12.09.2014

3 EYLÜLDE 2 ÇITA BÖLÜNEN ARILAR 2013...

Son günlerde ilginç şeyler oldu, arısını söndürüp arıcılığı beceremeyenler, gerçek arıcılara akıl veriyor. Bir söz var, bilmiyorsan sus adam sansınlar diye...
Tabi bu sözün bir kaç versiyonu var, bunlara bir yenisini ben eklemek istiyorum, bilmiyorsan konuş arıcı sansınlar...
Dün birisi arıları aşırı beslemişim, diye yorum atmış, bir başka yorum ise böldüğün arıların hepsi bahara sönecek diye yazmış.Attım listeden birde engelledim. Adam arılarını yaşatamamış, söndürmüş arısı yok, başkasının arıları hakkında ileri geri konuşuyor.
Bildiklerinizi laf ile değil saha çalışmalarınızla paylaşın bakalım eksiklerimizi tamamlayalım...
2013 Yılı eylül ayında Dr.İsmail abimin, böldüğüm iki kovanın videoları var aşağıda bir izleyin 2 çıta arılar nereden nereye gelmişler. Şimdiki böldüğüm arılar bunlardan daha kuvvetli ve hala dengelemeleri bitirilmemiş....
Hala arılıkta 10 çıtalık koloniler var yavru devam ediyor...

Arıcılar masada değil, sahada yaptıklarını konuştursunlar...

Bazı videolar, yutup yasağı vardı dailymotion video sitesine yüklendi arada bazı videolar onun için eksik.

3 Eylülde bölünen arılar

 

 6 Eylül

 12 ekim 2013 20 ekim
26 ekim 2013 12 ocak 10 kasım yayınlanan 17 Şubat 2014 1 Mart 2014

Ben Nisan ayında mersinde olduğum için arıların 10 çıtalık halini çekemedim. İlhami abi arıları nisan ayında 10 çıta olduklarında yeniden böldü....

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Ne oldu bea ayarlarını bozmuslar :)) senin arıcılık ını sorgulamak sadece bana düşer herkes haddini bilsin. :v

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi çok şükür kimse bizim ayarımızı bozamaz. Kendini bilmezler bir iki resime bakıp çeneyle arıcılık yapıyor bende ufaktan bir cevap verdim arıcılık çene ile yapılmaz diye hepsi bu....
Yıllardır kütüğün öptükleri hala unutamadılar kıvranıp dururlar beya...
Sen çoban olduktan sonra bu memleketin keçisi eksik olmuyor, çobanın bastonuna sürtünen sürtüne ne...
Bizim dostlarımız elbet bizi sorgular eleştirir hatta bize hesap bile sorabilir...


Sağlıcakla kal...