31.10.2013

BİR AY DAHA GERİDE KALDI

Arıcı iş bulamayınca ne yapar, gezer...
Bizde gezmelere başladık, gezme sezonu açıldı.
Ekim ayının son Pazar gününü Muhteşem abime yıkılarak geçirmişim. stokları zayıf dediği arılarına invert şurup verdik. Zayıf dediği stoklarla benim benim arılar iki kış, kesin kışlar....


Sabah sabah kümesten aldığımız yumurtaları sabah kahvaltısında götürmüşüz...
 Sonra arıların bakım ileri ve çevrede neler oluyor bir göz attık. Yabani hardaldan polen geliyordu.

 Bir başka işçi arı, hardal çiçeğinden nektar alıyordu.

Sonrasında bahçe işleri yapıldı. Soğan diktik, enginarların çapalanıp köklerine gübre verildi.,
Her n kadar bize bahçede bir şey bırakmadım desede, şükürler olsun ki bir sürü yiyecek vardı, elma, iğde zeytin,biber domates, organik yumurtalardan evimize bile getirdi.
Fantalı tuzağı kalfanmızın bahçesinde denedik sonuç fena değildi.


Cumhuriyet bayramında arıların bayramını kutlamaya Darıca'ya gittim. Yavru devam ediyor, bu çıtada bir sürü yeni sökülmüş soluk işçiler vardı, önümüzdeki hava tahmin raporlarına göre en az bir ay daha yavru devam edecek. Darıca bir Ak deniz ve Ege kadar olmasa da, Gebze ve köylerine göre oldukça sıcak, köylerde yavru kesildi, burada devam ediyor.
Darıcada emanet kovanlardan birisi. Emekli bir öğretmene ait, yani eski arıcılardan. Arıda sorun olduğunu göremiyor. Arı keki alamıyor, yandaki şurupta boğulup alamıyor, bunun bir dedi var, hala bunlarda ısrara gerek yok....
Şurup içinde boğulmuş arılar...
Kovandan merkezdeki çıtayı çekiyorum, arı varroa mağduru, doğan sakat doğmuş, doğan sakat doğmuş bitmeye az kalmıştı.
Elindeki bu yavrulu çıtayı aldım. Ana arısıda güzel görünüyor kovan bal doluydu, arı katlı halden buralara düşmüş.
Bu kovana yapmış olduğum iş şudur, ana arıyı kafese alıp yanına 10 işçi koyduktan sonra kek bölümünü süngerle kapattım.
Kovandaki yavrulu çıtayı alıp, başka kuvvetli koloniden yavrulu ve arılı bir çıtayı bu kovana getirdim.  Verdiğim çıta sökülmek üzere yavruydu,içerdeki ve gelen arılar kovandaki tek çıta yavruyu çok iyi saracaklar, en az dört beş gün sonra, ana arı durum kontrölü yapılıp serbest bırakılabilir veya kek konulup bir kaç gün sonra çıkması sağlanacak ve bu koloniyi kurtarmayı planlıyorum, bu benim zayıf kovanlarda uyguladığım bir yöntemdir.Bir çok koloniyi bu durumdan kurtardım. Bu koloni bu haliyle sönmeye mahkumdu.
Darıcadaki enginarlar gelecek sezona hazırlanıyor.
İlhami abi bu konuda oldukça tecrübeli birisi.
Geçen hafta boşalttığım tuzaklardan birisi dolmuş ve arılık civarında fazla sarıca kalmamış bir görüntü vardı.


Üç tuzaktan çıkan sarıca arıların  toplamı, bir haftada civardaki sarıcalar bitti diyebilirim.
Yeni tuzak kurdum daha ben ayrılmadan birisi içeri düştü, biriside keşif yapıyor. Bu arada tuzagın yeride önemli, bu tuzak diğerlerine iki turda fark attı.

Raşit bey Gebze'ye geldi misafirimdi, hışırda hamsi yedik.
Uzun yıllar arı koyduğum pelitlideki sofi amcamın yeri fabrika oluyor. Onlarca dönüm arazi kapalı alana dönüşüp fabrika olacak.Toplamda 100 dönüm filan...

Bir zamanlar 400 meyve fidanı olan yer, şimdilerde birilerine ekmek kapısı olacak.
Köyde enteresan bir tavuk çeşidi gördüm. Ben resim çekene kadar kaçtılar kareye bir tane girmiş.
 Yazın Beykoz İlçe tarım ve Beykoz belediyesinde tertip edilen ve büyük bölümünün sunumlarını yaptığım, uygulamalı arıcılık eğitim çalışmamızı bir dergide yayınlamışlar.

Geçtiğimiz hafta Saim Gürel dergiyi Muhteşem abiye vermiş, dolayısı ile bana ulaştı.Beykoz ilçe tarıma Beykoz belediyesine ve Bahri beye azimli çalışmalarından dolayı teşekür ediyorum.

Bu gün 31 ekim 2013, Düzce Akçakoca'ya geldik. Gebze belediyeler birliğinin kişisel gelişim ve kurumsal gelişim programları var, 4 gün Sky Tower Hotelde konaklayacağız.

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Bizde çok gezene leyleği havada görmüş derler, ama sen bu sene cepdemi gördün naaptın durduğun yok bir yerde allah sonunu hayr etsin :)Arının şerbeti alamaması boğulması ciddi bir problemin varlığının göstergesi olduğunu işlemen iyi olmuş sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

arılardan uzak kalamayacağına göre yakınlarda bir arıcı mutlaka bulursun gibime geliyor,yoksa rüyalarına girer,eğitimin verimli geçmesi dileklerimle

yusuf şimşak dedi ki...

SLM ...

Sayın Bakanım.

Muhteşem Abi'm ile güzel birgun geçirmişsiniz , halinizden belli.saganda yumurta olmasa da birşey degismezdi.

Bakmak ve görmek aynı şey değildir..arıcı eski veya yeni olsa da çoğunlukla sadece bakar::))

Ne zamanki görmeye başlarız , iste o zaman birşeyler öğreniyoruz demektir.

Horozlar ispence benziyor.onlarda namını duymuş olmalı ki tabana kuvvet demişler ::))

SLM ve Muhabbetle...

Mirili dedi ki...

Abi selamlar;

Muhteşem abinin yazlığı bir gün ziyaret etmek bize de nasip olur mu bilmem :(

Yalnız blokta hangi haberi tıklasak bir yerlere gidip gelmişsin bu leylek olayı galiba doğru :)

hayırlı günler...