12.08.2012

ANA ARI DÖLLEME, YAPAY ANA ARI TOHUMLAMAK

Bir arıcılık sezonunu daha dolu dolu geride bırakıyoruz. Bu sezon bal işine hiç girmeyi düşünmüyordum. Bir tarafta ana arı üretimi ve Enes Emin için arılık kurma çalışmalarım, öbür tarafta elimizdeki hatların yedeklerinin alınması gerekiyor, tabi bu iş bayağı bir birikim gerektiriyor. Aynı zamanda çok sıkı bir kayıt tutulmalı, yedeklerini aldığımız ana arıların anaları ve babaları kim bunlar kayıtlarda olmalı.

Bu yıl suni tohumlama konusunda Enes Emin de yeterli bilgileri görsel olarak her turda gördü ve ekibimiz ne zaman uygulama yapsa hep yardımcılık yaptı, bu gün artık, iş başı yaptı::))

Beklediğimden çok iyi. İki uygulamayı Enes Emin yaptı.


Sadri abime bu hafta içi uygulama olduğunu ilettim, günü ve saati verdim katılacağım dedi.

Bundan önceki uygulamadan çok iyi durumda, kendi arılığında çalışmalar yapıp uygulamalar yapmış ve bu gün süperdi.

Geçmişe dönüp bazen bakıyorum bu gün bunu da konuştuk. Bizim dönerci Cahit ustanın dükkanda gece saat 2-3 olmuş bir erkekten bile sperm alamadan dağıldığımız olmuştu. Zerre kadar başarı yok, acayip moral bozukluğu oluyordu, gece ana arı kutularını yerlerine bırak, mos mor bir şekilde evlere doğru yollan::((

Şimdi öylemi, sistem oturdu, herkesin bireysel başarısı da artı, bilgilerimiz şu an doruğa ulaştı ve başarılarımız %100 seviyesine çıktı.


Bu gün gördüğüm en önemli ayrıntı ise Sadri abi bu iş buraya kadar demesiydi. Daha önceleri o kadar motive ve örnek vermeme rağmen kendisine güveni tam yoktu. Bu gün artık belki ufak tefek bilmediklerimiz olabilir ama bu iş bitti demesine çok sevindim.


Sadri abi hala aletin üzerinde geliştirmeler yapabilmek için fikirler sunuyor, en eski alet bende bu aletle yapılıyorsa senin son yaptığın aletler dahada süper. Suni tohumlama işi tamamen çalışma işi, siz ne kadar bu işle ilgilenirseniz, kendinizi o kadar çok geliştirip başarınızı yükseltiyorsunuz. Bu iş bana göre her türlü ortamda olur, arabada evinizin bir odasında, arılığın yanında bir baraka veya çadırda, biz bu tür yerlerde çalışıyoruz. Efendim bu iş laboratuvar ortamında olmazsa olmaz diyenlere duyurulur. Olmaz diyenlere de ayriyeten her türlü bunu ispata hazırım.......


Geçen yıl ürettiğimiz 3 nolu saf karniol, yavru düzeni süper kaç sefer böldüm, 5 çıta yavruya çıktığında hemen erkek yapıyor.

Geçen yıl üretlen safların büyük bölümünü kışın kutularda açlıktan öldürdüm, ülkemizde birçok kovan kışı çıkartamadı, biz kutuda saf kışlatmaya kalkmıştık::((

Birazda bol olunca her türlü şeyi deneyebiliyorsunuz.


Tohumlamaya girecek ana arılar bir gün önce, yani 24 saat önce 5 dakikalık bayıltılıyor.

Tabi burada en önemli konulardan birisi, her ruşette numara veriliyor, içindeki kafesli ana arının kafesine de aynı numara verilmeli,bir karışıklıkta tüm ana arıları kestiriyorsunuz. Aynı zamanda bu numaralar kimin kızı ve kaç numarada kim baba kayıt edilmesi çok kolay oluyor.

Bu yıl ilk uygulama 10 adet ana arı soktum, bir tane başarabildik, 9 tanesi bir şekilde yok oldu.

İkinci uygulamada gene 10 tane, gene bir tane başarı::((

Bir ara üç tane Muğla uygulamaya girdi, iki tanesi oldu::((

Ben bu turlarda bir gün önceki bayıltmaları yapmadım, gaz mutlaka ana arıya zarar veriyor ve ana arılar zarar görmesin istemiştim olmadı.

Birde gazı sudan geçirmiyordum, bu iki unsuru değiştirdim başarı anında fırladı.

Ana arıyı 24 saat önce bayıltırsanız ve ertesi gün tohumlamada dolayısı ile yeniden bayılıyor, bu ana arı 4-5 gün sonra yumurtaya başlıyor.

Ana arıyı uygulamadan önce bayılmaz iseniz, sadece uygulamada bayılan ana arılar 8-9 gün sonra yumurtaya başlıyor.


Bir gün sonra tohumlanacak ana arılar bir poşete konulup karbon gazı veriliyor Co2. Gaz verildiğinde önceden hazırlanmış 5 dakikalık sayaç çalıştırılıyor.


5 Dakikalık süre bittiğinde ana arılar hemen poşetten çıkartılıp sıcak bir ortama alınıyor, çünkü karbon gazı çok soğuk bir gaz.


Yıllar süren çalışmalarımızdaki başarılar katlanarak devam ediyor.

Allah'ıma ne kadar şükretsem azdır, bana çok değerli dostlar, arkadaşlar ve yardımcılar verdi.

Bundan dolayıdır ki, Allah ne verirse, her şeyin hayırlısını versin diye dua ederim.

6 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Çalışmadan,emek harcamadan başarı gelmiyor.Bu kural her alanda geçerli.Sende bu yolu takip ettin ve çıtayı yükselttin.

Fakat %100 sözüne katılmıyorum.İlim dedin mi,hiç bir zaman tanadır diyemezsin,öğrenilecek yeni birşeyler mutlaka vardır ve hiç bir zaman %100 olmaz.Katedilen mesafe büyüktür ve gelecek yıllarda bunun üzerine koyarak devam edeceksin.Allah yolunu açık etsin.

Beklentilerimiz büyük bunu bilesin.

SLM ve Muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi dördüncü resim çok dikkatimi çekti. Sadri abinin iki kaş arasına nolmuş:/) bir diğer dikkat çekici nokta ise senin ana arıya bakışın;" yerinde olmak istemem" der gibisin. İlk resimdede ne o be dikilmişin Enes in başına. Hani yeni evlenenlerin sağdıçları aklıma geldi birden:/) Yaptığımız diyeceğim işin adına hakikaten çok yol alındı ve sadri abinin dediği gibi hakikaten bu iş tamamdır. Sağlıcakla kal abi.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Ali bey hayırlı olsun.Saglıcakla kalın.

ALİ TÜRK dedi ki...

A.s. Yusuf.
Dediğn çok doğru, insanın ilk çivi çakmasıyla yıllar sonra çivi çakması arasında uçrumlar vardır, bir konu üzerinde çalışmakta böyle oluyor, her geçen gün daha detaylı işi kavrayabiliyorsunuz.
Yapılan işin sayısı ve gelen başarı%100 ise bunun hata neresinde onu bilemiyorum.
10 tane yapıldı, bir tane başarıldı, bu devam etseydi %10 luk başarıyı geçemedik derdim, artık 10 tane yapıyorsun 10 taneside oluyor ama sezon bitmek üzere. İlk iki tur bize acayip zaman ve moral kaybettirdi. Her uygulama için yeni bir süreç gerekiyor buda en az 2-3 hafta sürüyor.Ayrıca tüm işimiz bu degil::))

Muhteşem abi senin işin gücün yokmu sanane dördüncü resimden::))
Ana arıya bakmadasn bir şey yapılmıyor...
Evet acayip yol aldık ve taşlar artık yerine oturdu, bu iş buraya kadar diyebiliyor, ekipteki herkes.

Vecdi abim sağ olasın.
Sağlıcakla kalın.

Trakya dedi ki...

Abi çok güzel anlatmışın yakında icraatsızlar icraat diye çıkarırlar piyasaya biz yapmıştık derler belkide ama sizin yaptığınız işler belkide birilerinin hayali ama hayaldenöteye geçmez belkide çünkü o tarakta bezleri yok ben ülkem için ne yapabilirim gibi düşünceleri yok varsa yoksa ali ve arkadaşları ne yaparsa yapsınlar hep kötü siz birşeyler gösterin o da yok o düşüncede insanlar olduğu için türkiye dışa bağımlı hale geldi onlar yapmaz ama yapanada engel olurlar ama eminim insanlar neyin doğru neyin yanlış olduğunu görüyor öğreniyorlar onlar ne derse desin zaman herşeyin ilacıdır kolay gelsin

ALİ TÜRK dedi ki...

Şenolum sağol, sende güzel anlatmışın adı üstünde icraatsızlar::))
Bu işin takliti öyle kolay degl arıcılığın yapamayanlar bunu hiç yamapazlar merak etme, bir kaç yıl bunun üzerinde uğraşıp, başta emek ve para harcamışız. Ülkemizde bu işin egitimini alan bir sürü kişi var bunların hangisi başarılı oldu varmı bana göre yok belkide ülkemizde çok az sayıda bu konudatecrübeli kişiler vardır, biz kendi kendimize bu işi öğrendiğimiz için daha çok çalıştık ve kendimizi geliştirdik. Buralara gelmek için az mor olmadık, birileri geçmişte ana arının kıçına iğne sokmaya ne var diyordu. Geçmişte ünüversite ,le biz başarılı olamadık diye açıklama yapmıştı, bazıları bunları unuttuysa ben kurum ve o başarısızlığını açıklayan kişiyi hala unutmadım, elinde tüm ikanlar var ve başarısılığı o kadar rahat söyleyeceksin, adama dokunuyor.
Sonuçta artık insanlar ne verirsen artık yemiyor, gelinen nokta belli, çamurcuların işi zor, yakında kel aynak kuşları gibi nesilleri tükenecek merak etme.
Sağlıcakla kal.