17.07.2017

ARICILIK VE TEMMUZ İYİCE RAHATLADIK...


 Arıcılık her sene aynı, kış bitmedi, bahar gelmedi derken bir bakmışın sezon bitmiş haberin bile olmaz.
Bahardaki hız ve telaş, yerini toparlamaya bırakır.
Enes Emin bu sezonun sonuna yaklaşıyor.
İşler azalınca icat peşine düşmüş.
Geçtiğimiz yıl 50 civarı ana arı kutusunu kışlatmaya karar vermiştim 35 den fazlası bahara çıktı. Ne gariptirki kovan kışlatamayanlara inat biz ana arı kutusu kışlattık. Kışlattığpımız kutular sayesinde ana arı kutularına başka arı harcamadan kutuları arılandırdık. Acayip kolay ve ucuz bir işlem oldu.
Bir ara şu ana arı kutularının 10 çıtalığını bassalar dediydim bizimki bunu hayata geçirmiş, iki kutuyu kesip birleştirince çok rahat kışlayacak köpük kutular oluşturulmuş.

 Bir aydan fazla olmuştur civardaki hatta bölgemizdeki arılar kestaneye oradan da ayçiçeğine gideli.
Bunu niye yazdım, civar arılıkların boşalması demek ortamın bize kalması demektir. Üretilen ana arıların neredeyse hepsi doğal saf konumuna geliyor. Civarda başka arılıklar varken böyle bir iddiada bulunamazsınız. İzole bölge sınırları 20 km bu mesafe şekil olsun diye bırakılmamıştır.
Ana arı almak isteyenler Enes ile telefonda görüşe bilir. Tel: 05416726226.
Sosyal medyada adam bilgi istiyor link veriyorsun, aradan 10 saniye geçmeden yeni bir bilgi daha istiyor vatandaş, fiyat kaç para, linki tıklayıp okusa her şey orada var, bu sefer ben onu tıklıyorum listemden atıyorum.Gereksiz soru ve geyikliklere tahammülüm yok affım da yok.

 Yeni iki kutunun birlikte olma hali :)
 Mikromat yapıştırıcı ile yapıştığında iki köpüğü birbirinden ayırmak oldukça zor, acil ise zımba ilede parçalar birbirine tutturulabilir.
 Yapmış olduğumuz ekipmanların hepsi kopyalandı, inşallah böyle bir kutu yapılır, bu tür kutuya ihtiyacımız var.
Birleştirilmiş kutunun alttan görüntüsü. Kapağı  kesilip birleşiyor.
 kutunun orjinal hali ile alttaki görüntü bir arada.
 Dostum Mustafa Doğan tarafından gönderilen damızlık erkekler doğdular. Şu an 6 ayrı kovanda hapsedilmiş damızlık erkek arılarım var.
Erkek arı varsa ana arı üretimi ve suni tohumlama yapılabilir. Bu gün sperm topla, larva transferi yap ana doğsun olgunlaşsın sonra nikahı kıy. Bu yıl hedefim 200 ve üzeri tohumlama yapmak geçen hafta yaptığım 15 tane ile son rakam 138 olmuştu. Ramazan ayı ve bayram dolayısı ile işlerde bir kopma yeniden işi seriye bağlamalıyım.
Dostum Mustafa Doğanın gönderdiği kirazlar, Ramis ve Mustafa'ya teşekürler. Onca iş güç arasında bizi düşünüp zahmetlere giriyorlar.
 Bir başka damızlık erkek çıtamız.
 Hafta içi bizim Bilal ile diyeti bozduk, yemek üstü tatlıya bak. Ülkemiz çok zengin ve oldukça lüks yaşıyoruz.

Geçenlerde belediyede çalışan mesai arkadaşlardan birisi bayağı iç çekiyordu, dedim ne oldu bir haftadır uğraşıyorum hayrıdır, tatile gidiyoruz yer seçemedim :)
Ne günlere kaldık, Irakta, Suriye'de, Afganistan'da, Filistin'de, Arakanda, Afrikada insanların böyle bir dedi yok.
Memlekette akılsız telefon arasan bulamazsın, arabalar dersen yollara bak şahin görmek artık zor, her taraf modelli araba, daha bizim buralarda yok diyenler olabilir, yavaş yavaş sizin oralarda bizim buralar gibi olacak...
 Cumartesi sabah İstanbul peteğe gittik. Biraz malzeme aldık, arkadaşlardan bişrisi siz malzeme almamışınız dükkan açmışınız diye yorum atmış :=))
Aldığımız 500 kilo kek, 30 kilo petek, 4 körük bir dinlendirme birde bal süzme makinesi...

Ülkemizde nedendir hala çözemeyenler var kek kışın verilir. Gelişmiş ülkelerde ve gelişmiş arıcılarda keki sonbaharda vermekte.
Benim Paşa fermaya durdu. Kırılan ayağı kaynamaya başladı ama inek yerinde durmuyor ayağı zorluyor bazen topallıyor.
Bide it ameliyat ettirdik, babam sağ olsaydı bana kesin söverdi :(

 Av gurubumuzdan bazı üyeler hafta sonu fişek almaya ada pazarına gittiler, Gebze'de 30 lire denilen bir paket fişek, Adapazarında 20 liraymış.
4 Kişi 1300 fişek alıp geri dönmüşler 150 si benimdi.
Çocukluğumda 4-5 fişekle ava gidilirdi, yan yana gelen iki kekliğe bir fişek atılırdı, uçara fişek atılmazdı. Karabakkala remikton atan avcılar tanıyorum :(
Av sezonu yaklaşıyor hazırlıklar başladı ben hala tüfeğin gurupmanını çözemedim, aldığım 150 fişeğin 50 tanesini testlerde bitirdim :(
 Komşu çiftlik ağası bu yaştan sonra sosyal medyada, telefonun ayarlarını karıştırıp bide bana gelmese...
 Bahçeden ilk ürünler yenildi.
 Domateslerde kızarmaya başladı.
 Gebzedeki kovanların balı alınmış yerine bir kaç gün petek vermemiştim. Dalaklar atılmış, temel yükseltmişler...
Sezon bitiyor dedikya gelecek yılın planları yapılacak...
Enes Emin habire arı bölüyor benim ruşetlere çöktü.
Kendime ruşet arıyorum, Yusuf Şimşak'ı aradım senin eski ruşetler ne alemde gel al dedi.

 Pazar günü ruşetleri alıp geri dönecektik, ama Allahım ne gündü öyle...
Yusuf kardeşimin yeni köpekleri dekolar...
Bir kasfkas çoban köpeği vardı, birde golden vardı tam yılışık, bunlar sakat duruyorlar...
Atışların gözlemcisi nato görevlisi Ercan bey...
50 Fişek attık gurupmanı çözemedik, benim tüfeğin dış şokları randıman vermedi, iç 2 numaralı şokta karar kıldık.
40 metreden yapılan atışlşardaki gurupman üstte.
Tüfek atışları bitti tabancaya geçtik.
 45 Lik Magnum mermileri...
Noto görevlisi silahı ve hedefi test ederken :)
40 Metreden ben acayip iş çıkarttım, 8 atıştan 7 isabet  ve bu silahı ilk defa elime alıyorum. Felaket sesi var, tenekeyi delip geçiyor teneke sallanmıyor.

Mağazin bitti, Yusufun arılara ızgara konulacak az yardım edeyim dedim oda ne, tüm kovanlarda ızgara yokmuş.
 Karıncayı bir kaç saniyede öldürüyor.
Yusuf uzun zamandır karıncalara çare arıyordu bulmuş.
 Etkili bir karışım arıya gelmememli arıyada zararlıymış..
 Ballar yüz güldürüyor.
 Kısmetse bir ay sonra hasat var, belki hasada katılabilirim.
 Benim kara kızlardan birisi mavi boyalı.
 zor oldu ama tüm kovanlara ızgara koyduk, tek tek tüm çıtaları silkelendi.
 Ben körükçülük yaptım, tek yapılacak ilş değildi, işim olmasına rağmen bırakıp gidemedim.
 Akşam ezanı okunmaya başladığında 3 tane kovan kalmıştı ve bitirdik.
Yusuf beyin kullanmadığı ruşetleri arabaya yükledik, boyasızları boyanacakla. Birde kümese daldım yüz civarı yumurta benim evdeki dolapta yerini aldı :)
İkramlarından dolayı Yusuf kardeşime teşekürler Allah bereketini artırsın.

2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM ...

Sayın Bakanım.

Güzel bir gün oldu. Gerçi akşama haşatumız çıkmıştı ama yapacakta birşey yoktu. Ayar mayar derken günün yarısını yedik geri kalan yarısında da işleri bitirdik.

Yalnız hakkımı yeme , kovanların yarısına ızgara koymuştum 😊

Atış da takdiri hakettin. Düşündüğümden daha iyisin. Sen atan avcılardan değilsin 😂

Elini uzattığında havada kalıyorsa , dostum yok demektir. Bizim dostluğumuz ilk durağa kadar değil , ölene kadar. Bugünlerde yardımcı olmayacağımda ne zaman olacağım. Allah güle güle kullanmayı nasip eder inşallah.

Yazının sonunda sağımda varım mı dedin..😉

Kadroya kaydettim bile , gözlemci de Muhteşem Abim.

SLM ve MUHABBETLE

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yusuf bey güzel günlerde haşat oluyorum :)
Bakıldığında işte yapmadım ama acayip bir yorğunluk vardı akşam üzerimde.
Gerçi hedefe gidip gelmek bizi bitirdi, Ercan yerinden ayrılmıyordu.
Bunada şükür yarısına ızğara konulmuş :(
Sağımda varım demedim kısmet didik :)

Sağlıcakla kal.