5.07.2018

ARICILIK 2018 TEMMUZA GİRDİK...

1 Temmuz günü sabah kalkıp Pelitlideki arılığa gittim. Bir gün önce tohumlamada yarım kalan ana arıları tohumnlamak için sperm topladım. Tohumalamdan sonra Gezi başladı.
Feribot ile yalova topçulara geçtim. Oradan Bursa Orhanangaziye vardım öğle yemeğini yedikten sonra İnikten Osmaneliye geçtim, bahçeler perişan olmuş dolu ağaçları ve sebzeleri yerle bir yapmış. Yoluma devam edip, Düzceye vardım, Engin abinin habçede biraz dinlendik peşinden, arı karıştımaya gittik :)
Şu an akşam üzeri ve bu arılıkta sabah bu yılın kestane balı hasadı yapılmış, ballar sağılmış ve biz arıları karıştırıyoruz...

Damızlık erkek avı yapıldı.
Arılarda bahar gibi yavru vardı, yandakki kapaksız olan kat bu arının katı.
Son çıtaya kadar yavru var, kuluçkalık baştam sona yavru.
Mücahitle damızlık çıtası takası yaptık ben sloven 03 ile son gelen serfitikalı arının yumurtalı çıtasını götürmüştüm. Mücahitte geçen sene gelen damızlığın çıtasını verdi bu yıl denemişler güzel bal verimi var dedi.
Mayıs ve haziran ayı içinde suni döllemede istediğim sayılara ulaşamadım oruçlu ikan bu iş pek sarmıyor. Damızlık borçlarımızı verdik hazır olan damızlıkları isteyenlere verdik bir türlü damızlık yedekleyemedim, hazır olanı birisi kapıp gidiyor.
Tohumlamadan 24 saat önce 4 dakika bayıltılan ana arılar ayılınca bölmelerine geri verilir.
Suni tohumlama konusunda oldukça yol katedildi. Bu işte en ufak ihmaller sizi hüsrana sürüklüyor başarısız oluyorsunuz.
Bir sürü önemsiz gibi görünen detaylar yumağı, işi kuralına göre yapmaz böylede olur dediğinizde olmuyor, yeniden sıfırdan geri sarmalısınız, bir sürü emek ve malzeme çöp oluyor.
28 Haziranda yapılan uygulamada 5 gün sonra yumurtalar görülmeye başlanıldı Bu turda yeni gelen damızlıktan ilk damızlıklar oluşmaya başladı.
Bayramda tatile çıkmadan yaptığım bölmelere hazırladığım memeler gümledi, anasız kovana ana arı girmiş...
Tohumlama sonucu kanat kesilir numara yapışır, önceden numarayı sonradan takıyorduk ikinci bir iş çıkıyor.

Bilecik Osmaneli dolu afeti yaşayan yere gittim.
Erkenci şeftaliler gümlemiş dolu değen yerden küflenip çürüyor.




Bizim şeftali fidanları kendinde değil salak gibi olmuşlar.
Dallar ve meyveler yara bere içinde.


Baharda bir fidanı budarken aşıyı kesmişim. Piç dalı bırakmışım. 20 Gün filan önce aşı yapmıştım tutmuş, bağını çözük yeniden gevşekce bağladım, fidanın ucunuda uçurdum gitti.

Şimdi sadece aşıya yönelecek, mutlaka başka filizler verecektir ama onları kopartmak gerekiyor.

civardaki domates tarlaları yerle bir olmuş.
Afetler bir yıllık ürünü yok ediyor ve telafisi yok...
Yapılan masraf ve emekler uçup gitmiş...

Gebzede bir 03 sloven F1 vardı. Ruşet kovanda kendi kendine yapacağını yapmış. 5. Sırada kasnak vardı ana arı erkek atmayınca ballamış 6. çıtayada bal doldurup sırlamış.
4 Çıta arı bakımsız kendi kendine 2 çıta bal sırlamış.
Bostan şimdilik coşuyor bakalım sonu ne olur.
Koyu renkli bal geliyor neden çözemedim.

Bizim çobanın tavuklar yumurtaları bir yerlere bırakıyor bende bulduklarıma el koyuyorum. Yumurta bulanındır :)

Hiç yorum yok: