15.03.2018

ARICILIK VE 2018 MART

Kışlamış damızlıkların sahipleri gelmeye başladı, bazıları görüntü istemiyor, kimin ne derdi var tabiki bilemiyoruz. Hakan Özduran, Adanada f1lerimizi kullanıyordu, damızlığınız hayırlı olsun.
İzmitten Muhammet Bayar, daha önceleri F1 lerimizi kullanıyorlardı, şimdi işin özünü anladılar kışlamış damızlık aldılar.
Aslında elimde güzel bir mail var ama kısmetse o maili haziran ayında yayınlayacağım, yazının başlığı , Vefa istanbul'da bir semt değildir...
Bir akademisyen tarafından atılan mesaj var, takdir edilmek güzel, bu güzelliği inşallah sizlerle paylaşacağım.
Kışlattığım damızlıkları 1200 liradan sattım, son gelen siparişleri almadık, elimizde ne kadar damızlık kaldı son bir kez listeleyip, fazlalık olursa bir kaç tane daha verip kışlamış damızlık satışına noktayı koyacağız.

2018 Yılında üreteceğim damızlıkların kutu ile fiyatı 800 lira, aynı damızlık kafesi ile 600 liradan gönderilecek. Hedefim Mayıs ayı içinde  teslimat yapmak, bunun için ilk adımı ocak ayında atmıştık. Alanya'daki arkadaşım, verdiğimiz erkek çıtalarının bazılarının önlü arkalı erkek atıldığını bana bildirdi, Mart sonu gibi istediğim erkekler doğmaya başlıyor Nisan 15 gibi erkekler ergenleşir ve bizde nikah işlemlerine başlarız, mayıs ayı içinde yavru kapayan analar teslim edilir.
Ana arı saf ve f1 için alttaki linkte telefon var ama adama link atıyorsun telefon yok mu diyor :)
Tel 05416726226
 Memleketteki bağımızdaki eksiklikleri gidermek için bazı çalışmalar yapmıştım bir bölümü hazır amerikan anaçları ile bir bölümüde gene amerikan anaçlarının kalemleri ile tamamlamak. Muğladan Salih Güngör ikinci posta 110R amerikan asma anacı kalemleri yolladı. Amerikan asma anaçları içinde en zor köklenen 110R, diğer anaçlar daha kolay kökleniyormuş. Makalelerde %20 köklenir yazıyor, Salih beye sordum abi %50-60 yakalarsın üzerini örtersen sera gibi yap dedi bakacağız.
 110R Asma anaçları strece sarıp toprak altına gömdüm nisan sonu gibi gömüyü açıp köklendirme dikimi yapacağım.
 Kuraklığa dayanıklı asma açanları 110R, 140RU,1103 Paulsen ve 99R, bu anaçlar en kurak yerde sulamadan üzüm almanızı sağlıyormuş.

Amerikan asma anacı her yerde yok, ben Manisadan temin ettim. Alt linkte anaç listesi ve diğer aşılı üzüm çeşitleri mevcut.
http://alganasmafidani.com/anac.asp
 1103 Paulsen kuraklığa dayanıklı, bu anaçlar kök hastalıklarınada dayanıklı. Paulsen çok kolay köklenen ve üzerine yaptığınız aşıyı çabuk kabullenen bir çeşit.
 99 R de kuraklık ve hastalıklara dayanıklı, kolay köklenen ve üzerine yaptığınız aşıyı çabuk kabullenen bir çeşit.
Bu anaçları bu yıl ekersek seneye yöremize ait üzüm kalemlerini bu anaçlara aşılayacağız.
Amerikan anaçları kısır üzüm vermiyor, bir çok yerde deli asma diyorlar. Çiçeklense bile meyvesi olmuyormuş.
 Hafta sonu darıcaya gittim, ilhami abinin marul fidelerinden arakladım :)
 30 Eylül 2017 Yılında yaptığım yapraklı kalemden aşının 2017 mart ayı görüntüsü. Belkide bu yıl kiraz yiyeceğiz :)
 Hafta sonu pazar günü bahçelere ayırdık, bir ay önce söktüğümüz fasulye sırıkları, otların altında kalmış.Arkadaşlar kamışları toplayıp kenara attılar, ben fidanların dibinden filizler çıkmaması için tüm gözleri koparttım. Dipten filiz verip boş dal besleneceğine üstteki gözleri beslesin, fidan boşuna kürek çekmesin.
 Bahçemize yeni ağaçlar diktik her gittiğimizde bir meyveye denk gelelim istedik. Mayısta olacak erik, ağustosta olacak erik, elmalar armutlar cevizler dikildi bakalım yemek nasip olacak mı...
 Birader maşallah 15 yıldır park bahçelerde çalışır, işin ehli. Mavili Zeki abim mobilya cilacısı, sağdaki arkadaşımız maliyeci ve bu işlere merakı çok.
 Bilecik Osmaneliden, Adapazar Pamukovaya geçtik Zeki abinin bahçede ilaç ve gübre işi tamam.
 Zeki abim tam gaz çalışıyor...
 Şeftaliler çiçeklenmeye başlamış.

 Gedleme dediğimiz ot. Yabani marul, tadı aynı kıvıcık marul gibidir.



Kestiğiniz yerden süt çıkar. İşler bitince bol miktarda gedleme otu topladı...
 Yemek bir yazlıkta hazırlandı..
 Yorgunluğun üzerine ne gitti be.
Dönüş yolumuzda, av malzemesi varmış ona uğradık. Sezon açıldığında lazım olacak, 17 kilo 6 numara saçma varmış hepsini aldık. Makina kimyanın Arlan markası, çocukluğumun markası, bir sürü tapa ve ara tapa aldık, sezon açılışını beklemeye başladık, geçen sezonda pek hayır yoktu...

1 yorum:

Hakan dedi ki...

Ali bey oncelikle size tesekkur ederim 2010 yilinda ariciliga sizinle baslayip ogrendim suanki tum bilgilerim sizin sayenizde olmusdur sifirdan baslayip cok seyler kat ettim kendi adima dahada arastirmaya devam ediyorum sınır yok cunku ali beyden aldigim f1 ler arilikda ben baskayim diyip hemen goze batiyordu cok memnundum adanada gelisimi guzeldi simdi sakaryada safini almak istedim sagulsun ali beyden tekrar ari aldim f0 ve cok hosuma gitti maskesiz istedigin gibi aciyorsun super bir duygu gercekten ali beye allah razi olsun