24.11.2015

ANA ARI ÜRETİM KURSU İLANI, İSTANBUL ARICILAR BİRLİĞİ

İstanbul arı yetiştiricileri birliği,  Ana arı üretim kursu düzenliyor.
Bu tür kurslar kolay kolay açılmıyor, açıldığını öğrendiğinizde iş işten geçmiş oluyor. Birlik müracaatları alıyor ve listeyi bakanlığa iletiyor kurs onaylanıyor, artık onaylanan listeye girmek imkansız, bir iki yıl sonra başka bir kursu bekleyeceksiniz.

Ben ve arkadaşlarım gene İstanbul arı yetiştiricileri birliği ve Beykoz İlçe tarım müdürlüğünün ortaklaşa yaptığı kursa katılıp sertifika almıştık.

Bir kaç gün önce Onur başkan ile görüşürken konu kursa geldi, bu günlerde listeyi Ankara'ya bakanlığa yollayacağım dedi. Bende bunu ihtiyacı olanlara duyura bilirmiyim dedim başkanımız neden olmasın dedi. Bizim görevimiz arıcılara hizmettir dedi.
İstanbul arıcılar birliğinin adresi ve iletişim bilgilerini paylaşıyorum.

Üsküdar Caddesi Özel İdare İş Merkezi No:105 Kat 1 Kartal/İstanbul.

Birliğin telefonları.
0216 517 1079
0533 662 10 46
Başkan Onur Çilenk telefonu
0532 372 59 54


 2011 Yılına maziye gittim. Başkanımız Onur Çilenk  ile Beykoz ilçe tarım müdürümüz İbrahim Özdemir sertifika töreninden önce konuşma yaparken...
Gene Beykoz ilçe tarımda görevli Bahri Işık kurs için çok katkıda bulunmuştu.
Kursun uygulama aşamasında Akbaba köyünde Saim Gürellin arılığında yapıldı. Hocamız Feyzullah Konak, arılıkta ana arı üretiminin başlatıcı, bitirici kovanları anlatıp gösterdi, 8-10 çıta arı bile bitirici koloni olabiliyor.
Bunu paylaşmadım ama, 10 çıtalık arıyı ruşetlere alıyorum, kat atıp araya ızgara koyup bitirici olarak kullanıyorum.
 Sertifika törenimiz oldukça canlı geçti, Sadri abide ürettiği ana arı dölleme cihazlarını sergilemişti.
 Feyzullah hocamız suni tohumlama cihazlarıyla yakından ilgilendi.
Feyzullah Konak ve Sadri Demircioğlu...
Yıllar su gibi akıp gidiyor, geçmiş resimlere bakınca ne kadar eskidiğimizi ancak fark ediyoruz :(
Bu resimde sertifikamı alma resimim :)
Geçmiş tarihe bakmak isteyenler alttaki linki tıklaya bilirler...
http://bengittim.blogspot.com.tr/2011/12/beykoz-akbaba-koyu-geleneksel-kestane.html

2 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Yaw baktım da resimlere ben çok değişmemişim
ama sen pek bi çökmüşsün :((

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Evet evet size katılıyorum hocam.
İşleyen demir pas tutmaz diyorlar ama işleyen demir aşınır diyen henüz çıkmadı :))