8 09 2011

EFRAİM KORKUT HOCAYA, KARNİOL ARISININ ZARARINI SORMUŞTUM::))





KARNİYOL İLE ÇALIŞMAK KAR MI ZARAR MI

Ali Türk'ün , bu arıyla yıllarca çalıştın zararın nedir, merak ediyorum.???sorusuna verdiğim cevaptır:)


Ali Bey.Çok büyük bir yaramı deştin.Bu arılarla çalışmaya başladığımdan bu yana çok rahat edeceğim sanıyordum.Yanılmışım.Şöyleki:

1-Önceden hiç kimse ana istemezdi.şimdiyse ne olur bi tane bari damızlık ana diyerek başımın etini yediklerinden saçlarımda beyazlar çoğaldı.


2-Eskiden fazla bir balımız olmadığından çocuklarla evde top oynayabiliyordum.şimdi bir odada kestane balı öbür tarafta tenekelerle ayçiçek balı, bir köşede portakal ve kekik balları olduğundan evde adım atacak yer yok .şimdi tam rahat edeceğimiz zaman bu olacak iş mi ?Haksızmıyım?


3-Arının en kıymetli ürünü olan zehirinden hiç yararlanamıyorum desem yeridir.Halbulki eskiden ne güzel günde 40-50 tane arı soktuğu olurdu.Romatizmaya iyi gelirmiş.Şimdi en son arı ne zaman ve neremden sokmuştu ?Hatırlayamıyorum.Allah korusun Romatizma filan olurum diye uykularım kaçıyor.


4-Eskiden arımın ünü şanı bilinir yanına hiç kimse hatta hırsız bile yaklaşamazdı.Şimdi çoluk çocuk içinde geziyor.Eldiveni unuttum maskeler duvarda asılı çürüyor nerden baksan bir sürü zarar yani.Ya bir de herkes Karniyol’a yönelirse eldiven ve maske işi yapan arkadaşlar zarar etmez mi?.


5-Son zararı da hayli önemli.Eskiden az bir balım çıkardı .Bir ay gibi bir sürede satar bitirir.Keyfime bakardım, gezerdim,maç izlerdim.Şimdi bal çok. satılmayınca rahat edemiyorum.üstelik mesela maç izlemeye gidiyorum.kalabalıkta gören bal ister kimisi polen ister.Kardeşim ben rahat bi maç izleyemeyecekmiyim.Benim hakkım yok mu.Herkes kırkpınara güreşe gider ben ancak akşam banttan izlerim.Yani Allah sizi inandırsın ben önceki arılardan çekmedim bu Karniyol arılardan çektiğim kadar ::))




    • Efraim Korkut

      Zafer Bey ben Karniyolu İlk önce Ordulu bir üreticiden aldım.Sonra kocaeli arıcılar birliği Almanyadan 100 adet getirtmiş ,kaç gün bekliyor kimse almamış 50 tanesini ben aldım.Kullandım.Çok memnunum.5-6 yıldır bir daha ana almıyorum.kendi ihtiyacımı kendim üretiyorum.Çok ilginç hala bozulmadı.Daha önce kafkas ve italyanı denedim şu anda bir tane bile bırakmadım.Bundan iyisi can sağlığı.Size de başarılar ve bol kazançlar dilerim.Selamlar...



      Biz karniol arısıyla 2008 yılında tanışmıştık. Bizden önceleri bu arıyı Ordu'lu arıcılar ülkemize getirmiş. Kocaeli arıcılar birliğinin Almanyadan 6 yıl öncesi 100 karniol arısı getirdigini ise bende yeni öğrendim.


      Biz buralara nasıl geldik derseniz ülkemizde arıcılık konusunda çalışan bilim adamlarımızın basiretsizliğinden diyebilirim. Defalarca yazdım, ülkemizde damızlık sorunu vardır.

      Bilimcilerimiz ise arıcılara tepeden bakıyor, yabancı ülkelerde bilim adamları arıcılarla iç içe, bizde ise uçurumlar var. Bir şeyler yapmaya çalışanları ise bizde nasıl yok ederiz anlayışı mevcut. Bunu ilerde daha detaylı anlatacağım.



      Damızlık işide uzun süre çalışma isteyen bir iş oldugu için kimse işe girişememiştir. Ülkemizdeki tüm ırkları kafkas arısı melezleyip yok etmiştir, bunu her türlü ispat edebilirim, oturduğu yerden benim diplomam var deyip, hiç kimse arılara isim koymasın artık yenmiyor.



      Yukardaki paylaşımın video ve yorumların bütününü, Efraim Korkut hocanın sayfasından merak edenler bakabilir. Videolarını indirip buradan yayınlamayı düşünüyorum, kendisi izin verirse tabiki.


      Efraim hoca ilk baharda Portakal bal hasadı yaptı, gittiği yer Antalya'ydı, kendisinin demesine göre oradaki arılar benim arılarımın üçte biri kadar gelişmemişti ve onlar bal alamadılar sadece portakal bal hasadını ben yaptım diye yayınladıgı videosu vardır.



      http://www.facebook.com/video/video.php?v=2211230798969&comments

3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Türk zamana ve değişime karşı koymak mümkün değil,değişimler hemen olmuyor ,her alanda doğumlar sancılı olur,en büyük güç ilim deniyor,kabul etmesenizde gerçekler karşısında yapacak bir şey yok.Zaten kabul görmeyen ,başarılı olunmayan şey tercih edilmeyecektir bu münasebetle zaman herşeyin ilacı ve çözüm noktasıdır.Kişiyi sevmemek ayrı ,yapılana at gözlüğüyle bakmak ayrı olay,insan birşey deniyorsa sonucu bekleyip neticeyi almak varken ,karşı çıkmak ,herşeye muhalefet etmek çözüm olmasa gerek,sevgi ve saygılarımla

Mirili dedi ki...

Selamünaleyküm

Yapılan işlerde başarılı olunmayı bazı ahkam kesme kapasitesi yüksek olan efrat çekemiyor,
birde şöyle düşünelim;

Eğer çevrenizde size muhalif olanlar çoğunlukta ise üzülmeyin iktidar sizsiniz, sizin yaptıklarınıza söylediklerine alternatif bulamadıkları gibi üstelik her geçen gün daha da negatifleşiyor iseler zararda olan yine onlardır.

Bu arı ile çalıştık gördük yazdık bu güne kadar muhalif zihniyete bahis olan konulardan hiç birine haiz olacak vaziyet karşımıza çıkmadı sonuç itibari ile bal polen nufüs yoğunluğu gibi faktörlerde başarılı bir arı cinsi ile sayenizde çalışıyorum çok teşekkür ederim.

Selam ve dua ile...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,aynı yörede bal alan da var almayanda,sebeplerini araştırsalar,bulacaklar,Karniyol arısı,arıcıyı çalıştırır.Artık şunu herkes bilmeli ,cin şişeden çıktı,cini şişeye kimse koyamaz.Artvinin Yusufeli ilçesinin en büyük arıcısı şunu dedi,adam şortla hasad yapıyor,gelsin bizim arıyı da hasad etsin bakalım.Burası da izole bölge.Saglıcakla kalın.