20.05.2013

DOKTOR OLSAYDIM,ÇOK HASTAMIZ OLACAKMIŞTI... ARICI OLDUK, HASTAMIZ YOK...

Arıcının yoğun günlüğü devam ediyor.
Bir arkadaşımın bahçesinde bulunan ve damızlık erkek arı ürettiğim F1 karniol arım oğul vermiş ve anasız kalmış. Bubahçeye 5-6 aydır gitmiyordum, geçen hafta gittim arı yaşıyordu acayip sevinmiştim ama bu hafta sonu bölüp zayıflatmak istemiştim, bölme sırasında katta hiç yavru çıkmadı, alt katta gene yavru yoktu. Çıtaları iyice kontrol ettiğimde bir çok çıkmış ana arı memesi gördüm. Muhtemelen kovana kalan ana arı sanırım çiftleşmne uçuşundan geri dönemedi ve koloni anasız kaldı. Kovanın bulunduğu civarda başka koloni yok. Tek sevindirici olan ise kolonide bulunan erkek arıları ayrı bir ruşete aldım, bir tur daha uygulşamada bu erkekleri kullanabileceğim.
Arıyı parçalama videom var ama yeni makina movi olduğu için videoları çevrmeden işleyemiyorum. 3 Dakikalık videoları çeviri programı çeviriyor biraz uzun olursa, videonun gerisi yok olmakta. Uzun zamandır video yayınlamadım akşama vakit bulursam videoyu işlemeyi düşünüyorum, Aydıncık ta bir sürü video çektik hepsi kenarda bekliyor.

Suni tohumlamada kullandığımız erkekleri artık sıradan saflardan seçmiyoruz. Renk ve bala çalışmada başarılı olanlar öncelikli olanlarımız olmakta.

Kafama takılanlar elbet var, bilimsel eserlerde ana arı özelliklerini erkek arılarına verir yazıyor. Bende siyah ana arıların erkeklerini, siyah seçtiğim ana arılara enjekte ediyorum, siyah çocukları olmuyor. Çocukların büyük bölümü siyah olmasına rağmen arada açık renkler çıkıyor, renkleri bir türlü sabitleyemedim.

Daha önceden ana arının kanadının birisini kesmiştim, kanadı kesik ana arılar çok kısa mesafe uçabiliyorlar. Gitti güzelim f1::(((
Bu hafta olumsuzluklar bir bu degil.

Tranfer çıtası.
Ayın 15 de dağıtılması gereken 2 tranfer çıtasını atlamışım. Ayın 16 sında koloniyi açtımki::(((......
Yaklaşık 40 ana arı bir gün geciktiğim için doğmuş ve kovan oğul vermiş, bazıları çekip gitmiş bazıları kesilmiş kovanın birisinde tek ana arı kalmıştı, birisinde ana arıda bulamadım::((
Larva transferini ayın 5 de yaptıysanız, ayın 15 de mutlaka bu memeleri bölmelere veya ana arı kutularına vermek zorundasınız......
Vermezseniz siz bilirsiniz.... Böyle gümlerler.

İnşallah bu ay içinde hesabı görülen ana arıların hepsini kapatacağım.
Bu esnada 60 küsür ruşette hala ana arı yok, telefon edip acil ana arı isteyenlere banada acil ana arı lazım diyorum::))
Sadece ruşetlerde degil, bir çok kovanım hala anasız....
Bazı kovanları birleştirmeye başladım. Bir taraftanda kestane bal akımı yaklaşıyor.
Hangi işi yapacağımıda şaşırdım.
Ana arı üretiyoruz.
Bala çalışıp gezginci arıcılık yapıyoruz.
Erkek arı üretip bunları kayıt altında tutuyoruz.
Suni tohumlama çalışmaları yapıyoruz.
En önemlisi bize saldıranlarla mücadele ediyorduk sesleri kesildi.
Bunların yanında yaptıklarımızı Blok, forum face ve twitter dan paylaşıyoruz.
Birde bunları bir iş yerinde çalışırken yapmaktasınız.
Sezon boyu bir dakika boş zamanımız yok.
Allah yardımcımız olsun::))

Arılıga iki gariban köpek yavrusu sığındı. Henüz yaklaşmıyorlar ama ne verirsem doymak bilmiyorlar.
Bir taraftanda iyi oldu, sabaha kadar çadırın önünde yatıp sizi koruduklarını sanıyor.

Gece çadırda kalmak ise alışmayanlara acayip ürkütücü gelmekte.
Ormanda tek başınasınız, her taraf karanlık...
Aynı mezarlık gibi diye düşünüyorsunuz....
Eninde sonunda kapkaranlık mezarda tek başımıza yatacağız kurtuluş yok...
Bir taratanda sanki kendinizi cennete gibi hissediyorsunuz, o kapkaranlık gecede kuşlar ve böcekler sabaha kadar hiç durmadan ötüp degişik melodiler seslendirmekte::))
Nerden girdik gene bu karanlıklara...
Bizim arılığa demir atan köpeklerin şimdilik keyifleri yerinde,  sonbaharda bunların hali ne olacak demeye başladık.
Yavru köpekler oldukça gariban ve biz bunlara nasıl yardımcı oluruz zaman içinde öğrenecegiz.
Bir tutabilsem tadavilerinede başlayacağız.
Köpeklerin her tarafı kene dolu.
Keneli köpek.
Bir kaç gün içinde bize iyice alışırlar keneerle nasıl mucadele edecegiz o zamana kadarda öğrenmeliyim. Bunca iş arasında iki tanede köpeğimiz oldu, Allahtan hayırlısı.
Zaim abinin yazlığa sürekli gidip gelemiyorum. Suni tohumlama işini arabaya alınca yazlık otomatikman devreden çıktı.
Bu arada arabada yaptığımız 7 adet uygulamada, bir kayıp var, notlarımda 9 numara için yırtılmadıysa süper oldu yazmışım, iki gün sonra 9 numara yok oldu, demekki hayvanıyırtmışız..
Geriye kalan 6 ana arıdan bir tanesi 4. gün yumurtaya başladı, birisi 7. gün biriside 8. gün yumurta atmaya başladılar.
Geri kalan diğer 3 tane ise henüz yumurta yok.
Demekki bu iş her yerde oluyor::)))

Zaim abinin bahçedeki enginarlar ot içinde kalmasına rağmen çifter çifter kafa göstermişler, ayrılda gel::))

Bazıları bizimle enginar yarıştıracaktı::))

Hafta sonu Zaim abi aradı benim bahçedeki kovadan bal alabilirmiyim, dedim alamazsın, kuruttun zaten kovana gide gele...
Bana bal bazım diye tutturdu.
Gebze'den bölüp geldiğim anasız kovan sırf bal doluydu, bir kaç çıtasını eve götüreyim diye ayırmıştım. Dedim o zaman arılığa gel balını al.
Resmin sağ tarafındaki abimiz bir üniversitede öğretim üyesiymiş.
Zaim abinin beni arkadaşına bir tanıtışı vardı, o benmiyim diye sordum::))

Dediki dünyaca ünlü arıcı Ali Türk::))

Arılıkta oturacak sandalye arıyorlar, dedim arılıkta kovanlar hem sandalye hem masadır::))
Herkesin keyfi yerindeydi, hacı amca namaz kılıyor, bayanlar arkada beyler önde neskafe içiyorlar.


Zaim abi balları alıp ayrılırken arabasını bir kolaçan ettik, bir koli su, artan ekmekler, kuru pasta ve çerezlere el koyduk, ziyan olmasınlar dedik. Bir de çikolatalı  talı...





Zaim abi gittikten sonra irmik tatlısına daldık. Fıstıklı fındıklı irmik tatlısı üzerine çikolata soslu bir şeydi, süper gitti, kesene bereke Zaim abiii, gene bekleriz::))
Zoruma giden ise bu kadar beslememe rağmen İlhami abinin hali, görmeyende sanki esir kampında çalışıyor sanacak....

Arılıkta su sorunumuz yok, kuyu yaz kış kurumuyor, o zaman bir kaç fide domatez ekelim dedik, bir yer belirledik, kazdık.
Bir kaç kök olacağına 20-25 kök olsun evede lazım olur dedik, bahçede kazı çalışmaları devam ediyor.
Sakat bir fide vardı, fideci atacaktı dedim ver onu bana ben onu bir tedavi edeyim, küçük bir pet şişeye ektim, pet şişeden delikler açtım, kökler o delikrden topragı mutlaka bulacaktır.
Önceliğimiz engelli domates fidesindeydi, nerde gariban var bizi buluyor, domatesin bile::))

Yarına diğer domates ve biber fidelerini ekecegiz.
Arıların içinden çıkıp az başka işlerle uğraşmak sanki beni dinlendiriyor, hatta kazma yapmak bile::))

İlk engelli domatesimiz bahçemize ekildi, can suyu verildi, gelip gidenede kuru ekmek ikram etmemiş oluruz, bir yetisinler bakem::))
Tuz zaten var, ekmegide gelen mutlaka getirir domates ve biberler bizden, organik ve doğal....
Afiyetle yersiniz artık::))


11 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Hani zamansızlıktan yanıyorsun ya....çok çalışmaktan vesair...

Benim gibi....

Biz kendimiz kaşınıyoruz::))

Boş zamanlarımızın tamamını kendimiz dolduruyoruz...

Baksana, sanki arının işlerini bitirmişsinde , gece yarısı tarla işi yapıyorsun.

Çadır da kalmak zevk sahibi adamların işidir.Her yıl 10 gün çadır kampı yaparım , tatil diye de bunu bilirim.

Yazından sonra şunu anladım ki , ben oğul tuzaklarını yanlış yere kurmuşum::))

SLM ve Muhabbetle...

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

"geçen hafta gittim arı yaşıyordu acayip sevinmiştim ama bu hafta sonu bölüp zayıflatmak istemiştim, bölme sırasında katta hiç yavru çıkmadı, alt katta gene yavru yoktu. Çıtaları iyice kontrol ettiğimde bir çok çıkmış ana arı memesi gördüm. "..... vay be bir haftada meme yap ana çıksın oğul ver.....abi sen bundan keşke ana üreteydin acayip yetenekliymiş bu ana ba:)))

" Bende siyah ana arıların erkeklerini, siyah seçtiğim ana arılara enjekte ediyorum, siyah çocukları olmuyor. Çocukların büyük bölümü siyah olmasına rağmen arada açık renkler çıkıyor,"....:( abi sen bu suni döllediğin anaların bulunduğu kovanların musluklarına ana arı ızgarası tak...:( ahlaken bir çöküntü hali sezinledim ben bu işte:)))

şu anda gülmekden yazamaz hale gelmek üzereyim... sağlıcakla kal.

MİNİK ARICI dedi ki...

DOKTOR OLSAYDIM,ÇOK HASTAMIZ OLACAKMIŞTI... ARICI OLDUK, HASTAMIZ YOK...

Sayın Ali Bey
Bu sözünüze katılmıyorum.
Kendi adıma, ekibi takip ederek çok güzel şeyler öğrendim, öğreniyorum ve daha da çok öğrenilecek bilgiler var...
Selam, saygı ve muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

Slm.Yusuf.

Hep aynı işte insan sıkılıyor, belkide top bunun için taça atılıyor::))
Arıların içinden çıkıp, toprak kazma işi acayip iyi gidiyor, rahatlıyorsun::))
Çadırda kalmak bir çok şeyi düşünmenize yardımcı oluyor, düşüncelerinizi çadırın altına girip dolaşan fare bozuyor...
Oğul tuzaklarını benim yanıma koyman bir işe yaramazdı, toplamda şu ana kadar 3 oğul çıktı, birisini yakaladık ikisi arazi, benden duymuş olmada, tanıdık bir doktor var, ben 10 kovandan fazlasına bakamam derdi, topladığı oğullarla şu an 30 civarı koloni ile yoluna devam ediyor, sen tezgahı oraya at derim::))

Muhteşem abi dışarıdan bakınca yaşıyorlardı, sende muayenede hemen herkesin içinemi bakıyonda gülüyon beya::))
Siyahlar konusunda bana kalırsa her erkek ayrı bir karekter, kardeş olsalar bile...
Dolayısı ile bazı renk tonları açık oluyor.
Allah hepimizi gülmesini daim eylesin ne diyem::))

Minik arıcı bizde öğrenmeye devam ediyoruz...

Sağlıcakla kalın.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi bazen derin bir nefes alıp dinlenmekte gerek,resimlerinde sanki
bizlerde oradaymışız gibi çekiyorsun
çok net ve gerçek,paylaşımların için teşekkürler.

İnşallah herşey yoluna girer rahat erdersin,siyah kızlar harika görünüyorlar maşallah.

Kolay gelsin,selamlar.

cuneyt dedi ki...

ali abi köpekler alışkın olsaydı, yakalayıp kenelerle mücadele etmek için sıvı bulaşık deterjanı kullanabilirdin.bir yerde okumuştum kene bulaşık deterjanıyla yıkanınca yapıştığı yeri bırakıyormuş.sorun varoa olsaydı yorum yapmak kolaydı ama kene hakkında tecrübemiz bu kadar:))

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet her şeyin hayırlısı, işleri biraz fazla abarttım şimdi yetişemiyorum. Mesai bitimi arılıga varmam yarım saati az geçiyor, eve 9-10 gibi dönüyoruz yada orada kalıyorum::))
Yıllardır ne yaptıysak paylaştık, haftalık dergiler gibi olduk artık...
Siyah kız oğul verip yok olan ana arım, bayağı üzüldüm ama elden gelen bir şey yok.

Cüneyt köpekleri yakında alıştıracağız, o zamana kadar kene için ne lazım bakacağım.

Sağlıcakla kalın.

Balcı Sarıefe dedi ki...

BİYONİK ALİ :))))))))
Maşallah Ali bey kolay gelsin.
Sana arı bakanından sonra yeni bir isim buldum: BİYONİK ALİ.
YANİ BUNCA İŞİ BİR ARADA NORMAL BİR İNSAN GÖTÜREMEZ VE KALDIRAMAZ.
HELALIN VAR ACABA BU PERFORMANSI NEYE BORÇLUSUN BİZDE ÖĞRENSEK OLMAZ MI?...

ALİ TÜRK dedi ki...

Efraim abi bana ne isim bulursan bul işim çok zor. Abi zaman yetmiyor, belediyeden çıkıp, arılıga en erken yarım saatte varıyorum. İşler o kadar çokki, meme dagıtılacak, larva transferi yapılacak, memeleri besleyen kovanlara şurup verilecek,hazır ana arı almak bile bir sürü zaman götürüyor, bir taraftan kestane sezonu yaklaştı arı hazırlıyoruz, birde gereksiz telefonlar geliyor, adamın işi yok, yav dün ben larva transferi yaptıydım ee diyorum. Diyorki hiç tutmamış...
Peki bunda benim suçum nedir...
Bu ferformansı NiğDELİ olmama borçluyum Sen NiğDeli olamazsın abi::))
Sağlıcakla kal.

Mirili dedi ki...

Ali abi epeyce hızlısın be maşallah domatesler yetişsin hele birde salça yaparsın orada :)))

gariban hayvancıkları beslemen çok anlamlı keşke herkes elindeki kırıntılarını bir canlıya verse.

Hayırlı günler bereketli bir sezon dilerim...

ALİ TÜRK dedi ki...

Miriline hızlısı geç kaldık beya.
Gariban hayvanlar yüzünden, grank tuvalet kıyafetimle, çöp konteynırından kemik topladım, bereket gören olmadı::))

Sanada hayırlı sezonlar, sağlıcakla kal.