7.06.2016

ARICILIK...

 Bahar bir türlü gelmedi derken, kendimizi haziran ayında bulduk.
Haziran ayının ilk uygulaması yapıldı, artık damızlıkları yedeklemeye geçtik. Bundan sonra stoklarımızda hazır ana arı olacak.
Şu an 10 civarı damızlık teslim için hazırlar yavru kapadılar. Bunların gönderilecek ruşetlere aktarılması ve bir kaç gün sorunsuz burada çalışması sonra yolcu edilmesi gerekiyor.
 Bu yılın ilk depolanmış spermi kullanıldı. Sperm hazır olduğunda tohumlama daha kolay çünkü işin üçte ikisi sperm toplamada. Bu çalışmalarda kullanılan hatlar erkek ve dişide bilinmeli ve kayıtları alınmalı.

 Bahçedeki domatesler, bizim çobanın ablası ramazan boyu gelmeyeceğim dedi, tam bakım sırası mukabele varmış...
 Geçen yıl aşıladığım dut bu yıl meyve verdi, bizim çoban 15 yıldır aşılı dut vermedi diyordu...
Bu yıl bir kaç dalına farklı dutlar aşılayacağım.
 Bu yıl kestaneler erken açtı yıllardır ilk defa böyle oldu. Her yıl erkendi geçti derken haziran ayının 10 nundan önce açmayan kestane haziran başında açmış.
İlhami abi yer için şileye gitti yer için izin aldı bizim arı koyacağımız yere başkası temizleyip arı koymuş...
Ormanda başka uygun bir yer bulup buraya koyalım dedik.

 Tüm kestaneler açık değil ama bazıları açık.
 Etraf kestane kokuyordu.
 Ormanda yer bakarken boş durmadım, bayağı diken uçu toplamışım.
 Arılar gidecek ama ortada katlar yok, son üç gün felaket bir tempoda çalıştım. Katları monte ettim, boyadım, pervazlarını biçip çaktım. Sabah evden çıkıyorsun gece eve bazı günler 11-12 de gelmeye başladım.
 Arılığa giren oğlakları sepetledim kutuları dağıtacaklardı. Canlarına susamışlar sanki...
Arılıktaki sarışın, bazen gelir bazen gelmez. Geldiğinde bir şeyler kopartır.
 Cumartesi katlar bitti pazar günü bu katlara arı koyulacak, bir sürü iş aktarma yapmak.
 Darıcadaki dutların hali, ülkemizde dutlar böyle telef oluyor...
 Bir nimet bolsa değeri olmuyor, yere düşenler altın olsaydı altınında değeri olmazdı.
 Şileye gidecek arıları seçip yanındaki kovanları geriye çektik.
Tüm kovanlara akşamdan yumoş yumuşatıcı verdim ertesi gün tüm tarlacıları istediğim kovanlara topladım.
Yumoş'un kokusu arıların birbirini kırmasını önlüyor.
 Geçen yıl bu sistemi bir arkadaşa yap dedim arılar birbirini kırdı diyor. Bizim arılar niye kırmıyor anlamıyorum.
 Gebze'de kara çalış son aşamasında yakında geçer.
 Damızlık erkek arılar akşam üzeri dışkılama uçuşuna bırakılır. Arılıktan giderken kesinlikle kapatılmalı, burası ruşetin arkası önden sadece işçiler çıkabilir.

Ana arı üretiminde aksamaması gereken en önemli şey meme dağıtımı yarın yaparım beklesin diyemezsiniz, bir ana arı doğdumu tüm memeleri bozar.

Miller yöntemi ana arı üretimi için bir kaç çalışmam vardı, sonuna gelindi videoları bir ara toparlayıp yayınlayacağım.
Bu çıtada 30 dan fazla meme tutmuş. Bir amatör için 20-30 meme oldukça fazladır.
Miller yöntemi ana arı üretimi günlük yumurtalı petek kesilerek yapılır. Anasız kovana verilir, kovanda başka yavru olmaması en iyisi, çünkü başka çıtalara meme yapma durumu ortadan kalkar.
Kesinlikle bu kovanda varroa mücadelesi yapılmalıdır, yoksa başka yavrulu çıtta olmadığı için tüm varroalar bu çıtaya toplanırlar.
 Bazı memeleri çift kesmelisiniz, ayırayım derken bazen iki memede bozulabilir.
Bu çıtada 30 dan fazla meme vardı yanılmıyorsam 25 mem dağıttım 2 memeyi derin kesmeme rağmen deldim, bazı memelerde çift dağıttım.
Memeleri kutunun en son çıta bitimine koyuyorum. Janter memeleride artık bu noktadan vermeye başladım.

 Pazar akşamı arıların bir kısmını Darıcadan bir kısmını pelitliden aldık ve Şileye götürdük.
Üç gün çok yoğun geçti, katları hazırla boya pervazla, arıları aktar ve taşı. İlk defa yorulduğumu anladım, normalde yorulursun dinlen geçer bu geçmiyordu.
Arıları bıraktık ve ertesi gün ramazan ayının ilk günü olacak ve sahur var bu akşam ve biz yollardayız.
Yanımızda İlhami abinin kardeşi Nizami abide vardı yolda eve telefon etti acil fazladan yiyecek hazırla misafir geliyor diye...
Sahurun bitmesine 10 dakika vardı biz eve girdik, bir şeyler atıştırıyoruz bir yerdende ezan başladı. Dedim ezan bitene kadar devam, bir bardakta çay içtim ezan bitmeden ben doydum.

(Bu konuda herkes hem fikir değil, dolayısı ile ezan başladığında oruç başlamıştır diyenler ağırlıkta. Bir kaç yerden araştırdım bazılarına göre ezandan sonra bile daha vakit var diyenler var.
Sonuçlardan çıkanlar ise bizim birinci gün orucun sakata geldiği ve yeniden tutulması gerektiği, yani ilk günü kaza edeceksin diyenler ağırlıkta, böyle dostlar varken, biz dajha çok kaza orucu tutarız :))... )

Tekrar yola düştük Gebzeye geldik, benim amca oğlunun işyerinde  ve işyeri yatmaya müsait eve gidene kadar en az yarım saat geçecek dedik direk yattık ve haşat olmuşuz. 3 Saat daha ayakta kalsaydım 24 saattir ayakta olacaktım. Genede saati 8 ze kurdum kalkıp işe gideceğim :))
Saat çaldı yerimden kalkamıyorum her tarafım tutulmuş sanki...
işe gidilecek gibi değildi. Müdürümü aradım dedim ben yatıyorum bir gün izin, peşinden bir uyumuşum saat 11 de kalktım. Dinlenmedim ama artık uyku tutmuyor...
Toplanacak ana arılar vardı, zorda olsa işe başladım bir ara gene gidip yattım sonunda akşamı ettim.
Üst resimde yer bulamayan ana arı yumurta geldikten sonra aynı göze birsden fazla yumurta bırakması görülmekte. Bazı kişiler bu duruma yalancı ana arı diyor.
Hesaplarınma göre tüm sipariş ana arılar alındı. Paketleri yaptık 2 tane eksik vardı. İnşallah bu akşama mesai sonu 2 ana arı daha aldığımda bu yıl için sipariş edilen tüm ana arılar verilmiş olacak.

Ana arı siparişleri bitti ya şimdi hangi kutuyu açsak ana arı var, ana arı varken acayip kayıplar veriyorduk.

Artık stoklarda hem damızlık ana arı hemde F1 ana arı var inşallah.
 Kendimiz damızlık üretimi yaptığımız için elimizde bir sürü test edilmiş kaliteli damızlıkların harmanı var.
Yani bir ana arı üreticisi bir iki damızlıktan ana arı üretirken biz hangi damızlıktan ana arı üretelim şaşırıyoruz.
Bir tur birisinden öbür çıta öbüründen dolayısı ile gönderdiğimiz ana arılar bir damızlığa başlı değil. Meme dağıtırken genelde hangi damızlığın onuda yazıyoruz bazen damızlık notu unutuluyor.
Arıcılık dendiğinde sadece arıyı bal için çalıştırmak ve çiçek olan yere taşımak anlaşılır ama bizim için arıcılık dendiğinde malzemeleri kendimiz yapıyoruz, ana arı üretiyoruz damızlık üretimi var erkek arı üreteceksin, suni tohumlama yapacaksın. Oturduğu yerden ahkam kesenler bunları yaptıktan sonra bize laf yetiştirmeli...
Şilede arı koymak için yer bakarken hala oğlu aradı kendisi veteriner, telefonda abi trafiğe çıktım filan diyor...
Trafiğe çıktıysan benle ne alakası var derken uyandım. Birisinden 3 çıtalık bir arı almış yazılarımı takip ettiğini bilmiyordum, iyi halt ettin dedim :))
Bir önceki yayında iki kovan arı alan trafiğe çıkıyor demiştim...
Bu gün kendisine ana arı yolluyorum bölmedeki ana arıyı öldür demiştim, infaz gerçekleşmiş.
Benden habersiz bir daha trafiğe çıkmayın :))
Bu arada salı günü kendime geldim...

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Nasıl durumda olduğunu anlıyorum.Nasrettin Hoca misali...

Kestane için erken diyorsun ama 2013/1014 yine Mayıs sonunda açmıştı.Geçen yıl biraz normal ayarına yaklaşmıştı.Aslında normal zamanı 10/20 Haziran arası olmalı ama son yıllarda ayar tutmuyor...

Tabii sende artık geç kaldığını kabul et...::))

Oğlakları süreceğine , uygun bir ağıla alaydın iyi olurdu.Gün olur lazım olur..::))

Trafiğe çıkanlara lafım yok.Yalnız arının kendi halinde onlara bal getireceklerini düşünmesinler.Önce işi öğrenmeye , arkasından da iyi bir çalışmaya hazır olsunlar.

Senin halaoğlu seninle bir gün çalışsaydı trafiğe çıkmayı aklından bile geçirmezdi::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam :((
Senin için nasıl üzülüyorum bilemezsin. Bu sene Hüseyin abinde yokki yardım etsin.. Kestaneye bahane bulma erkeni merkeni yok sen daha katları yeni boyuyorsun. Ama inşallah bundan sonra şu yağmurlar bir dururda kestane balı gelir kovanlara bende sağımın sonuna doğru tesadüfen bir uğrarım size. Müller metodun güzel görünüyor videolarınıda bir göreydik iyi olurdu. iki koloni alıpta trafiğe çıkan arıcı arkadaş sana iyi gol atmış kabul et zaten hep şaşarım senin için; bir adam zeki olupta bu kadarmı belli etmez der dururum:))
Sağlıcakla kal.

şükrü demir dedi ki...

Ali bey hayırlı ramazanlar. Bu yumoşla koku değiştirme ve arıların birbirini kirmama işini biraz açıklayabiliriz çok sevinirim. Gazete kağıdı her zaman çözüm olmuyor. Hayırlı akşamlar

emre dedi ki...

Ali abi kolay gelsin. Ben biraz farklı bir şey soracaktım. Bu ana arı tohumlama cihazının şırıngası için biraz araştırma yaptım. Şırınga ucuna suni tohumlama cam tüpü, onun ucuna da iğne takıyordunuz bir videonuzda sanırım. Semen toplanan şırınga için. İşte ben o en uca takılan ucu ne kullandığınızı merak ediyorum. Selamlar.

Ali Türk dedi ki...

Yusuf Bey Slmlar...

Kestane bende saplantı olmuş haziran ayının nedense hep 10 na odaklanıyorum.
Dolayısı ile ben geç kalmadım ayın 10 dan önce kestaneye gittik ama kestane erken açmış :)
Oğlaklar tehlikeli kutulara bir dalarsa tüm kayıtlar mahvolur...
Oğlak lazım olursa sanki çok uzaktalar :)
Hala oğlu bir ara kısa süreliğine bana takılmıştı, bundan sonra bakalım ne yapacak, artık trafikte...

Muhteşem abim ben bilmezmiyim nasıl üzüldüğünü, bak durup dururken üzüldüğüne gene üzüldüm :(
Abi kestane erken açtı ben katlarımı ayın 10 dan önce monte ettim :)
Yağmurlar ara ara yağmaya devam ediyor inşallah bu yıl kestaneden bal alınır.
Millet metodu ana arı üretimlerim süper oldu, bir boşluk bulup videoları toparlamam lazım tek video değil bazıları nisan ayında bazıları mayısta çekildi.
Bizleri hiç tahmin etmediğimiz kişiler takip ediyor, nerden bileyim hala oğlu beni takip edip trafiğe çıkacak...
Zekiliğime zaten herkes bir şeyler diyor sende de artıkın :)

Şükrü bey 2007 vidolarım vardı kestane balında arıları birleştirdiğim. Aynı yumoşu oradada kullanmıştım, 80 binlik kovanlar oluşturuken 100 binlik kovanlar olmuştu. Akşamdan tüm kovanlara yumoşa batırılmış kartonları koyuyorum ertesi gün arıları direk birleştirmiştim, ana arıyı kesinlişle vermemek gerekiyor. Videoda göreceksiniz direk arıları birleştiriyorum. Link verebilirsem video alta olacak. İşin garip tarafı videomu ararken buldum birisi bu videoyu indirip kendi videosu gibi yaynlamış. Memleket şerefsiz dolu. 2007 Yılı videolarımdan.
Arıların Nektara Hazırlanması



Emre bey suni tuhumlama şırıngaya cam iğne takılır.


Sağlıcakla kalınız.