2.11.2014

ARICILIK, KASIM AYINA GİRDİK...



Düğünler, dernekler hayatın vazgeçilmezi...
Dünya var olduğu müddetçe devam edecek...
Arıcılık işleri bitti diyemem ama artık bayağı bir hafifledi, baharı bekliyoruz.
Mesai arkadaşım Kadir Ustanın hafta sonu, oğlunun düğününe katıldım.
Ortadaki kişi ise geçmişte bana çok iyilikleri olan tamirci Mustafa abinin kardeşi Bilal. 90 Lı yıllarda bir minibüsüm vardı bmc motorlu fort minibüs. Sanayide işi bilmeyen ustaların eline düşmüştüm, neredeyse tüm tamircilerle akraba olmuştuk...
Bir çıkma parça anım vardır hala birbirimizi gördük mü ilk o aklımıza gelir.
Benim külüstüre bir parça lazım, yenisi çok pahalı, bende çıkma parça arıyorum. Mustafa abiye durumu ilettim abi temiz bir çıkma parça var mı diye.
Cevap temiz olsa niye çıkma olsun, demişti.
O gün bu gün Bilal beni gördüğünde çıma bal ister.
Balın çıkmasımı olur dediğimde, bal kovandan çıkmıkıyor mu der...
Resimdeki 3. Kişi ise bizim Cemil ustanın akrabası marangozdur ve hepsinde arıcılık var.

Düğün kemençe ile yapıldı, kemençeci ise Kadir beyin düğününü çalmış, şimdi oğlunun düğününü çalıyor, kısmet olursa torunun düğününe de gel bari dedim... :)
Kemençeci üç kuşak düğünü çalsın.
Sallama horonla düğün başladı kazasız belasız sonlandı, gençlere uzun ömür ve mutluluklar diliyorum.
Köpük kutuların birleştirilmesi.
Cumartesi günü Darıca'daydım, arılıklar arası gidip gelen ruşetler var hem birleştirme yapıyorum hemde yer unutturma çalışmaları devam ediyor.
3 Ruşet zır aç çıktı, sanırım yağmalanmışlar. Onları akşam kapatıp başka yere götürdüm.
Bir tur daha şurup verilme kararı aldık.Bu işe pazar gününü ayırdık.
Bahçede yapılacak başka işler vardı onları halletim.
Çilek fideleri çoğaldıkça başka saksıya alıyorum, şu an itibari ile 10 saksı oldular, seneye balkonda çilek yetiştirmeyi düşünüyorum.10 Saksı bir evin çilek ihtiyacını çok rahat karşılar. Başarılı olursak herkes için bu konuda örnek olacağız...
Çilekler ha bire ayrık gibi kol atıyor, fide lazım olduğu için izin veriyoruz, meyve bekliyorsanız bunlara izin verilmeyecek...
Arıcılar olarak toplumda üreticilik sınıfındayız, tamamen tüketici olmadığımıza göre, bir şeyler üretmenin yollarını bulmalıyız.
Üreticilik konusunda oldukça ileri düzeydeyim.Bir çok konuda çalışmalarımız var.En çok hoşuma gidende suni tohumlama için gerekli olan aletin üretimine sebep oluşum...
Bu aletin kullanımı ve üretilenler....
Darıcada hala dalında olmasını beklediğimiz karpuzlar var.
İki tanesini cumartesi kopardım, küçük olanı kırıp yedim, eskiden bıçakmı vardı.
Cumartesi gününün büyük bölümü kıvırcık ekmekle geçti...
Baştan ip çekmedik, zikzak olmuş, sonra ip çekip hızaya getirdik.
Kıvırcık ekimi tamam, yapılması gereken işlemler var, bu konuda bir yarışmacı ikna edip yarışa soktuk, Allah sonunu hayır etsin diyorum ama kazanan ben olacağım, o yarışçı üç beş kıvırcıkla oynasın bakalım...
Bu yıl ekilip gelecek seneye hazır olacak baklalar çıktılar...
Bakla resmi.
Enginardaki ihtişama bakın.
Enginar fidesi verdik bazı yarışmacılara, hep çamur, yarışı kaybettim diyeceğine, tüm kemirgenler beni buldu diye mazeretler, mazeretler....
Cumartesi günü böyle geçti.
Bol bol toprakla oynadım arı uçuşu yoktu genel kontrollerin dışında kovan içlerini karıştırmadım.

2 Kasım 2014, arılara çorba kaynatıyoruz. Pazar sabahı 2 çuval şeker alıp,Darıca'ya gittim. İlhami abi daha şurup kaynamadan hastası varmış Bursa'ya arazi oldu, gene yalnızları oynuyorum.
160 litre civarı invert şurup hazırladım.Buradaki arılığa iki tur yeter. Şurubun soğumasını beklerken etrafı kolaçan ettim.
Gözlemler arıcılıkta çok önemli.
Bir kovan yavru sökmüş, yavru sökme işi soğuktan da olabilir varroadan da olabilir. Alttaki parça olmasa bu gözlemi yapmak imkansız, çünkü sökülen yavrular uçuş tahtasının dışına atılmış. Daha yakından bakıyorum....
Sökülen yavruların üzerinde bile varroa vardı. İçlerinde kanatsız olanlar vardı, arada birde varroa mücadelesi çıktı, hepsine fulimetril geçtim.
Bir tur daha geçilmeli hala kovanlarda kapalı yavru var.Darıcada yavru bitmiyor da diyebilirim. Bir iki kafkas arım var onlarda yavru yok.

Boş vaktimde zeytin topladım, sele zeytinini çok severim, bahçede bir sürü zeytin ağacı var, bakımsız zeytinler dökülüyor. Dalında mat duranlar kurtsuz, parlak olanlara bakıyorum delik var.Kışlık zeytin, sele zeytinini çok severim daha olmadan acılı acılı güzel oluyor.
Akşam üzeri hava serinledi arılar uçuşu kesti, sıradan tüm kovanlara ruşetlere şurup verdim. Kamburum çıkmış...
İş bitimi yorulsanız da mutlu oluyorsunuz...
Eve geldim, zeytinleri yıkayıp, bidona doldurup üstüne iri tuz koyup karıştırdım. Bir hafta sonraya yemeye başlarız buyurun :))
Taze sele zeytinine...

6 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.


Sen baya baya işleri bitirmişsin.Her yıl sen geç kalırdın.demek ki senin arılıkta yalnız çalışman lazımmış.Aksi halde başkasına güveniyor ama son anda yine sen yapıyordun demektir bu ::))

Gözlem önemli bir nokta ama , bakmak ve görmek.....

Çok ayrı kavramlar.Biliyorsan görürsün , bilmiyorsan bakarsın...


Çilek fidelerinden bana da ayırırsan memnun olurum.Hemde bu sayede zayii olmamış olurlar.Bana geldiğinde de çilek yeme imkanın da olur::))

Kestane çuvalından tek bir haber vermedin.Bitti diyecek değilsin ya::))

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Slm...
Yusuf bey bu yıl bana bir şeyler oldu, seneye çok önceden hazırlandım. Uzak yerlere gidip gelme nakliyesini şekere ve baklava şurubuna yatırdım.Muhteşem abininde bu konuda uyarıları oldu, küçül dedi, küçülürken büyüdük kısmet olursa biraz koloni satışımız olacak bahara...
Her şey önce kafada bitmeli, gerisi uygulamaktır...
Gözlem bir tek kovan bile size bir sürü ip ucu verebiliyor.
Karambolde varroa mücadelesi takvimine uyamadık, yoksa mücadele edilmişti.Sırayı atladınmı mücadelede başa dönmek gerekiyor...
Çilek fidanı işine girebilirim, arıcılık nasıl olsa her türlü oluyor,kendime ek iş bulmam lazım :))
Senede iki sefer çilek yiyeceğim diye sana nasıl fide vereyim kendimi ikna edemiyorum:)
Kestanemi kaldı memlekette sen bir ay önceki türküyü söylüyorsun beya...
Sizin gibilerin yüzünden yayın yapmayasım geliyor, iyiki bu yılki sucukları yayınlamadım, sonra başımıza iş alıyoruz :v

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

CAnım ustam sen dersin ya bazen aynı anda aynı şeyleri düşünüyoruz diye bu cumartesi bırak aynı şeyleri düşünmeyi uygulama konusunda da pişti olmusuz be:)) marul konusu enginara benzemez haberin olsun. Biraz çıkma zeytinde bana düşer elbet. Bu sene varoa milletin başına dert olacak gibi hadi hayırlısı diyelim. Bayvarol kullanman biraz pahalı olsada iyi olmuş:)) sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Canım kalfam pardon diyemeyeceğim içimden böyle geldi sayın muhteşem hocam :v
Eskiden MSN sohbetlerinde bir konuda yazışırken enter yapardık, hep aynı cümle veya çözümler aynı anda düşerdi satırlara, ilginç yanlarımızdan birisi çok şeyi aynı anda, aynı düşünmemiz ilginç...
Marulada bir musallat bulur yüce Yaratan.Veya neden olmasın dermişim:)
Böyle derken bizimkinin başına bir şey gelmez inşallah.
Çıkma zeytin, inşallah salamura yaptın ondan sana düşme olanağı var, en erken 6 ayda oluyormuş nasip...
Sele zeytini limitim doludur.
Pahalıda olsa sonuca gitmedikten sonra ucuz şeyler ne işe yarar ki.
Sorun bizde yavru kesilmemesi, kışın birde oksalik damlatma yaptıkmı en aza indirilmiş varroalarla bahara çıkarız inşallah.

Sağlıcakla kal.

Ali dedi ki...

Hocam, bilgileriniz arıcılar için çok değerli, size yorum yazmam belki doğru olmaz ancak okurken 2 nokta aklıma takıldı.
Birincisi invert yaparken gördüğüm kadarı ile kaynatıyorsunuz,
şeker içinde varmı acaba, içinde ise şekerin ısıl işlemi sonunda ortaya HMF toksin maddesi çıkıyor,
bu zararlı kabul edilen besin arıya verilmiş olacak,
soğutulup 40 dereceyi geçmeden şeker karıştırılsa HMF toksin madde artışı olmayacak, buna dikkat edilmeli.
Diğer konuda varroaya karşı organik ilaç kullanımından bahsederek bilinçlendirmek arıcılar için daha sağlıklı bir bilgi ve çözüm olacağı inancındayım.
Saygılarımla,
Ali ÇIKIKÇI

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Ali bey,Öncelikle ben hoca degilim onu belirteyim. invert şurup nedir önce onu internete yazıp aratın ve araştırın, sonra invertin nedir öğrenin bunu kimler kullanıyor bir görün...
Kafanıza yatmıyorsa bildiğinizi yapmaya devam edeceksiniz, size invert şurup kullanın diye zorlama yapan varmı...

Varrovaya karşı benim organik mücadele yapma imkanlarım her zaman yok, genel olarak bala çalışan biridi değilim,bir çok dalda çalışmam oluyor. Oraganik mücadele yöntemlerimizde var, en son varroa mücadelesini kışın oksalaik asit damatma olarak yaparım.

Sizde yapmış olduğunuz organik çalışmaları paylaşın, görelim, başkalarıda görsğün nasıl oluyor diyerek cevabıma son vereyim...