11.08.2015

ARICILIK ÇALIŞMALARI VE KESTANE BAL HASADI İSAKLI....


Bu yıl en sevdiğim resimler ve işlerden birisi bu karede.
Oğlum Furkan Emre...
Suni tohumlama, ana arı yapay dölleme, kraliçe arı suni tohumlama...
Yerinize alternatif yetiştirmek veya işleri teslim edeceğiniz biri olmalı, inşallah Furki bu işi götürecek...
Yılın son çalışmasıydı, dün itibari ile işlemden geçenlerden üç tanesi yumurtaya girmişti, beklemede olanlarda var, bakalım kaç tane daha özel ana arımız olacak.
İlerleyen zaman dilimi içinde ağırlık bu işlere verilecek, artık koşmaktan bıktım desem de bir şey lazım olduğunda hala koşarak alıp gelmeye devam ediyorum...

Sonbahara doğru gidiyoruz. Elimde kendi yaptığım ruşetler var, birazda Arıkentten strafor ruşet aldım. Ana arı işi sona doğru giderken kademeli olarak kutular devreden çıkacak arıları ve anaları köpük bölmelere aktarılacak.
Hedef baharda arı satmak...
Ruşetler boyanmaya devam ediyor.
Ruşetlerin havalandırması güzel olmuş, eskiden girişlerde çok dardı.
Yusuf Şimşak'ın yanına giderken Aziz Mumcuyuda yardımcı olarak götürdüm.
Yolumuz üzerindeki Temel petekten 150 yemlik ile 240 kilo daha, fondon kek aldım.
Ana arı işi öyle zor bir iştirki anlatmak oldukça zor. Siz ne kadar dürüst çalışırsanız çalışın, karşınızda işi bilmeyen ve dolduruşa gelen bir sürü kişi çıkıyor.
Ben bilerek yumurta atmayan bir tane ana arı almama rağmen öyle ithamlarla karşılaşıyorsunuz ki işten nefret ediyorsunuz.
Adam dölsüz ana yolladın diyor, nereden anladın diyorum diyor ki arılar meme dikiyor, demek ki ana arı yumurta atıyor, senin arıların benim anayı kabullenmeyip değiştirip öldürmek istiyor, bu iş bu kadar basit ama dölsüz ana arı ifadesinin, karşıdakinin ne kadar cahil olduğunu gösteriyor ama adam arıcı işte.

Bu yıl yanımda birisi çalıştı, çalışan kişi 10 yıl veterinerlik yapmış, aynı zamanda bu kişi arıcı ve arıcılıkta yüksek lisans yapmış birisiydi.
Ben bu kişiye bile ana arı toplattırmadım. Ana arı işinde en ufak detay önemli ve bu detayları çalışanım bilmiyor.
Kendisine verdiğim görev yumurtaya girenleri belirle ve kafese işçi arıları koy, ben ise gerçekten ana arı yumurtaya girmiş mi? kendim bakıyorum işaretleyip ana arıyı işçilerin içine koyuyorum. Böyle çalışmamıza rağmen sorun çıkıyor.

Elemanıma sorunlu gördüğüm ana arılar olursa bunu bizim anasız ruşetlere ver demişimdir, sadece bizim bölmelere verilecek ana arıları kafese alıp bölmeye vermiştir. Müşteriye giden ana arıyı devamlı kendim topladım.

Sonuçta canlı ile çalışıyoruz, ilk başlarda yolda 8-10 tane kafeste ölen oldu. Yolda ölenlerin yerine hemen yenileri gönderildi ve oturmuş bir müşterimiz oluştu, ana arılarda  yavru sorunu olursa onu haber veriyor, diyorki çok erkeli karışık yavru atıyor,  onları da degiştiriyoruz, birde keşke bende erkekli atan ana arı olsa diye söylenmişimdir..

Tanıdığımız kişilerle çok az sorun yaşamaktayız. Sorun ise ırk değişiminde yaşanıyor, tanıdıklarımızın zaten arısı bizim arımız olmuş.

Resimde elemanım işçileri kafese koymuş ve ben ana arıyı kafese koyacaktım, kekin kokusuna gelen karıncalar tüm işçi arıları öldürmüş.
Yusuf bey bu yıl bal hasadı sonrasına 150 ana arı istedi, böldüğü arılar var, yaşlı ana arılar değişecek, sorunlu olan ana arılar imha edilecek, bal alırken iki kovanda ana arı çıkmadı...
İlk posta kızları teslim ettik, keyifler yerinde.

Beykoz Akbaba köyünden Aziz Mumcu bu yılki bal hasadımıza yardımcı olan kişilerden biri.
Kendi arıları savaşmaktan bıkmış. Arılık ile çadır arasında 100 metre mesafe olmasına rağmen arılar çadıra kadar beni bırakmıyor dedi. Çalıştığı arı Muğla ve ismini içinde her şey var diye birleşmiş milletler arısı diyor:))
Böyle çıta çekeceksin maskesiz arıların içinde dolaşacaksın mümkün değil dedi.
Eskiden arıya küfredenlere kızıyordum diyor, şimdi bende küfretmeye başladım sinir sistemlerim bozuldu diye söylenip durdu.
Akşam 8 de ben bal alırken bizim arıyı 4 ten sonra açamazsın dedi.
Gerçekten yaz günü dediği arı ile arıcılık ızdırap. Yaz günü çift kot giy kalın maske eldiven ve çizme, biz bazen surat maskesini bile kaldıramıyoruz.
Kestane balı hasadı diye resim yayınlıyoruz hemen atlayanlar var, bizde niye yok, bana ne o senin sorunun...
Yada bizde niye yok derken siz üçkağıtçılık yapıyorsunuz diye göndermede yapanlar var.
Çektiğim video sayısını yazmayacağım, 2 çıta bal yapmış arının videosu var, 10 çıta bal yapmış arının videosuda var.
Bizde niye bal yok diyen bilmem ne ağası diyeceğim olmayacak, sormak lazım senin böyle arın var mı, buradaki arılar 20-25 çıtaya çıkmış, ırk önemli, mera önemli, 3-5 çıta arıyla bal bekleyenler gördüğüm için böyle yazıyorum. Birde bu meranın bal verimi düşüktür onuda belirteyim.
Civarda kestane ağacı var ama arılığa bayağı uzaktalar, ıhlamur çok ve her taraf meşe bu yıl meşe bal verdi demekki aşırı sıcaklar meşelere bal salgısı yaptırıyor, geçtiğimiz iki yıl balsra olmamıştı.
Bu arı bu çıtaya bu kadar bal getirmiş...
İyi akım başlamış arı peteği kabartmış ve arı bal kesilince orada kalmış.
Bu arıya sormak lazım bu çıtanın niye üçte ikisi boş :)
Çıtaya dikkatli baktığınızda değişik zamanlarda gelmiş değişik renk tonlardaki balları görürsünüz....
Gerçi sen ne dersen de, adamın içi bozuksa yapmayacağı çamur yok.
Yarım kalmış bir başka çıta...
Ne biçim dalmışım bilmem...
İlginç çıtalardan biri daha...
İşlem bu kadar yapılmış.
Nizami Uyar, bizim ilhami abinin kardeşi bal taşımaktan yorgun düştü, bal kasalarını taşımak için araba lazım, elle taşımak oldukça insanları zorluyor...
 Eşek arısının petek yapısı resimdekinin tersine duruyor. Üstten aşağıya avize gibi büyükten küçüğe petekler örüp yavru yapılıyor.

Arılıkta iki eşek arısı kolonisi bulduk.
Meşhur isaklı ekotipi ve damızlıkmıştı :))
Yanlışlıkla imha edildiler.
Sağ bileğimden eşek arısı tarafından sokuldum.
100 tane bal arısı soksa 10 dakika sonra nerelerimden sokulduğumu hatırlamam. Bir eşek arısı 4-5 gündür ızdırap vermeye devam ediyor.
Birinci günün menüsü, keçi diye önümüze sürüldü....
Doktorda hemen teşhis koydu, bu kuru keçi diye... :(
Aziz Mumcu anısına Yusuf kardeş maskeli poz verdi, Aziz Mumcu seninleyiz diyor :)
Çiftçi su içişi böyle olurmuş, hararet tavan yaptıydı...
Bal tutan parmağını yalar demişler bizde bal yaladık, videolarda biraz bal yalama abartılmış olarak karşınıza gelebilir, iki kişi yarım çıta balı ne zaman yedik anlayamadım. Önemli detay, patron görmedi...
Madem dünki keçi değildi, bari bunu keçi olarak kabul buyurun diyen yüz ifadesine verddiğim cevap...
 Benim bildiğim keçiler süt üretir, güveçtekilerin böyle bir yeteneği var mı yok...
Çoban olmasam, keçiyi bilmesem, gam yemeyeceğim :(((

Bu yıl bal kazanı doldu haberi geldi pek inanmadım, gidip baktımki gırtlağa kadar bal dolmuş. Daha süzülmedik bir sürü çıta bal vardı.
Ben dedim Yusufa bak gudumsüz bu yıl arılığa gelmedi, kazan doldu, Yusufta bu yıl oğulda çıkmadı didi :))
Ben diyorum zaten bu hocanın ismi önemli değil bastığı yerde ot bitmez, maşallah dediği ertesi güne çıkmaz diyede kimse inanmıyordu...

İki gün 100 kovandan bal çekmek bana düşmüştü, 5-6 kovanın balını Aziz aldı. İkinci günün sonunda haşat bir vaziyette İsaklı'dan ayrıldık.

Benim balları akşam ezanı okunduğunda alımı bitti, bazı kovanlarda hiç bal yoktu bazıları serpiştirmiş bazılarında güzel bal vardı, süzme işini Gebze de yapayım diye balları ve arıları arabaya yükledik, arıları gece 12 de indirip evimize gittik, ballar arabada gezmeye devam ediyor bir akşam hallederim inşallah.

Pazartesi ise çoktan beri bizim kızın peşine düşen Yozgatlı Ali misafirimizdi.
Acil yapılması gerekenleri mesai bitiminde Yozgatlı Ali ile yapmaya çalıştık.
Kız babası olmak zor, kapıdan kov bacadan girsinler hesabı...

Bu yıl illede Kırşahin'lerden birisini isterim diye tutturdu.
Baktık kurtuluş yok ver kurtul yaptık.
Yozgatlı 3 yıldır benim F1 lerimi kullanıyor, memnum olmadığından olsa gerek peşimizi bırakmadı :))
Özel arılardan birisi daha sahibini buldu.
Allah hayırlı etsin...
Çalışmaya devam sezon sonuna şurada ne kaldı diye kendimi avutmaya devam edeyim bari...

3 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Furkan suni tohumlamada inşallah devamlılık gösterir trakyalı gibi işi yarım bırakmaz:))) Yusufun bu sene işi zordu iyiki yardıma gittiniz diyecem ama yemek masraflarını düşününce sanki adamcağız gelmeseler daha iyiydi durumlarına düşmüş:))gelelim arkamdan atıp tutanlara onlara maşallah diyecem olmayacak o nedenle demiyorum:))) onlar bana lazım sonra kimle uğraşırım yada kim benle uğraşır.:)))acısı tatlısı, zoru kolayı sevinciüzüntüsü ile bir sezonu daha atlattık kışa doğru başlarız gezmeye:)) Bu arıcılığı seviyorum kardeşim.
Sağlıcakla kal.

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abi Furkan'nın peşini bırakmayacağım ::))
Bana Trakyalı dimede ne dersen de, yav ağa şöyle oldu yok ağa böyle oldu, mazeret üstüne mazeret, erkek bile yetiştiremiyor düşün :))
Abi Yusufun işi hala zor o arılık nasıl hizaya sokulur bilmem, bence tatili iptal edip tatilini arılarla yapması lazım.Yav yediğimiz kuru fasulye ne masrafı olacak, zaten bizim gibi gariban adamların minicik midesi olur...
Hocam kim arkandan atıp tutmuş söyle hemen hesabını alalım beya... :P
Kimser senle ilgilenmez ise ben o işe talibim kafanı yorma yeterki sen uğraşacak adam ara :))
Abi bir sezon daha kayıp giderken ömürden bir yıl uçup gitti baa...
Ne gezmesi daha erkek otur yerinde...

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Yorukduk , bitkin düştük , dermansız kaldık ama yüzümüz hep güldü.Önemli olanda buydu zaten.

Çobanım diyorsun, keçiyi iyi bilirim diyorsun, bizde sana bir yıldır diyoruz ki , hele bize de öğrette bu garibamlarda keçi nemenem birşeymiş bilelim.

Midemiz de keçi etini tanımış olsun.::))

Sayenizde güzel bir hafta sonu geçirdim.Sana ve diğer arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.

İyi ki varsın diyorum.

SLM ve Muhabbetle...