13.05.2013

YOĞUN ARICILIK İŞLERİMİZ DEVAM EDİYOR

Bu akşam mesai çıkışı arılığa gitmedim, Enes Emin ve İlhami abi arılıkta gerekli işleri yapıyorlar.
Arıcınıun yoğun günlüğü devam ediyor...
Kargoları mı yaptım, gezi zamanı başlıyor...
Bir bahçede damızlık erkek üretimi için bıraktığım kovanın yanına geçen sonbahardan beri gidemedim, bir bakayım ne oldu, içimden de sönmüştür diyorum. Kışa katlı girmişti, gittim sapa sağlam, körük ve maske yok dolayısı ile kovanın kapağını açıp bir baktım arı katta altta durum nedir bilmiyorum kapattım.
Hafta sonu yaşadıklarımız ve bu günü tersten bir paylaşayım.

Dr.İsmail Demir abimizin benden aldığı kolonilerine bazen bakıma giderim. Uzun bir zaman oldu ben Mersinde iken telefon etti birisi alt katı doldurdu, kat koyayım mı diye. Izgara koy, koyduğun kata çıtaları diz demiştim.
Bu arada İsmail abim bir yurt dışı yapıp geldi ben hala ziyaret edeceğim, kendisi aile doktorumuzdur.
Yazlığına gittim kendisi de orada ne güzel....
Abi nasılsın o bana hoş geldin diyor bende ona::))
Arılara daha gelip bakmadın mı dedi, dedim ki abi acayip bir iş yumağı var gelemedim.

Bir kovanda sorun yok alt kat dolmak üzere. Kat konulan kovanı kapağını açtım, örtüyü kaldırdım oda ne::))
Mis gibi bahar balı kokusu geliyor. Peteği kopartıyorum koparma dedi, dedim bunu almamız lazım, daha 3 çıta daha konulacak yer var.
İsmail abi balı aldı, acayip bir mutlu yüz....

Sonra diğer çıtaları merak etti, akşam akşam bende meraklandım körük yanıyor bir bakalım dedik.

Öyle güzel bahar balı gelmiş ki, kokusu hala burnumda, tabi laf aramızda kalsın, bu çıtalardan birisini kesin göçürmem lazım::))
İsmail abi korkuyor abi yaklaş korkma dedimse de uzaktan resim alıyor. Sim siyah giymişim sokacak olsa beni sokar::))
 Abi yaklaş, her çıta bal ile kulübe kapısına mı geleyim....
Dünyada doktor arısı olmak varmış, kovanlar şato gibi kulübe içinde bizimkiler yerlerde sürünüyor, altına bir tahta bile atamadık....
  Artık kendisi kapıya geldi, çıta ortasına arılar yavru yeri açmışlar ama kovanda ızgara var, bir taraftan bal sırlanmaya başlamış.
 Kolonide 7 çıta vardı, sekizinciye dalak atılmış, bende petekleri tamamladım.
Yerim sizi 10-15 güne kadar kendim bu kovanlara özel bir bakım yapmalıyım....
 Pazar akşamı Yusuf Şimşak kardeşime gecikmelide olsa biraz arı kolonisi götürdüm.
Arılıkta İlhami abiyle bir gece yarısı anısı oldu::))
Yusuf Şimşak arılığı.

 Yusuf gündüz toplanan ana arı deposunu buldu arabanın içinde, yılan gibi bu analar diyoru::))
 İlhami abi olumsuz vaka derler ya, yemedim yedirdim,tipe bakın, bu adam beni kahrımdan öldürecek::))
Yemek üstüne çay, İlhami abi sek su içiyor, bu arada gece yarısı olmuş hala eve döneceğiz.
Rahmetli amcamın bir sözü vardı, derdi ki "lafın harmanı olmaz" Bir kalkalım hele. Gece İlhami abiyi Darıca'ya bırakıp saat 2 de evime girdim....
Sabaha mesai var.
 Hafta sonu toplanan ana arıların istifleri ve sulanmalı yapıldı, akşama her biri bir başka şehre doğru yolculuk edecekler.
Akşam üzeri bu ana arıları sahiplerine yolladım. Erkan ise ben bu haberi yaparken yoldaydı. Nisan içinde söz verdiğim çoz az bir şey kaldı, bundan sonrası artık inşallah kolay.
 Bazen transferlere taban yetmiyor, tabanı eksik almıştım, başka sorunlarda var. Elimde 3-4 degişik janter ekipmanı var, Yurt dışından gelenler standart, bizimkiler işe bir el attı, her biri başka ölçüde. Bazıları girmiyor, bazıları düşüyor, bazıları da rahat.
Hepsini bir arada nasıl kullanırım diye bir düşündüm, kafada olay tamam, Cemil ustayı ziyaret ettim::))
Ustam böyle bir şey düşünüyorum, 3-4 mm kontra varmı, o olmaz agaç  yapayım dedi, seni mi kırayım yap bakalım deyiverdim.
Sıfır malzemede memeler kayıyor ama ikinciye kullanılan memeler güzel oldu. Vida takar gibi, kısa yeri geçirip çeviriyorsun ahada olsu::))
Daha yakından bir görünüm, çıkartılırken gene çevirip dar taraf kendiliğinden çıkıyor zaten.Janter ekipmanları,
Tüm malzeme bu, nedense bu marangozlardan ve projelerden kopamıyorum.....
 Arılıkta işlerimizin arasında saf erkeklerin üretimi de devam ediyor. Plastik erkek gözlü petek.
Çalışmalarımız her alanda devam etmekte, saf arı üretmek bizim için sıradanlaştı, sırada hibrit çalışmalarımız olacak...
Bir yarım çıtada en azdan 15x15 erkek var, iki yüzünde en az 300 den fazla erkek arı yapıyor, biz zaten hepsini bir seferde kullanamıyoruz, yarısını kullansak bize çok bile, nasılsa bu yıl çalışmalarımız bir noktada değil.
Aydıncıktaki ilk döllediğim Akdeniz arısı. Erkekleri ise İlhami abinin geçen yıl sabit arılıkta 60 kilo bal yapan koloniden.
Numarayı bu tip arılarda tersten başlattım.
İlk turda 5 uygulama yapıldı, 1 ve 98 yollarına devam ediyor.

Aydıncıkta ki ikinci uygulamada gene 5 tana arıya uygulama yapıldı. Gene ikisi sağ kaldı, 2 ve 3 yolarına devam ediyor.
Sadri abiyle yaptığımız uygulamaya 7 ana arı alındı, hepsi hayatta biri yumurtaya başladı.

Bu arada Aydıncıkta ikinci turda döllediğimiz ana arılardan birisini, Sadri abiye arısıyla verdim. Yolda ana arıya bir zarar gelmemesi için 2 numarayı kafese aldık.

Geçen hafta bir şey öğrendim benim açımdan olay önemli.
Bir arkadaşım ana arı almaya gelmişti, dedi ki bir yerden karniol anası aldım, anasınıda sen vermişin deyince işin şekli değişti.
Ben hiç bir ana arı üreticisine damızlık ana arı vermedim bu biline. Birileri benim arılarımdan ana arı üretiyorsa melezin melezini üretiyor buda bilinsin.
Bu güne kadar ekip dışına damızlık hiç kimseye verilmemiştir. Bir yerde pasta varsa, bazı insanlar yalanlar söyleyip o pastadan dilimler kapmaya çalışıyor.

7 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Maşallah, 98 numaralı ana arı ne kadar güzel, endamlı gözüküyor.

Mirili dedi ki...

Abi selamlar;

Bereketli olsun arılar işini yapıyor :)

O kadar gezme sonra gelirsin saleplede kandıramayız iş güç çok :p
ama olur da hışır filan dersen gelebilirim :)

Hayırlı günler resimler şahane :)))

Mustafa Doğan dedi ki...

Ali abi güzel bi yazı olmuş.

Evet aslında birçok başlık altında ayrı ayrı ele alınabilecek konuları bir yazıya sığdırmışsın.

Ama burada benim dikkatimi çeken son bölüm.

Saf nedir? damızlık nedir? f1 nedir? f2 nedir? bunların bilmesi gerek.

Anaarı talep edenin. Öyle kuru kuruya anaarı almış olmak için anaarı almaması gerek. Anaarı almanın bir amacı olmalı.

Maalesef ne istediğini bilmeyen, istediği şeyin kıymetini bilmeyen, arıcılarımız çok ve bu arıcılarımızda istismarcıların kucağına düşebiliyolar.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

Abi Yusuf Şimşakın arıları önümüzdeki seneden önce vermişin helal olsun:)İlhami abi hakkında dikkatli konuş:) bak tüfeği arılığa götürmüş haberin olsun. Dr İsmail beyde kuzuyu kurda teslim etmiş bal bekliyor arılarından:)Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Doktorun kovanlarını pek yakın zamanda kontrol edersin diye düşünüyorum:)

Muhteşem abinin dediklerini yabana atma, ilhami abi arılıkta tüfeği ile kamp girmiş, dikkatli ol:)

Gecenin bir yarısı da olsa, yorgumluktan bitmişde olsak,iş muhabbete gelince artık önemi kalmıyor.

Sen iki de yatmışsın , ben 02.15 de ancak köyden çıkabildim ve 04.00 da yatabildim::((

SLM ve Muhabbetle...

ALİ TÜRK dedi ki...

Fatih arılar güzel bal çekmiş durumda.
Salep zaten yemek üstüne tatıldan önce içilmiyormuydu beya::))
Sen hafta içi ne zaman gelirsen hemen hışır yaparız, hafta sonu o iş zor...


Mustafa başkaları paylaşacak bir yenilik bulamaz, bizim o kadar paylaşılmayanız varki..
Dediklerine katılıyorum, arıcılar safı f1 ri bilmediklerinde keklenmeye devam edecekler.Ana arının suyunun suyuna isim koyma hastalığı bitmeli.Bu konu damızlıkla alakalı, damızlık kavramı bilinmeyince ne desek boş...

Muhteşem abi Yusufun arıları ayarlayana kadar arılıkta kaç döndüm bir bilsen::))
İlhami abi hakkında zaten kötü konuşmadımda, bende de otomatik tüfek var arılıkta biline,gece magandalık yapıyoz::))
Dr. İsmail abimin işine karışma, basamakları yavaş yavaş çıkmaya başladı, yükselmesi uzun yıllar alacaga benziyor...

Slm Yusuf.
Doktorun degilde doktorların kovanlarını hep ziyaret etmek istemişimdir.
Muhteşem abinin her dediğinide dikkate almamak gerekiyor::)
Aslında yemekten sonra orada kıvrılıp yatmak vardıda neyse, sabah erkenden işe istanbuldan giderdik beya::))
Zaten seninde köyden çıkmaya niyetin yok gibiydi,02:15 de gene erken çıkmışın::))

Sağlıcakla kalın.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Abi maşallah hayırlı bereketli bir sezon olur inşallah.Resimler her zamanki gibi harika çıkmış,tebrikler.

Hayırlı sezonlar,selamlar.