15.10.2011

ARICILIK VE KIŞ GELİYOR




Bu resimler 2 ekim günü çekilmişti. 2 Ekim günü Yusuf Şimşak ı ziyaret etmiştik. Ziyarete gitmeden bazı yerleri ziyaret etmem gerekiyordu. Bahçede altın çilek varmış.


Büyük saksıda yetişebiliyor ve bir insan boyu yükselip bir sürüde meyvesi vardı, tohum alıp seneye balkonda bende yetiştirmek istiyorum.



Bir yerde çiçek açarken bir yerde olmuş altın çileklere rastlamak mümkün. Yaz boyu sürekli meyveli kalıyor ve haberlerde okuduğuma göre Mersin civarında seralarda deneme ekimleri yapılmaya başlamış. Diğer sera ürünlerine göre daha karlı olduğunu söylüyordu üretici.


Olgun altın çilekler.


Bu bahçede her şey var. tavuklar horozlar, ördekler kazlar, tabi bir kaç tanede kangal var. Yeni doğmuş civ civler ve annesi::))


Uzaklardan gelen taze fıstıkların nasıl yenileceğini çözdük. Dış kabuklarıyla haşladık ve içini çıkartık biraz daha tuzlayıp kavurduk.


Arıcılık sezonu bitiyor. Her ne kadar işler azaldı desek te faaliyetlere zaman yetmemekte. Hafta içi İlhami abinin ormandaki arıları bir araya topladık. Taşıma işini ikimiz yaptık.


Ormanda havalar hele geceleri çok soğudu. Darıcadaki arılarla, ormandaki arılar arasında acayip yavru farkı var. ormandaki arılar yavruyu iyice azalttılar. Bu yıl İlhami abiye teknik ve lojistik destek veriyorum. Yani işlerinin planlaması bana ait. Teknik adam olmak ise çok zor.


Varroa mücadelesi yapıldıktan sonra düşen varroaları dökmedik, arıları taşırken polen çekmecelerini çıkardık ve sonuçlar bunlar.

Bazıları bizde varroa yok demekte, bu kesinlikle yanlış yada başka işler vardır işin içinde.

Biz yaz boyu bu kolonilerde varroa mücadelesi yapmadık.

Aklına estikçe mücadele yapıp, benim kolonilerimde varroa yok diyenleri de bilirim. Birde varroa varken yaptığı mücadele yetersiz gelip, varroa yok diyenler var.


Sonuçlar süper ve polen tuzağından aşağıya dökülen varroa bu, birde kovan içine döküleni düşünün.


10 Koloni benim minibüsün dişinin kovuğuna yetmedi. Desteklemeler için görevliler gerekli tespitleri yaptılar, bende tespitlerimi yaptırdım.


Ormandaki durum hala pürenler açamadı ve üzerilerine kar yağacak.


Hafta içi Zaim abim balık tutup bana gel balık vereyim dedi. Hemen bir koşu gidip balıkları alıp geldim, akşam yemeğini yememe rağmen, bir postada balık yiyip sonra, doktorumu aradım abi beyaz etten zarar gelmez ye dedi, önceki yemekten haberi yok.


Meşhur invert şurup, bir çok kişiyi şapa oturttu, şimdilerde gıkları çıkmıyor. Benim kızdığım ise, bu işe karşıyım diyen bilimci niye başkalarını satışa getiriyor. Hocamız böyle dedi diye öne çıkanları neden bu hocaları sattı, bunun başka izahı yok. Normal şartlarda benim invert şurupla pek işim olmaz. Bu şurupları ana arı çiftleştirme kutuların yüklemesine kullanıyorum. Geçmişte, kütük, kara kovan ve damacana kovanı da invert şurupla besledim. Hayret bu kadar zararlı şurup, arıları niye öldürmüyor::))


Kullanamadığımız zaman kenarda dursun bozulmuyor. Çalışanlar için ideal bir şurup. Aynı zamanda bilimsel.


Ana arı kutularının beslemesine genelde bardak kullanıyorum.


Facedeki arı bakanı sayfamızı, resimde görüldüğü gibi sayfamızın sağ tarafına getirdim.


Bu işi de ilk ben yapıyorum ha::))


Yarası olan gocunsun.


Yogun bir haftayı geride bırakıyoruz. Bakalım kısmette neler var göreceğiz.

6 yorum:

Mirili dedi ki...

Selamünaleyküm

Abi çilek saksıda nasıl yetiştiriliyor ki ihtiyacı olan toprak veya gübre neler.

fıstık ve balıklar iyi görünüyor ama asıl haber bende az kaldı :)

kadıoğlu dedi ki...

selamunaleyküm
ali abi kış geldi işler hafifledi diye sevinme daha 2012 sezonu yeni başlıyor bakan olmak kolay değil sade ilhami abiyle kurtulacağını sanıyorsan yanılıyorsun daha kalfa ve yeni körükçülerin var sırada şimdiden allah yardımcın olsun selam ve dua ile

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey bu invert tehlikeli olsa önce insanlar ölürdü.Baklavacılar tatlısı uzun süre dayansın diye baklavanın şurubunu invert ediyorlardı.Bizde halen baklava tatlısına kaynarken limon sıkarak tatlısının uzun süre bozulmadan kalmasını saglıyorlar.Koca ülkede invertin tadına bakmayan kaldımı.Saglıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Balıklar istavritmiş be:/( zaten ben yemezdim:/(..Dmek facebook sayfanı ilk sen blogunda paylaştın ha :) neyse abi işlerin çoğunu yoluna koymuşun hayırlısı diyelim. Sağlıcakla kal.

ALİ TÜRK dedi ki...

Fatih bende ilk defa gördüm altın çilegi dalında. Arkadaş fidesini yalovadan aldım dedi.Tüplü fide satılıyormuş. Gübre ve toprak konusunu sorup sana bildireyim, bildigimiz su kovası civarında bir saksısı vardı. İki metreye yaklaşmış bir bitki her sene sonu ölüyormuş.

Fıstık ve balık ikiside ikram, ikramın güzel görünmeyeni varmı?::))

Asım abi zaten arıcılıgı bırakıp, başkaların arısına bakıp gül gibi geçinip gitmeyi düşüyom.Hiç bir şey yapmayıp onlara akıl veririm artık::))


Vecdi abi invert şurup 40 yıldır var. Biz yeni öğrendik, bilim ve teknolojyi ülkemize anında bilimnciler getiriyorya, bundan olsa gerek en ufak degişikliklerden haberimiz oluyor::)))
Sağ olsunlar bu bilimsel invert şurup çalışmadan bizi mahrum etmediler......

Muhteşem abi sen ne diyon be. Yav balık almamak için ne kadar direndim biliyormusun sen. Balık kızartanların kokusunu duydukça kahrolup bir kaç kiloda vermişimdir.
Evet abi face sayfasını ilk ben koydum başkaları taklitimi yapabilir::))
İşlerin büyük bölümü bitti derken sıcak beklemekteyiz.

Sağlıcakla kalın.

Hasan ALPEREN dedi ki...

Sayın bakanım ben 2009 baharında yer kirazı denemesi tarlamda yaptım. Bir arkadaşım silifkeden 10 adet fide getirmiş, beşini bana verdi. Bakımını yapamadığım için üzerinde meyvesini gördüm ama yemek nasip olmadı, ekim ayında üzeri meyveyle doluydu ama hava ısısı belli bir dereceye gelmediği için olgunlaşmadı. Sera olursa yıl boyu meyve alınabiliyormuş, sonbaharda kırağı düşünce kurudu.