6.08.2018

ARICILIK, SEZON ARTIK BİTİME DOĞRU İŞLİYOR...

 2018 arıcılık sezonu yavaş yavaş kapanıyor, ana arı üretimi ve damızlık üretimi artık yavaş yavaş sonlanacak.  Pazar günü nikah işlemleri sırasında bizim av ekibi baskın yaptı, işleri bitirip trap atışına gittik.
 Damızlık üretiminde kışlayacak damızlıkları oluşturmaya başladım, yavru kapatanı ruşete alıyorum. Geçtiğimiz yıl bu işte geç kaldım en az 20 damızlığı kaybetmiştim.
 Damızlık borçlarım var, üç senedir denk getiremedik :)
Bir arıcı doğuda astsubaydı damızlık ödemesi yaptı sonra o yıl alamadı başımıza işler geldi, ertesi sene gene olmadı.Bu sene kurban bayramından sonra hem tanışacağız hemde damızlığını kafesli anlaşmıştık ama ben arılı teslim edeceğim...
Bizim Yozgatlı Ali vardı üç sene öncesi kıştan çıkan damızlık aldı 1000 lira ödedi işler bozuldu dedi, kendisine ulaşamadım telefona bakmıyor...
İki damızlıkta İzmite borcumuz var, onlarda iki senedir erteliyor...

Böyle ilgin müşterilerim var :)

 iki göz ile 110R köklendirme denemiştim süper gidiyorlar. Bu asma çeliklerini iki göz oluşturmuştum, alt gözü körledim,3 hafta suda beklettim ve köklenmedi diye toprağa diktim toprakta gayet iyi gidiyorlar...
Arılıkta bir karpuz fidesi kudurdu, 4x4 alan yetmedi 5x5 şe gidiyor hala karpuz vermedi.
 Domateslerde hastalıkmı nedir anlamadım aşırı yağışlardan dolayı tam kızaracak derken çürümeler başladı, dünya domates çöpe gitti, çok pis kokuyorlar.


Kavunların fideleride kurudu ve kavunlar daha olmadı.
 Yavrular bir aylık olmadı ama acayip boğaz kavgası yapıyorlar.
Trapta istikrarım geçen seneki gibi aynen devam ediyor. Geçen senede 10 da iki vurmuştum bu senede aynı. Bu trap işi benim işim değil avda vuramayanlar trapta derece yapıyor bende avı vuruyorum trapı vuramıyom :)
 Zaman arılar için zor, nektar azaldı ve açtığımız kovan bile kendi balına nasıl yumuluyor. Bu mevsimde besleme yapılacaksa akşam üzeri çok geç vakitte yada gece besleme yapılmalı.
 Damızlık erkekler zoraki de olsa bazı kovanlarda devam ettiriyorum yavru kapayanı anasız kovana alıyorum.
 Bu erkekler benim damızlık üretime devamını sağlayacaklar.
Bu gün F1 borçlarımızı kargoya verdim. Elimde 100 civarı F1 ana arı var yavru kapamasını bekliyorum seneye F1 üretimini sonlandırmak istiyorum ama eş dost mutlaka isteyecektir en az nasıl olursa öyle yapıp tamamen damızlığa geçiyorum.

F1 ana arı alanlarda çok sorun yaşıyoruz, önüne gelen arıcı olmuş. Geçen birisi mail atmış 5 tane damızlık alacağım. Cevap yazdım damızlığın tanesi 600 lira, ana arı üretenlerde 2-3 tane damızlık yok sen iyimisin diye cevap gelmedi...
Kargoda sorun yaşıyoruz, ana arı yolluyoruz paketlerin üzerine ağır bir şeyler ya düşüyor yada konuyor, kafesler kırılıyor, 10 ana arıdan 5 tanesi ölmüş, yeniden 5 ana arı yolladım hepsi gene öldü, bu gün adamın parasını iade ettim. Havalar sıcak paketleri güneş altında pişiriyorlar. Bazıları ana arıyı ayağına bekliyor kargoda dursa gene içerisi serin olur.
Hayat öyle böyle devam ediyor ve sezon sonu yaklaşıyor, arıcılıkta toparlanma vakti...

Hiç yorum yok: