23.03.2012

ARILARIN AKTARILMASI, ARICI MİSAFİR, HALİL GÜNEŞ



Bu gün 23 mart 2012 cuma. Mersin'den bir kaç gün öncesi İstanbul'a geleceklerini bildiren Halil Güneş, Mersin'e dönüşte iki koloni arı götürmek istiyorlardı. Daha önce benden temin ettiği arıların bir çok arkadaşı tarafından elinden alındığını anlattı ve damızlık olarak kullanmaya arı kalmadı dedi, bizde kendisini kıramadık.

Öyle bir zamana randevulaştık ki,işler arap saçı gibiydi, dün akşam Alemdağ daki kurs bitiminden sonra, ormandaki arılıktan iki koloni getirmiştim. Gece koloniler arabada kaldı, sabah saat 9 gibi bir yere götürüp indirip kovanları açtım.

Misafirlerim ancak cumadan sonra Gebze ye gelebildiler. Birer çay içip bir an önce işlerimizi halledip, yola devam edelim diyorlardı. Çaylar içildi ve hemen arıları aktarmak için, yan bahçeye geçtik::))

Hemen arkamızdaki yolda birde trafik kontrolü vardı::))

Maskelerde olmasa kimse orada ne yaptığımız anlamayacaktı. Hiç bir terslik olmadı.


Halil Güneş abimiz saldırgan arılardan bıktığı için olsa gerek hemen maske giyindi.


Aktarımlar bitti, koloniler arabaya alınıyor. Ayrıca kolonilerin aktarılmasını videoya aldık, tam bahar günü yeni arıcıların işine yarayacak görüntüler var.Arı aktaracaklar burada bir şeye çok iyi dikkat etmeliler, alınan çıtalar yeni kovana konulurken hiç çıta konumunu bozmayacaklar. Nasıl aldılarsa yan yana dizilecek.


Bu arıları gündüz 9 gibi burada açtım, saat 2 gibi aktardık, 4 saat gibi bir sürede arı ne zaman poleni buldu derledi getirdi hayret. Ana arısını aldığım bir çiftleştirme kutusunu , dışarıda kalan tarlacı arıları toplamak için kullandı.


Bayağı bir arı geliyordu, biz ayrıldığımızda kutuya girmeye başladılar, zaten başka şansları yoktu.

Halil abileri yolcu ettik, yolunuz açık olsun, malımızdan hayır görün. Halil abinin demesine göre, benim arılardan ürettiği analardan çok isteyen varmış, işten anlayanlar bu arı farklı diyormuş, zaten işten anlayamayanlar bunu anlayamadı.





arı kolonisi aktarmak, arıcılık videosu ile Ali_Turk

Koloni aktarılırken kesinlikle çıtaların sıralaması ve yönü değişmemeli. Yani sol eliniz koloninin ön tarafındaysa, yeni kovana koyarken aynı konumda olmalı.


koloni aktarımı, bahar bakımı, arıcılık videosu ile Ali_Turk

6 yorum:

adem yamak dedi ki...

ali abi . bazıları diyorki sinek kovucu sürüp arılara gidiyomuşun arı onun için sana yanaşmıyomuş halil abidemi sinek kovucu sürdü yüzüne acaba . sen en iyisibelden üstü çıplak biduş al videoyada çekte o zaman belki inanırlar. körün görmedüği gibi bunlarda anlamak ve inanmak istemiyolar ama zorda olsa gerçekleri öğrenecekler çünkü başka çareleri yok .allah ufkunu açık tutsun.adem yamak

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

SELAMUNALEYKÜM..

..." Seni seviyoruz yardımcı olan adam ".....

Sayın bakanım;
haberini izleyince aklıma 28 şubatın zorlu sürecinde memleket, halk ve demokrasi düşmanlarının üzerlerimize çullandığı zamanda Açılan davada hakkımızı savunan bir siyasetçi vardı. yazar Ahmet taşgetiren'in onun için "SENİ SEVİYORUZ SAVUNAN ADAM" sözü aklıma geldi ve bundan yola çıkarak yazıma başlarken söylediğim sözün sana layık olduğunu düşünüyorum..Arıcılığa başladığım 2006 senesinde sen ve senin gibi samimi dostlarla karşılaşmam ve tanışmam şans demeyeceğim Allah'ın inayeti ile yardımı ile oldu. Ve zaman geçtikçe birbirimizi sevdik öyleki bir kardeş gibi olduk en azından benim açımdan öyle..
Şimdi diyeceklerki ulan ne yağ çekiyor.Kalplerden geçeni Allah biliyor. Bir gün Rsulullaha bir sahabi geliyor " YA RASULALLAH BEN FİLANCA SAHABEYİ ÇOK SEVİYORUM " deyince Resulü ekremde " ONA BUNU SÖYLEDİNMİ" Dedi
"HAYIR" cevabını alınca "O ZAMAN ONU SEVDİĞİNİ GİT YÜZÜNE KARŞI SÖYLE " cevabını verdi. Bizim yaptığımızda budur. Seni ve ekibimizde olan herkezi aynı duygularla seviyoruz..

..ya gene duygusllaştım be ..

sağlıcakla kal..
Allaha emanet olunuz.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

ha bir şey daha çıtları aldınız şekilde aktaracağınız kovana koyunuz diyorsun ama yanılmıyorsam gördüğüm kadarı ile ikinci kovana çıtaları ters yerleştirmişsin inşaallah arılar uçuş deliğini bulurlar..:)))

ALİ TÜRK dedi ki...

Adem abi diyorlar diyorsun, diyenler demeyi bırakıp, bir şeyler göstersin beya::)) Bak biz nasıl ilizyon yapıyoruz ama::))

Zafer abim bu nasıl yazı yav.
Dün balıkesirde bir seminer olmuş galiba, orada konuşulanların özeti ise, altı havalandırmalı kovanlar kullanın, kışın ve erken ilk baharda kesinlikle kek vermeyin,şurup verin, arılarınıza ilaç vermeyin felan... Biz bu sistemlere geçeli kaç sene oldu dimi::))
Bana çok soru gelir ben seni izliyorum, şunu yapayım mı? demek ki sen beni izlemiyorsun diye cevap veririm ve şunu yap demem, biz ne yapıyor isek paylaşıyoruz,işine geleni alamıyorsan ne diyeyim, dimi::))
Ülkeyi, o savunan adamın yetiştirdiği kişiler yönetiyor, yıllarca yılmadan çalışırsan, yatanlarla bir olmuyorsun demek ki.
Ben bahçıvanım diyorsan, fidanların ve bahçelerin olmalı, savunan adamın bahçesinde yetiştirdiği fidanlardan birisi şimdi cumhur başkanı, birisi başbakan ve bir sürü bakan..
Yav hep Şekerliabimle ben duğusallaşırdık, birde senmi çıktın başımıza.
Bende sizi, sizleri seviyorum abilerim benim.

Çıta aktarımında yan yana durum bozulmayacak be aynı şekilde olur ise,bişi olmaz. Ne yapayım, önüme kovanı ters koymuşlar. Arılar delik bulma uzmanıdır, yeter ki bir arı geçecek bir delik bırakıver,çıkış deliğinimi bulamayacak beya::))
Sağlıcakla kalın

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Yas 5 çıta arı. Aktarmissin havandan yanına varilmiyo:) arkada trafik kontrolü var demisin de görevlileri bir sarsaydı görürsün kendini tv lerde:) Saglicakla kal..

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi çamur yapma.Hemen bilip bilmeden konuşuyorsun, pazarlık 5 çıta arı üzerine yapıldı.Benim arılarım özel, 5 çıta arıdan yukarıdakilere bir çok kişinin parası yetmiyoru::))
Kolayı var abi,keşke trafikçileri bir arı sarsaydı, trafikçileri de arıcı yapardım, birde emniyet teşkilatına bulaşırız olur biter::))

Sende sağlıcakla kal.