13.03.2018

KARNİOL ARISI, KARNİYOL ARISI, KARNİOL DAMIZLIK, KARNİOL SUNİ TOHUMLAMA

KARNİYOLCU
Üstteki link bana ait ve karniol anaların resimlerini buradan bir çok kişi çalıp, benim resimler ile arı ve ana arı sattı ve hala satıyor...

Yıllar su gibi geçip gitti. Bazen maziye göz attığımda bazı şeylere hala anlam veremiyorum.
2008 Yılında karniol f1 ile tanışmamıza Mehmet Yüksel sebep olmuştur. 2008 Yılında bizlere 14 adet karniol F1 göndermişti, anaların parasını da Muhteşem abim ödemişti. Üç tanesini bana hediye eti, üç tanesini sattı gerisi tanıdıklarımıza hediye edilmişti. Biz gelen arıları damızlık biliyorduk F1 nedir saf nedir bilmiyorduk...
İlk gelen arıların görüntü ve haberi alt linkte.
https://bengittim.blogspot.com.tr/2015/01/karniol-ana-ari-saf-karniyol-ana-ari.html

Sonrasında karniol savaşları başlamıştı.
Sanki arıcıların çok yakınlarına küfretmiştik. İnanılmaz bir direnç vardı. Bu işe bilimciyim diyenlerde çanak tutuyordu.
İşin garip tarafı ise savunulan ve isim konulan arılar yoktu.....
Anadolu arısı, yok efendim bölge arısı yok ekotip arı saçmalıkları aldı başını gitti.
Bu ülkede 30 yılı aşkın kafkas arısı resmi damızlık olarak kullanılmakta. 30 Yıldır ülkenin her tarafına giden kafkas arısı tüm arıları melezledi dolayısı ile kafkas arısının alt türlerine bizim arıcılar isim koyuyor. İsim konan arıların safları varmı diye kimse sormuyor. İsimli arıların damızlıkları olmalı tescil edilmeli.

Ülkemize kafkas arısı getirilirken niye ses çıkartılmadı. Bu gün arınıza sahip çıkın diyenler geçmişte susanlar değilmiydi. Arı bilimciler niçin cesur olamıyor, böyle bir sürü soru var kafamda. Hep çevir gazı yanmasın devam ediyoruz...


Yaklaşık 10 yıl içinde taşlar yerine oturdu, eskiden bir yerlerini yırtanlar bile istemedikleri arıları kullanmak zorunda kaldılar.
Arıcılık niçin yapılır, bal, polen arı sütü üretimi için dersek. En yüksek balı karniol yapıyor, daha sıcak bölgelerde en yüksek balı İtalyan arısı yapıyor. En yüksek arı sütünü İtalyan ve Karniol arısı yapar. Gene en çok poleni hızlı gelişen İtalyan ve karniol arısı getirir. Siz efendim ben Akdeniz veya Eğe arısından arı sütü üreteceğim dediğinizde bir hafta sonra koloni yalancıya kaçar ve üretim biter. Kafkas arısı ise soğuk iklim arısıdır, bölgesinde bal üretimi iyi polen ve arı sütü konusunda yetersiz. Polen ve arı sütü için aşırı nüfusa ihtiyaç var ve kafkas geç gelişen bir arıdır. Bu işleri arıcılar çözdü ama bu işin duayeniyim diyen bilimciler henüz çözemedi.


Yapmış olduğumuz çalışmalarda bayağı badireler atlattık. 2011 Yılında TRT'nin bu toprağın sesi programına kaltılmıştım, karşımızdaki prof, o kadar egoluyduki programda beni konuşturmadı ama kafkas Türkiye'de her yerde olmaz dedi,buna örnek olarakta ben Ankarada yaşıyorum, İzmire gidersem oraya alışmam lazım gibi laflar edip, sonrada kafkas kötü arı değil diye kıvırmaya çalıştı. Program öncesi kendi aramızdaki söyleşide suni tohumlama yaptığımı kendisine anlatmıştım, efendim yapamazsın, sen kimsin falan filan, program içindede sürekli aba altından sopa gösterdi. Olay burada kalmadı beni bazı yerlere şikayet etti ve arılığımdan numune alındı, alınan numunelere bu arı karniol raporu alınabilseydi arılığım itlaf edilecekti. Sonradan öğrendim, bizim numuneler bir yere gitmiş, orasıda ülkemizde bu arı şu ırktır diyebilecek kurum yok diye rapor vermişler ve konu kapandı. Bu olaydan sonra oyunu kurallara göre oynadık, başka seçeneğimiz yoktu, dinozorlardan kendimizi koruduk...
Bu hadise içimizde kalmıştı, bu gün yazıya döktüm...
Arıcılarla uğraşırken arka planda başka işlerde oldu, hatta bir tv proğramda sadece adımı vermemiş ama tarif sendin diyen arkadaşlarım vardı, bizi vatan haini ilan etmişler.
Gülermisin ağlarmısın, bir taraftan üzülüyorsun, bir taraftan sevin, ülkende arıya isim koyacak yer ve bilimci yok.

2008 Yılından 2018 yılına geldiğimizde arkamızda 11 yıl bırakmışız. Biz hala savunduklarımızın arkasındayız bize karşı çıkanların alayı yamuldu, hepsi ezildi, hemen hepsi tükürdüğünü yaladı, Allah kimseyi bunların durumuna düşürmesin arkadaş arkadaşı sattı...

Suni tohumlama konusunda gene çok bilmiş bilimcilerle karşı karşıya geldik. Efendim bu işi herkes yapamaz, ayrıca hijyenik laboratuvar ortamında çalışmak lazımmış...
Ben bu işi ahırda yapacağım deyip dediklerimi kanıtladım, bu sefer bana özel kanun çıkardılar. 2013 Yılına kadar suni tohumlama yönetmeliğinde ana arı kapsam dışıymış, 2013 yılının sonunda ana arı suni tohumlama yönetmeliğine eklendi ve suni tohumlama yapacaklar, arıcılık yüksek okulunu bitirecek, veteriner olacak yada ziraat mühendisi olmalı...
Sonuçta bizi durdurmaya çalıştılar, durumu tarım bakanlığının  bölge müfettişlerinden birisine anlattım, bakın bizim insanımızı ikinci sınıf vatandaş haline getirtiyorlar Avrupa da, Amerika da bu işi sıradan arıcılar kurs belgesi alıp yapabiliyor, bizim müfettiş ise topu taca attı, kullan bir veterinerin diplomasını dedi...

Şu an itibari ile elimizde ilk gelen Emmi damızlıklardan itibaren emmisinden yasminine kadar almanyasından avusturyasına kadar, lisanslısından Sloven 03 çe kadar avrupadaki tüm damızlıkların kopyaları elimde, elimdekileri kaybetsem bile piyasaya verdiklerimden yumurta alarak aynılarını yeniden oluşturabilirim. Sadece keçilere değil arılarada çobanlık yapmaktayım:)
En çok üzüldüğüm ise herkes karniolcu oldu biz yaya kaldık :))

Sonuç bölümünde ise gelişmiş ülkelerin geliştirdiği damızlıkları suni tohumlama ile kopyalamamız yasaklandı, suni tohumlama yapamıyoruz, bene arılara nikah kıymaya başladım, çıkarttıkları yönetmeliği münasip yerlerine koysun bizim arı bilimciler. Siz bir şeyler yapmaya çalıştıkça neden bazıları rahatsız olur bir türlü anlayamadım. Suni tohumlama konusunda çok bilmişleri  susturamadım en son bir yazı yazmıştım çok etkili olmuştu. Bu bilimcilere sizi anneniz babanız laboratuvardamı yaptı demiştim, tık yok...
İnekleri niçin ahırda tohumluyorlar, onların hakkı yokmu, niçin inekler laboratuvara götürülmüyor, gene tık yok...


İkinci konu invert şuruptu...

İnvert şurup konusuda meydan muhaberelerine dönüşmüştü. Gene baş rolde bize muhalif arıcılar ve invert arılara zararlı diye fiskos yapan cüce bilimci vardı. Yapmış olduğumuz şurup tarifini bir makaleden Ali Şekerli abi tercüme ettirmişti. İNVERT ŞURUP TARİFİ

Bizimle savaşa girişinler, bilimcilerde dahil hepsinin dili lal oldu artık konuşamıyorlar. Bir kaç firma artık invert şurup üretip piyasaya vermeye başladı bir kaç yıldır kimseden tık yok. Hani şekeri suyla karıştırıp arıya verecektik, arı şurubu midesinde invert edecekti ne oldu...


Allah ne virirse her şiyin hayırlısını virsin...

1 yorum:

Fırat Köse dedi ki...

Sürecin çoğunu forumlarda takip ettim silinen yazılarda vardı galiba Abi. Ama maşallah nerden nereye sünni tohumlama makinasıda icat ettiniz. Hayırlısı ile birde robot arı yaparsanız güneş enerjisi ile çalışan ekip olarak gerçekten ülke arıcılığına katkınız çok büyük olacak. Kim ne derse desin Allah doğrunun yanındadır gayretiniz daim olsun. Mükafatınız Allah tan işiniz rast gelsin. Allah gani gani sizlerden razı olsun