9.01.2018

ARICILIK 2018 OCAK...

Bu sene şu ana kadar kış gelmedi. Bir çok bitki çiçek açmak için bekliyor. 6 Ocak cumartesi günü biraz arı karıştırdım. Slovenyadan temin ettiğim ve uzatmalarda üç tane tohumladığım 03 damızlıkların 2 tanesi yoluna devam ediyor, bir tanesi olmamıştı.
Damızlık konusunda oldukça yüksek bir yelpazeye sahibim.
Başta Emmi, Yasmin, 03 sloven, B lisanslı, A lisanslı ve Avusturya olmak üzere bir sürü hattı suni tohumlama sayesinde elimde tutuyorum ve bunları birbirleriyle çaprazlayarak yaklaşık 30 üzerinde çeşit elde edibiliyorum. Yani kendi aralarında maç gibi bir liğ :)
Geçmişte çalışmalarımızla dalga geçenler artık tamamen silindi artık açıktan itnelik edemez oldular.
Yıllardır yazıyorum bizi beğenmeyenler, beğenmediklerinden daha iyisini yapmadıkları zaman konuşmalar havada kalır.
Bir zamanlar karniyol savaşları vardı, sonra invert derken ortalıkta kimse kalmadı.
Bu savaşlarda karşımızda olanlar hem karniol hemde invert kullanıyor, Allah neyle dalga yaparsan seni o dalgayla baş başa bırakıverir...
Geçen yıl damızlıkları çok geç kovan ortamına aldım ve çok büyük kayıplar verdim seneye damızlıklar kutuda yavru kapadığında ruşete alacağım inşallah.

Kışlamaya soktuğum 2017 yılı tohumladığım damızlıkların fiyatı 1200 lira. Şubat ve martta veya nisanda  isteyen istediği tarihte alacaklar.

Mayıs ayında üreteceğim 2018 yılı tohumlanacak damızlıkların 2 çıtalık arıyla fiyatı 800 liradır, hedefim mayıs ayı içinde teslim etmek bu konuda çalışmarı ona göre ayarlamaya çalışıyorum.

F1 fiyatımız 80 liradır.
 Gerekli bilgiler alttaki ilanımızda vardır.
http://bengittim.blogspot.com.tr/2013/11/ana-ari.html

                                              
Arılarımızda kış olmadığı için azda olsa yavru devam etti, bu tarihten sonra yiyeceklere dikkat etmek gerekiyor.

Arı aç kaldığında arının uçtuğu gün arıya çekebileceği şurup verilir, şurupluk çok iyi asansörlenmeli. Yani yemlik içine en iyi asansör çam dalları arı kolay kolay boğulmaz. Tek çıta veya plastikle arı boğulmaları engellenemez. Güçlü arıya bir şey olmaz ama zayıf arılar şuruplukta boğulmamalı.
Seyit hocamız tarafından tasarlanıp patenti alındıktan sonra üretilen ana arı kutu çıtaları denemeye alındı.
Mevsim denemeye uygun olmasa bile şartları zorluyoruz...
Hafta içi arabaşı çorbası yaptık. Kardeşim ramazan yaklaşık 30 kişiye çorba verdi.
En arka tarafta Refik akbaba var rekor onda 7 tabak çorba içti en son kıpkırmızı olmuştu :)
Arabaşı çorbaşı çok acı içilir...
Gebzede bir bahçe ve minicik sera.
Baharda bu tür seralarda genelde fide yetiştirilir.
2017 Yılının 20 temmuzunda yaptığım yapraklı kalem aşısı mürdüm eriği, 2018 yılına yaprak dökmeden girdi...
Belediyenin bahçesindeki lavanta bu mevsimde çiçek açmaya devam ediyor.
Geçtiğimiz yıl bu lavantaya budama makası ile fön çekmiştim. Buraya çok yakın yerde orman gibi lavantalar varmış, çelik lazım olursa oraya uğrayacağım.
Lavanta çelikleyecekler bu mevsimde çeliklemeleri yapabilirler çok kolay kökleniyorlar.
Hafta sonu avdaydık, bu yıl çulluk çok az ve çok hareketli, bir gün öncesi kuş olan yerde ertesi gün olmuyor
Ekip oldukça sağlam,deplasmanlarada bile yanlız bırakmıyorlar, Melih başta olmak üzere kalabalık ekibimiz bu yıl Niğdeye kadar geldiler.
Sarışın, Tayfun Alboğa, oldukça şanslı birisi ve ekip çerisinde sanşını ....... diye başlayan cümleler kuruyorlar...
Avlandıığımız alanda mola verdiğimiz terk edilmiş bir yer var, hazine yeri birisi işgal edip sonra terk etmiş. sezon başladığında incir ceviz ve üzümlerini yeriz. Dut ağacına sarmış üzüm asması yılladır budanmamış ama genede güzel üzüm veriyordu bu hafta budadım seneye bakalım nasıl olacak.
Ağaçlarıda bir elden geçirmek lazım.
Genelde budama makasım yanımda olur yabani ağaçları genelde budarım şekil veriyorum.
Bu hafta avda aç kaldık ve hemen yardım istedik hemen kanatlar geldi :)
 Bu günüde böyle geçirdik.
Paşa bir yaşını geçti, oldukça iyi yolda, şimdilik fermada duruyor bekle veya aferin dediğinde harekete geçiyor.
Bu hafta ilk defa viper taktım.
Tavsiyeler ise hiç ses etme bekler diyorlar...
Paşanın getirme sorunu yok, yanımda birisi olduğunda gene kıskanıyor. Drahtarlar oldukça hırslı ve kıskanç köpekler oluyor.
Bu hafta meradan görüntüler acayip çiçeklenme var.

kocayemişler bu yıl uzun zamandır çiçekli ve nektar veriyor.

 Bu sene çok erken açan ballı babalar.

 Yabani haşhasotu diye bildiğim bitkide çiçeklendi.

 Bu pürenler martta filan açar, bu sene ocak ayında patlamak üzereler. Baharda açan beyaz püren, Gebze yöresinde deli yılgın denir. Bundan süpürge olmaz.
Allah sonumuzu hayırlı etsin, mevsimler normalin çok üstünde sıcak geçiyor...

Hiç yorum yok: