28.11.2016

ARICILIK FESTİVALİ, İSTANBUL BAYRAMPAŞA

 İstanbul arıcılık fuarına gittik. Fuarda Cafer başkanımla sohbet ettik bazı sorunları ilettik kendisi bazı sıkıntıları aktardı.
2017 Yılı içinde arıcılara ekipman desteği yokmuş, çok büyük arıcılık işletmelerine finansman desteği olacakmış.
 Yalova arıcılar biliğinin standını ziyaret ettik, bir oturduk kalkamadık. Konu konuyu açıyor oradan gir buradan çık, arı ıslahı, ve arı kayıpları...
Arı ıslahının arıcılarını aştığını anlattım yapmayalım mı? diyorlar buyurun yapın ama ıslahı yapılmış arılar dururken niye arıcı ıslah işiyle uğraşsın ki. Birlik başkanımız Erol beyle bazı konuları kısa sürede birbirimize anlatmaya çalıştık, bunlarda biride arı kayıpları. Bana göre arı kayıplarını arıcı olmayanlar yaşamakta.

Ben yıllardır vitamin ve ilaç kullanmam niye arı kaybı yaşamıyorum.
Ercan, abi gizli nosema var diyor, hepimizde gizli kanser var niye kanser ilaçları kullanmıyoruz, kendimizi niye kansere karşı tedavi etmiyoruz, bu mantık sakat.
Almanya'daki arkadaşlarımızda yıllardır yayın yaptılar, hiç bir zaman vitamin ve ilaç verdik demediler, orada niye bu arı çöküşleri olmuyor, gizli nosema sadece ülkemizdemi var.

Arıcılıktan anlamayıp benim 200-300 arım var deyip kendisini arıcı zanneden kişiler oluyor. Bu kişiler arısı çok olunca çok biliyor zannedilmekte. Arı ne kadar çok ise işlerin rayından çıkması o kadar kolay olur. Adamlar arıyı varroavaya kaptırıyor arı bitme noktasında bizim arıcı uyanıyor kimisi benim arım zehirlendi, kimisi benim arım çöktü demekte.

Geçmişte gördük adam, yıllık 100-150 kovan söndürüyor ama bu adam arıcı. Adamın 70-80 arısı var bir iki kayıpla her yılı geçiriyorsa bu arıcı değil. Bu sonuçlara göre arıcı kim siz söyleyin.

Arının balı varsa, varroa mücadelesi yapılmış ise o arıyı söndüremezsiniz.
Arıda hastalık yok, daya ilaçları, arılar hastalandığında ne vereceksin, bu şuna benzemekte namaza başlayanın ayakta ettahiyatü okumasına benziyor, oturunca ne okuyacak acaba...
Nosema bir hastalıktır, ilacıda antibiyotiktir.
Bir sürü mamül çıkıyor, bu varroaya iyi gelir, bakıyorsun varroaya karşı ruhsatı yok, bilmem şu şuna iyi gelir diyor ama ilaç değil yem katkısı yazıyor, arıcılar kekleye kekleye doymadılar gitti. Hani adam demiş ya İstanbul'un kerizi biter mi? acaba diyorum arıcıların kerizi var mı?

 Sohbet sürerken Onur başkanım geldi.

 Arı hastalıklarını bitirdik, şimdi sıra arı ıslahında.
Yıllarca bizi bu konuda da kerizlediler. Arınıza sahip olun diyen cüce bilimciler Amerikadan getirilen Kafkas arısı ülkeye dayatılırken onlara niye ses çıkarmıyor du acaba...
Yıllarca artılığınızdaki en iyi arı damızlığınız diyen bu cüce bilimci, niye şimdi arı ıslahı yapmaya kalkıyor, önceki dediklerinmi doğruydu, şimdi yapmaya kalktığınmı doğru diye kimse sormaz mı adama.
Arı ıslahı arıcıların işi değil, arı ıslahını kurumlar yapmalı.
 Nereden girdik gene bu konulara bu konular bitermi :)
 Gebze bal birliğinin standında foto aldık.
 Kocaeli arıcılar birlik başkanımız Hüseyin Yılmaz, temel petek satış yerinde bulduk. Biraz sonra buradan bizi kovacaklar, yapılan satışların tahsilatını yapacakları yerde durmuşuz üç beş kişi daha geldi ve içerisi kilitlendi.
 Sadri abinin standı ziyaret ettim bana mandalina ikram etti, benim festivalden ayrılmamı bekleyen doktor ben yola çıktıktan sonra festivale ayak basmış.
Bana mandaline doktora keçi ziyafeti :(
 Ercanın standı ziyaret ettik.
Ercan paraları severken, herkesin ilgisini çekiyordu.
Festivalde köylümü gördüm. Köyde komşumuzdu, Yusuf İzmit'te mantar üretimi yapıyor.
 Nihayet Arıkent köpük kovan yapıp festivale getirmiş.
Kaç yıldır uğraşılıyordu, altını yaptı, katını yaptı kapağını yaptı derken 2-3 yıldır sürüyordu bu aşamalar.

 Gebzeli arıcı arkadaş ekipman almak için ne yapılması gerekiyor diye sordu, bizim başkanda ayın dördüne kadar dosyanı ver dedi.
 Cafer başkanda ekipman bu yıl yok dedi, yönetmeliğe bakıyoruz.
 Stant karıştı dışarıya çıktık, bu seferde alınacak malzemeleri birlikler bir firmadan temin etsin herkes farklı farklı firmalarla uğraşmasın önerisi vardi, Cafer başkanda bu işlerin bu kadar basit olmadığını hiç kimsenin sorumluluk almadığını söyledi.
 Arıcı ve arıcılık sorunları bitermi bitmez tabiki, Cafer başkanımla birazda Apimondia ile hedefleri konuştuk.
Türkiyede yapılan etkinlik dünyadakilerden farklı olacak ve en yüksek katılım olacak dedi.
 Arı kent uzun süredir köpük kovan üretecekti, yıllar sürdü.
 Nihayet kovan bitmiş ve piyasaya tanıtıyorlar.
 Bazı arıcılar sadece kasa istiyordu, altını biz yaparız kapağıda ayarlarız filan, bu konu ne oldu bilmem sadece kat alıp diğer yerlerini arıcılar halledecekti.
 Kocanın altında ülkemizdeki kovancılara oranla en büyük havalandırma konulmuş.
Bazen internette denk gelirim kovan altına minicik delik delip havalandırma koyduk diyorlar sanki deliğin büyüğüne para alıyorlar :)
 Katlı köpük kovan.
 Benim tasarımlarımlarımdan  biri, üçlü ana arı üretim ruşeti.
Yapmış olduğum tüm ana arı kutuları birileri tarafından kopyalandı sadece 4 yöne bakan ruşet hariç :)
 Gebze ziraat odası festivale otobüs kaldırdı, geçen yıl bitr otobüs yetmemişti bu sefer 10 kişi filan gittik.
Festivale gittiğimizde geri dönüşü saat birde yapalım akşam trafiğine takılmayalım demiştik. Saat 20:30 da geri dönüşe geçtik.

Neden erken dönüşe geçtik dersek festival beklentilerin çok altındaydı ve çok az firma ve birlik vardı.
Dolayısı ile festival alanını bir yere takılmadan turlayayım dediğinizde 5 dakika bile sürmüyordu. Bir işi yaparken istişare edilmeli, istişare sonuçlarına uyulsaydı bu festival yapılmaz, bazı özel sohbetlerde bunu dile getiren abilerimiz oldu.
İşin özü bu festivale katılmayı düşünmüyordum.
Konya'dan bir dostum gelecekti, ille gidelim diyordu onun yüzünden tamam cumartesi gidelim diye program yapmıştık. Misafir yok, Muhteşem abimde işleri dolayısı ile öğleden sonraya kaldı. İlhami abi boşlukları hiç kaçırmaz bu kadar kısa sürede derin uykuya dalan kaç kişi var acaba. Ben uyumak için kıvranır dururum. Bazıları gözlerini kapadımı uyuyor.
 Gebzeli arıcılar aldıkları malzemeleri evlerine götürüyor.

 Festivale doyamayanlar hala ürün incelemeyi gebzede sürdürüyordu :)

 Paşa Ali.
 Kış kapıya dayandı hala açmaya devam eden püren var ama bu soğuklar hepsini yakacaktır. Bölgemizde 3 gün yağış var gece donma olabilir.
 Hafta sonları av köpeklerimiz  bayram ediyor.
 Şehirde yer sorunu var, her gün kafesteler, hafta sonları doya doya geziyorlar. Bu haftada Şile taraflarında çulluk aradık.
Bu yıl koca yemişler çok erken açtılar, uzun yıllar böyle olmamıştı. Arılar kış harçlıklarını çıkarmışlardır. Uzun süredir arıları takip ediyorum koca yemişleri sürekli ziyaret ediyorlardı. Bu son soğuklar bölgemizde arıları salkıma sokacak, çiçek olsada bundan sonra bir işe yaramayacaktır.
Bu arada kasım ayıda bitiyor derken,2016 senesinide arada yedik :)

3 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM..

Sayın Bakanım.

Arıcının soruları ve de sorunları çok fazla.Bunun altından kaçabilecek zeki bir başkana ihtiyaç var.Mesela Cafer Başkan gibi...

Artık sadece tek bir festivale yani feshaneye katılma kararım aldım.İleride ne olur bilinmez ama çok yakınımda fuar yaparlarsa belki giderim artık.

Hocam baktı ki sen çok kararlı geliyorsun çareyi tüymekte buldu ::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Ya sevgili ustam:))
Satranç oynamayı bilmezsen 5 tl lik yol parasının peşine takılıp gider, 50 tl lik keçi etinden olursun:))

Sönen arılar konusunda senle aynı fikirdeyim bunlar arıcı değil. Ben gezerkende yanıma biri geldi 80 arısı sönmüş:(( abi ortalama 20-25000 TL havaya gitmiş:(( hiç üzerinde durmadım söylenecek bir şey yok çünkü.

Bu nosema ve virüs hastalıkları dediğin gibi niye sende ve bende yok. Bunlar bence ilaç satanların uydurması.

Gelelim ıslah konusuna diyecem yorum kısmının .... çıkacak vazgeçiyorum.

Arı kentin ruşetlerini ben yıllardır kullanmaktayım ve çokta memnunum. Kovanlarını da inceledim seninde söylediğin gibi çokta güzel olmuş. Kusur bulunacak bir tarafı yok.

Ancak arı kentin ruşetlerine yan duvarlara çıta kanalı açıp yarım çıtalı yapan İLK BENİM uydurmayalım. Benden sonra firma yarım çıtalı da kullanılabilir şekilde üretime geçti. Bloğumdaki yayınlarla bu durum sabittir.

Bir dahaki fuara gelirken yengeden harçlığı biraz bol al akşama kadar oturalım sağlıcakla kal..

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

SLm Yusuf bey.

Cafer başkanı üst birliğin başına geçer diye düşünüyorduk geçmedi, keşke geçseydi. Yorumunda yanlış yazılmamı var yoksa sorunlardan kaçtımı dedin tam anlamadım.
Fuarlar çoğaldıkça suyu çıkmaya başladı. Kopyaların hepsini toplasam aslını tutmuyor.
Hoca işini biliyor, her zamanki gibiydi ba:)

Muhteşem abi satranç biliyorum, uzun rok yaptım, yol parası önemli değil, arada çekilen eziyetler sıkıntı, metrodan inince minibüste gebzeye kadar ayakta yolculuk çekilmiyor, hazır otobüs varken niye sürüneyim :)

Bence arıcılık sektörü macera arıyor, kimseye sen arıcılıktan anlamadığın için bu kadar arıyı öldürdün diyemiyor, hayali hastalık saklabaçı oynuyorlar...
Islah konusu artık kolay herkes ıslah yapmaya başladı :)
Köpük kovanı acayip bekleyenler olmuştu,şimdi hazır.
Arı kentin ruşetleri yokken ben enine yarım çıta boyuna standart çıtalı ruşet üreten İLK BENİM, haksızlık yapmayalım lütfen...
Bizimde yayınlarımız sabittir efem :)
Bir daha fuara gelmeyeceğim direk sana geleceğim kafanı yorma :)

Sağlıcakla kalın.