18.10.2014

ARICILIK... EKİM 2014 DE YARI OLDU...

Sonbaharda arıcılık...
Arıcılık ve ekim ayını yarı ettik bile. Gündeme geri dönüyoruz, bayramda geçti. Biz ise gündenden uzakta kaldık.Bu paylaşım bir hafta öncesinin olması lazımdı, Düzce gezimizi öne aldım.
Zamanında paylaşılmayan bilgilerin sonradan bir anlamı kalmıyor. Arıcılıkta zaman çok kıymetli...
Bu yıl bir kaç kez püren resmi çektim ama kafama göre boş bir vakit bulamadım. İlk defa güzel pürenlik alana girip resimler videolar aldım.
 Arılar nektar ve polen topluyor...
 Burası Gebze organize sanayi içinde kalan bir yer, içeride arı koyacak yer yok...
Zaten dışarıda bir yer olsadı bu pürenler çoktan süpürge olmuşlardı bile...
Pürenleri kesenlere engel olunamıyor, bu işin çıkar yolu nalburlara püren süpürgesi sattırmamak, o zaman kesenler süpürgeyi kime verecek...
 Pürenler havalar müsaade ederse bir ay daha açık kalır, soğursa kavrulabilir...
 Kısa sürede aldığım resimler içinden seçtiklerim bunlardı...

 Darıcadaki arılarda yavru durumu daha fazla. 5 Çıtalık bir kolonideki yavru durumu. 8 Çıtalık bir kovanda 5 çıta yavru vardı 2 çıtasını arısıyla bölüp aldım.
 4 Çıtalık bir ruşette 2 çıta güzel yavru vardı...
Bu kovanda yavru durumu oldukça az. Gürcistandan geçen yıl gelen bir arı vardı ondan bir tane ana arı üretmiştim, yavru çıkan yere şurubu basıyor. Bende yavrulu çıtasını alıp, ful yavru çıta verdim :)
 Gürcü arının yavru durumu. Bu arada gürcü arıdan bir kaç ana arı üreteyim diye ruşetini açtığımda ana arıyı bulamadım, geçen sene bir sürü destekle bahara çıkartmıştık...
Bir kaç ana arı üretseydim daha iyi olurdu, ne kadar değişik arı varsa bana göre erkeler açısından zenginliktir...
 Köpük kutularda toparlanmaya devam ediyor. Hala arı böle biliyorum ana arı sorunum yok.

Bazı 3 çıtalık bölmelerde üreme azaldı,araya boş esmer çıta giriyorum...
Kışa hazırız aslında...
Bal kemerleri güzelleşiyor...
 Darıcada ürettiğimiz Trakya'nın meşhur, hasabey kavunu. Çok tatlı olur içi kırmızı kabuk incedir.Dışı yeşil...
 Hasanbey kavununun dışı yeşil içi kavun içi rengi demek bu oluyor :)
 Yıllar öncesi aldığım bir çakı, bulsam bir kaç tane daha alırım.
Çatal bıçak,kaşık acayip işe yarıyor...
Ayrıla biliyorlar...
 Bu yıl Zaim abiden çok çilek yedik, bizde seneye çilek yetiştirme çalışmalarını başlattık. Bu çilekler balkonda bile yetişir.
Saksıya sığmayan çilekler kollar atıp çoğalmaya başlamışlar bile. Seneye bakalım bizi neler bekliyor...
Olmamış bir karpuz. Olduğunu karpuz sapının bitkiye bağlandığı yerden anlarız. Biz kulak deriz kaşık gibi bir parça var o kulak kuruduğunda karpuz ben oldum der. Birde bizim makas veya sındı dediğimiz sağa sola sarılan ve tutunan parça var o kurursa karpuz gene olgunlaşmıştır...

Bize bunca iş arasında başka işlerle nasıl uğraşıyorsunuz diye soranlar var.
Aynen doğru çok yoğun tempoda çalışırım. Dinlenmek için bir yere uzansam yarım saat uğraşsam uyuyamam, kıvranır dururum. Yattığım yerde şu yapılacak, şunu şöyle yapayım gibi bir sürü plan kurarım ve yatamam.
Bahçe işleri bize öğrencinin teneffüsü gibi gelir.
İşten yorulduğumuzda başka işle uğraşmak insanı dinlendiriyor, deneyin göreceksiniz...

Hafta arası Dr.İsmail abim aradı, Aliciğim bir kovanda ana arıyı göremiyorum diyor.
Yavru var mı diyorum, var desede bu durum bir kaç kez tekrarladı.

Dedim yarın arılarına bakacağım.
Gittiğimde manzara hiç hoş değildi, girişler sonuna kadar açık. Zayıf arıya sarıca arılar girip çıkıyor, tabir yerindeyse kovanın içinde cirit atıyorlardı.
 İlk çektiğim çıtada ana arıyı bulup öldürdüm, yanımda götürdüğüm 2014 ana arıyı kovana verdim. Güçlü kovandan bir çıta yavrulu arılı çıta zayıfa aktarıldı.
Kovanlar birisi aç, diğeri fena değil hemen bakkala gidip şeker, ve sarı gazoz aldım.İki kovanada şurup yaptım, sarıca tuzaklarına sarı gazoz doldurdum, bu işlem geçen hafta yapıldı yarına kontrol yapılacak bakalım durumlar ne oldu.
 Girişler daraltıldı...
 Bahçede karıncalar cevizi yuvaya taşımaya uğraşıyorlardı :)
Bir kaç ceviz kırıp, giriş civarına attım, bahçeden topladığım cevizlere, ayvalara el koydum...
Giriş daralınca zayıf arıda savunma yerini aldı....
 Kocayemişler olmaya başladı...
Ağaçlar kocayemiş meyvesinden yıkılıyor...
Bu yıl ilk defa kışa girecek bölmelere iyi bakıyorum bahara İnşallah bayağı bir arı satışı yapacağım.Şu an bölme sayımız 200 üstüne çıktı ben bittim, bölme işlemi hala bitmedi...
Bölme başına 4-5 litre koyu şurup verildi. Çıtalarda ağarma ve sırlama devam ediyor. Artık sıradan kontroller gerekiyor arada stokları olmayanları bulup onları beslemek gerekiyor.Bir çok bölme bloke olmuş araya esmer çıta giriyorum...
 Bu bölme çok kısa sürede şurubu çekiyor, resim çekeyim diye açtığımda fark ettim. Acaba yemlikte kırıkmı var dedim. Ertesi gün kontrol edilecek.
Aç arılar, kuduz gibi :))
Bölme arılarım...
Aynı güçte yan yana iki ruşet, burada şurup duruyor...
İlginç tabi ki...
Ertesi gün kontrol ettim yemlikte kırık filan yok bir yemlik daha doldurdum. Bu işler tabiki gece yapılıyor gündüz kesinlikle bu mevsimde besleme yapılmaz. Her taraf yağmacı arılar tarafından dolar ve ortalık savaş alanına döner...
Tekrar ruşeti açtım tüm arılar dizilmiş şurup çekiyordur diye hayal etmiştim ve resimlerini çekeceğim...
Yanılmışım, arılar örtüden yemliğe salkım yapıp yemliği anında boşaltıyorlar...
Az geç kalsam bu yemliği de bitireceklermiş...
Sezon bitti son rutuşları yapıyorum, havalarda soğumaya başladı, bakalım Mevla neyler, neylerse güzel eyler...

5 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi bölmelerin maşallah güzel inşallah kışı sorunsuz atlatırlar. Kavuna nasıl kıydın bensiz yenirmi o:(( kocayemiş ağacına bayıldım çok güzelmiş. Dr İsmail beyin arıları amme hizmeti yapıyormui ne karıştın işlerine:))şimdi sarıcalar, yağmacılar nereden beslenecekler. Çatal ve kaşıklı çakına bayıldım. Sağlıcakla kal.

Unknown dedi ki...

Ali abi zor isler. 200 bolme.. besle , kontrol et. Sizin yerinizde olmayi hic istemem;) Ben seneye dokuz , on koloniye nasil yetisecem diye dusunuyorum;)
Kolay gelsin.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi inşallah bölmeler kışı sorunsuz atlatacaklardır, geçmişte Pelitlide 1 çıta arıyı sıkıştırmıştım bahara çıkmıştı.Mesele bahara çıkartmak değil, mart ayının sonunda 5 çıtaya gelmeleri.Kavuna kıymadım kesip yedim beya.Kocayemi ağacını gündüz gözüyle bir resimlemem lazım, akşam üzeri çekiyorum hep, ağaç tam gözükmüyor.Dr İsmail abiye kalırsak yandık, geçen senelerde kestane balıyla besliyordu sarıcaları :)
Çakım acayip işe yarıyor, niye bayılıyonki:)

Zülküf işler bitti sayılır, zor dönem geçildi, bölmeden sonra ana kabulü, sonrasnda besleme ve bu günlerde sıkıştırma uygulanacak. 9-10 koloni olsa ben arıları tek tek sayarım. Az veya çok arı bakımı tecrübe ile alakalı, bazı arkadaşlarım var kovanda anayı göremedim der, ben genelde nedendir bilmem ilk çektiğim çıtada ana denk gelir, kovan açıldığında ana görülecek diye bir kural yok.Yavru ve yumurta varsa kovanda işler yolunda kontrol bitmiştir. Birde biz kovanın kapağını açtığımızda neler yapılacağını nelerin eksik olduğunu hemen anlıyoruz. Dolayısı ile ileride sende çok arıya bakabilirsin, yapılacak işlerin planlamasıda iyi yapılmalı, yoksa oradan oraya atladın mı ne yaptığını anlayamazsın.

Sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Bir alemsin be Bakanım.Sen pürenden bal alacaksın diye vatandaş süpürge yapmayacak.seni o süpürgecilerle bir karış karşıya getirmek lazım ::))

Sezona hazır gibi görünüyorsun.Maşallah işler toparlanmış.Benim içim sızladı.Hala şuruplamaya başlamadım ve kolonilerinde stoğa ihtiyacı var::((

Çatal , kaşık vesair gibi yemeğe dair malzemelere tabii ki ihtiyacın var.Girdiğin yeri kurutuyorsun mübarek.Bahsettiğin koloniler kime çekmiş acaba:::)))

SLM ve Muahbbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Aleyküm selam Yusuf...

Alem olacak bir şey yok, pürenlik alanlar yok edildi...
Süpürgeciler le karşı karşıya zaten geliyoruz, hemen biz hırsızlık mı yapalım diyorlar...
Aman hırsızlık yapmayın pürenlerin kökünü kazıyın püren bitince ne kesecekler bakalım...
Bu yıl ilk defa arıları kıışa sokmak için besleme yaptım, eskiden böyle yükleme yapmıyordum.
Ana arı kutularını devreden çıkarttın mı ne var arılık toplamaya :)
Senin arıların şurup vermediğin halde benim arılardan daha ballıdırlar...
Yav nireyi kuruttumda girdiğin yeri mafediyorsun anlamında yorum yapıp birde peşine mübarek kelimesi ekliyorsun :))
Bahsettiğim koloniden bir tane var, onların anasını Sadri abiye vermiştim, yani bu f1 tek...

Sağlıcakla kal.