22.03.2012

ARICILIK VE SALYANGOZ SATICILARI



Arıcılıkta dâhil birçok konuda geri kaldığımızı devamlı söylerim. Bu söylem gerçektir, gerçekleri gizlemenin diğer manası ise yalan söylemek. Yalancılık ise çok adi şeydir.


Biz ülke olarak uçak yapamıyor isek, başkalarının yapmış olduğu uçakları yok canım onlar uçak değil makettir derseniz, herkes size bir yerleriyle güler.


Siz ülke olarak araba yapamayıp, başka ülkelerin arabalarının burada fason üretimini yapıp, her gün bindiğiniz arabaları da yok sayamazsınız. Kendinizi kandırmak için efendim bunlar araba değil oyuncak, biz bunlara binmeyip, oynuyoruz filan…


Siz bilgisayar yapamıyorsunuz ama bilgi sayar kullandığınız halde bilgisayara karşı çıkmak gibi. Bilgisayarı herkes kullanır, oturtun başına çocuğu oda kullanır, oturtun dedenizi, ninenizi oda kullanır. Tabi bilgisayar kullanımı, sizin b ilgi ve tecrübelerinize gere değişecektir. Ben yaklaşık 10 senedir bilgisayar kullanıyorum, hala format atamasını bilmem. Birkaç sene bilgisayar kullanıp, bilgisayarına programlar yükleyip, yazılımlar yapan kişiler var. Bilgi sayar kullanımında birileri uçarken ben yaya gidiyor isem suç bilgisayarda mı?


Bu tür bir sürü örnek verebilirim.


Geliyoruz arıcılık ve yapamadıklarımıza.


Dün akşam, arkadaşlarla sohbetteyiz, konu karniol arısı ve çamurcuların çamura yatmasına kadar geldi.


Efendim birisi diyormuş ki, siz katlı kovanlara bakmayın onların içi boş. Yıllardır işi gücü bıraktı artık çamurculukta rakip tanımıyor, insan bu kadar yüzsüz olamaz, hani yenilen pehlivan misali, defalarca yenilmesine rağmen utanma olmadığı için karga gibi ötmeye devam ediyor, sadece yazmakla olmuyor ki. Bir şeyi sen yapamıyorsan, başkaları yapıyor ise bunu niye yok sayıyorsun ki?


Geçmiş senelerde bazıları ormanda son baharda arı söndürdü, şimdi başkaları söndürmüyor ve sen arıcılığı bilmiyorum yapamadım diyeceğine, kalkıp bizim arıları radar çarptı ondan öldü diyorsun. Hala bilmiş, bilmiş salyangoz satmaya devam edeceksin. Ormanda boşalan kovanlarınla, başka yerlerdeki dolu kovanları karıştırma devam et bakalım.


Buralara gene nerden geldik derseniz, katlı kovan kışlatmaktan geldik. Katlı kışlayan arıların içi boşmuş. Denemesi bedava, katlı kovana 5çıta arı koyup bir kışlatın bakalım neler oluyor. Bırakın katlı kovanı, 5çıtalık koloniyi, 10 çıtalık alanda tutun gene bir sürü olumsuzlukla karşılaşıyoruz. Birde Almanya gibi yerde, eksi 25 derecelere düşen ağır kış şartlarında, boş kovanla kışlayacaksın. Arılar kovanları doldurmadıklarında bal harcamaları artıyor, birçok koloni bu sene ağır kış şartlarından çıkamadı. Ölen arıların ırlarına girmeyeceğim, hepside eko tip, yerli ve bize göre en dayanıklı arılardı, her türlü koşulda yaşamasını bilirlerdi ama bazı yerlerde %100 ölümler oldu.


Bir başka önemli ayrıntı ise Almanya’da bu sene yapılan bölmeler katsız kışlıyor, ancak ertesi seneye katlı kışlayabiliyor, bu bir sistem işi ve biz bu işi şimdilik beceremiyoruz. Madem kovan boş ise, niye kat atıp kışlatmıyorlar, yeni bölmelere?


Hayatımızın her anında nasıl bilenlerle bilmeyenler bir değil ise, işi yapan ile yapamayanlarda bir değildir. Gerçekten yenilen güreşe doymuyor...........

7 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Ali abi benim balkon altında çok katlı kovanlar var itiraf ediyorum içleri boş. Zaten ben onları oraya yağmurdan kardan korumak amaçlı koydum. Birde fazla çıtalar var içlerinde..Şimdi demem oki sen bir şeye ne niyetle bakarsın onu görürsün. Benim arılıkda korumaya bıraktığım kovanlara bakacak olursan arkaddaşın söylemi doğrudur, ama arılarıma bakacak olursan bu hafta sonu göstereceğim:/)...

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abim benim.sen doktor olman hasebiyle, hastaları benden daha iyi biliyorsun.Bunların zekalarında bana göre problem var. Hedefsiz kişiler, bir şeylere karşı çıkıp gündem yaratıp geçinip gitmeyi kendilerine görev addetmişler, dolayısı ile herkesi kendileri gibi zannetmekteler.Böyle bir bakış açısından ne beklenir ki, sen köre istediğin kadar renk tarif et, Allah her şeyin hayırlısını versin.
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Vayyyy ....!

Demekki katlı kovan yokmuş ...!!

Hepsi yalan...

O halde onlar akıllıysa,Biz değiliz...

SLM ve Muhabbetle...

süleyman çevik dedi ki...

selam aleyküm abi meyvesi olan ağaç taşlanırmış. Bırak taşlasınlar zira attıkları taş kendi kafalarına düşüyor.

abdullah bayram gürdal dedi ki...

ali abi sen sağdan soldan söylenenlere itibar etme. bir atasözü var it ürür kervan yürür.
selamlar

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey,modern kovanlar katlıdır.Karakovandan bahsetmeyeler. Bodrum kattan apartmanın katları görünmez.Yeni sezonda kovanda arısı olmayanın katıda olmaz.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

Slm Yusuf.
Katlı kovanlar var, fakat bunu görmeyeneler, neden göremiyor, bunlarda ufuk yok, sen ruşetle arıcılık yaparsan, katlı kovan sana batmalı zaten batıyor.
Bazı şeylere karşı çıkanlara devamlı söylüyorum, sizde daha iyisini koyun ortaya, gene ortada bir şey yok.

Süleyman abi bu taşlama degilki, böyle yaparak ülke arıcılığına katkı yapılamaz. İnsanların hayallerine sınır çekerseniz, bizim gibi toplumlar oluşur, devamlı birilerinin güdümünde, kendi fikri olmayan, şlla bir yerlerden emir alacak gibi.
Aklıma bunları yazarken geçmişten bir şey geldi. Bir seçim döneminde İsmet inönü, Menderes'i kastederek diyorki, bunlar o kadar deliki, boğaza köprü yapacagız diyorlar. İnönünün ufku bu kadar, şimdi kaç tane köprü lazım İstanbulda yaşayıp o kuyruklarda ömrünün belkide 5 de biri geçiyor.

Abdullah bey sağdan soldan söylenenlere itibar etmiyoruz ama itibar edenlerde söylenenlerle benim yazdıklarımı bir araya getirdiklerinde olayların nasıl çürüdüğünü görecekler. Zaten kervan yürümekte.

Vecdi abi adamlar çağın dışında kaldıktan sonra modern kovanla arıcılık yapılmıyorki. Bu işler beyinde bitiyor. Bakın ana arı dölleme yanılmıyorsan 150 yılda başarıldı. İşe başlanılmasıyla işin oturması arasında üç kuşak insan bunları göremedi, fakat yılmadılar ve başardırlar. Bizim ülkede bu işe başlanılsaydı, bu tip kişiler yüzünden 500 senede başarı gelemezi, her taraf takoz dolu.

Sağlıcakla kalın.