5.03.2018

ARICILIK 2018 MART AYINA GİRDİK, ALANYA'DA SON DURUM...

 2018 Yılı ana arı üretimine erken başlamak için planlar yapmıştım. Ana arı üretimi için erkek arıya ihtiyaç var erkek arı yoksa ana arıda üretilmez. Akdenizde erkekleri üretip bölgemize getirmeye karar verdik. Bir miktar istediğimiz arıyı Alanya'ya bıraktık. 13 Ocakta gitmiştik 3 Martta ziyaret edip gerekli müdahaleler yapılacak aradan geçen süre 50 gün, iki tur yavru çıkartan arılarımız 10 gün içinde üçüncü tur işçiler çıkacak.
Elimdeki çıtada çatlamış erkek yumurtaları var yarı yarıya işçi ve erkek yavrulu. Bu çıtayı silkeleyip başka zayıf arıya verdim, yanımda götürdüğüm erkek çıtalarını arılarımıza girdik. Arılarımız çok güzel gelişiyor, arkadaşım bir kaç kez şuruplamıştı, yeniden kek ve şurup verdik, artık arılarımızda kek eksik olmayacak ani hava soğuklarında içeride işlemler devam edecek.

Çok yorucu bir hafta sonu oldu, cuma akşamı Gebze'den saat 20.15de hareket etmemiz gerekiyordu, saat 21:00 de yolculuk başladı, ertesi gün saat 10 da Alanya'ya vardım. Kahvaltı falan derken öğlene kadar arıların işini bitirdik, akşam 20:00 de dönüşe geçtim, sabah 9 gibi Gebze'deydim. 36 Saatlik sürenin 28 saati yolculukla geçti, şimdilik iyiyim :)
 Ali abimizle tanıştım Alanya'da, sıkı takipçilerimizden birisiymiş, diyorki sen internette ne yayınladıysan onu yapmaya çalıştım, acayip kopyacı birisi...
Arıbakanı forumda, geçmiş yıllardaki anılarını anlattı, hayal gücü benden bile yüksek diyebilirim :)
 Bizim arılara alışık olmadıkları için herkes tam tekmil, maske eldiven :)
Diyorlarki böyle arı ile çalışmaya ne var :)
 Arıları istediğim gibi ayarlamaya çalıştım, erkek çıtaları girildi, şurulanıp kekledik.
 Resimler biraz eksik kalmış kameramanlarda iş yok, eldivenle gene iyi resim çekmişler :)
 Çıta yarı yarıya erkek ve işçi kapanacak inşallah.
Hedefimiz mayıstan önce bir tur F1 üretmek ve elimizdeki listeyi öne çekmek.
Bu işin bir başka önemli tarafı ürettiğimiz F1 ana arıların doğal saf ihtimali çok yüksek olacak. Erkekleri burada üretip Gebze'ye getirdiğimizde bizim erkek arılardan başka erkek olmayacağı için üretilen arıların doğal saf olma ihtimali çok yüksek olacak.
Bizim arıları bitirdikten sonra arkadaşın arılara baktık, tabiki maske giyerek.
 Akdeniz arılarının kuvvetlilelrinde doğmuş erkekler vardı. Arkadaşıma bir tur ana arı üretelim demiştim kendisi için anasız kovan oluşturdu fakat bir gün öncesi bu işi yaptığı için transferden vaz geçtim, anasız kovana çıta girdik, transferde sıfır çekme şansımız var en iyisi miller sistemine devam. Arının tüm yavrulu çıtaları alındı ve bizim verdiğimiz yavrulu çıtaya mahkum oldular polenli çıta verdik ve besledik. Oluşan memeleri kutulara kesip verecek.
 Oluşturduğumuz kutulara arı silkeledik, plastik ana arı kutu çıtasının en güzel yanlarından biriside parça yavruları bile değerlendiriyorsun :)
Yavrulu çıtayı kesip içine monte edebiliyorsun...
 Arabaya maskeli bindik arılıktan iyice uzaklaşınca maskeler çıkartıldı hala arı sokma tehlikesi tabiki devam ediyor :)
Ben toplamda ellerimden üç iğne yiyerek arılıktan ayrıldım.
 Alanya'daki birlik binasında ahşap ana arı kutusu vardı, yapan güzel yapmış ama akdenizde kutularda ana arı tutmak zor, çok terk olur sıcağa arı dayanmıyor çekip gidiyor. Bana göre havalandırması yetersizdi.
 Ana arı işinde kutuda kek hiç eksik olmamalı.
 Kutudaki arıları oyalamazsanız onlar başka yerlere oyalanmaya gidiyorlar :)
 Sandal açmaya başlamış alt resimlerin biride üzerinde arı ile resimledim, bazıları kocayemişe sandal diyordu, sandalla kocayemiş farklı bitkiler. Onuda görmüş oldum.
Sandal, Kocayemiş ile benzerlik var ama birbirinin aynısı değil.
 Azganlar açmaya devam ediyor.
 Kocayemişin çiçeği, üzüm salkımı gibi olur böyle dağınız olmaz.


 Valensiya portakallar dalında olmaya devam ediyor, bu cins mayıs ayına kadar dalında duruyor.
 Portakal çiçekleride açmaya başlamış.
 Portakal, valansiya.
 Avakadolarda çiçeklenmeye başlamış, bunlarıda arılar ziyaret etmeye başlamış.
 Ülkemizde avakado her geçen gün degeri artıyor, genelde bayanların ilgi odağı.

Zeytinlerde açmak üzereydi.
Saat 3 gibi ziyafet vardı, Ali abi yemek söyledi.
 Kebaplar, etli ekmekler, arıcılığın burasını çek severim, hatta bayılırım diyebilirim :)
Doktor kontrolünde olmamız dolayısı ile fazla yumulamadım :(
 Alanya'ya gidip geliyorum Mehmet abinin haber içinde resimi olmuyor bu sefer kendim resmini çektim. Allah kedisinden razı olsun, bu sene çok işime yaradı.
 Ali abiylede resimlendik...
 Ayrılık vakti, Ali abi sağlık sorunları nedeni ile arılarını satmış, yenden sahalara dönüyor. Acayip kararsız, kararsızlık kötüdür, iyi yada kötü bir karar vermeli ve yoluna devam etmeli...
Cips yapan usta
Akşam üzeri bir yurdun kermesi varmış tatlı yemeğe gittik aman Allahım ne kermesi, sanki panayır, yemekler kebaplar tatlılar çocuklar için oyun alanları ve bu kermes 10 gün sürüyormuş, yurt yararına, Maşallah, Allah nazarlardan korusun böyle etkinlikleri, yolcu olmam ve hava değişikliğinden dolayı hiç bir şeyin tadına bakamadım desem yalan olmaz, baklava ile kapanışı yaptık işte...
 Hafta arası Engin abinin getirdiği hurmaları ektim.
Gene Adapazarına gittiğimizde müşküle üzümü çelikleri almıştım uzun süredir suya ıslıydı onlarıda toprakla buluşturdum:
 Muğladan arkadaşım Salih Güngör, asma çelikleri yolladı, 110 R, köklenmesi en za olan anaçmış yaptığım araştırmada yapılan köklendirmelerdeki oran %20 en kralı %50 yi bulmuyor bir sürü makale buldum okudum hep oranlar düşük. Köklendirme hormonlarıda üzüme fayda sağlamıyormuş.
 Kuraklıga ve hastalığa dayanıklı amerikan anaçları, 110 R, 140 RU ve 1103Paulsenmiş.
Bir yerden 1103 Paulsen buldum ama henüz satışa sunulmadı, paulsenler hem kolay kökleniyor hemde aşı tutma oranı çok yüksek yazıyor makalelerde.
 Gelen kalemleri streçlere sardım parçalar haline getirdim. En iyi köklendirme yöntemlerinden birisi sera etkisi yapacak naylon örtü altına alıp öyle beklemek gerekiyormuş.
 20 li demetler sarıldı ve kazdığım çukura yatırıp üstünü toprakla örttüm, havalar ısındığında köklendirme işlemlerine başlayacağım.
110R amerika anaçları toprağın altında havalar ısınana kadar bekleyecekler.
 Ana arı apoletlerimiz geldi, dostum Mehmet Yüksel halletti, sağ olsun. 10 Kırmızı kart aldık, birde beşli paket aldım.
Ana arı siparişi , F1 ve F0 (F0 Suni döllenmiş, saf damızlık) için. Tel. 05416726226
Ana arı ilanımız alt linkte.
http://bengittim.blogspot.com.tr/2013/11/ana-ari.html
 Mevsim hızla yaklaşıyor...
Yorucu bir haftayı daha geride bıraktık, mevsimi beklemeye başladık...

Hiç yorum yok: