22.11.2015

ARICILIK, KASIM AYIDA BİTİYOR...

Mayıs ayında açması gereken bir pamukleğen kasım ayında açmış, Allah sonunu hayır etsin...
 Saatler bir ileri bir geri alınıyor bunun ne faydası var ne zararı var hala anlamadım.
Anladığım artık mesai bitmeden akşam ezanı okunuyor ve arılığa sadece şurup vermeye gidiyorum.
Takıyorum kafa lambasını iki gün ara ile invert şurup veriyoruz.
İlhami abim sağ olsun bıraktığım şekeri invert şurup yapıp kovalara dolduruyor banada dağıtması kalıyor.
İlginç sorular geliyor niye şurubu kaynatıyorsun diyenler var, bu zamane gençleri hep hazırcı ve beni sinir ediyorlar.
Bir çok arıcıyım diyenler ne ırk arı kullandığımı sormakta, acayip ilginç sorular...
 Zayıf bölmelere şurup azar azar verilir ilk başta bir kayık yemliğe bir su bardağı...
İnvert şurup isterse yemlikte 10 gün dursun bozulmaz ve ekşime olmaz.
İki gün sonra tekrar şurup verirken şurubu alamayanlar belirlenir, şurubu alamayan arıda kesin sorun vardır...
Genelde şuruplar alınıyordu, 8-10 tane sorunlu ruşet tespit edildi, ve artık ne yapılacak ise hafta sonuna kalıyor hafta sonuda hava güzelse tabi...
Bölme olsun kovan olsun böyle ağarma varsa orada işler tıkırındadır, kovan veya bölmede hiç sorun yoktur...
Gece şurup dağıtırken bu görüntüler sizi acayip mutlu eder.
18 ekim ile 12 kasım arası yapılan 60 bölme bu
resimler ise 21 kasıma ait..
Yapmış olduğumuz son 60 bölmeden 8 tanesinde sorun var. Zayıf ve çıtayı  saracak kadar arısı olan 8 ruşet Pelitliye takviye yapılmaya götürüldü.
Bu kadar yavruda köpüklere yaslanan çıtada vardı.
Bayağı video aldım, resimlerden durumlar güzel duruyor ama video daha başka oluyor...
Bunların her biri bir başka ruşetin çıtaları..

 Stokları yaptırmaya devam ediyoruz. Görüntüler süper.
 Bir bölmede anaarı kaybı vardı, bu kadar güzel yavru atan ana arı yok. Kış günü oğul verecek :v
 Kayıp ana arının yaru düzeni süpedi ama yapacak bir şey yok.
 Memeleri temizleyip Darıca da bulunan hazır ana arılardan bir tanesini kafesleyip bu bölmeye verdim.
Uzun zamandır yapılan bölmelerin hepsini açıp kontrol yapamamıştım.
Bu hafta sıradan bir geçtim, bir bölmede kafese petek örmüşler.
Genelde bu resimde önemli resimlerden biridir, ana arı kabul edildiğinde kafese petek örülür, önemli bir detaydır bu.
 Arı gücüne göre yavru veya iş yapıyor.
Zayıf bir bölme, arı bu kadar alana basıyor ve duvar dibindeki strafora dayalı çıtadada bu kadar yavrusu vardı.
Bunlar Peklitliye alınıp anası kafesleyip yeniden arı takviyesi verdim.
 Bazı arkadaşlar alta zımbalanan çıtalara ana arı yumurta atmaz demişlerdi, malisef atıyorlar. Çıta altına zımbalanan peteklerde gözlerin eğimi aşağı doğru monte edilmişti.
 Bazı arkadaşlar alta zımbalanan çıtalara ana arı yumurta atmaz demişlerdi, malisef atıyorlar. Çıta altına zımbalanan peteklerde gözlerin eğimi aşağı doğru monte edilmişti.
 Bazı arkadaşlar alta zımbalanan çıtalara ana arı yumurta atmaz demişlerdi, malisef atıyorlar. Çıta altına zımbalanan peteklerde gözlerin eğimi aşağı doğru monte edilmişti.
 Kontrolde yumurta yoktu ana arı vardı çıtayı dikkatli inceleyince bu ana arı yeni doğmuş olduğunu gördük.
 Ana arı doğan göz burada...
 18 Ekimde bölünen arıların durumları bir ayda böyle. 12 Kasımda bölünen arılar biraz daha kalabalık bölünüp birde ful ballı çıta verildi.
 Yavrular söküldüğünde 10 güne kadar nufus iyice üç çıtayı saracak konuma gelecekler.
Zayıf bir bölme, arı bu kadar alana basıyor ve duvar dibindeki strafora dayalı çıtada da bu kadar yavrusu vardı.
Bunlar Peklitliye alınıp anası kafesleyip yeniden arı takviyesi verdim.
 Darıcada işleri bitirip acilen sorunlu ruşetleri yükleyip Pelitliye geçtim.
 Anasız ruşetleri analı kutuların yanına, analı ruşetleride anasız kutuların yanına bıraktım.
  Anasız ruşetleri analı kutuların yanına, analı ruşetleride anasız kutuların yanına bıraktım.
Bu yıl herhalde kış gelmeyecekler.Bir türlü bu yıl erkek arı bitmedi...
 Şarj edilen ruşetler...
Kutularda ruşetlerde şaşırdı durup dururken bize ne oldu biz nerdeyiz diyorlardı.
  Şarj edilen ruşetler...
Kutularda ruşetlerde şaşırdı durup dururken bize ne oldu biz nerdeyiz diyorlardı.
 Hazır ana arılarda artık sona yaklaştık. Baharda eğede bazı planlarımız var.
Bazı ana arıları askere yolluyorum, baharda erken erkek üretip, 2016 yılı ilk posta damızlık arıları nisan içinde hazır etme çabalarım var.
Kasım ayında doğan ana arı geçen hafta çiftlemiş bu hafta yumurta vardı. Kutuda biraz çalışsın ve terk filan etmesin diye iki kanadını birden kestim.
Çok yoğun bir cumartesi oldu ertesi gün fırtına uyarısı vardı tüm işleri bitirmeliydim.
Pazar günü ise dağlardayız...

Biladerler avcı olunca bende eski avcıyım hemen onlara uyum sağlıyorum.
Drahtar av köpeği Vilma...
Yavruları var acayip kıskanıyor.
Bir başka bilader buna iş koydu...
Bu köpekler 5-6 aylıkken ferma veriyor ve her türlü ava gidiyor. Tavşan keklik bıldırcın çulluk, domuz hepsine çalışır.
Buda aynı babası Barni....
Buda anasına benziyor.
Yavru drahthaar lar...
Barni ve Dost akşama kadar it gibi dolaştılar icraat yok acayip lodos vardı.
Emmi oğlu Ali Türk.
Akşama haşat olmuş bir vaziyette eve döndük, süper efor sarf ediyorsunuz.
Av bahane...
Koca yemişlerde çiçekler hala devam ediyor...
Bu hafta ilginç bir çiçek gördüm dere yataklarında, bir sürü çiçekler açmıştı.
Uzaktan zumladım, yanına gidemedim.
İki aydır bir ağaçtan incir yiyoruz, artık son incirler...
Bu ağaçtan çelikler aldım, asıl çelikleme baharda yapılıyor ama baharda belki gelemem diye sonbahar çeliklemesi yaptım.

Közde çay kestane ile süper bir yemek ve pazar sonu oldu.

6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam;
Sayende bir detay daha öğrendim. demek ana kabul edildimi kafese petek örüyorlar:))
Maşallah kolonilerin iyi görünüyor. Ters peteğe yumurta atılması enteresan ancak arılarda işi biliyor olsa gerekki o anayı kesmişler :))) Miller çıtan güzel olmuş kasım milleri.
Abi itlerden vilma tehlikeli duruyor ona diikat et. Akşama kadar acayip efor sarfettik demişin de avcı on gün taban eti bir gün av eti yermiş. Yasak olduğu için biliyorum siz atış yapmadınız ama bir arkadaşım anlattıydı; benim avda olmam yeter dedi, güldük, yoo dedi, gülmeyin telefon bile etsem akşama kadar eli boş gezen avcı iki taneden aşağı vurmaz kaç kere yaşadım dedi.
Buda sana kapak olsun sağlıcakla kal.:))

Ali Türk dedi ki...

Sevgili hocam Allah senin cezanı verecek diye içimden geldi...
Avda telefon ederek gene gudumsüzlüğünü gösterdin sanana nasıl teşekür edeceğim bilmiyorum :(
Yoruma tersten girdim iyide oldu, biraz rahatladım şimdi :P

Evet ana arı kabul edildiğinde hemen arılar klafese petek örerler, hatta ana arı çıkmadan bile bu olur...
Şimdilerde kafesler küçüldü eski ağaç kafesleri sen kullanmadığın için bilmemen normal :)

Ana kesilen bölmede ters petek yok beya iyi bak çıtaya :))
Kış kapıya dayanmış ne milleri beya...
Vilmanın tipine bakma oldukça şefkatli bir köpek.
Avcı 40 gün taban eti bir gün av eti yer beya...
Bir gün gelde av eti yedirelim sana...


Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Kızların durumu iyi görünüyor ama sende zengin beslemesi yapmışsın.Şurupu koyacak yer bulamıyorlar::))

Ateşin o gözü üstünde et olmalıydı ama işler kesat anlaşılan::))

SLM ve Muhabbetle...

evangelos naxios dedi ki...

Sevgili arkadaslar Ali ve doktor ,Ilhami......selamlar
cok guzel fotograflar!!!!!!!!

Ali Türk dedi ki...

SLM Yusuf Bey.

Önümüz kış ve bir an önce stoklar yaptırılmalı, yoksa kışın nasıl fakir beslemesi yapılır.
Ateşin üstüne her hafta et koyuyorduk bu hafta niyet baştan bozuk olunca ette olmadı çünkü yanımızda sucuk götürmüştük :)

Evangelos sizlerede SLM...

Sağlıcakla kalın.

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi selamlar;

Pamukleğen şaşırmış ama senin kadar değil yahu bu zamanda arı mı bölünür yeter zehirlediğin garipleri :(

Drahtar ırkı köpek besleme hevesim kursağımda kaldı gösterip durma :(