28.10.2013

ARICILIK VE EGO

Çekime hazırım, kimse yok, tek başıma videoları genelde böyle çekerim::)) Eylül ayının başında böldüğüm Dr.İsmail abinin kovanları ve son durumları 12 ekim çekimli videolarım...


Bir ruşet, birde teneke, bir çalı çırpı yetiyor makineyi odaklamaya::))




Bu arı 3 eylülde bölündü, bölmeleri bana  emanet  Darıcaya getirdim. İlk başlarda hedefim bu arılar emanet, anaları kabul ettireyim, sonraki hedef, kapalı yavru destekleriyle kuvvetli hale getirip Dr. İsmail abiye teslim etmekti.
Kovandaki durumu görünce destek vermeye gerek kalmadı ayrıca 2-3 çıta bölünen arı bahara kadar ne yapacak bir görelim diyorum. Geçmişte ben çok geç tarihlerde her sene daha geç vakitlere bırakarak 3 kara kovan  kışlattım, onlar bu arılardan çok zayıflardı. Kütük, kara kovan ve damacana kovanla neler başarmıştık::))

Yapmış olduğumuz çalışmaları yıllardır eleştiren bir gurup var, arıcılık adına hiç bir şey üretmeyip sadece tabir yerindeyse, çarşı her şeye karşı...
Videoda bahsettim, bir şeyi beğenmezsin eleştirirsin buna varım, siz buyurun daha iyisini yapın.... Yada biz bilmiyoruz bir öğretin...
Bu sefer kimseden tık çıkmıyor. Eleştirmeye geldimi, videoda bazı şeyleri unutmuşum, bunlardan biri şarlatan olmam, şovmen olmam atlanmış onları buradan ilave edeyim.Hakkımda diğer konuşulanlar ise çok salak oluşum, deliyim,manyak biriyim, geri zekalı olduğumu söyleyenler var, evet hepsini kabul ediyorum, siz beni eleştirenler, şarlatan değilsiniz, şovmen değilsiniz, salak değilsiniz, geri zekalı değilsiniz, manyak değilsiniz, bu güne kadar yapmış olduğunuz yenilikleri ve çalışmaları bir görelim. Ülke arıcılığına ne gibi katkılarınız oldu....
Birde ikinci kovanın videosuna bakalım.



Bu kovan ötekinden daha kuvvetli olduğunu gördüm, ana arı kabul aşamasında birinci kovanda daha çok yavru vardı oradan bir yavrulu çıta bu kovana ver demiştim İlhami abiye dengeyi sanırım bozan odur.Bir taraf biraz daha kuvvetli şu an.

Videoda işlediğimiz konulara açıklık getirmek gerekiyor. Bunlardan birisi haksız eleştiriler ve belden aşağı tabir ettiğimiz ahlaksız saldırılardır.
Siz birisinin arıcılığı ile başa çıkamıyorsanız belden aşağı nasıl vurulur görelim.
Bunu kimler yapıyor, ego sorunu olanlar yapmakta. Ego sorunu olanlar kendilerini başkalarından yüksek görür ve herkese tepeden bakar.Ayrıca ego bu herkesi küçük görmek gerektirir.
Konu arıcılık ise ve benimle boy ölçüşecek olanlar, arıcılıkları ile ölçüşmeli...
Arıcılıkları yetmiyorsa birde bu kişilerde yukarıda bahsedilen hastalık varsa, karşı tarafı nasıl karalarım kötülerim, buna isim takmalıyım veya takmalıyız.... Ne diyelim bu salak, bakıyor tutmuyor, bu deli gene tutmuyor, yav bu geri zekalı olmasın gene tesir etmedi, buna en iyisi çoban diyelim, nasılsa ego tavan yapmış ve her türlü söylem hakkı var.Benim arıcılığımı eleştirirken almış olduğum telefona bile söz söylemek neyin nesidir, bu nasıl bir eziklik ki bir türlü bundan kurtulamıyorsun. Konumuz neydi arıcılık biz şimdi nerelere geldik, birde bu söylemlere destek olanlara ne demeli...
Tamam birilerinin benimle sorunu varsa beni hiç tanımayanlar nasıl bu oyuna geldi, nasıl üstünüze binildiğini görmezsiniz.
Bu gibi durumlarda zorla kendilerini bana güttürüyorlar, çoban olmak ve her hayvanı idare etmek zor tabiki, ne yapayım. İt ürür kervan yürürmüş.

Evet bu geri zekalı, aynı zamanda salak ve deli, ülkesine suni tohumlama aleti kazandırdı. Hiç eğitim almadan suni tohumlama çalışmaları başlattı. Öyle şarlatanlıklar yapıyor ki, istediği ana arının kopyasını alabilmekte...

Akıllı olduklarını söyleyenlerin karşı çıktıkları, tel tabanlı altlık, invert şurup ve suni tohumlama yapmaya ne var, sok gitsin iğneyi::))  gibi şeylerin detayına girmek istemiyorum...


Bir başka konu karniol arısı ve bu arıyı kullanamayanlara. Dünyada en hızlı arı İtalyan arısı, yani ferrari veya mersedes diyebilirsiniz. İkinci hızlı arı Karniol'dur. Traktör kullanana böyle bir araba verirsen, elbette yerim dar diyecek, yada oyun havasını beğenmeyip arıyı kötüleyecek.
Eylül başında böldüğüm 2-3 çıta arı şu an 3 çıta ful desem de bir başkası baksa bu arı 5 çıta der...
Bu mevsimde sizin hiç bölmediğiniz arılarınız kaç çıta ve kaç çıta yavruları var, bahara hep birlikte arı ne olacak göreceğiz, şu an itibari ile birer hafta arayla çekilmiş ikişer ayrı video kenarda bekliyor, önümüzdeki günlerde onları da yayına koyacağım, bölünme halinden bahara kadar, arı nerelere gelecek bir bakalım.

Acemi arısı değildeki kastım, ülkemizdeki arıları arıcılar yönetmez, tersine arılar arıcıları yönetir. Her sene 200 arısı olanların yarısı ölür, bahara oğullarla doldurulur, ertesi seneye gene aynıları olur bu böyle devam eder gider.Nedense karniol arısıyla çalışamayanlar çok bilenler birde ben babadan arıcıyım, bizim bilmem kaç yüz arımız var diyenlerdir. Bunun açıklaması birisi karniol kötü arı diyorsa, mutlaka bir art niyeti vardır, yada arıcı değildir. Ben bir çok arı ile çalıştım şu ırk veya arı kötüdür demiyorum, hepsinin farklı meziyetleri vardı.
Ekim ayında 50 kovan bulunan bir arılıkta kovanı açın maskesiz 15 dakika bir konuşma yapıp arılarınızı bir sevin, okşayın, hiç bir şey olmasa bile diğer arılar açık kovana nasıl akın edecek bir bakın, bu videoda karniol arısının yağmacı bir arı olmadığı da gözüküyor...

Sonuç arkadaş ve dostlarım Niğ'DELİ olduğumu söylerler, onuda belirteyim ve buradayım::))

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Ali bey :) sizin niğDELİ olduğun nufus cüzdanında yazıyor zaten..:) söylediklerinin hiç bir anlamı yok, neden dersen; senin söylediklerin karşındakilerinin anladığı kadar geçerlidir ve önemlidir. Kal sağlıcakla.

ALİ TÜRK dedi ki...

::)) Muhteşem bey nasıl söylediklerimin anlamı olmaz ki,onlar anlıyorda işlerine geldikleri gibi davranıyorlar, güdüyoruz dediysek o kadarda değiller hani...
Bal gibi söylediklerim gediklere oturmuştur.
Sağlıcakla kal.

Zulfuu Tnk dedi ki...

Ali bey karniyol konusunda haklisiniz..
Bir orneginiz vardi..
Sigaraya geldi mi en iyisini icerler.
Marlbora >>> ABD
Fotograf cekerken : Canon >>> Japonya
Arabaya binerken : Opel >>> Almanya
Cep telefonu kullanirken : Samsung >>> Kore
Bilgisayar ana kari alirken : Gigabyte >>> Tayvan

Ariya geldimi : Yerli irk da , yerli irk..
O zaman neden garajdan Anadoluyu cikarip surmuyorsun.. Dünya da en iyi markalari yapanlar neden tutuluyor o zaman..

Ilk okuldayken biz , yerli mali haftasi yaparlardi.. Biz yerli mali haftasiyla ugrasirken , adamlar dunyanin en kaliteli markalarini yaptilar..