11.07.2018

ARICILIK TEMMUZ AYI...

Keçi diye diye başımıza keçi yağacak :)
Keçi işine bu hafta sonu noktayı koyduk. Yusuf bey keçiye merak sardı.
Benden keçi bulmamı istedi :)
Biraz dolaştık çare Yağcılar köyünde İlhami Uyar abimin amca oğlu Osman Uyar abimizdeydi.
İki keçi aldık tam arabaya yüklerken bizim çoban işi bozdu, keçileri taşısak yavru atar dedi. Osman abide konuşulanları duydu doğru söylüyor hamile keçi taşınmaz düşük yapar dedi. Keçileri beklemeye başladık, doğuranı götürecektik. Birisi ikiz yavru yaptı onu götürdük, öbürünü beklerken, Yusuf beyin bir arkadaşı banada bir keçi alsın demiş, bir keçi daha aldık. En son iki keçide yavru yaptı bu hafta sonu yerlerine ulaştırdım, bir daha çoban olarak keçi işine bulaşmayı düşünmüyorum :)
 Keçi yola çıkmadan sütünü başka keçinin oğlağına emzirdik kendi oğlağı sütü bitiremiyordu.
 Bizim çoban efendide bana hafta sonu refakat etti.
 Keçilerin yeni çobanı, öyle mutlu ki anlatamam.
 Keyifler gıcır :)
Yusuf beyin arada resim kaynamış bu resimde azda olsa köşeden yakalanmış...
 Yusuf arılığı genişlettikçe genişletiyor, son durum 260 parça arı oldu dedi, damızlık çıtası götürdüm sayı biraz daha tırmanacak görünüyor...
 Bal durumları iyi görünüyordu hafiften basra balıda geliyordu.
 Hafta sonumuzun bir kısmını Yusuf'un arılıkta geçirip Gebze'ye döndük.
 Bizim yeni tavuklar yumurtaya başladılar acayip bir ırk, peşinizden ayrılmıyorlar...
 Hafta sonu Zaim abinin bahçeye daldım, Zaim abi uzun süredir gene bahçeye gelmemiş. Kontrollerimi yapıp ayrıldım, kara kovanın girişine ağ yapan örümcek artık yaşamıyor. Bu gibi durumlarda mutlaka örümceği bulmak lazım ağı siz bozun o gene yapar.
Kovanın birisinde karınca şov vardı, ilk defa bu kadar karıncayı bir arada gördüm. Örtüyü uzağa götürdüm ve yere attım, yeni örtü kullandım kovan kapağınıda değiştirdim, karınca her yerimi sardı ve ısırıyor inekler.
Kovan civarını önce iyice tuzladım ve sonra ısladım, karınca tuzlu suya dayanamıyor ölüyor.
 Zaim abinin kızlar balları sırlamaya başlamışrlar.
Yakında hasat ederiz inşallah.
 İki senedir acı biber ile uğraşıyorum bu biber acayip gıcık, bir türlü gelişmiyor kış geliyor bibere başlıyor :)
Bundan sonra ektiğim biberleri yemeye başladık bu yerinde sayıyor ama iyi acı, yarım çay kaşığını ye adam kıpkırmızı oluyor :)
 Domatesler bayağı büyüdüler, kırzarmasını bekliyoruz.
 Bir kaç çeşit domates ektim hepside pembenin çeşitleri.
 Bostanda durumlar iyi, bu karpuzun çekirdeklerini köyümden getirmiştim iri çekirdekli.
 Keleklerden bir kaç tane yedik.
Kavunlar karpuzlar birbirine girdi.
Av arkadaşlarımızdan Melih'in kızı, balık hastası, gece yarısı balık tuttuğumuz yere uğradı dedesi ile :)

Menümüze bazen balık takılıyor, birader yakaladığı balıkları bana veriyor, evde benden başka balık yiyen yok. Tavada eşkine, ispari gümüş ve istavrit var :)
Yazın balık ara sıra iyi gidiyor, birde beleş olursa :)

Hiç yorum yok: