11.01.2018

ANA ARI ÜRETEN VE ANA ARI TÜKETENLER...

Ali abi ben bu yaz sizden bu bölgede denemek için bu anayı almıştım 2 tane aldım hatta ama durum bu birisini yani 55 numaralı olan gözüme bundan daha güzel görüneni kovana kafesle koydum 1 hafta sonra açıp memeleri temizledim kafesin kek bölümünü açtım 3 gün sonra açtım kovanda geziyordu sonra ki açmamda kovanda yoktu anasız kalmıştı kovan ve bu tutmuştu deneyecektim ama bunuda böyle buldum kapıya atmışlardı bu kış ölüsünü ve kovanda arı kalmamıştı halbuki mevsimde çok iyiydi ben bunu idareten damızlık yapacaktım yerli arı ile kıyaslayacaktım zaten benim arılar çok saldırgandı zaten öğrenciyim kendimi sıkarak bursumla almıştım anam babam zaten diyiki sineklerle oynama hiç bir katkıdada bulunmuyorlar ilk üretimlerinizden bana iki tane verseniz parasını vallahi bal satarsam veririm okuduğunuz için teşekkür ederim

Bu gün böyle bir mail aldım :=(
Maili atanı tanımıyorum hangi bölgede onuda bilmiyorum, Enes Emin'nin listesine bakmak lazım adresi vardır.
İki ana arı almış birisini anlatmasına göre tutturamamış, tutan ise kışın ortasında mevcutsuzluktan gümlemiş.  Zannedersem varroa mücadelesi yapılmamış, varroa mücadelesi yapılmayınca her doğan arının bir kısmı sakat olur gün geçtikçe mevcut düşer ve arı biter ikinci ihtimal ise arı balla bloke olmuş olabilir alt resimleri bakınca ben ana arı ölüsüne bakmıyorum aşağıdaki sırlı bal dolu çıtalara bakmaktayım.
 Bizim öğrenci arıyı burada denemek için almıştım diyor. Bazı arılar vardır kovan arıyla dolar taşar bal olmaz bu arı acayip bal çekmiş, mevcutsuz arı bu balı toplayıp sırlayamaz.
Bloke olma olasılığıda bu görüntülere göre yüksek.
Polen alttaki çıtada var, balı şurupla yaptırdı desem bu poleni kim getirdi. Polen olduğunda arı yavruyu kesmez.
Sonuç, geriden genç nesil gelmeyince veya sakat doğunca arı biter. Yaşlanan işçi arılar zaten ana arıya arı sütü veremez ana arıda yumurta atamaz.

Ana arı üretenlerin en büyük sıkıntıları, ana arı kullananlar tarafından suçlanmaktır. Bu mesajda bereket herhangi bir suçlama görünmüyor.

Bizden ana alanlar, bölgelerinde sezon bitmeden en az bir iki tane F2 ana arı üretseler çok iyi olur. Geçmişte bizden aldıkları F1 ana arıları damızlık olarak kullanıp F2 ana arı satan ana arı üreticileri müşterilerimiz çok memnun diyordu.
 Aslında bu çok basit, iki çıta arı bölersin bir hafta sonra tüm memeleri bozup bizim arının bir yumurtalı çıtasını verildiğinde bölme kendi ana arısını yapmış olacak.

Bizim gönderdiğimiz F1 arıların büyük bölümü doğal saf olma ihtimali çok yüksektir. Doğal ortamda çiftleştikleri için F1 demekteyiz ama binlerce saf erkek yetiştiriyoruz, hele mayıs ayından sonra civardaki arılar kestane balına gittiğinde sonbahara kadar geri gelmiyor, ortam bizim ürettiğimiz erkeklere kalıyor. Doğal çiftleşme olduğu için saf deme şansımız yok.

Damızlık veya saf diyebilmemiz için ya izole bölgede yada suni tohumlama yapılmalı.
Resimdeki detaylardan biriside ölmüş arının  ballı çıtasını eldivenle tutulması :)

Bazen öyle saçma sapan mail veya yorumlar sorular oluyor ki, okuyunca silip atıyorsun. Adam yazıyor ben sizin varroa mücadele videonuzu izledim, bunu ne zaman yapayım. Böyle manyakça bir soru sorulurmu, varroa mücadelesi ne zaman yapılır, böyle bir soru benim ayarlarımı bozar, çoluk çocukmu eğlendireceğiz.
Geçenlerde gene birisi miller metodunda ana arı üreteceksek verdiğimiz çıtaya arı ne zaman yumurta atar yazmış, ben nereden bileyim ki...
kovanı açıp kontrol etmek çok mu zor,  ana arı belki hemen belkide bir hafta sonra o çıtaya gelecektir...
Bu tür saçma sapan soru soranları engeliyorum, zaten cevap versende bunları doyurmak imkansız, sordukları soruya cevap versen kim bilir daha ne sorular gelecektir. Kimse okumuyor, okuyup araştırmayana verilecek cevabımız yoktur.

Bu arada sezon yavaştan yaklaşıyor biz bir ana arı üretim macerasına hazırlanmaya başladık, niyetimiz nisan ayı içinde Gebze'de bir tur ana arı teslim etmek ve ona göre adımları atıyoruz inşallah.

Hiç yorum yok: