24.01.2018

OCAK 2018 SON YILLARIN EN SICAK AYI...

 Bu resimleri hafta sonu çektim, mevsim sanki şubat sonu havasında ama ocak ayındayız. Son yılların en sıcak ocağını yaşadık.
Yayını hazırladığım zaman kar geldi gelecek raporları veriliyordu ama henüz başlamadı.
 Gebze ormanlarından görüntüler.
 Eğreti otu, bir çok yerde eğreltiler kasım aralıkta sarardı, bunlar hala yeşil nasıl kaldılar bilmiyorum.
 Baharda açan beyaz pürenler kışın ortasında açmak üzere tek tük açan çiçekleri vardı. Gebze bölgesinde pürene yılgın denir, beyaz açana ise deli yılgın deniyor. Deli yılgından süpürge yapılamıyor.
 Pürenler baharda erken açardı ama kışın ortasında açtığını ilk defa görüyorum.
 Arılar kış salkımına giremedi, bu soğuklarda bile bazılarında yavru var.
Antalyaya giden arıları orada açtığımızda az az kapalı yavru çıkmıştı.

Bu arada Antalya'dan gelen haberler güzel önümüzdeki bir kaç gün geçtiğinde gece sıcaklıkları 10 derecelere çıkacak ve gündüzlerde 15-20 civarına çıkacakmış. Giden arılarımızda iyi yavruya yattığı haberi geldi, arkadaşım sağ olsun, ikinci kez şurup vermiş, bizde burada kar bekliyoruz.
 Hafta sonları av bahanesi ile ormanlardayız, ilk defa böyle mantarlar gördüm. Av yok ama bahanesi ile günlük en az 10 km yol yapıyoruz.

 Bir başka mantar, sanki deniz anası gibi bir şeydi.
Gebze'de ilk defa azgan dikeni ile karşılaştım, buraya nasıl geldi bilmiyorum sadece tek kök vardı civarlarına tekrar bakacağım. Genelde Akdeniz bitkisi ve bademlerle birlikte çiçeklenir sarı çiçekleri oluyor.
 Bizim çiftlik ağası çobanın drahtarı, bunu bekçi köpeği yaptı, Ceyar artismi artis...
8 Aylık oldu, ilginç bir köpek üzerine varırsın kaçar arkanı dönersin üzerine atlar, tam puşt gibi bir şey.
Hafta sonu avda yemek, ekmek arası sucuk ve çay...

Bu yıl kışı görmeden bahara çıkacağız gibi bir duygu dayım ama önümüzde şubat ve mart var...

Hiç yorum yok: