30.07.2012

BAL HASADI 2012 TRAKYA

Bal hasadı 2012, Tekirdağ Sultan köydeyiz.

Hiç hesapta olmayan bir hasat, benim niyetim bayramdan sonra arıları Gebze'ye getirip ballarını geçen sene olduğu ormanda almaktı.

Muhteşem abi bu sene çok bal var, arılar bloke olmuştur hafta sonu arıları rahatlatın, bende size yardımcı olurum yazlığımın alt katı sizin dedi, İlhami abiyi aradım olur dedi, Trakyalıyı aradım gelirim dedi, Şekerli abim işim var dedi, karar hafta sonuna bal hasadı var. İyiki gitmişiz katlardan çok kuluçkalıkta bal var bu sene, hayret edilecek bir iş, yavru alanları el kadar kalmış katlarda boşluk vardı. Fakat arı yavru alanlarını açmaya başlamış durumdaydı, püren açana kadar yiyecek ve polen sorunları yok yavru durumları ve mevcut düzelir.

Muhteşem abim ise nedendir bilmem körükçülüğe çok meraklı, baktım körüğü bırakmıyor el demirini bir dokunduk fazla kaçırmışız ba::))


Bu yıl çok az foto çekildi, sabah 07:15 gibi işe başladık, saat 10:00 gibi 20 kasa bal almışız araba doldu bırakalım dediler. Video çekimlerimiz var, resimdeki kovan, Gebze'de anasız olduğu tespit edilmiş ve kafesle ana arı verilip nakil yapılmıştı durum gayet güzel ana arı kafesten çıkartılıp, kabul edilmiş. Kafesi yerinden aldık, bu plastik kafeslerin güzelliği çıta arasını aralayıp dalak atılmasını önlüyor.


Bir yerden toparlanıyoruz bir yerden Trakyalı Şenol'u bekliyoruz, kendisi 30 km ötemizdeki Çorluya ulaştı.Biz gidersek işte aksama olur diyen muhtarımız Kani abi, hem Şenol'u alacak hemde bize Çorlu'dan bal tenekesi ayarlayacak.

Bu esnada ana arı isteyen biri var demişti, kendisi Düzce'li arıcı Beşir, ana arılarını almaya geldi.

Kani beyin bir arısını bu yıl kanoladan sonra, Akçakoca'ya kestane balına götürmüşler, arı bir teneke kestane balı yapmış ve o çevrede bulunanların ilgisini çekmiş durumda hem gelişmesi hızlı hemde bol bal toplayınca, bu arıyı kimden aldın, dolayısı ile bana ulaşılıyor. Aynı arıyı gören bazı Düzce'li arıcılara denemeleri için ana arı verdim. Kişi arıcı ise zaten farkı görüyor, farkı göremeyenler ileride arıcı olduklarında bazı şeyleri göreceklerdir, yapılacak bir şey yok.Bu arı çok arıcıyım geçineni madara edip onlara derin çizikler attı.


Biz anaları teslim ederken ortadan kaybolan İlhami abiyi gene nöbette körüğü yanık yakaladık.::)) Kafasını yere koysun anında uyuyan birisi, ben uyumak için dakikalarca uykuyla maç yapıyorum.


Arılıktan ayrıldık, yolun başındaki çeşmenin yanına vardık, arıcı Beşir ana arılara kafeste su veriyor.Bunlar ailecek arıcı, eşide yanında. Ben geçmişte iki kafeste deneme yaptım, 10 işçi arı ve bir kraliçe evdeki dolapta birisi 19 gün yaşadı, birisi 21 gün yaşadı. bir iki günde bir iki damla su verip ölene kadar bekletmiştim. Kafesteki analar için en tehlikeli, yer arabaların ön camı ve araç içinde kapalı kalması anında ölümlerine neden olur. Kafesteki analar araç içinde koltuğun altına yada ayaklarınızın dibine konulmalı en serin yer tabandır.


Trakyalı Şenol, bayağı zorlandı, neredeyse sırların büyük bölümü onun elinden geçti. Arı balı yaptıktan sonra uzun süre işsiz beklerse buna arı yatmış yada arıyı yatırmışın diyorlar, sırlı balların sırları kararıyor, kovandaki ağarma yok oluyor. Bizim arılarda bayağı bir yatmış, zannedersem alt katta kemer oluşunca bal gelsede kata çıkmayıp yavru alanlarını daraltmışlar.


İlhami abiyi sürekli zinde tutmak için hareketli işe verdik yoksa, çalışırken uyuyor::))


Nizami ise fazla arıcılık tecrübesi olmayan, aynı İlhami abi gibi çalışkan bir hat::))

Bu yıl bal tenekelerini büyük kapaklı aldım, iyimi oldu kötümü oldu balları boşaltırken göreceğiz olumsuzlukları, dolum kolay oluyor.




Ben sır bıçağımı götürmeyi unuttum, bir kaç deneme yaptım, döner bıçağı sır bıçağı gibi kıvrak değil.


Hiç sır bıçağı kullanmasanız belki bu işin kuralı böyle diye kendinizi zorlarsınız, ama sır bıçağıyla çalışmasını bilene döner bıçağı çok kaba ve yorucu.


Bal hasadı videosu 2012 ile Ali_Turk

Bu video sıra başı idi, başka bir ırk olsaydı, iki kat bal yapardı, karniol arısı kovan şaşırması kolay kolay yapmaz.

Videoda göreceksiniz, bal sırlanmış fakat daha sonra bir acayiplik olmuş sırsız alandaki açık ballar alt kata taşınmış, bal kemeri artmış ve yavru alanı çok azalmış yeniden genişliyordu.


İkinci gün benim kalan arılarla İlhami abinin balları aldık, önceki güne göre birazda işe geç başladık, bir gün önceden balları alınan arılarmı bilemiyorum arabaya hucum ettiler.


Arılıktan 200 metre ileride durup içerideki işçileri boşalttık, gittiğimiz yer Muhteşem abinin yazlık, işçileri orada bıraksak çevredekiler rahatsız olacak kovanını bulamayan arı serseri gibi dolaşıp duracaktı.


Bir bal hasadının daha sonuna geldik, Muhteşem abim,

http://www.aribakani.com/forum/index.php?topic=667.msg4014#msg4014

Bu sitede bişiler yazmış, heralde kafasına yediği el demirinden diyecem olmayacak, güle oynaya bizi yolcu etti, sanki arkamızdan konuşmuş gibi::((

İfadeler aynen kopyalıyorum=Cumartesi sabahı ekip olarak 08 00 gibi bal sağımına başladık. İlk iş Ali Türk beyin balları alındı ve sağıldı. İkinci olarak İlhami Uyar beyin balları ki pazar gününe kalmıştı onlarda sağıldı. Bu işler bittiğinde pazar günü saat 20 00 olmuştu benim ballar kaldı >:( Bu nasıl ekip işi anlamadım ???

Allah her şeyin hayırlısını versin, ne diyem::))

Sonuçta bereketli bir sezon yaşamaya devam ediyopruz, Allah bereket versin ballarımız evimizde.

Haşat olmuşum, bir gün izin yazdırdım akşama kadar yattım ve hala kendime gelemedim.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Ali abi balınız bereketli olsun.Ekip oldumu işler kolay oluyorSağlıcakla kal kolaygelsin

muhteşem turunç dedi ki...

Yalanmı demişiz yani benim ballar durur kovanda:/( şaka bir tarafa benim 8-9 kovan nasılsa sağılır ben sizin iş bitince rahatladım bereketli olsun.Sağlıcakla kal abi.

Unknown dedi ki...

Aliciğim,ben buişi çok seviyorum ama !!şu sağım işi bana her zaman çok zor geliyor kim bilir arıların düzeni bozuluyor ondanmıdır bilinmez.

görüntüler,ve ekip çalışmanız süper,Allah bereketinizi artırsın inşallah ,selamlar...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Bak hele,ne çok derdini varmış.Bal sagımı sıkıntılı imiş ! Beh beh beh ....

Yahu derdiniz bu olsun.Yeterli kovanlarınız bal dolsun .İciniz rahat olsun,ben gelir sagarim::))

% 50

Hasatin bol,balın bereketi daim olsun.

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Emrah sağolasın, biu işler yardım ve adamla oluyor, yanlız başına çok zor, ekip işten anladımı daha iyi olur, işten anlamayan 10 kişi götür ortada kalırsın tüm iş sana kalır::))

Muhteşem abi yalan diyen yokki, senin bal biraz olğunlaşsın diye bıraktık sen anlamıyorsun, ayrıca başka gerekçelerimizde var, daha sabah kavaltısı fotosunu yayına sürmedim, öyle menüyle senin bal hasadı bir hafta bitmez bilesin::))
İyiki bizim balları sağmışız, dolu kovanları taşımak bir dert olurdu birde yavru alanı açmamız iyi oldu, sağolasın, kıymetli hocam öpüyorum seni.

Salih abi sağım dediğin gibi arıcılşığın en zor yanı.Bal hasat işi kısa sürede bitirilmeli ne kadar uzarsa arıcıda arılarda dağılıyor belkide bu süreç arıcıyı geriyor.
Görüntülerde bir şey yok en kötü videoyu paylaştım ve sıra başı olduğuna dikkat çektim, arımız çekme yapmıyor.
Allah tüm arıcıların gönlüne göre versin.

Slm.
Yusuf bal sağımı gerçekten sıkıntılı, senin tuzun kuru ve kurulu tezgahın var, bizimki öylemi doktorum olmasaydı çadır kurup yaz günü yanacaktır, olayı birde bu pencereden düşün, arıcılar neler çekiyor.Bal oldumu zorda olsa işin içinden çıkıyoruz, dert degilde bizimki tasalanma oluyoru::))
Yav şu %50 olayında ne kadar yardım sever olduğun belli oluyor, yuh yani....::))
Sağolasın sizinde hasadınız ve balınız bereetli olur inşallah.
Sağlıcakla kalın.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey bereketli olsun.Muhteşem agbeyin ballarının sagımı ne zaman.Saglıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Abi hasatınız hayırlı ve bereketli olsun,ekip çalışması iyi olmuş yakınlarda olsaydım mutlaka bende gelirdim yardıma :)
Selamlar.

miriliburak dedi ki...

Abi balın bereketli olsun. Ekibi sağlam yakalamışsın :)

Hayırlı günler...

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Abi hasatınız bereketli olsun.Ramazan ayında helede bu sıcakta bu işleri yapmak baya zordur.Allah kolaylık versin.Selamlar.

Unknown dedi ki...

Ali bey bereketli olsun.

Trakya dedi ki...

Abi yardımım olduy sa ne mutlu bana sizin hakkınızı ödemem çok zor ne zaman çağırırsanız gelmeye çalışırım bereketli olsun kolay gelsin.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Vecdi abim sağolasın,hasadı bitirdik, Muhteşem abiyin balları beni ilgilendirmiyor ne zaman sağarsa sağsın beya::))

Mehmet uzakta degilsin, bir dahaki hasata senide çağıracağım::))
Ekip süperdi.

Eyüp sağolasın. Ramazanda bu işler dediğin gibi çok zor,bizde düşünüp taşındık araştırdık ve seferiliğe karar verdik di.

Fahrettin sağolasın.

Şenol ne demek yardımım olduysa, bal gibi yardımın oldu, yav ne hakkımız varda böyle diyorsunuz, bazı şeyleri boş verin, herkesin herkeste zaten hakkı vardır merak etme.

Sağlıcakla kalın.