22.02.2012

ARICILIK VE ARI ÜRÜNLERİ FESTİVALİ, İSTANBUL 2012



Arıcılık festivalinde ne yaptım sa bizimkinin markajından kurtulamadım. Şebinkarahisar bal üretici birliğinin standını ziyaret etmiştim, onlarda meşur kuru dut ve ceviz içi ikram ettiler. Sanki stantta yokmuş gibi gelip elimdekileri aldı::((






Arıcılar çok ilginç kişilerden oluşuyor. Bazen pruko bazen İlhami abi tercümanlık yaptı. İlk defa görüştüğünüz yabancı ülke arıcısıyla acayip espiriler.






Bizimkinin tavukları siyah, yumurtadan çıkan civcivde siyah, Theodosis Katsaros(Kokini), oğlu Tomas, doktorumuza soruyor, o tavukların yumurtası da siyah mı?::)))

En komiği bizimkini gören doktor Mutesem, demeleriydi::))






Fuarlar yeniliklerin tanıtıldığı yerlerdir. Bu fuarda katılım yüksek ama yenilik yoktu, tek yenilik bizim ülkemizde üretilen suni tohumlama cihazıydı. Benim takip ettiğim kadarıyla 10 değişik marka olması lazım, bizde bunlara ilave olduk. Ayrıca 5 değişik versiyonda dölleme cihazıyla. Sadri abi Theodosis sorduklarını yanıtlamaya çalışıyor, bu işi öğretir misiniz diyordu, Sadri abi ve ben gerekli cevabı verdik. Dil çok büyük sorun oldu, benim gibi bir şeyleri anlatabilmek için bir çok örnek veren birisi sadece tercümana bir şeyler anlatıp, karşıdan gelenleri beklemesi acayip zordu.



Efraim abi, suni dölleme aletlerinden birisinde kendisini sınıyor. Bu alet Bursa ya gittiğimizde böyle degildi. Aleti bir gördüm, dedim ki Sadri abi şurdan bir cımbız koyamaz mısın? aleti bir gördüm, tarif ettiğimden güzel olmuş. Sadri abinin fuarda sergilemediği suni dölleme aletleri de vardı.





Yabancı bir sitede şöyle yazıyordu. Ali Türk ve ekibinin inşa ettiği suni tohumlama cihazı. Theodosis Katsaros diğer modellerin tamamını da görmedi. Bana bu işin tarihini sormuştu, mayıs ile temmuz arası demiştim, yazısında onu anlatmaya çalışıyor ve o günleri iple çekiyorum demek istiyor. Bu konuda daha fazla bilgi vermeyeceğim, zamanı geldiğinde inşallah neler yaptığımızı ve bize kimlerin geldiğini daha sonra paylaşacağım. Bu ekip amele ekibi değil, dünya markası::))






Çekemeyenler kendisine çanak anten taktırsın...






Fuarda 2 -3 saat ancak kalmamıza rağmen çok yoğun geçti. İstanbul arı yetiştiricileri birlik başkanı Onur Çilenk beyin standını ziyaret ettim.









Fuarda yanımızda olmasına rağmen hiç resmi olamayan Fatih öğretmen. Bizi 4 yıldır takip ettiğini, daha önceki belediyedeki ziyaretinde bildirmişti. Fuarda baktım Muhteşem abiyle benim makineyı ona verdim, ilk defa bir organizasyon da resim çekmesine rağmen 10 üzerinden 9 aldı.




Geri dönüş yolunda ise bizi uzun zamandır takip ettiğini yeni duyduğum Efraim hocam diyor ki. Daha emekli olmamıştım, okuldan gelince milli egitimin sitesini tıklamam gerekirdi ama hep ben senin siteni tıklardım::))






Yorumda yazmak istiyordum ama yıllarca beceremedim dedi. Dur bakalım daha neler duyacağım.






Cideli Sokel, faceden listemde ama yeni tanıştık, kendisi Kastamonu'lu.






İsmini unuttuğum siz beni tanımazsınız ama ben sizi çok iyi tanıyorum diyen bir abimiz ne diyeyim şimdi.






Tomas gene bizimle alakalı sorular soruyor, İlhami abide cevaplıyor.





Şebinkarahisar bal üreticileri birliğinin standı.





Vize ilçe tarımdan, 2008 yılında Vize ve Pınarhisar da görüşmüştük, ben kendisini çıkartamadım, Vize ilçe tarım deyince hatırladım ama gene isim yok::((





Pınarhisar bal üreticileri birlik başkanı, Ali Osman Çalık abimiz.





Tüm arıcılık etkinliklerinin olmazsa olmazı Güner Kayral. Birisi formik sordu var dedi, bende krem tartar var mı dedim güldü yok dedi. Olsaydı Yunanlı arıcılara o kadar ikrama geçecek tiki sormayın. Adamlar invert şurup konusunda tarif isteyip durdular.





Konya şeker stadındayız. Konya şekerin tesisi dünyada iki tane varmış, birisi bizde. Ben kendilerine bir teklif sundum, dedimki tüm örnekler yurt dışından alınıyor. Almanya da arıcıların kullandığı invert şurubun parasının bir kısmı hemde önemli bir kısmı diyeyim, devlet destek olarak karşılıyor. Siz bunu devlete sundunuz mu, sunduk dediler ve karşı çıkanı duysanız şaşırırsınız, oradaki bu konuşmayı herkes duydu. Karşı çıkan kişi bunu nasıl başkalarına izah eder bilemiyorum.





Benim önerim başka yerlere çekildi ve tartışma büyüdü, daha yetkili bir abimiz gelip açıklamalarda bulundu, ne biz onun açıklamalarından tatmin olduk, nede onlar bizim söylediklerimizden tatmin oldular. Önerimizi yeniden gözden geçirmelerini istiyorum, bu hem Konya şeker için hemde arıcılar için iyi bir şey olacak.





Solumdaki benim asker arkadaşım. Musa Karasoy, Aksaray'lı 15 ay Ordu da askerlik yaptık. Terhisten bu tarafa 27 yıl geçmiş ve yeni görüşebildik.





Ben fuardan sadece Çin kaşığı aldım. Larva transferinde en basit aşılama kalemi Çin kaşığıdır. Diğerleriyle bu kadar pratik ve hızlı olunamıyor.





Bazı arkadaşlar fuardan alacak bir şeyin yok mu? dediklerinde acil maske ve eldiven lazım diyorum.

Herkes kopuyor.





Resimdekileri zaten tanıyorsunuz, yeni yüz ise Düzceli arıcı, Erkan Kaya.

Birde bana kitapçık getirdi, çok ilginç bilgiler vardı kitapta onu daha sonra paylaşacağım.





Erkan Kaya nın yanındaki genç arıcı ise Düzce den beni görmeye gelmiş, beni görünce ne olacaksa?






Resmin sağındakiler ilk baştaki bu yaz benden ana arı alıp kestirmişti. Bana telefonla bir yorum atmış ve demiştiki, Ali abi ana arıyı kestirdim, ben bittim::)) İsmi ise Ziyaettin Duran. Kap gel bir ruşet demiştim bitecek ne var, sordum verdiğim arı ne oldu diye abi yaşıyor, gözüm gibi bakıyorum dedi.



Ziyaettin ile Zafer abimizin arasında duran ise, Şeref Korkmaz.

Kendisi Ağva'nın köylerindenmiş. Ben Şile biliyordum, şilenin köylerini Yeni Köydan Kömürlüğe kadar hemen hemen hepsini bilirim,hangisindensin dediğimde ben Ağva'nın köylerindenin dedi.

Arıcılık Bilgi paylaşım forumunda , babamın kara kovanı adlı başlıkta arıcılık ile ilgili paylaşımda bulunan Şeref Korkmaz, aynı zamanda Zafer abiyle daha önceden mesai arkadaşları. Kendileriyle tanışmaktan menmun oldum.





Musa Karasoy, asker arkadaşım. Bu esnada festivalden ayrılıp, Zafer abiye çay içmeye gelindi::))





Herkesin yemeği önünde bunun derdi nedir bilmem, tabak elinde.





Bizim ekip çayı tabiki yemek üstüne içer. Zafer abi bizi misafir edip ağırladı, kedisine kabinem ve kendi adıma teşekür ediyorum.::))





Evden ayrılmadan bir hatıra fotosu daha, Fatih sende bizim hacı gibi Efraim abiyi uçur muşun::))






Festivalden sonra mersedese binmemiz bazılarınca yanlış anlaşıldı. Ömrümüz külüstür arabalarda geçti, bırakım birde mersedese binelim ne var yani, garibana çok görmeyin. Kim hatırlamıyorum, biriside bakan mersedese binmiş ama yanlış yere bindi diyordu... Töbe töbe.

Yav arkada 5 kişinin yanında ne işim var. Zaten arkadakiler çift porsiyon beni harcamak mı istiyorsunuz?

Allah her şeyin hayırlısını versin, ne diyem. Bizim açımızdan süper bir hafta sonu oldu diyebilirim. Bundan iyisi can sağlığı, 3 saate neler neler sığmış dimi?

10 yorum:

Mustafa Doğan dedi ki...

bende gelmek isterdim ama nasip değilmiş. çok güzel bir gezi olmuş maşallah barik allah rabbim nazardan saklasın çok güzel paylaşımlar.
"iki günü bir olan zarardadır" buyurmuş hz peygamber.
yenilik yenilik daima yenilik.
Rabbim yar ve yardımcınız olsun. Bahtınızı açık etsin. Tüm abilerime selamlar

EMRAH dedi ki...

Ali abi bakan yanlış yere binmiş yorumunu atan bendim Muhteşem abiye yazmıştım galiba:))Yakın yerde değilki ist. bin km bizde uzaktan bakalım artık.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Baktım da bizde Fatih öğretmeni ve bize yardımlarını unutmuşuz:(

Hayret...

Halbu ki fuar resimlerini kabine adına tamamıyle o çekti.Bende onun çektiği resimleri kullandım ama gel görki Fatih öğretmenden tek kelime etmedik...

Yaşlandım diyecem ama daha yaşımda genç::((

Fatih öğretmenim hakkını helal et.Sana müteşekkiriz.

SLM ve Muhabbetle...

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

Dear friend Ali thanks yourself and the other beekeepers for changing your plans as and coming to festival!
Also i must thank you for the hospitality and for the conducted tour inside the festival!
Best greetings!

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey festival sayesinde arıcılarla tekrar görüşme imkanı buldunuz.Suni dölleme aleti ve yerli nikot takımı fuarın kanaatimce yenilikleri.Arıcılarımıza hayırlı olur.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Mustafa keşke gele bilseydin, inşallah seninle de yüz yüze tanışmak lazım, sen gelmesen bile ben şu sizin Konya ekmeğini çok merak ediyorum zaten, meraklı olmak zor::))

Emrah yav senin işin gücün yok mu? bırak kim nereye binerse binsin beya::))
Bazı şeyler nasip, Emrah merak etme bir gün çıkıp gelirsin.

Slm, Yusuf.
Abi resimleri taradım Fatih piyasada yok. Ne yapalım kadar işte, bende önceki arşivden bir resim yayınladım. Fatih tüm resimlerimizi çekmesine rağmen, hiç bir resime giremeyip rekor kırdı::))

Dear Theodosis, we could have welcome you to better, but the time was short and if your tourizm company gave us enough time we could have spent good time. We would also want to visit you. Your kind visit honored us. If you have any request from us, you can be sure that we will try to do our best to help you. Kind regards.

Vecdi abi festivalden aslında ben bir şey anlamadım dersem yalan olmaz. Böyle bir yoğunluk hiç yaşamadık. Stantlara mı bakacaksın, misafirler lemi ilgileneceksin, birde Ali abi nasılsın ben filan yerden diyenler var, iki kelam ediyorsun, guruptan kopuluyor.
Yenilik olarak sunulan iki şey vardı, birisi bizim suni tohumlama cihazımız, ikincisi ise gene ülkemizde üretilmeye başlanan janter ekipmanları, iki üründe fiyatları birden düşürdü. Plastik altlık merak ediyorduk, 20 liradan tanıtılan malzeme, 25 liraya, daha sonra çok talep olunca 30 liraya çıkmıştı. Öncekide fiyat kırmış ama hala fiyat fazla alırsanız bayağı bir meblağ tutuyor.

Sağlıcakla kalın.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ali abi bliyon bu ara karışık kuruşuk durumlardayım o nedenle yorum gecikti:) markaj demişinde acayip defansda oynarım adam geçer top geçmez:/) zaten bu tarz defans ve markaj sayesinde bizim ekibe geçenler kaliteli:/) maske demişinde bir firma pembe maskeler üretmişdi:/) ayrıca propolis çözücü sıvıda vardı (eller için) iyi oldu katıldığımız vesselam bayağı bilgilendik:/)

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi hayırlısı olur inşallah, elden beklemekten başka çare gelmiyor.

Abi bırak adamlar geçsinde toplar geçmesin, ayrıca sen santrfor değil miydin?
Abi bizim ekip süper, nazar değmesin.
Pembe maskeleri, bayanlara mı üretmişler ben niye görmedim?
Propolis çözücü sıvı bizi bozar abi, boş ver kullanan kullansın genede. Festival bizim açımızdan süper oldu, bir daha ki sefere bizde kendimize stant açalım, böyle olmuyor, hiç olmazsa gelip gidenle tam ilgileniriz.
Sağlıcakla kal.

ÇAYLI dedi ki...

sizler açısından ne kadar verimli bir fuar olmuş..nicelerine erişirsiniz inşallah. saglıcakla kalın. konyaya gecerken çayda mola verirsiniz artık
selamlar

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet abi etkinlik güzeldi, hem arkadaşlarla buluşma fırsatı yakaladık, hemde Yunanlı arıcılarla tanıştık. Yolum sizin oralara düşerse mutlaka veririm. Sağlıcakla kal.