda yavruyu artırmak için yavruları karpuz gibi kesip, iki parçayı dışatan içe dogru dizerseniz yavru alanını artırmak için işçileri ve ana arıyı zorlarsınız bu bir tekniktir. Bu teknikle alakalı forumda Muhteşem abim bir resim yayınlamıştı.

Vecdi abim sağ olasın. Arıların ırkı konusunda sorun çıkacagını zannetmiyorum. Karniol bizim ülkemizin arısıdır. Diyelimki ülkemizin arısı degil, hangi arı bizim ülkemizin, ülke geneline dayatılan kafkas arısı Amerikan degilmi::))
25-30 yıldır her bölyeye kafkas damızlık ve F1 gönderilip tüm ırklar yok edildi.


A.s .Yusuf ayıp ediyorsun, hemen işleri hallederizde, bizim ekip acayip entelleşmeye başladı. Entellikte işler biraz uzayıp masraflar ise katlıyor::))

İlhami abiye öğlen arası uyku molası bile verdik, ne suyunu çıkarması::))

Hasan bey sağ olasınız. Çalışırken ancak bu kadar gezginci arıcılık yapılıyor, Allah bereket versin.
Püren açmaya başladı, inşallah verim olur.

İlhami abi sağ olasın. Haftayada kalan balları ve senin kovanları süzeriz. Nasılsa tezgah hazır bekliyor balı getir işe başla, yazlıgın bize tahsis edilmesi süper oldu, Zaim abi işlerimizi acayip kolaylaştırdı.

Kalın sağlıcakla.