5.12.2016

ARICILIK İÇİN KISA BİR MOLA, AVA DEVAM...

 Bahar gelmedi diye diye koca bir sezonu hatta yılı yedik.
Bahar, yaz, sonbahar ve pastırma yazları da bitti kış kapıya dayandı. Artık arılar öğlen vakti ısı yükselirse bir kaç tur atıp geri geliyor.
Sonuçta hayat devam ediyor ama arılar için doğum yok ama ölüm kışın çok gözüküyor, nedeni de ölen arıları arılar atamadıkları için.
Normal şartlarda bu arı ölümleri yazın nüfus fazla olduğu için daha fazla olur. Öleni hemen kovandan alıp uzaklara atarlar ve biz bunu göremeyiz. Kışın ölenler kovan tabanına dökülür arılar yol üzerindeki arıları kapıya kadar çıkartıp geri dönüyorlar, ileriye giderlerse geri dönemeyebiliyorlar ortam soğuk.
 Hafta sonu arıların etrafını toparladık, malzemeleri istiiflemeye çalıştık, kapaklar uçmasın diye kovanların üzerine ağırlık filan koydum, işler stop.
 Dışarıdan baktığımızda tüm musluklarda arı ölüsü vardı bu mevsimde bunlar normal, hatta uzun süren soğuklarda güçlü arıların ölülerini bir aparatla biz çıkartmalıyız. Yoksa arıların çıkışı ölümlerden dolayı kapanır.

 Arılar salkıma girdi. Bazı arıcılar oksalik asit damlatma yapmaya başladılar oksalik asit için bölgemizde biraz daha beklemek lazım. Kovanda yavru varsa yapılan mücadelede tam başarı olmaz. Çok zayıf arılara oksalik damlatma yapmamak lazım, benim gözlemlerim çok zayıf arılar oksalik asit damlattıktan sonra ölüyorlar, damlatma yapılırken aşırıya kaçmamak lazım.
 Bazı arıların üzerinden boş kek poşetlerini aldım arılar salkımdaydı, yaklaşık bir ay öncesi kek işini sonlandırmıştım.
 Farelere dikkat, çok zayıf bir arı vardı bir türlü müdahale edip güçlendiremedim, fare müdahalede bulunmuş ve arı filan kalmamış.
Farelerde polenleri seviyor, bu kadar poleni yedikten sonra, bahara kadar ürer artıkın :)

 Ağustos ayında yaptığım yarma kalem aşıları hala yaprak dökmediler, sanki kışa meydan okunuyor.
 Eylülde yaptığım yarma kalem aşıları bazıları yapraklandı bazıları filizlenmedi ama kalemler canlı heralde bahara uyanacaklar.


 Baharda yaptığım muşmula aşısının tek meyvesini hasat ettim :)
 Taş gibiydi asma yedim :)
Ağustosta yaptığım yabani armut kalemleri tuttu ama filiz vermedi, iki kalemde hala canlı.
Bu kalemler yabani bir armuttan aldım hem iri hem kumsuz hemde çok tatlı oluyor.
 Çileklerin arasına bir kaç maydanoz ekmiştim kesintisiz budamaya devam...
 Baharda ekilen pırasalar hasat edilmeyi bekliyor, kökleri çok derinde.
Tek tük çilek çıkabiliyor çilek fidelerinde.
 Bu hafta benim tüfekle 66 gr fişek denedik, beklediğim kadar sert patlama olmadı, sanki 36 gr fişek daha sert tepiyor. Mirage 66 Gr fişek diğer tüfeklerin iki fişeğine denk geliyor. Benim tüfek 24 gr ile 66 gram arasındaki tüm fişekleri atıyor hiç fişek seçmiyor. Şu an italatçısı getirmiyor galiba piyasada yok. Baikal MP 155 fişek yatağı 89 mm magnum. 
 Av sektöründe genelde tüm malzemeler ithal diyebilirim. Uzun süredir piyasada olmayan İspanyol fişeği İmperyal. Osmaniyede bir bayide yüzlerce koli varmış, fiyatlarda yerli fişeklerden ucuz. Acaba çakma fişek mi diye bir kutu istedik. Kutu üzerinde avrupa biliği ülkelerinde doldurulmuş diye tercüme edildi.
 Saçması yumuşak ve ebatları iyiymiş bizim Rambo bu konularda uzmandır.
 Kapsülde orjinal, boş kovanda orjinal.
 Barutta İspanyol barutu çıktı yapılan analiz ve tahlillere göre :)
Pazar günüde deneme atışları yaptım, 40 metreden yapılan atışlarda, 6 numara saçma ve 1 şok ile hedefin ortasından serçe bile kurtulamaz raporu verildi :)
 Bizim barni annesinin vipırını parçalamış. Ertesi gün hava iyi yağış yok diyorlar ya köpek suya girerse :)
Hemen dernekte operasyon başladı, dernegin çöp kutusunun kanına girdiler ve vipırın kapak tamamdır :)
Birde silikonladık, çift koruma oldu.

 Ormanda gezerken ilginç görüntüler oluyor onlardan birisi bu biriside altta. Görüntüye göre bu ağaç yaşlanmış ve kesilmiş, şimdi yeniden filizlenmiş ve ne kadar büyüyecek Allah bilir.
 Yaşlı ağacın köklerinden çıkan filizler, muhtemelen orman işletmesi temizlik yapılacak dediğinde filizlerden birisi kalır diğer filizler kesilir.
Mustafa Sarıbaş, Mersin Aydıncıktan ayarlarımı bozmaya çalışıyor hadi gel balık başlamış :(((
Drahtar av köpeklerimiz Barni ve karısı Vilma :)
Boşa ferması olmayan bir ırk Drahtarlar ve çok dirayetli sağlam köpek, yorulmak bilmiyorlar.
Ekip mola verdi...
 Bu hafta oldukça güzel bir av oldu, acayip yol yaptık. Ormanın içinden ordan oraya oradan oraya derken geri dönüşe yola çıktığımızda yav biz ne kadar uzağa gitmişiz diyoruz, düz yolda arabaya gel gel bitmiyor...
 Arkadaşlarımızdan Cihan, avbisten bir türlü raqndevu alamadı, siteye girilmiyor, girilse kota vermiyor, Cihan ertesi gün abi sıkıntı yok avbisten randevu alamadım ama evbis'ten randevum var dedi :)
 Çulluklar ızgaraya dizildi.
 Közde çay ve patates....
Bu hafta ana menü buydu, patates, patlıcan, biber közlemesi ve kuru soğan yan menülerdi:)

6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam,
Havaların soğuması iyi olmuş etraf ortalık biraz toparlanmak ister tabiki. Hayvanların boynuna o tasmayı ne asarsınız bea hayvanı göz takibinizden çıkarırımısınızki böyle takip tasmaları kullanırsınız. Zaten ben bu av işine oldum olası akıl erdiremedim:))Pırasalarını daha önce görseydim pişenlerin görüntülerini yayınlardım bu hafta:)) Neyse bi fuar olsada gitsek..:)
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Farenin gazabına mı uğradı yoksa senin av merakına mı bilinmez ama kızlara üzüldüm..

Waypır vıpır herneyse ...Bu aletten elimde sadece iki defa kullandığım bir adet var.Fiyatta anlaşırsak verebilirim ::))

Para sıkıntı dersen avın %50 sine de olur bilesin..::))

SLM ve Muhabbetle...

Ali Türk dedi ki...

Sevgili Kalfam etraf toparlanmak isterde nirdesin :)
Köpekteki tasma olmaz ise köpek nerede avda nerden bileceğiz. Köpek gezerken 13 saniyede bir sinyal verir. Köpek avı bulup ferma yaptığında hareketsiz kalır ve saniyede bir sinyal gelir hemen avcılar köpeğin etrafını sarar ve köpeğe komutu verirsin ve devreye avcılar girer, av kaçarsa köpek avcılara söger hatta ısıranları bile var, itne niye kaçırdın diye... :))
Av zaten akıllı işi olmadığı için aklın ermiyor, biraz deli işi... :((
Keçi olduktan sonra fuar felan lazım değil alo de geleyim :))


Selam Sayın Yusuf bey.

Farelerde artık zorda konaklayacak yer arıyorlar. Vıpırı sen bana postala senin işine yaramaz. Ava gel avın %100 senin olsun, para işi sıkıntı veriyor :))
Akleykünm selam...


Sağlıcakla kalın.

markos aliprantis dedi ki...

Good morning.Very nice hunting company. Always have such successes in Woodcock

Saitozer41@gmail.com dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Saitozer41@gmail.com dedi ki...

Çırak arıcı olarak kovanların önünde beş altı ölü arı beni endişelendirmişti. Senin bu yazını okuduktan sonra moralim düzeldi. Birşey daha öğrenmiş oldum. Teşekkürler faydalı Türk.