21.11.2016

ARICILIK VE KIŞLAMA HAZIRLIKLARI BİTTİ, KIŞI BEKLİYORUZ.

 Arıcılık ve sonbahar çalışmaları bitti, önce varroa mücadelesi sonrasında beslemeler yapıldı, stoklar ufak tefek ayrıntılar haricinde tamam inşallah.
7-8 Ruşet zayıf kaldı, zayıf arıya stok yaptırmakta problem, güçlülerden bal alıp boşları güçlüye vermek en mantıklısı. Zayıfa şurup ver alamıyor, güçlüye ver uçuruyor, zayıfları Darıcaya taşıdım.
Hafta sonu sadece zayıf ruşetler değil Pelitlide kalan tüm ana arı kutuları da Darıcaya indirildi, Darıca daha sıcak ve yavru devam edecek.
Bazı ana arı kutuları stoklarda aşırı gitmiş, 4 çıtanın dördüde bal olanlar çıktı, yavru bal takası yaptık kutular arası.
Bazı kutularda 4 çıtanın dördü böyle, hem ballı hem yavrulu, bunlarında bazı yavrulu çıtalıları tamamen ballı çıtalarla değiştirildi.
Hey maşallah diyorsun...
Bunlar baharda ana arı üretimine çok lazım olacaklar.
Ana arı 2017 siparişleri devam ediyor.
http://bengittim.blogspot.com.tr/2013/11/ana-ari.html
Aşırı yavru yapanların iki tarafına böyle sırlı bal girdim, biraz fren yapsınlar.
Kutuların içinde tek tük F1 ana arı var ama geneli F2 ana arılı. F1 anaları alınca kutular kendi kendilerine ana arı yaptılar bende nasılsa sezon sonu bunları birleştiririm analarıda öldürürüm demiştim. Sezon sonu bir hesap yaptık, geçen yıl biz kutu kışlattık mı? kışlattık. O zaman niye hazır kutuları yok ediyorsun baharda bize bir sürü yavrulu çıta lazım.
Metro kovanlar oluşturuyoruz bu işler için ama bu hemen olan bir şey değil. Bir ana arı kutu metrosuna 4-5 çıtalık arıyı silkele,yavrulu çıtalarını diğer kovanlara dağıt ve metroyu besle bunlar kısa sürede olmuyor.
Birde bölgemizde kovanlar bile ocak şubatta yavruya başlıyor, kutularda, yavruyu kesip yeniden yavruya başladıklarında ana arı üretim zamanına kadar acayip güçlenir.
Biz kutularda düzenleme yaparken polenle gelen işçi arılar vardı, birisi resim alana kadar öbür taraf geçti.
Bazı kutularda varroa vardı, kutularda varroa mücadelesi yapılmaz biliyoruz ama bir formül bulmam lazım.
Flumetrin kullanıyorum bunu paylaştık, hala bu konuda azda olsa soru geliyor ve cevaplamıyorum.
Nasıl yapacağız, ne zaman yapacağız ne kadar yapacağız gibi, soruları okuduğumda önlüğün körü gibi yap diye mırıldanıyorum. Sanki ben kimyagerim, sanki ben ilaç firmasıyım, sanki ben sorulan soruların cevap verici siyim.
Adam biraz akıllı ve zeki ise birde ip ucu buldu mu? bunu kendisi araştırır, benden daha iyi duruma bile gelir.
Ben flumetrin kullanırken kimseye bir şey sordum mu? sormadım, peki yaptıklarımın kaynağı nedir, flumetrilli ilaçların reçetesini okuyorum orada doz var, ne zaman bu ilaç kullanılır var, insan bunları düşünmekten aciz midir? anlamıyorum.
Bazı kutularımın bal kemeri süper. Bazıları bu yavrun alanınada bal koymuşlar. O zaman sıkıntı oluyor, yavru alanı bulunmalı.
Tüm kutulara uzun süre yiyecek sorunu olmayacak diye düşünüyorum, yemliklere 250 gr kek verdik.
Bu tarihten sonra kovanlara bizim bölgemizde kek verilmez, hala kovanları için kek peşinde olanlar var.
3 Eylülde yaptığım yarma kalem aşı. Mürdüm eriği kalemi aşılamıştım. Aşı tuttu, galiba bir yıl kazandık.
Baharda bu işi yapsaydık belki daha fazla sürgün verecekti.
Seneye çok güçlenecek inşallah.
Ekim ayında yaptığım kalem aşıları filizlenmediler ama kalemler hala canlı.
Ayvaya yaptığım muşmula aşısı bu yıll üç metre filan sürdü, seneye muşmula yeriz :))
Muşmula sırık gibi havaya gidiyor resime sığmadı, gelecek sene yandaki ayva dallarınıda kesersem hepten kudurur artıkın.
Bu hafta Antepten birisi mail atmış, ceviz bahçesi varmış verim alamıyormuş, benden aşı yardımı istiyor. Dedim ben bu konuda uzman değilim, bir zıraat mühendisi bul, bulamadın çevrende aşı yapanları araştır dahada olmadı, kendi aşıya başla, aşı yapanlar anasından aşıcımı doğdu.
Ben bir ceviz aşısı videosu yayınladım, Mirili Fatih ile aşı yapmıştık, ceviz aşısınıda Fatihten öğrendim, bir sefer görmek yetti.
Aşıda zaman önemli.
Geçen yıl siyah incirden yaptığım çeliklemeler, tuttular ama bakım iyi olmadığı için fazla gelişmediler. Bu incirler yaklaşık 3 ay boyunca iki yıldır veriyor.
Bölgemizde hala açmaya devam eden püren var. Bu yılda acayip oldu. Oldukça uzun sürdü.
Yan yana iki ocak birisi açıp geçmiş, şimdide yeni açan yan yana ve tarik 20 kasım olmuş.
Bizim av köpekleri hafta sonu geldiğinde kafes bir açılsa diye kıvranıyorlar. Av köpekleride insanlardan daha av hastası oluyorlar.
Avda pazar günü gezerken şile sınırları içinde koca yemişte kelebek güneşleniyordu.
Dere içlerinde yabani fındık ocakları, çoğu şimdiden püsküllenmişler, bölgede eriklerde çiçek açmaya başladı.
Dere üstünde tarihi köprüden geçenler :)
Mesai arkadaşım Ramazan Duman'ların Şile Değirmençayırı köyü Kumca mahallesi, sağ taraf Ahatlı mahallemiz Gebze.

Koca yemişlerde çiçek devam ediyor bu yıl, zayıf arılar bile kocayemişlerden bal çekiyor.
Wilma, çulluğa iyiden iyiye alıştı.
Köpeğin bile ustalaşması yıllar alıyor.
 Bu hafta gene patlıcan ve biber közledik ama ana yemek değildi.
Menüde çulluk vardı...
Közde demlenmiş çay...
Güzel bir gün daha bitti...

4 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam
Allahın sevgili kulu olmalısınki bu senede havalar iyi gidiyor..Tabiki bende senden faydalanıyorum benim bahçede de durumlar iyi.
Kutuları ve zayıf kolonileri darıcaya götürmen iyi olmuş hayırlısı bakalım.
Avda çulluk eti biber közleme yemişin neyime diye bir türkü varmıydı benmi uydurdum ağzım sulanınca:)) aafiyet olsun..
Sağlıcakla kal.

zaim asat dedi ki...

neyime.....
mi..

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abim hepimiz Allahın sevgili kuluyuz, sevmeseydi bizi yaratıp bu kadar nimetler verirmiydi?
Abi kışlama durumu aldık, daha yavru yıl başına kadar ufak tefek devam eder ama bundan sonrası artık kış. Zayıflar İlhami abimin şevkatli ellerine teslim onlara gözü gibi bakar artık,İlhami abim görev adamı, işi ver gözün arkada kalmaz.
Avda ziyafet bol oluyor, av vurusan et av vuramazsan ot her zaman sabit menü'dür :)
Av vuramayız diye patlıcan biber domates sürekli temel yiyeceğimizdir, buyur gel de bu senin türküyü ben anlamadım...


Zaim abi durum vahim görünüyor, Muhteşem abim top dolaştırıyor, keçi peşinde , bir keçi alıp yedirip kurtulmamız lazım, hafta sonu görüşürüz bu konuyu inşallah, birde Muhteşem beyin, neyine türküsünü kendi sesinden dinleriz :))


Sağlıcakla kalın.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Sayın Bakanım.

Kutularda başarılı bir kışlama yapabildikten sonra aynı şekilde yine kışa girmen tabii ki en mantıklısı.Yalnız bence bu ana kutularının işlevi ve de boyutları itibariyle tekrar bir değerlendirmeye gereksinim var diye düşünüyorum.

Mesela ; bir çıtalık kapasitesini 1,5 çıta kapasiteli olabilir .

Ben bu hafta kekleri kaldırmaya başladım.Bu vakte kadar kek için havalar iyi gitti ama artık bundan sonra kış gelir diye düşünüyorum.Ayrıca ananın da bir müddet kendini dinlenmeye ve beslemeye alması da iyi olur kanaatindeyim.

Çulluğa yazık olmuş.İnsan onu göze mi yatırır.Köyden tereyağını alacaktınız , ufakta bir tava....of offfff...neler olmazdı ki.....

O ortamın içinde soğan ekmek bile şehirdeki iskenderden daha tatlıdır.

SLM ve Muhabbetle...