11.07.2017

KESTANE BALI HASADI, 2017 YOĞUN BİR HAFTA OLDU...

2017 Şile Kızılca köy, kestane balı hasadı.Ustam Yüsel usta sır alırken.
Hafta sonuna işler yetişmez diye cuma günü izin aldım, çok şükür beklediğim kadar zorluk olmadı.

Kaç senedir çadırı kurmuyorduk, bu sene sağım çadırı kuruldu.
İlhami abinin kardeşi Nizami abim, çalışkan bir sülale. Saf temiz insanlar. Nizami abide artık çalışırken maske kullanmadı.
Bu yıl kestanede bir çok kişi gene sıfır çekti, karniol arısına geçiş devam ediyor. Geçmeyen kendisi bilir.
Şile İlçe Tarımdan Kerem bey ziyaretimize geldi, kaynanası seviyor sucuk ekmeğe yetişti. Geçen yıl benden aldığı anaların kovanlarından bal almış, sırlanmış ballı çıtaların resmini gösterdi, öbür kovanlarda bal olmadı dedi ve damızlık alıyor.
Şile civarındaki yabani kirazlar olmuş. Ormanlarda bir sürü sarı ve kırmızı siyah olabiliyor. Genelsde bu kirazların çekirdeklerinden çöğür denilen fideler üretip sonradan aşı yapıldığında kiraz ağaçları çok uzun ömürlü oluyormuş. Çekirdek ayırdım bakalım fide ürete bilecekmiyim.
Sağımda kolay menü vardı sucuk emkek ve karpuz :)
Kovanlardan birisi oğula gitmiş iki tane ölü ana arı vardı işçiler atıyordu, hiç açmadım ne halleri varsa görsünler sonbaharda bölüp f1 yaparız.
Cuma günü saat 17 gibi işler bitti ertesi güne araba ayarladım Tekirdağa yolculuk var.
Bu yıl çelikleme yaptığımız lavanta çiçek açtılar. Bir kısmını Muhteşem abim çeliklemişti, üç kova lavanta fidem var, sonbaharda araziye ekeceğim. Lavanta kurak iklimlerde yaşayabilen bir bitki, herkes üç beş çoğaltsa neler olmazki.
Trakyaya gidecek arılara 6 tane daha ekledik Enes Emin aktarma yapıyor.
Aktarılan kovanları ikindiden sonra minibüse attık, kalan tarlacılar komşu kovanlara girdi.

Bazı kovanları erkeğe zorluyoruz zorda olsa erkek atanlar var.
Cumartesi akşamı arıları yükledik, saat gece 2 gibi inecek tarlaya vardık, erken geldik derken tarla girişinde kaptanımız arabayı askıya aldı ne ileri ne geri gidebildik, köyden traktör geldi. çekerek arabayı tarlaya aldık.
Gece 3:30 gibi geri dönüşe geçtik Selimpşa civarında araba istop etmeye başladı, sürekli istop ediyordu. Bir saat filanda orada uğraştık, bereket arızayı bulduk yoksa orada sabahlayacaktık, arabayı istop ettiren kablo kopmuş bağladık sorun çözüldü, kablo kesik ıolduğunda pompaya mazot vermiyordu. Aklıma eski günler geldi, bmc bir minibüsüm vardı tamircilerle akraba olmuştum :(

Arıyı indirdiğimiz yerin yanında geçmeye başlamış bir tarla.
Geçmeyenlerde var ama bu tarla bitik.
Arılar ertesi gün bayram etmişlerdir.

Arıların hemen bir metre  önündeki 250 dönümlük tarla henüz açmamış. Civarda daha açmayan bir sürü tarla var dediler, inşallah gittiğimize değer, nasip diyoruz.
3. Köprü, Yavuz Sultan Selim köprüsünden ilk defa geçtim.
Tüm kamyonlar buraya yönlendirilmiş yollar sakindi.
Suni tohumlamada kullandığımız serum ve antibiyotkler bittiğinde işe girişiyorsunuz serum yoksa kilitleniyorsun hepsini iyice yedekledim inşallah bu sene yetecek.
Gebzedeki özel arılarım, bu arılar damızlık erkek üretiminde kullanıyorum. Sabit arılıkta kovan başı 8-10 çıta bal yapıyorlar.
Bu senede hala bal geliyor içeride yer kalmadı.
Katların yarısını aldım yarısını bıraktım.
Bu yıl bahardan beri çok iyi bal geliyor sadece kestanede bal sıkıntısı oldu.
Kısa sürede acayip bir tempo oldu hala acayip yorğunum.
Bunlar yetmiyormuş gibi pazar yapacağım suni tohumlamayı pazartesi akşamına aldım, mesai bitimi 17 ana arıdan 12 tanesini tohumlamaya aldım, bir tanesi hariç 11 tanesi tohumlandı, sperm toplama ve tohumlama yaklaşık 4 saat sürdü. Akşama kalan üç ana arıdan birisi terk etmiş elimde iki doz var bir doz daha çekip bu turuda bitiriyorum. İnşallah bu sene bayağı bir damızlık ile kışa gireceğim şıubat mart aylarında damızlık isteyenler ruişeti ile alıp gidecekler.
Şu an itibari ile 6 kovanda hapsedilmiş damızlık erkeklerim var bunların spermlerini toplayıp kenara koymam gerekiyor. Sperm hazır olduğunda iş yarı yarıya kolaylaşıyor.

Ana arı satışı için soru soranlar var fiyat soranlar var, telefon isteyenler var,mail atanlar var. Arıcılar ve arıcı olmayanlar ülke insanımız araştırmacı değil, okumayı sevmiyor bilgisayar kullanmayı sevmiyor. Tüm detaylar ilanımızda var, ana arı satışı ali tür arat ilana ulaşırsın. Mail at diyorsun telefon istiyor, telefon verirsin mail atan ve sorular soranlar bir alem, saf nedir f1 nedir bilmeyen arıcıya neyi anlatacaksın. Arımı arı işte :)
http://bengittim.blogspot.com.tr/2013/11/ana-ari.html

Hiç yorum yok: