26.10.2011

ARICILIK VE SUNİ TOHUMLAMA ALETİ




Arı ıslahı ve safların korunması için gerekli alet, bir başka deyişle ana arı dölleme cihazı.

Bu cihaz tamamen yerli yani Türk malı.

Yurt dışından binlerce dolar verilip, Üniversitelerimizde yatanları çok var. Aslında yatan aletler degil, aletin ne işe yaradıgını bilmeyen etiket sahiplerine neden hiç kimse bu aletlerle şimdiye kadar ne yaptınız diye sormaz. Arıcılık ve arı ıslahında bu alet çok gerekli.




Arıcılık ve suni tohumlama cihazı. Aletin yapımına ben sebep oldum, benim girişimimle başlayan bu iş çok şükür sonuca ulaştı. Aleti Sadri Demircioğlu, yapıp son şeklini verdi.




Bundan sonra degişikliğe uğrayacagını sanmıyorum. Yaklaşık iki yıldır üzerinde çalıştı ve son şekli bu.




Bu alet kullanıldığında işe yarar, bunu kullanacak kişilerin hedefleri olmalı. Ben saf karniol üretecegim diye bu aletin peşine düşmüştüm. Hem alet yapıldı hemde saf ana arıları ürettik. Başkaları istediği kadar yapamazsınız desin, istedikleri kadar bizleri küçümsesin biz buyuz, yaptıklarımızda ortadadır. Bilgi paylaşımı adı altında geyiklik yapmayıp iş yapıyoruz::))




Üç sene öncesine gidildiginde bu iş hayaldi. Ne alet var, nede bilgilerimiz. Bu gün hem alet, hemde aletin kullanılmasıyla alakalı tüm bilgiler ve başarılar bizimle birlikte. Mücadele azmimiz bizi başarıya ulaştırdı. Sıradan arıcılar, Ali Türk, Dr.Muhteşem Turunç ve Sadri Demircioğlu kafa, kafaya verip işi buraya kadar getirdiler. Her birimiz bu işin eğitimini verebilecek bilgi ve deneyime sahibiz artık. Dostlarımızda düşmanlarımızda bizim neler yapabildiğimizi çok iyi biliyorlar, benim için de zaten burası lazım.




Sadri abi aletlere son şeklini verip, resimleyip bana attı. Bende paylaşıyorum.

Yeniden Ülkemize hayırlı olsun, ben bu işten gurur duyuyorum, eminimki bu işi başardığımız için üzülüp kahrolanlar var. Malisef onlar için yapacak bir şey yok::))

12 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Sürcü lisan olsa gerek.Saf karnıol felan....

Gebze safı demek istemiştin herhalde::))

Azmin önünde set yoktur.Azim olmadan başarı gelmez,gelemez.

Tek kelimeyle ... Tebrikler...


SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slm Yusuf.
Üretmiş olduğum saf bana ait ve istediği,m isimi koymakta bana kalmış::))
Aslında, saf Gebze karniol'u demek lazım. "Gebzeli" de olabilir. Sonuçta bu arı saf, anasını ve babasını ben belirliyorum, etiketimizde yok ama bu iş bu kadar.....

Evet abi Azim ve dostlarım sağ olsun, bizden desteklerini hiç esirgemediler, bizde yılmadık.
Bende tek kelimeyle, teşekürler diyorum.

Unknown dedi ki...

s.a bakanım hayırlı uğurlu olsun allah razı olsun çok büyük iş başardınız sana muhteşem abiye ve sadri abiye çok çok teşekkürler başkaları ne derse desin kıskananlar hatta çatlayanlar bile olacak olsun be abi lafa değil icraata baksınlar abi birde başkaları ne derse desin boş laflara kulak tıkayıp yolumuza devam selam ve dua ile

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Sayın bakanım tebrik ederim;

.mevlam başarılarının davamnı getirsin daim olsun. ve inanıyorum ki daha türkiye arıcılığına yeni şeyler katacaksın.
Evet kendi çapında arıcılar olarak daha dün 2006 yılında sanal alemde tanıştığımız zaman nerelerdeydik. şimdi nerelerdesiniz bizler de sizleri örnek alarak bu işi yapmaya çalışıyoruz.Arıcılık konusunda sizin ışığınızla aydınlanıp yolumuzu bulmaya çalışıyoruz. Ama pencerelerini sıkı sıkıya kapatıp ışığın içeri girmesini engelleyenlere yapacaak bir şey yok.

tekrar tüm kalbimle bu projede emeği geçen her keze çok teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyorum.

ENARICI dedi ki...

Bence en güzeli gebze güzeli neyse adaşım hayırlı olsun güle güle kullan ben siparişimi veriyorum. Bana 10 pakett gebze güzeli 2 çıta kadar arısıyla Zamanını bilemiyorum ama nisan ayı uygunsa olur mayıs ta olabilir ama mayıs biraz geç olurmu onu da bilmiyorum. En güzel günler seninle olsun tuttuğun altın olur inşallah. Kal sağlıcakla

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Asım abi zaten yolumuzda gidiyoruz.Başkaları ne derse desin, bölümünde bizimde söyleyeceklerimiz olabiliyor, yolumuzda gidecegiz ama onları bazan az havlamaları yönünde uyarmak gerekiyor.

Zafer abi bu işte seninde payın büyük. Nazmi abiye beni sen götürmüştün. İşe başlamak işin yarısıdır derlerya. Nazmi abi işe başladı ve bitiremedi, onun yaptıkları o kadar çok şey vardıki, aletin sadece alt tablosuyla iki direği kaldı elimizde. Bu kadar başarısız bir projeyi, Sadri abi alıp nereye getirdi. Aslında Nazmi abiye layı izah edememiştik. Aradaki mesafede gidip gelmemizi engelledi, o zaman arabamda yoktu. 2006 yılından bu güne çok şeyler degişti abi.Bende sizlere teşekür ediyorum.

Ali abi, Gebze yerlisi,Gebze safı, gebze Karniolu arasında seçim yapmaya çalışıyorum.
Sen karniolun F1 leriyle çalışamadın, ileri derece melezleri var sende. Senin bana bir sözün vardı, bal geldiğini senin arılardan anlıyorum, hemen bal kemerini şişirir demiştin, bu gözlem sana ait.

Bazı şipariş verenler oldu geçtiğimiz sene, şiparişi veren arkadaş dedi ki, bagaja ne kadar ruşet varsa doldurup geleceğim, ben ana arıları kestiriyorum, birer ikişer çıta arısıyla istiyorum demişti.Hatta baharda kendimden 4 çıtalık bir arı verip kestaneye kaç çıta olacak gözlemle demiştim, gelmediği gibi, gelen haberlere göre, şimdi bir başka yerde ağlama duvarı var orada ibadete başlamış.
Onun için kimseye söz vermiyorum, gelip gidenimize yetmiyorumki.

Sağlıcakla kalın.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,isim hakkı sizin,emeğini siz çektiniz.Ben arıcının ve arının maharetine bakarım. Karniyol burayı mesken tuttu.Yeni Sunni dölleme aleti çok güzel olmuş.Sadri abinin eline saglık.Yüzde yüz yerli arı,yüzdeyüzyerli sunni dölleme aleti.Saglıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Vecdi abi ülkemizde gerekli ırk ve damızlık çalışmaları yapılsaydı bu işi yapamayacaktık. Bu başarıyı görevini yapmayan bilimcilerime borçluyum.

Karniol Arının maharetini ben bilyorum, Trakyadan başlayıp, doğuya kadar her yerde test edildi.

Biz başka ırklara başkaları gibi karşı degiliz, diyoruzki çalışmalarınızı bir görelim, hep çene yapmayın ne ses nede görüntü geliyor, hep çamur akmaya devam ediyorlar. Necip Fazılın bir şiirinde, bir cümle vardı," Oluklar çift, birinden nur akıyor birinden kir" bizin karşı taraf hep kir akmaya devam etsin::))

Evet abi Sadri abi çok güzel iş çıkardı. %100 yerli yerli aletle, %100 yerli ana arı ürettik. Bu iş lafla olmadı, uzun süren bir ekip çalışma ürünüdür.

Sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

Ali bey herşey insanın beyninde başlıyor ve bitiyor,insanlar enerjilerini iyi yönde ve olumlu harcayınca demekki güzel işler olabiliyor,ben eminim ki daha ne güzel işler ortaya çıkacaktır,fikirler birleştikçe ,emeği geçen herkesi kutluyor başarılar diliyorum.

Arıcı 07 dedi ki...

Gönülden tebrik ediyorum.Başarılarınız daim olsun.Sizden faydalanmak ve yardım almak için bekliyoruz.Allah yar ve yardımcınız olsun.Allah nasip ederse baharda artık o güzel ve nadide saf karniyollardan ürettiğinizde banada ayırın.Nasip olursa bu arılarla çalışma hayalindeyim.Teşekkürlerimle.

Hasan ALPEREN dedi ki...

Sayın bakanım emeğinize sağlık. Bir yerlere gelebilmek için karalı olmak ve başarmak için ısrar etmek gerekiyor. Siz bunu başardınız ve haklı gururunu yaşıyorsunuz. Şimdi değilse de birkaç yıl sonra bu aletten edinmek istiyorum. 2012 sezonu siparişimi şimdiden kaydedin; en az 20 adet Gebze güzeli istiyorum ve mümkünse Nisan ayında istiyorum. Saygılar.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Hayati bey sağolun, uzun bir yolun sonuna geldik, bunun zevki bambaşka. Bundan sonrası "Allah kerim".

Hasan bey
Olayın başıyla sonuna kadar o kadar, acayip maceralar yaşadık. İşleri başarıp zirveye çıkmak acayip bir duyğu.


Bu ağzınızdan bal damlıyor::))

Bahara bir çıkalım, belkide sunacağım teklifi kabul edeceksin bellimi olur. Gebze güzellerini kendin üretirsin.

Sağlıcakla kalın.