19.08.2012

ARICILIK İŞLERİ VE RAMAZAN BAYRAMI GELDİİİİ

Bu yazıyı bayram sabahı kaleme alıyorum. Bayram namazından gelindi çocuklarla bayramlaştık. Niğde de bulunan annemi arayıp bayramını kutladım. Ailenin en büyügü benim ve evden ayrılamıyorum, telefon trafikleri var gelecek olanları beklemekteyim, beklerken birşeyler karalayalım dedik::))


Herkesin Ramazan bayramını en içten dileklerimle kutluyorum. Nice bayramlara dileklerimle.

Arıcılık kelimesinin içinde o kadar çok şey gizlidir ki, sadece arıcılık dediğinizde karşınızdaki arılarınızı ve balı aklına getirir.

Aslında kapsam çok büyük, arıcılıkta, başta bal, polen, arı sütü, propolist, arı zehiri, bal mumu, bunlar arıcılıkta üretilen ürünler sınıfına giriyor.

Gene arıcılıkta ana arı üretimi ayrı bir dal, bunun içinde saf veya hibrit damızlık üretimi ise ap ayrı bir dal, gene bunlara bağlı olan suni tohumla ise damızlık üretimlerinin olmazsa olmazlarından. Bu bölümün içinde ise erkek arı üretimi işin gene olmazsa olmazlarından. Arıcılığın birçok kolu ayrı ayrı yapılırken biz bir çok konuyu birlikte götürüyoruz. Arıcılıkta çekirdekten gelmek ve sahada olmakla, akademisyenlik arasında uçurumlar vardır, akademisyenlerimiz sahaya inmedikçe bu konuda ilerleme olmayacak ben bunu görüyorum.

Çevreye etkiniz, polenizasyon denilen bitkilerin tohumlanıp meyveye durması ise ülke ekonomisine çok büyük katkı sağlıyor, henüz tam manasıyla bunun boyutları hesaplanamıyor.

Arıcı ise farkında olmadan yukarıdaki üretimlere dahil oluyor, en önemlisi ise arıcı üreticidir, doğa dostudur.

Resimde Enes Emin niye şaşkın şaşkın gülüyor, biz bunu biliyoruz ama siz bilmiyorsunuz.

Geçtiğimiz hafta yapılan uygulamada tohumlama cihazının başına geçip ilk uygulamaya imza atmıştı. İş bitimi kanat kesmeye gitti, ne yazık ki uygulama gören ana arı kanatsızdı, nasılsa ölecek, ben bunu avantaja çevirmeyi düşünmüştüm kafesleyip günü geldiğinde tohumlama soktuk. Birazda kel başta berberlik öğrenmek gibi oldu ama olsun.


Enes Emin bir unutulmaza imza attı, varroa mağduru bir kanatsız ana arıya uygulama yaptı ve bu ilk uygulamasıydı::))

Hem ilk uygulamada sağlam ana arı riske etmek istemiyordum, sonuç süper....


12/08/2012 Günü uygulamadan çıkan ana arı, 18/08/2012 günü yapılan kontrolde yumurtaya başladığı görüldü, belkide bu dünyada bir ilktir::)))


Bizde sıra numarasını taktık gitti, evet kanatsız engelli bir saf ana arı, bakalım neler yapacak sürekli gözetim altında tutacağım. Bazen sapa sağlam ana arıyı işçiler değiştirmeye kalkarlar bakarsınız 4-5 çıta yavrusu var ama işçiler bir eksiklik bulup ana arıyı değiştirirler bunun eksikliğini fark edecekler mi çok acayip merak ediyorum. Bu olay tam bomba bir haber aslında::))


Eşek arı mücadelesine devam ediliyor, hem tuzak hemde safari şeklinde::))

Yapmış olduğum tuzaklar boş kaldı diye üzülüyordum, tazecik meyveleri yemediler, çürüdükten sonra ziyaretçi alındı, iyi ki tuzaklar işe yaramıyor diye sökmemişim. Bayramdan sonra tuzak sayısı artırılacak, ne kadar çok tuzak kurarsak o kadar fazla müşteri olacak demektir.


Zaim abilerin yöneticisi Raşit abim, sağ olsun arife günü bizi arılıkta ziyaret etti, bir kolide villa yumurtası getirmiş, buna ayrıca acayip memnun oldum::))

Raşit abi şu an eşek arısı mücadelesi yapıyor. Safari bu işte.


Ellen çok ıska geçiliyor, gene kaçırdı. Gidip kepçeyi getirdim, ben gölgeden çıkmıyorum güneş yakıyor.


Eşek arısı kepçeyle çok kolay yakalanıyor, ıska çok zor.

Raşit beye iki kovan arı vermiştik, iki kova daha almaya gelmiş verirmisiniz ne demek abim, bize senin gibi tereyağlı müşteri lazım zaten::))

Hele şu bayram bir geçsin, bu günlerde elimiz kolumuz kalkmaz oldu dedik.

Ramazan dolayısı ile Raşit abinin bahçede henüz bir şey yiyemedim, bayram sonu o işi halledeceğiz.


Arıcılıkta erkek üretimi bazı dönemler çok zor, arılıkta 5 adet dölsüz yumurta atan ana arı olmasına rağmen polen gelmeyince atılan yumurtalar çatlamadan yok edildiğini fark ettim. Polen olmayınca erkek işi felaket zor oluyor, pürenler tek tük açmaya başladı, bir haftaya kadar polen gelmeye başlar inşallah.


Erkek üretimi yapan kolonilere kapalı yavru takviyesi yanında bol miktarda kek ikramı yapıldı, aman devam edin diye.Bu resimler arife günü çekildi. Doğmaya devam eden erkek arılar.

Damızlık her işin başı.

Zaim abinin gurk 10 yumurtayla yattı, 10 civcivle kalktı::)

Benim tanıdığım biri var, yaz kış tavukları gurk olup yatarlar, üç tavuk 1 senede bir civciv çıkarttı, tavuklar iç savaş çıkartmış, bir civcivi paylaşamıyor::)))

Düşünsenize, bir civciv, üç anne tavuk::))

Mutluluk bu olsa gerek, mutlu tavuk anne ve mutlu civcivleri::))
Mutsuzlar örneğe iyi bakın::)))
Bayramınız mübarek ola, nice bayramlara sağlık ve mutluluk ile ulaşmanız dileklerimle.

6 yorum:

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi seninde bayramın mübarek olsun. Sayende öğrendimki benim horozun spermi bitmiş :( kafasını sıkacam:) gelelim çırağa onuda benim gibi yoldan çıkarma:) bırak doğru düzgün arıcılık yapsın. Kal sağlicakla .

Mirili dedi ki...

Abi iyi bayramlar.

Bayram sabahı arayacaktım rahatsız etmeyim dedim. Ama tam rahatsız edilecek durumdaymışsın :)

yüksel özsoy dedi ki...

Abi sizlernde bayramı mubarek olsun

ALİ TÜRK dedi ki...

Sayın Muhteşem hocam sağolasınız.Bu arada hocam horuzun sperminin bittiğini nereden anladın, yumurtalardan horuzmu çıkıyor hep::))
Çıragı niye yoldan çıkartayım, ne zaman uygulama olsa hep birlikte degilmiydik, benim yanımda yoldan çıkmazda Sadri abiyle benimkini yoldan çıkartmayasınız.

Fatih sağ olasın sanada iyi bayramlar.Yaşlanmaya başladık, bayramlarda ilk gün evede bizden genç olanları kabul etmek için bekliyoruz, dolayısı ile beklerken bol telefon trafiği oldu zaten, araya senide alırdık.

Yusuf sağolasın hepimizin bayramı kutlu olsun inşallah.
Sağlıcakla kalın.

Trakya dedi ki...

Abi enesi tebrik ederim yakın zamanda büyük başarı yazılarını okur iken aklıma geldi yıllardır eğitimcilerimiz var hiçte göremiyoruz toğumlamadır ıslahtır vardır ama elin parmaklarını belki geçmez bayramınız MÜBAREK olsun kolaygelsin

ALİ TÜRK dedi ki...

Şenol sağolasın, aslında uygulamanın son halini vermedim, 7 ana arı uyğulamaya girdi, ertesi gün birisi yoktu benim uygulama yaptıklarımdandı, daha sonraki 6.gün kontrolünde Enes Emin in yaptıgı iki tane yumurtaya başlamış, benim kalan iki tane yumurtaya başlamış, Sadri abinin yaptıklarında yumurta yoktu ama birisi irileşmişti her an yumurtaya başlayabilirdi. Burada en önemli konu bu iş acayip el becerisi ister, açılar önemli ne kadar girdiğin önemli, Enes ilk uygulamada ikide iki yapması süper bir şey, bu çok zordur.
Eğitimcilerimiz adı üstünde eğitmeye devam ediyorlar::))
Eğitilenler ne yapıyor, bende onları merak ediyorum...
Sağlıcakla kal.