5.09.2016

ARICILIK VE EYLÜL 2016, BAHAR GELMEDİ DİYORDUK :)

Ağustos ayının son günleri, eş dost ana arı istiyor, kendime ayırdığım analardan karşılıyorum. Kutu sayısı sürekli azalıyor bayrama kadar bu işi sonlandırıp sadece bölmelerin beslemesi kalmalı.
Mollafenari'den Bilal ve Nejdet daha önceden aldıkları analardan birisini kabul ettirememiş.
Ana arı alırken ebe çok bereket, ana arıyı sakatlamadan kafese aldık :)

Günler kısaldı bu yıl bal gelmesine rağmen arılar önceki yıllar gibi değil kutu açıyorsun her taraf arı kesiyor.
Cumartesi acayip moralim bozuldu iki saf yağmalanmış analardan birisi yok birisini buldum başka bölmeye verildi.
Civarda pürenlerde açmaya başlamış ben görmedim ama bizim çoban demesine göre püren açık.
 Hafta sonu Gebzede erkek arıya çalışan kovanları ayarladım. Bu kovanlar sezon içi dörder kilo kek yediler.
Bu yemliğe çift dalak atılmış, en az 5-6 kilo bal vardı. 7-8 çıtada daha  önceden bal alınmıştı bu kovanlardan.
Bizim Pala Salim ballara çöktü, arıların yanında bu balı almak zordu eve götürdü tepside yemliği boşa çıkartmış iki dalak arasında bir sürü arı kalmış onlarıda balkona silkeledim dedi, yavaş yavaş arıcı oluyor :)
Hafta içi facede bir resim paylaştım bize göre sıradan şeyler bazılarına göre başka anlamlar içerdi. Resmi gören yalancı demeye başladı. Resimin yazısında kraliçe yumurta gelince ne yapsın yazmasına rağmen bir sürü gereksiz yorum yapıldı.

Kraliçe arılar, arı sütü ile beslenirler. Yani yumurta lazımsa polen lazım polen arı sütüne dönüştürülüp kraliçeye verdiğinde arabanın gazına basıyorsun demektir.
Kraliçe beslendi, yumurtaya geçildi yer küçük ve hala yumurta gelmeye devam ediyor. Yumurta gelmeye devam ederse yumurta olan gözlere defalarca yumurta bırakılır.

Bu iş kovanda bile olur, arı bahara çok zayıf çıkar. Arılar kraliçeyi besler, besleme fazla gelir arının sardığı yerin dışına çıkmayan kraliçe arı, birden fazla yumurta bırakır.
Bazıları yorumda acemi ana arı böyle yapar diyor, bunun acemilikle alakası yoktur.

Yeni arabam.
Uzun zamandan beri arabamı değiştirmek istiyordum bir türlü yapamadık, hesaplar tutmuyordu.
Nasip bu güneymiş, ilanda 3-4 ay bekledi bu araba, gözüm mü kaldı bilmem bir türlü satılmadı.  Her ay biraz fiyat düşürdü ama ilan sürekli yenilendi daha önce görüştük indirim yapmadı kendi kendine bayağı bir indirim yaptı, yeniden aradım daha nereye kadar inecek diye anlaştık, Zaim abiyle gidip pazarlığı yaptık.
Herkesin acayip hobi ve merakları var, bir sürü köpeği vardı, ülkemizde ve yurt dışında kupaları var yarışmalara katılıyormuş, bir sürü Rotvaydırı var.
Bizim çobanda arılık girişine yeni arabaya halı sermiş :)
Araba vip şekline getirilmiş ve bayramdan sonra orjinal haline döndüreceğim. Bu haliyle malzeme koymaya yer yok, köpek kafeslerinin yerine 7-8 tane ruşet anca sığar.
Orijinal koltuklar sökülmüş, deri koltuklar yaptırmış, üçlü koltuğun altında üç akü var bu aküler 1500 vat çıkışlı 220 volt elektrik veriyor, araç kapalıyken 4 saat gidiyormuş.Tavana kadar her taraf deri döşetmiş.
Yavuz bey Erzurumlu, plakayı geri alacak, telefonu bile 325 25 25 :)
Bu plakayı 6 ay beklemiş.
Bana göre oldukça lüks bir araba, önceki araba ile arasında çok fark var.
Benim ballın yan tarafında ses sistemi için  bufır dediler kocaman bir ses sistemi bağlı.
Orijinal koltuklarını iş yerinde çay ocağına koymuşlar onlarıda verdi. Çay ocağına girdik koltukların sahibi geldi kalkın dedi herkes bakıyor bunlar ne diyor diye :)
Yavuz beyin yeri çok güzel, burası Gölcüğe bağlı Ulaşlı, E5 den 800 metre ormana tırmanıyorsunuz, villa önünden orman ve deniz, Osman gazi köprüsü Gebze manzarası süper...
Son turda Bursa'dan getirdiğimiz A Lisanslı  Uludağ Kırşahinlerin sonuncusu nihayet yumurtaya girdi.
Kaç sefer aç kapa yapılmıştır bu kutu, bazıları kayıtlarda yok.
Temmuz ayının sonunda tohumlanmıştı, ağustos sonunda yumurtaya girdi, bakalım işçimi kapatacak 10 gün sonra anlarız.
Hafta sonu kutu birleştirmelerde bir kaç kutuda birden fazla gözlerde yumurta vardı.
Bu ana arı Yasminin kızlarından...
Bir başka kutu...
Gene kraliçe arı birden fazla yumurta bırakmış.
Arıcılıkta bir çok şey kitaplarda yazdığı gibi değildir.
Geçen sene bir gözde 11 yumurta saydığım oldu.
Yalancıya kaçan arıda ana arı olmaz ve yumurtalar böyle dibe düzgün bırakılmaz bazı yumurtalar petek gözünün duvarlarında olur.
fazlalık yumurtaları işçi arılar gözlerden alıp dışarıya atarlar.
120 doz flumetril içerikli ilaç hazır.
Son bahardaki arıların sağlıklı doğması için varroa mücadelesi çok iyi yapılmalı.
 Güçlü arılara iki doz verdim.


Bu güne kadar yaptığım gözlemlerde 5 gün sonrası bile çekmeceye yeni varroa düşüyor, mücadeleye başladığımda 7 gün sonra ikinci dozu veririm, üç turda bitiriyorum.
Geçen yıl erkek atan bir kraliçem vardı kışa başka kovanların işçileri kapalı olarak verildi.
Bahara çıktı sürekli attığı yumurtalı çıtaları başka kovanlara taşıdım, bunada başka kovanlardan işçi verdim. Bu kadar erkek üretimi yeter, kraliçeyi öldürdüm.
İŞlk defa erkek atan kraliçeyi kışlatıp bir sezon kullanmış oldum.
Kutuları birleştirmek oldukça zor, nedenide yağma.
Üç dört kutunun çıtasını akşam üzeri boş ruşetlere dizmeye başladım düzenleme daha sonra yapılacak. Bu yöntemi ilk defa kullanıyorum, daha önce bu çıtaları boş çıtaya zımbalı yordum.
Fındıklar püsküllendi, fındık ve püskül bir arada.
Güzel bir mürdüm eriği vardı, onun dallarından ormandaki gövem eriğine aşıladım.
Yarma aşı baharda yapılıyordu, erik yapraklarını dökmüştü, sanki kışa hazırlanıyor, bende kalem aldım aşıladım, birisi yeşermeye başladı.
Demekki ağustosta yarma aşıda yapılıyormuş :)
Kalem hala canlı ama gözlerde henüz hareket yok.

kedilerim...
Bunların annesi önce kendisini besletti, sonra yavrularını getirdi onları birlikte beslemeye başladım anne bunları bana satıp kayıplara karıştı.
Üç yavrunun birisi hala yabani yiyecekleri yiyor ama yanına yaklaşamıyorum.
Arılıkta bu ikisi peşimden ayrılmıyor :)

5 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam yeni araban hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Bayram sonrası keçi aramaya bi gidelim şununla. Unutmadan VİP düzenini de bozmaki havamız olsun. Bu aralar gelir olmayınca yağma her arılıkta sorun bende de gülüyorum artık körüğü yakınca başına toplanıyorlar. Sarı kedilere gıcık oldum o koltuk pirelenmiştir şimdi:)) neyse bayram sonrası gezmelere başlayalım artık sağlıcakla kal.

Mirili Arıcı dedi ki...

Abi araban hayırlı olsun. İnşallah daha iyilerini almak nasip olur.

Kediler epeyce sevimli duruyor.

Nevzat kayacık dedi ki...

Sayın Bakanım,
Amitrazla ilgili de böyle pratik uygulamanız var mı acaba?
Saygılarımla.

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem hocam sağolun.
Bayram sonu keçi aramayacağız adam keçiyi bir an önce yiyin diye yalvarıyor, bizim keçi bahçedeki aşıları yemiş suç dosyası iyice kabarmış, sabırla bizi bekliyorlar.
Ceza olarak keçiyi fırına atacaklarmış haberin olsun.
Abi pire filan yok, pirelenmesinler diye ineklere 25 liralık pire ilacı aldım :(
Bayramda biz gezmelere başlıyoruz, inşallah ikinci bayram Niğde de bağ bozacağız.

Fatih sende sağolasın.
İnşallah kısmette neler var bilinmez.
Kedicikler tabi sevimli olacaklar her akşam hazır süt ile ekmek veriyorum ineklere, nereye gitsem peşimdeler birgün ayak altında kalıp ezilmezlerse...

Nevzat bey amitraz dozları 20 mg ve ayarlaması zor.Ruhsatlı amitraz ilaçlarının bir dozunda 20 mg yazıyor. Amitrazı çözen madde ise selülozik tinerdir, başka şeyle inceltemiyorsun ve başka şeylerle karışmıyor.
Bu kadar açıklama yeterli gerisini bu işler ile ilgilenenler çözebilirler.


Sağlıcakla kalın.

Sadettin Sarıbaş dedi ki...

Abi araban hayırlı uğurlu olsun , Allah kaza bela vermesin..